Welcome deck

Schenkroy
7 jaren geleden
Hallo! Ik wil graag beginnen met Magic. Ik weet al bijna alles van Magic. Alleen weet ik niet hoe ik moet beginnen. Wat moet ik als eerst kopen? Ik heb gehoord dat er gratis Welcome decks verkrijgbaar zijn. Zijn deze Welcome decks ook verkrijgbaar bij Bazaar of Magic? Zijn deze decks ook uitbreidbaar en kan ik hier goed mee tegen vrienden spelen die ook een Welcome deck nemen?
Dwergkip
7 jaren geleden
Persoonlijk zou ik beginnen met een Duel deck van +- 20 euro. (dit zijn 2 decks)
Je hebt dan voor 10 euro per persoon een gemaakt deck die goed is opgewassen tegen het andere deck. Zo krijg je leuke potjes en kom je toch wel de basis van magic tegen.

Ben zelf ook begonnen met een duel deck en dit beviel me prima.
Schenkroy
7 jaren geleden
Oke bedankt! Zijn de duel decks ook goed te costumizen?
 bijgewerkt door Schenkroy 7 jaren geleden
bartist
7 jaren geleden
persoonlijk ben ik begonnen met een aantal Intro packs. Het zijn redelijk solide decks waarmee je vaak een goed begin hebt, en je krijgt er nog eens twee boosters bij waar mogelijk relevante kaarten in kunnen zitten. Dan kun je meteen het deck "jouw" deck maken.

Het voordeel (naar mijn idee) is dat intropacks er in vele kleurencombinatie combinaties zijn, dus je kan dan beginnen met een taktiek je bevalt. Maar uit mijn ervaring met duel decks kan ik die ook zeker aanraden

Edit:
Duel decks zijn vaak goed aan te passen als je kaarten neemt uit het block waar ze vaak een teaser voor zijn. Duel Decks: Blessed vs. Cursed is goed costumizable met Shadow over Innistrad-kaaren, en Duel Decks: Zendikar vs. Eldrazi leggen zichzelf goed weg voor kaarten van het afgelopen/orginele Zendikar blok
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
Dwergkip
7 jaren geleden
Duel decks zijn wel goed te customizen, maar zijn juist gebouwd om tegen het andere deck te spelen. Intro packs zijn vaak wat makkelijker aan te passen tegen andere "beginner decks"
Heb zelf 6 duel decks en ik merkte wel dat bijna altijd een deck won als je 2 verschillende duel decks tegen elkaar zet. (kan ook toeval zijn hoor)

Wat bartist ook zegt. Ze zijn vaak goed met het block waar ze uit komen, of spoilers voor zijn.

Voor 1 vs 1 zou ik een duel deck nemen.
Als je met meer dan 2 speelt zou ik allemaal een intro pack uit dezelfde set nemen.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Hoi Roy! En welkom bij Bazaar of Magic!

Klinkt heel bijzonder eigenlijk...je weet alles al van Magic, maar je bent er nog niet aan begonnen? Hoe zit dat? Ik ben echt heel nieuwsgierig!

Die Welcome decks zijn een leuke start en inderdaad ook de Intro Packs en de Duel Decks zijn een goede start. Al die preconstructed decks zijn geschikt om uit te breiden en aan te passen.

Ik denk dat alle Intro pack decks wel van hetzelfde niveau zijn en eigenlijk denk ik dat de meeste Duel decks ook wel ongeveer op dat niveau zitten. Dus dat maakt niet heel veel uit.

Het voordeel van de Duel decks is dat je twee decks hebt die, zoals gezegd, echt gemaakt zijn om tegen elkaar te spelen. Het voordeel van een Intro pack is dat er boosters bij zitten zodat je meteen kunt gaan aanpassen, en dat die echt gemaakt zijn om direct ook aan te sleutelen.
Dwergkip
7 jaren geleden
@Magnus, even snel off-topic.
Zelf heb ik de duel decks: Elspeth vs Kiora, Sorin vs Tibalt en Blessed vs. Cursed. Maar ik merk dat Kiora eigenlijk van elk deck wel het meerendeel wint behalve van Elspeth, daar is het 50/50, afhankelijk of Elspeth meteen veel op kan gooien.

Is dit dan puur toeval?

@Topic
van die Welcome decks heb ik nog nooit gehoord. Waar zijn die te vinden en mee te vergelijken? Of is het gewoon een andere benaming voor Intro packs?
n4ppy
7 jaren geleden
Hoi,

Ben zelf net begonnen (maart) en dat was met Duel Decks: Blessed vs. Cursed we hebben daar eerst mee gespeeld en zijn nu met Shadows over Innistrad (SOI) ingestapt.

Het Blessed gedeelte van het duel deck is nu zwaar aangepast door mijn vrouw met kaarten uit SOI en wat losse aankopen bij bazaar en is best een uitdaging geworden.
Het cursed gedeelte is leeg getrokken om andere decks die ik zelf gebouwd heb met SOI boosters aan te vullen.

Het voordeel is, denk ik, dat de duel decks goed bij elkaar passen en je dus in eerste instantie lekker kunt leren spelen zonder ook na te moeten denken over deck building. Je loopt al over met wat betekend woord x ook al weer mocht ik nou wel of niet .....

En als je wat verder bent dan kun je de sets aanpassen of de leuke kaarten er uit halen.

Blessed vs Cursed is nu 17 euro dus voor 8.5 pp kun je al spelen!
Oh en er zitten zelfs life counters bij
MagnusMagicus
7 jaren geleden
@Dwergkip: ik denk dat het deels eraan ligt dat het ene deck je meer ligt waardoor je het beter 'snapt', maar het is geen exacte wetenschap . De bedoeling is in ieder geval om de decks tegen elkaar te laten spelen.

En de Welcome decks zijn gratis 30kaarten decks met 2 kleuren die beginnende spelers kunnen krijgen in Magic winkels.
n4ppy
7 jaren geleden
En er is een mooie review
http://www.bazaarofmagic.nl/columns/review-duel-decks-blessed-vs-cursed-ci-7612.html

(Disclaimer: ik heb geen aandelen Bazaar, ik heb met veel plezier de eerste magic stapjes gedaan met dit duel deck )
Dwergkip
7 jaren geleden
@Magnus, zelf speel ik niet het Kiora deck, dat doet mijn vriendin. Dat is het enige deck dat ze echt gaaf vind. En ze is een fan van Ajani en Bolas. Maar ze speelt alleen met mij XD toernooitjes vind ze niks.
Maar bijna alle decks die ik gebruik tegen haar Kiora verlies ik. Alleen mijn standard wint ervan. (ze heeft 5-6 kaarten aangepast aan het Kiora deck)
Schenkroy
7 jaren geleden
@Magnus Ik weet hoe het spel werkt enzo, maar ik wist niet echt wat ik het beste kon kopen.

Thanks voor alle reacties!
Ik kijk even of ik met mijn vrienden een paar intro packs of een paar duel decks koop.

Nogmaals bedankt iedereen! :^)
Dwergkip
7 jaren geleden
Ja, dat dacht ik ook Roy, maar zodra je begint met spelen kom je situaties tegen waarin je toch gaat twijfelen, of waarin je inderdaad niet weet hoe en wat de regels zijn.
50% Kan je leren door te lezen en te kijken. De overige 50% leer je toch echt door het te spelen.

Heel veel plezier met dit prachtige kaartspel dat ook ik te laat heb ontdekt XD
MagnusMagicus
7 jaren geleden
@Dwergkip: misschien is je vriendin wel gewoon veel beter in Magic dan jij . Ik hoor wel vaker dat het ene deck in een Duel Deck vaker wint dan de andere, maar als het goed is dan is hier wel op gelet. Maar in 10-20 games hoeft het echt niet gelijk te zijn . En als je niet kunt winnen...pas dan het deck een beetje aan .

En @schenkroy: veel plezier met spelen! We hebben hier ook een regelvragen forum waar je met al je vragen, beginnersvragen en gevorderde, terecht kunt!
n4ppy
7 jaren geleden
@Dwergkip, bring out the kraken! en hier heb je nog een kraken!

En dan die Lorescale Coatl s. Die gaan ook hard.

Mijn zoontje van 7 heeft dit deck grrr die gaat al veels te goed die moet ik echt geen ruimte mee geven
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ok, we stelen Roy z'n topic nu wel een beetje .

Roy, we horen graag je ervaringen. Kan in dit topic of een nieuwe, wat je zelf wil .
Schenkroy
7 jaren geleden
@Dwergkip Ja dat zal inderdaad wel kloppen, ik moet maar eens gauw gaan beginnen met spelen! Thanks!

@Magnus Thanks! Dat zal ik doen!

Weten jullie welke sleeves het beste zijn voor Magic? Ik dacht eraan om de small sleeves van ultra pro te gaan halen, en daar eventueel grotere blanco sleeves overheen te zodat de kaarten aan allebei de kanten gesleeved zijn.

Is het mogelijk om langs de winkel te gaan en direct een paar dingen uit te kiezen en te betalen? Of is de winkel van Bazaar of Magic alleen voor het afhalen en het plaatsen van een bestelling? Want als ik neem het liever gelijk mee als ik toch in de winkel ben.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Bij de Bazaar kun je langsgaan om dit te vragen, ze hebben vast wel wat liggen. Het is een hele grote winkel (veel speelruimte) en ze willen je graag helpen!
Therion69
4 jaren geleden
Welcome Decks zijn inderdaad gratis decks die je bij diverse locaties waar je Magic kunt kopen/spelen kunt krijgen als je er om vraagt. Er zijn 5 verschillende doosjes (in de 5 basis kleuren) en ieder doosje bevat 2 mono-colored mini-decks van 30 kaarten, een in de kleur van het doosje en een in een random kleur. Dus met 1 doosje kun je al met 2 personen oefen-spelletjes doen. Eenmaal klaar met oefenen kun je de twee mini-decks samenvoegen en heb je al een 60-card 2-kleuren deck. In ieder deck zitten dezelfde 30 kaarten, waarvan 1 rare.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top