Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Beginnende verslaafde Magic fan :-D

010BlackStar
2 jaren geleden
Heya allemaal, pas 4 maanden geleden gestart met het spelen van Magic, maar heb het allereerste begin in 1993 meegemaakt toen mijn broertje het begon te spelen. Helaas was het niet cool en ook niet voor mijn broertje weggelegd om met rust en kalmte dit moeilijke spel aan zijn zus uit te leggen. Maar nu veel jaren later bleek een collega, en ondertussen super goede vriend, Magic te spelen en met alle liefde en geduld mij op weg te willen helpen in de wereld van Magic en de Arena.

Voor alle beginners, met een laptop en internet, is de Arena echt een aanrader. Gratis, tenzij je extra kaarten of events wil spelen. Verslavend omdat er een ranking is en challenges om dingen te winnen. Maar vooral voor starters, het begint met "color challenges" waar de mechanieken van de verschillende kleuren als snel duidelijk worden.

Nu 4 maanden later, 2x Mythic rank in Arena standaard behaald en ruim 2500 papieren kaarten verder , is het tijd om ook even gedag te zeggen op dit forum. Op het eerste oog geen super actieve communitie, maar wel enorm vriendelijk en uitnodigend! Daarnaast, Bazaar is echt een super winkel, heb bijna alles er besteld en de soms persoonlijke briefjes bij de bestelling maken het echt een "wij" gevoel.

Nog lerende in het maken van Decks (en draft) en voornamelijk mijn rank in de Arena te danken aan een deck waar ik de synergy compleet van begrijp en kan aanpassen aan de situatie. Dus mana-curve, good picks, van de grond af de complete synergy voor ogen hebben en opbouwen zijn nog onderdelen waar ik enorm veel te leren heb. Uiteraard genoeg video materiaal online te vinden, maar vaak gaat me dit te snel en raak ik gefrustreerd haha. Dus indien er een leraar aanwezig is in de zaal... ik hou me aanbevolen als "Eager First-Year" student

Helaas nog niet "life" kunnen spelen, maar dat is dan ook een behoorlijke obstacle in deze rare pandemie tijd. Maar zodra de mogelijkheid er is in de buurt van Rotterdam sta ik in de startblokken!
 bijgewerkt door 010BlackStar 2 jaren geleden
Blasty
2 jaren geleden
Welkom 010BlackStar, leuk om te lezen. Have fun op het forum!
SceneFizza
2 jaren geleden
Mooi man. Die Arena is inderdaad echt een uitkomst om mee te starten. Ik speel het ook braafjes om vanalles te leren, metname van de nieuwe series.

Ik denk dat het met die communitie wel goed zit hier. Mijn ervaring is dat vragen vaak snel beantwoord worden.

Fijne avond
Teruans
2 jaren geleden
Wow, twee keer mythic is niet slecht, zeker niet als begin. In het echt spelen is overigens vele malen leuker dan Arena. Iets om naar uit te kijken dus! Online heeft wel het voordeel dat je enkele acties automatisch hebt. Met papier moet je het zelf onthouden.

De communitie hier is best snel met reageren naar mij ervaring. Er zijn ook "spelletjes" zoals Build Your Card. Ofwel BYC, erg leuk om te doen en ook ontzettend leerzaam. De vorige is net afgelopen dus je zou gelijk met de volgende mee kunnen doen wanneer deze verschijnt.

Om te leren deckbuilden zo ik zeggen: kies een mooie kaart, effect of thema in Arena en probeer er een deck om heen te bouwen. Kies gewoon een kaart omdat de art mooi is, het karakter gaaf is of de ability leuk. Denk er niet te lang bij na. Ga desboods buiten de kleuren die je graag speelt. Waarschijnlijk verlies je de eerste potjes omdat je dingen mist of spelfouten maakt. Maar als je niet ranked speelt heb je niets te verliezen, alleen te leren. Mis je iets in je deck? Voeg meer daarvan toe en probeer het opnieuw. Vind je het hele deck niets? Verwijder het en begin opnieuw. Je kan 75 deck hebben. Dus ruimte zat.
Je kan ook online video's kijken maar van zelf wat proberen worden je decks echt van jou, en niet een standaard lijstje van internet. Voordeel, tegenstanders weten dan niet wat ze moeten verwachten. En je leert er denk ik ook nog sneller van.

Hoe dan ook, heb plezier. Daar zijn spelletjes voor.
Rody
2 jaren geleden
Welkom op het forum!

Quote:
11 uren geleden

Helaas nog niet "life" kunnen spelen, maar dat is dan ook een behoorlijke obstacle in deze rare pandemie tijd. Maar zodra de mogelijkheid er is in de buurt van Rotterdam sta ik in de startblokken!


Zodra het weer kan gaat de Bazaar weer veel verschillende evenementen organiseren om life te spelen. Er is altijd een mix van constructed waar je je eigen deck mee brengt of limited zoals Boosterdraft of Sealed Deck!

Als het zo ver is dan zal je het hier op het forum lezen
offspring
2 jaren geleden
Welkom, 010BlackStar! Het is hier de ene dag drukker dan de andere, maar er is altijd wel iets te doen op het forum en er zijn een hoop mensen die graag met je meedenken. Arena is de perfecte manier om te starten tegenwoordig, en het is inderdaad ideaal om op die manier echt heel veel nieuwe kaarten te leren kennen. Gelukkig heeft de wereld van papieren magic ook nog een hele hoop te bieden, dus heel veel plezier met alles wat je nog tegen gaat komen en stel vooral je vragen en leg je uitdagingen voor hierzo!
bartist
2 jaren geleden
Wees welkom!!
Stel als "Eager First-year" alle vragen die je hebt, wij beantwoorden ze maar al te graag!
Coen333
2 jaren geleden
Hallo en welkom!

Arena kan ik niet over meepraten maar met kaartjes wel een beetje. Speel je ook Commander?
Lkoelewijn
2 jaren geleden
Welkom!

Ik speel zelf al sinds 1994, soms een tijd niet dan weer wel. Dus ik ken de kaarten van die tijd nog goed.
Sinds kort ben ik ook weer gestart, nu vooral Arena omdat het in het echte leven niet echt kan. Arena is echt handig om te starten of op te frissen (zoals bij mij), maar Magic met echte kaartjes blijft toch wel het mooist. Veel plezier hier!
Vivien879
2 jaren geleden
Welkom :-)

Niet zo heel lang geleden heb ik Spelltable ontdekt als alternatief voor real-life magic. Dat is ook wel een aanrader. Daarmee toch een paar leuke potjes met wat mensen van hier (en de rest van de wereld) kunnen spelen.
010BlackStar
2 jaren geleden
Ohhhhh WOW!!!! Ik was in de veronderstelling dat ik meldingen zou krijgen als er gereageerd werd op het forum. Is dit iets wat ik manueel moet instellen?

Wat een superleuke reacties allemaal! Enorm bedankt en ik ga zeker vaker het forum bezoeken. En met de versoepelingen, misschien wel binnenkort de prerelease live meemaken

@Teruans Dat iets wat me een beetje zorgen geeft, want inderdaad, dat is een hele andere wereld. Maar lijkt me erg leuk, al was het maar om een spel live te aanschouwen en de Magic liefde met anderen live te delen. Ik heb inderdaad door dat het niet spelen van een gangbaar deck de reden is dat mijn rank vrij hoog is. Dus het is zeker geen reflectie van mijn overal kunnen hihi, maar blijft aanlokkelijk om de winning mood vast te houden. Maar ik ga je idee proberen, want inderdaad standaard decks trekken me niet.

@Rody ZEKER! ik was van plan vandaag een bezoekje te brengen aan Bazaar, maar de geplande fietstocht was wat ingekort en moest ik het plan laten varen. Ik hoop dat het allemaal weer kan met D&D release.

@Coen333 Ik heb nog geen commander gespeeld, het stond wel op de planning met mn vriend, echter komt er vaak wat tussen. Wat houdt dat precies in/wat is het verschil met andere varianten?

@Vivien879 Oh wat leuk!! ik ga hier even in duiken, moet alleen nog wel een deck maken met de papierenkaarten.

Normaals allemaal ENORM bedankt voor het warme welkom!!
Rody
2 jaren geleden
Ai helaas zat er geen bezoekje in. Wie weet binnenkort! We gaan wel over een maand verhuizen dus de winkel is ondertussen al helemaal ingepakt. Echt veel te zien is er niet meer, behalve grote stapels met dozen. Natuurlijk kunnen we je wel spullen laten zien maar voor een echt winkelbezoek hopen we je in de nieuwe winkel te mogen verwelkomen.
Evenementen zullen ook in de nieuwe winkel gaan plaatsvinden. Er is een klein sprankje hoop voor de dungeons and dragons prerelease dus hou de website in de gaten
010BlackStar
2 jaren geleden
Het had zo moeten zijn dus Waar gaan jullie naar toe verhuizen?

btw, is er een manier om nieuwe reacties en/of posts van het forum in de mail te ontvangen?
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Er is een paar honderd meter verderop een heel nieuw pand gebouwd speciaal voor de Bazaar! Je kunt hier wat fotos zien!

En nee, er is geen optie om in de mail reacties te ontvangen van het forum .

En verder: WELKOM!

Je kunt wat Commander info vinden in dat linkje, maar het is het meest gespeelde casual format en heel erg leuk! Het idee is dat je een deck maakt van exact 100 kaarten waarbij je (behalve basic land) kaarten maar 1x mag spelen. En verder, heel belangrijk, is een van die 100 kaarten een Legendary Creature en mag je geen kaarten spelen zijn die niet in de kleuren van dat creature zijn. Dat creature (je Commander) begint naast je deck en is altijd beschikbaar. Details dus op de Commander pagina .

Iets vergelijkbaars op Arena is Brawl. Dat heeft net iets andere regels (een planeswalker mag ook je commander zijn en je speelt 60 kaarten en je mag alleen recente kaarten gebruiken), maar is wel soort van vergelijkbaar.

Het is een aanrader, en er zijn veel Preconstructed Commander decks om er een vliegende start mee te maken .
axlar
2 jaren geleden
Quote:
4 dagen geleden
En nee, er is geen optie om in de mail reacties te ontvangen van het forum .
Krijg je wel een bericht (email of via profiel hier op de site) wanneer je specifiek getagged wordt? Of dat ook niet?
Test case: MagnusMagicus en voor de volledigheid ook even de OP taggen: 010BlackStar

PS welkom! Blackstar
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
010BlackStar
2 jaren geleden
axlar Helaas niet :/ wel zonde, ik hou niet van spoorzoekertje of er nog nieuwe berichten zijn. Maar ach, het is in ieder geval een heel vriendelijk forum.

Bedankt voor de tips MagnusMagicus !
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Nee, die opties zijn er (nog) niet. Die staan wel op de todolijst, maar die is lang en staat momenteel stil omdat alle focus ligt op de aanstaande verhuizing
axlar
2 jaren geleden
Hebben we dat ook weer geleerd. Gelukkig zijn er niet veel actieve topics waardoor je niet veel mist als je maar eens per week zou kijken..

Magnus, heb je de website zelf gecodeerd?
RandomRepeat
2 jaren geleden
Welkom! Mocht je nog een stapel commons, land (crap duals) of uncommons willen om wat decks in elkaar te proppen geef je maar een berichtje met welke kleur, ik help graag een beginnende speler!

Mvg Ferdi
 bijgewerkt door RandomRepeat 2 jaren geleden
010BlackStar
2 jaren geleden
Hey Ferdi! Bedankt voor het genereuze aanbod, Rakdos is mijn go-to, Gruul de interessante maar nog niet goed in thuis en Izzet getest en ook op het lijstje om in te duiken. Maar voordat ik irl mn decks in elkaar ga proppen (hahahaha lekker plat, like it!), moet ik eerst toch aan de slag in de Arena en tja... van uitstel komt elke keer afstel en eindig ik toch met mn favo Deck in de standard ranking plays.

Momenteel wel bezig met mn collectie papieren kaarten een mooie behuizing te geven. Ik was niet onder de indruk van de standaard storageboxen/binders, dus op zoek gegaan naar een andere oplossing. Heb nu wijnkisten laten graveren met een illustratie per kleur en wacht nog op het gekleurde foam om de binnenkant te bekleden. Ik zie dat ik hier geen foto kan uploaden maar enkelt linken. Als het klaar is dan ga ik zeker uitzoeken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top