Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Conny: Casual play met precon decks?

InouDelphine
6 jaren geleden
Hi fellow Magic'ers,

In december 2016 heb ik voor het eerst kennisgemaakt met Magic, The Gathering - via een vriend - en was meteen verkocht: ik begon met het Nissa Kaladesh Planeswalker deck, gevolgd door Chandra uit hetzelfde block.
Regelmatig spraken we af en speelden een aantal potjes; langzaamaan breidde ik mijn collectie uit met uitsluitend preconstructed decks die mij aanspraken (vaak gewoonweg omdat ik de plaatjes zo mooi vond...). De Duel Decks vond ik dan ook fantastisch en voor speciale gelegenheden als mijn verjaardag vroeg ik als cadeau bijv. om een Anthology-box.
Helaas ben ik het contact met deze vriend verloren.
Ik zou zo graag nieuwe vriend(inn)en vinden die het net als ik leuk vinden om op dit "instapniveau" met elkaar te spelen, gewoon voor de gezelligheid en om wat vlieguren te maken en bekend te worden met alle regels en mogelijkheden van het spel.

Naar een event van een Local Game Store durf ik (nog) niet, omdat ik totaal geen kaas heb gegeten van het zelf bouwen van decks en bang ben dat ervaren spelers mij hartelijk zouden uitlachen wanneer ik met mijn Intro-/Duel of Planeswalker decks zou verschijnen.

Zijn er ook anderen in en rondom Rotterdam die er instaan zoals ik? En hoe pak je dit aan?
Zoek je via dit forum naar spelers of zou ik toch een keer de drempel over moeten en naar een event gaan?

Vorig jaar september ben ik naar de Open House bij Bazaar of Magic geweest, wat ontzettend leuk was. Naderhand vroeg een ervaren speler mij om nog even een potje te spelen: nadat hij 3 kaarten op tafel had gelegd, was ik al weggespeeld. Dat bevestigde mijn gevoel: ik hoef niet per se te winnen, maar wil wel graag fun gameplay en iets leren.

Wie helpt mij aan goede adviezen of weet bijvoorbeeld een spellenvereniging waar casual MTG-spelers samenkomen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
 bijgewerkt door InouDelphine 6 jaren geleden
n4ppy
6 jaren geleden
Hoi,

Als je je focused op pre-constructed dan zou je commander kunnen overwegen. Dat is meer een casual format waar je niet direct na drie beurten er uit ligt en je een hoop verschillende soorten magic voorbij ziet komen.

En verder is het ook een kwestie van in het diepe springen bij een pre-release en er van uit gaan dat je alles verliest en een hoop lol hebt, dan kan het alleen maar meevallen. Zo ben ik ook begonnen en nog steeds is het soms. Ach dan maar de twee kleuren die ik leuk vind of behoorlijke kaarten heb en we zien wel. En vaak zijn er dan zat mensen die wel een beetje kunnen helpen met een deck.

Geen idee hoe actief deze groep nog is maar is commander in omgeving Rotterdam
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Quote:
11 uur geleden
Naar een event van een Local Game Store durf ik (nog) niet, omdat ik totaal geen kaas heb gegeten van het zelf bouwen van decks en bang ben dat ervaren spelers mij hartelijk zouden uitlachen wanneer ik met mijn Intro-/Duel of Planeswalker decks zou verschijnen.


Uitgelachen ga je zeker niet worden. Ik vermoed dat je vooral veel advies gaat krijgen, wellicht preconstructed decks die iets sterker zijn, of manieren om makkelijk een iets competitiever deck te maken. Maar wat ik je echt extreem zeer van harte aan kan raden: ga naar een FNM en ga een Boosterdraft spelen. Dan maak je je deck ter plekke, net als de rest. Oh, dat ga je ook verliezen hoor (), maar je bent dan meer op gelijk niveau en je hoeft niet zwaar in een deck te investeren.

Quote:
11 uur geleden
Zijn er ook anderen in en rondom Rotterdam die er instaan zoals ik? En hoe pak je dit aan?
Zoek je via dit forum naar spelers of zou ik toch een keer de drempel over moeten en naar een event gaan?


Je kunt een topic aanmaken op dit forum en/of wat op Facebook zoeken. Naar een event gaan is wel een grote pre, want zo ontmoet je mensen. Wellicht klik je met wat mensen en wordt je uitgenodigd, of laat je weten dat je wat zoekt. Dat werkt meestal ook wel

Succes in ieder geval!
InouDelphine
6 jaren geleden
Beste n4ppy & MagnusMagicus,

Bedankt voor jullie snelle en uitgebreide reacties: ik ga er zeker mee aan de slag!
 bijgewerkt door InouDelphine 5 jaren geleden
Jsterck1
6 jaren geleden
Mijn eerste prerelease ben ik ook serieus de boot in gegaan, maar het helpt om andere mensen hun denkwijze te horen bij het samenstellen van een deck. Maar ga vooral aan de slag met de kaarten die je hebt, mijn standaard decks zijn ook niet je dat, maar ik hou een lijstje bij op men telefoon met mogelijke verbeteringen die anderen voorstellen.

En al was het maar om te ruilen, je kan er zo ook voordeel uit halen.
Sunitram
6 jaren geleden
Hoi! First of all; maak je niet druk over wat anderen van je decks vinden, zeker bij de Bazaar zal men je eerder willen helpen dan uitlachen

En waar in omgeving Rotterdam woon je precies? Er is nl een restaurantje in Spijkenisse waar ze iedere eerste donderdag van de maand spelletjesavond hebben. Ik ben daar praktisch altijd bij en ik heb dan weleens mijn Planeswalker decks bij (ik heb Gideon en Liliana van Amonkhet en Bolas en Nissa van Hour of Devastation). Als je nog niet denkt dat je klaar bent voor een LGS zou je daar eens langs kunnen

Laat maar weten!
InouDelphine
5 jaren geleden
Beste Jsterck1 en Sunitram,

Excuses dat ik nog niet eerder had gereageerd: heel hartelijk bedankt voor jullie reacties!

Leuk om te zien dat mensen zo enthousiast en actief zijn op het forum van Bazaar of Magic.
En Sunitram, bedankt voor het aanbod. Ik woon helemaal aan de andere kant van Rotterdam en heb sinds kort een speelgroep in de buurt gevonden waar ik binnenkort mee zal kennismaken. Mocht ik ooit in (de buurt van Spijkenisse) komen, hou ik jouw suggestie zeker in gedachten.

Aangezien ik nog nooit iets heb verzameld van een Core Set, lijkt mij het bijwonen van de Prelease voor de Core Set 2019 dé gelegenheid om de sprong in het diepe te wagen.
Om "mijn voetjes voorzichtig nat te maken" denk ik erover eerst, medio april a.s., weer naar de Open House te gaan.
Genoeg leuks om naar uit te zien, dus!
 bijgewerkt door InouDelphine 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Wat ik je zeer van harte kaan aanraden is om ook naar de Prerelease van Dominaria te gaan op 21-22 april!
InouDelphine
5 jaren geleden
Ja, dat advies is mij inderdaad ook al gegeven maar gaat waarschijnlijk niet lukken. Vandaar dat ik nu heb ingezet op de Prerelease van de zomer. Bedankt, MagnusMagicus!
 bijgewerkt door InouDelphine 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Cool! In de tussentijd, voel je vooral niet geremd om een keertje naar een FNM te gaan van een winkel bij je in de buurt. Ook de Open House die je voorstelde is een uitstekende manier om eens te kijken hoe het nou allemaal is . Mocht je in de gelegenheid zijn om naar de Bazaar of Magic in Delft te gaan kan ik dat aanraden, het is een van de grotere, ruimere en lichtere winkels van Nederland met heel veel speelruimte.
InouDelphine
5 jaren geleden
Een FNM heb ik nog niet aangedurfd, maar de Open House vond ik heel gezellig en leerzaam om mee te maken!
Triskelion88
5 jaren geleden
Hoever rijkt voor jou omgeving Rotterdam?
InouDelphine
5 jaren geleden
Tja, wat zal ik zeggen, Koendert... Die vriend, bijvoorbeeld, woonde in Barendrecht en daar reed ik regelmatig - zelfs op mijn brommertje - naartoe.

Waar woon je zelf of wat had je in gedachten? Houd er rekening mee dat ik nog véél ervaring moet opdoen, hoor: aan jouw profiel te zien speel je al beduidend langer dan ik!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top