Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Ervaren cardgame speler, nu benieuwd hoe goed mtg is.

DoomSnail
5 jaren geleden
Hallo allemaal,

Ik ben Wesley uit amersfoort.

Na nu al een aantal jaar hearthstone, gwent, eternal, etc. gedaan en gevolgd te hebben ben ik sinds een maandje begonnen met magic.
Doordat de streamers die ik keek over zijn gestapt naar mtg arena ben ik het ook gaan proberen, en ik moet zeggen dat ik het nu al een stuk leuker vind dan de games die ik hiervoor heb gespeeld.
Vooral de art van alle kaarten vind ik echt een stuk beter dan bij de spellen die ik hiervoor heb gedaan.

Ik heb van de week de game night box gekocht om mijn familie ook mee te brengen in mijn magic avontuur (wat trouwens echt een super succesvolle aankoop blijkt te zijn, het is nu al een van onze favoriete spellen) en zit nu ook al met interesse naar de guild kits te kijken. Zijn deze een beetje een leuk opstapje van de game night box, en vooral belangrijk zijn ze een beetje goed tegen elkaar opgewassen ?

In iedergeval hoop ik dat ik hier een beetje een leuke community kan vinden om me op weg te helpen met paper magic, want het is nog best wel intimidered allemaal. Maar ik heb er zeker erg veel zin in.

BluezamX
5 jaren geleden
De Guild Kits zijn goed te combineren met de Game Night doos, alleen krijg je het probleem dat sommige kaarten in alle decks wel goed zijn. Dat kan het balanceren wat moeilijk maken.

Wat je ook kan doen is een Deck builders Toolkit halen, die is erg leuk in casual play als iedereen een van de precons pakt en er wat aan toevoegt, kan ik uit ervaring zeggen.

Als laatste kan je Planeswalker Packs overwegen, maar die zijn wel minder divers / moeilijker te combineren met de Game Night doos (zeker voor 5 man!)
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
10 minuten geleden
Als laatste kan je Planeswalker Packs overwegen, maar die zijn wel minder divers / moeilijker te combineren met de Game Night doos (zeker voor 5 man!)


Planeswalker decks neem ik aan?

Planeswalker decks is inderdaad een product voor beginners, al moet ik wel zeggen dat je meer aan duel decks hebt, en in mijn idee zijn die ook leuker om mee te spelen. Ik had, toen ik een beginneling was, ook een planeswalker deck gekocht, maar was daar al erg snel mee uitgespeeld.
Magic Game Night heb ik zelf geen ervaring mee, maar lijken erg leuke decks te zijn.
Veel plezier met het ontdekken van MtG!
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
DoomSnail
5 jaren geleden
Naar de planes walkers packs had ik inderdaad ook al gekeken ja. Alleen leken die qua speel niveau erg op de game night decks en ik denk dat we allemaal wel toe zijn aan iets dat net wat interresanter en minder recht toe recht aan is.

En stel dat je de Guild kits gewoon recht streeks uit de doos tegen elkaar op zou zetten, zouden ze dan gebalanceerd zijn?

De toolkit ziet er inderdaad ook wel leuk uit ja. Al die keuzes, en dan dacht mijn portomonee nog wel dat het veilig zou zijn nadat ik gestopt was met table top wargaming haha.

Bedankt voor de tips in iedergeval.
BluezamX
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
En stel dat je de Guild kits gewoon recht streeks uit de doos tegen elkaar op zou zetten, zouden ze dan gebalanceerd zijn?


Vaak geven de prijs een uitstekende indicatie van hoe sterk de decks zijn. Selesnya was gemiddeld sterk (en goed uit te breiden met andere momenteel beschikbare sets / producten!) dus is die duurder dan de rest, enzovoorts
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik denk dat die Guild Kits goed gebalanceerd zijn tegen elkaar. Dat prijsverschil is echt niet gebaseerd op hoe goed ze tegen elkaar zijn, maar meer op individuele kaarten in het deck .
DoomSnail
5 jaren geleden
Aah super.

Ja ik hoorde al dat er een paar erg gewilde kaarten in de selesnya kit zaten, dus ik snap dat die een stukje duurder is geworden.
Het is best wel leuk, maar ook heel verassend, om te zien hoeveel sommigen kaarten wel niet waard kunnen zijn.

Maar ik denk dat die guildkits dan wel een goed idee zijn, voor zowel spelen met de familie, als voor een goed gevoel te krijgen wat voor soort kaarten ik leuk vind in magic.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top