Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Ik voel me al thuis

JigglyChamp
4 jaren geleden
hoihoi

sinds een week geleden heb ik voor het eerst magic the gathering gespeeld en ge-oefend met een neef van me, hij wist natuurlijk al veel meer van het spel af dan mij. na een flinke middag oefenen en uitleg over verschillende deck soorten, packs, en natuurlijk hoe het spel werkt ben ik erg enthousiast om hiermee te beginnen, m'n eerste paar decks/boostertjes besteld inmiddels en heb er zin in. Voor degene die al meer ervaring hebben als mij, en dat zal wel iedereen zijn denk ik. Enige beginnerstips?
PrimeAvatar
4 jaren geleden
Allereerst welkom!

Het is verleidelijk om direct geavanceerde decks te proberen, maar wellicht kan dat nog als lastig worden ervaren.

Probeer eerst de enkele kleur decks uit om erachter te komen welke speelstijl bij jou past. Later kan je kleuren combineren per twee of drie kleuren (vier of vijf kleuren kan uiteindelijk ook, maar dan maak je het jezelf wel erg lastig meteen).

Maak je nog niet te druk over formats, dat komt later.

Leuke kant-en-klare decks voor starters zijn bijvoorbeeld de Spellslinger Starter Kit Core Set 2020, een van de decks van de Planeswalker Deck Core Set 2020. Later kan je bv een duel deck, brawl deck, guild kit, challenger deck of commander deck proberen. Als je zelf decks wil maken, dan zou ik aanraden met 1 kleur te beginnen (hooguit 2) en die in de loop der tijd aanpassen naar smaak.

Maar het allerbelangrijkste wat je nodig hebt zijn andere spelers, bv familie, vrienden, klasgenoten, kennissen of buren. Ook hier op het forum kun je andere spelers vinden, wellicht bij je in de buurt.

Heel veel plezier!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Van harte welkom bij Magic en op het forum van Bazaar of Magic! Leuk om te zien dat je zo enthousiast bent . Wat hierboven staat is zeer solide advies: laat je niet gek maken (ik bedoel, er zijn meer dan 20.000 verschillende kaarten ) en begin rustig aan, dan zie je vanzelf welke facetten van Magic je het meeste bevallen.

Preconstructed decks zijn geweldig om mee te beginnen, de Core Set 2020 (ook wel M20 genoemd) is een zeer goede plek om te beginnen, en binnenkort komt de nieuwe set Throne of Eldraine uit met als thema "sprookjes van Grimm gecombineerd met de verhalen van Camelot" en dat wordt denk ik ook erg leuk .

Mocht je meteen lekker in het diepe willen springen, maar wel op een hele leuke manier, dan kan ik van harte de Prerelease van Throne of Eldraine aanraden. Check de Prerelease en Sealed Deck helpdesk pagina's voor meer informatie (en stel vooral ook vragen als je ze hebt!).
Dat is een toernooi, maar je hoeft zelf niets mee te nemen en je speelt met kaarten een week voordat ze pas in de winkel te koop zijn, en het is een supercasual en gezellig evenement, ook geschikt voor onervaren spelers.

De reden dat ik dat laatste zeg, is namelijk dat je vermoedelijk niet veel gaat winnen, maar je speelt elke ronde na de eerste tegen iemand die het even goed of even slecht heeft gedaan als jij. Dus stel je verliest de eerste 3 rondes, dan speel je in ronde 4 tegen iemand die ook 3x heeft verloren. Je komt dus steeds meer in je eigen speelveld terecht. Dat, en de sfeer op een Prerelease is altijd heel open en gezellig. Spannend als je net pas begint? Jep. Maar superleuk en een mooie ervaring? Absoluut

Om het samen te vatten: welkom, stel vragen (we helpen heel graag met beginnersvragen), vind spelers, heb plezier en geniet van het beste spel in de hele wereld

Welkom bij Magic!
Galbatorix
4 jaren geleden
Hoe lang duurt de Prerelease ongeveer? Ik zit erover te denken om die van zaterdagavond te pakken, maar ik moet uiteraard wel rekening houden met het OV want op straat rondhangen tot 05.00 vind ik toch niet zo'n prettige gedachte. Als ik op fora kijk kan een ronde variëren van 4 tot 45 minuten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Saint
4 jaren geleden
Er staat een verwachte eindtijd van 23:00 bij het event, dus ik zou daar van uitgaan.
Dan kan je vanaf Delft zuid nog prima een trein pakken.

OT: welkom JigglyChamp
Beginnerstips zijn: Speel vaak, leer veel en heb plezier
Blasty
4 jaren geleden
Wees welkom Champ
Veel plezier op het forum en met dit mooie spel!
Galbatorix
4 jaren geleden
Ik heb serieus 6 keer over die verwachte eindtijd heen gelezen 23.00 is prima, ik heb me aangemeld
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top