Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Nieuwe oude speler

Quicksilver
4 jaren geleden
Lang geleden mijzelf enkele jaren zeer goed kunnen vermaken met Magic the Gathering, beetje verzamelen, maken van decks en af en toe wat spelen tegen vrienden. Mijn laatste kaarten van toen komen op het 2013 core pack zo te zien.
Afgelopen weekend met mijn vrouw in Den Bosch een spellenwinkel binnen gestapt en daar tegen het Spellslinger setje gelopen. Nadat zij aangaf dat ze graag MtG zou willen leren spelen was mijn enthousiasme ook weer aangewakkerd.

Inmiddels hier al een bestelling gedaan (en opgehaald, gave winkel trouwens!) voor sleeves, deckboxes (natuurlijk alles in roze voor de baas ), playmats en een grote box (die al weer vol zit) voor mijn oude kaarten.

Vrouwlief lijkt voornamelijk richting een wit deck te gaan, ikzelf speelde vroeger met een zwart of een zwart/wit deck. Maar aangezien ook ik bijna alles opnieuw moet leren speel ik voor nu ook nog even met het rode starter-deck uit het Spellslinger setje.

Langzaamaan voeg ik mijn oude decks ook toe aan mijn profiel, al is het maar om voor mijzelf een duidelijk overzicht te hebben. Aangezien ik een hoop oude kaarten heb, vermoed ik dat ik voornamelijk 'modern' zal gaan spelen.
BluezamX
4 jaren geleden
Welkom! Als je veel oudere kaarten hebt is Modern inderdaad wel verstanding. Echter kan je ook kiezen voor casual keukentafel Magic (als je geen toernooien of FNM's zou spelen), of Commander, het meest gespeelde officiële format dat vaak ook houdt van oudere kaarten.

In ieder geval, als je hulp wil met deckbuilding kan je hier alles vragen wat je wil, Als je interesse hebt in Standard kan je ook overwegen om Magic: Arena te downloaden, een PC game waar de regels ook goed uitgelegd worden, dat je gratis kan spelen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Welkom terug bij Magic, Quicksilver! Supercool dat je vrouw ook wil leren spelen! De mijne heb ik nooit zover gekregen .

Het noemen van een toernooiformat als Modern impliceert ook een beetje dat je een toernooiwaardig deck wil maken, en ik denk dat wat jij bedoelt is Casual, met de Modern cardpool. Maakt op zich allemaal niks uit, maar het kan helpen in het soort tips dat je gaat krijgen .

Ik kan inderdaad ook van harte Magic Arena aanbevelen, ideaal als je even snel wat potjes wil spelen en het ziet er gelikt uit . Als je dat gaat doen, check dan de MTG Arena codes pagina voor wat codes voor gratis boosters en alternate arts.

Hoe dan ook, als je vragen hebt of tips wil of kritiek op je decks, voel je vrij om alles te vragen, we helpen je heel graag verder!
Quicksilver
4 jaren geleden
Het zal denk ik inderdaad meer Casual worden, bedankt voor de verduidelijking. Toernooien zal ik denk ik niet snel gaan spelen, of in ieder geval pas na een hoop oefenpotjes.

Goede tip van Magic Arena die zal ik vanavond eens gaan installeren.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Stuur me een berichtje als je het aan de praat hebt, ik heb hopelijk nog wel een paar codes voor je voor nog wat extra boosters
Quicksilver
4 jaren geleden
Arena staat er op, dat speelt ook best leuk zeg!
Dordledum
4 jaren geleden
Welkom! En als oude speler die ook net met Arena begonnen is: pas op, erg verslavend!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top