Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

veteraan meldt zich

Mango
5 jaren geleden
Hallo allemaal !

Ik ben nieuw op dit forum en ik zal mijzelf even introduceren. Ik woon in Den Haag en ik hoor bij de Magic veteranen. Ik ben begonnen in 1997 ten tijde van Tempest. Ik speelde in die tijd casual met een goede schaakvriend. Ook nam ik deel aan toernooitjes bij de club KV Deckmasters (helaas reeds lang ter ziele). Ergens in 2002/2003 ben ik gestopt.

Najaar 2016 ben ik weer begonnen. Ik bezoek regelmatig de twee Magic winkels in Den Haag en koop dan wat nieuwe kaartjes. Daarmee update ik mijn decks. Dat is leuk om te doen. Vervolgens ga ik het vernieuwde deck play-testen tegen mijn andere decks.

Helaas heb ik niemand om mee te spelen. Bij de twee Magic-winkels in Den Haag zou je in principe een potje moeten kunnen spelen. Maar in de praktijk werkt dat niet. Zodra andere spelers merken dat je een casual deck hebt met sterke kaarten --zoals de originele dubbellandjes, Mother of Runes, Swords to Plowshares, en Kor Haven-- hebben ze opeens geen zin meer. Flauw, maar wel de harde realiteit. En dan sta je dus mooi voor lul in de winkel met je plastic tasje met daarin zes Magic decks. Tegenwoordig pas ik daar voor ! Ik neem mijn decks alleen mee als ik een keiharde afspraak heb met iemand; maar dat komt nauwelijks voor.

Mijn ambities op Magic gebied heb ik teruggeschroefd tot zeer bescheiden. Ik verwacht niets. Ik rotzooi een beetje aan.

Sinds mijn herstart najaar 2016 zat ik op het NederMagic forum. Ik ben daar weggegaan. De sfeer beviel mij niet. Hopelijk is het hier prettiger. Ik zie wel.
 bijgewerkt door Mango 5 jaren geleden
Shish
5 jaren geleden
Ik kan je verzekeren dat de sfeer hier echt geweldig is. Met vragen wordt je altijd geholpen en kan je altijd terecht hier, ook kan je altijd om tips vragen voor bijvoorbeeld deckbuilding of bij de decks die je al hebt gemaakt die je mogelijk wilt verbeteren.
Magicfreak
5 jaren geleden
Welkom op dit forum!
Ik weet zeker dat het je gaat bevallen
BluezamX
5 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Helaas heb ik niemand om mee te spelen. Bij de twee Magic-winkels in Den Haag zou je in principe een potje moeten kunnen spelen. Maar in de praktijk werkt dat niet. Zodra andere spelers merken dat je een casual deck hebt met sterke kaarten --zoals de originele dubbellandjes, Mother of Runes, Swords to Plowshares en Korhaven-- hebben ze opeens geen zin meer. Flauw, maar wel de harde realiteit. En dan sta je dus mooi voor lul in de winkel met je plastic tasje met daarin zes Magic decks. Tegenwoordig pas ik daar voor ! Ik neem mijn decks alleen mee als ik een keiharde afspraak heb met iemand; maar dat komt nauwelijks voor.


Ik moet eerlijk zeggen dat dit me ook wel ontmoedigend lijkt om tegen te spelen met mijn +-60 euro casual decks. Dan speel ik liever tegen mensen met een deck dat rond hetzelfde niveau ligt.

Misschien een Draft of Commander Night bij BoM proberen? Dan is de kans hoger dat je op een gelijk niveau speelt.
Blasty
5 jaren geleden
Welkom op het forum Mango

Zo te horen heb je je oude kaarten niet van de hand gedaan toen je stopte, goede beslissing geweest! Of heb je juist al die dure kaarten aangeschaft voor je casual decks?
Jammer dat je geen gelijke hebt om tegen te spelen, misschien dat je via dit forum wel een speelgroep kan vinden.

Ik ben wel benieuwd wat voor decks je hebt, ben je van plan om ze op deze site in te voeren?

Groeten,
Niels
Dordledum
5 jaren geleden
Ben het wel een beetje eens met Bluezam hierboven. De Magic community is redelijk Niche. Voor Casual Legacy (zo klinken jouw decks) zijn overal weinig tegenstanders te vinden vermoed ik. Ik zou je ook commander aanraden.
MarcelN
5 jaren geleden
Quote:
16 minuten geleden
Ben het wel een beetje eens met Bluezam hierboven. De Magic community is redelijk Niche. Voor Casual Legacy (zo klinken jouw decks) zijn overal weinig tegenstanders te vinden vermoed ik. Ik zou je ook commander aanraden.


De waarheid ligt een beetje in het midden denk ik.. Het is natuurlijk leuk om een sterk Legacy deck te spelen (zo heb ik zelf een Elf deckje die behoorlijk hard kan gaan), maar als je je in casual omgevingen beweegt is het wellicht handig om ook een (aantal) deck(s) te hebben die het niveau hebben van de speelgroepen. Ik vind overigens de kaarten die je noemt nou niet echt een wereldschokkend powerlevel hebben.. Ze zijn prima, maar daar houdt t ook op..

Anyways! Mango, weest u vooral welkom hier! Gooi die decks 's online en wellicht vind je een tegenstander die het aandurft

En ik sluit me he-le-maal aan bij Dordledum. Ga Commander spelen!!!
Mango
5 jaren geleden
Ik ben het met jullie eens dat "Casual" een rekbaar begrip is. Het kan om een beginnersdeck gaan, maar ook om een deck met zoveel power-kaarten dat het de Vintage of Legacy kant op gaat. Voor mij persoonlijk betekent het: alles mag! Dat geldt ook voor de tegenstander: alles mag in jouw deck! Gewoon lekker spelen en we zien wel wat er gebeurt.

Ik ben bang dat de huidige generatie Magic spelers te veel focust op het format. Is jouw deck Modern of Standard? Ja? Okay, dan kunnen we een potje spelen.
BluezamX
5 jaren geleden
Ligt heel erg aan je speelgroep hoor. Bij ons geldt: Heeft het 60 kaarten? Heb je een d20? Is het leuk om tegen te spelen? Zo ja, schuif aan. De laatste regel is echter wel de belangrijkste. Modern, Casual, Standard, ook al hebben we er een deck voor, het blijft "Potje Magic?" en dan trek je uit de kast wat je gebruiken wil.
Mango
5 jaren geleden
Wat is een d20 ?
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Wat is een d20 ?




Gewoon de dobbelsteen waarmee je je lifetotal bijhoudt dus
Warlock956
5 jaren geleden
@Mango herken je verhaal, speel tevens rond 1997. Ik ben vaak rond Den Haag en delft (zuid) te vinden.
Ben a.s. zaterdag weer bij BoM, als je wil en tijd hebt, kunnen tegen elkaar spelen, ruimte zat en ben altijd wel in voor een partij ongeacht wat voor deck je hebt.
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Hoi Mango,

Wat grappig, ik ben rond dezelfde tijd gestopt ooit als hij. Ik speel inmiddels alweer bijna 10 jaar. Als je casual leuk vindt en ook van mulitplayer houdt, kan ik je Commander aanraden. Je zou het eens kunnen uitproberen door een deck te lenen als je ergens in een winkel bent. Als je hulp nodig hebt bij het maken van zo'n deck, kan je op dit forum prima advies vragen.
Sunitram
5 jaren geleden
Hoi Mango,

Allereerst welkom op het, in mijn bescheiden mening, gezelligste Magic forum van de Lage Landen

Ik weet niet waar het precies aan ligt, maar ik zie casual Magic eigenlijk ook praktisch alleen nog maar in de vorm van Commander gebeuren. Ik heb echt meerdere decks staan die ooit Standard waren die ik vroeger nog weleens uit de kast kon trekken voor een potje casual, maar dat is in de afgelopen 3 jaar zeker eigenlijk nooit meer gebeurd. Beetje zonde eigenlijk.

Wat ik me wel voor kan stellen is dat Commander een makkelijker formaat is om casual in te spelen. Mijn eerste Commander deck bestond ook uit Mayael the Anima, wat landjes en een stapel sterke beesten die ik altijd al had willen spelen, maar nooit kon omdat ik er maar één van had.

Hoe dan ook, ik hoop dat je je casual maatje(s) vindt. Succes!
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Ik weet niet waar het precies aan ligt, maar ik zie casual Magic eigenlijk ook praktisch alleen nog maar in de vorm van Commander gebeuren. Ik heb echt meerdere decks staan die ooit Standard waren die ik vroeger nog weleens uit de kast kon trekken voor een potje casual, maar dat is in de afgelopen 3 jaar zeker eigenlijk nooit meer gebeurd. Beetje zonde eigenlijk.



het lijkt mij vrij duidelijk waar het aan ligt toch als je legacy decks speelt met de daarbij behorende combo kaarten tegen een casual fun deck wat niet perfect geoptimaliseerd is er vaak voor de andere speler weinig fun aan.

Vroegah was legacy fun lokaal omdat je moeilijker aan de kaarten kon komen, de decks waren niet zo optimaal als dat je nu een lijstje van internet plukt en de kaarten bij elkaar koopt die je niet hebt. ik denk dat daardoor mensen weerstand hebben om tegen legacy decks te spelen.

ik zelf heb altijd nog wat reguliere fun decks in elkaar zitten daar zullen een paar decks tussen zitten die mits ik goed trek mee kunnen maar dat ligt ook aan de groep waarin je speelt, als legacy spelers nu bij elkaar komen is het super competetief,
bij ons wordt ook meerendeels commander gespeelt omdat je dan met een relatief kleine investering een aardig deck in elkaar kan knutselen.

als er hier een clubje is dat het leuk vind om tegen en met legacy achtige decks / fun decks te spelen ben ik wel bereid om mij aan te sluiten hoor
Sunitram
5 jaren geleden
Er is nogal een verschil tussen casual en Legacy niet ieder deck dat ook kaarten speelt van voor de Modern era is automatisch een Legacy deck.

Om je een voorbeeld te geven van wat ik bedoel: toen ik nog niet zo lang speelde, speelde ik de meeste potjes op school of bij vrienden thuis, en dan speelde je tegen van alles. Ik zelf speelde meestal brews die op dat moment als Standard bestempeld konden worden (oh, de mooie dagen van Esper Artifacts Only, Phyrexian Clone Shell en Izzet Cipher ), een van m'n vrienden had daarvoor Magic ten tijde van het originele Mirrodin Block aan de wilgen gehangen en speelde dus met wat hij uit zijn verzameling kon brewen, weer een ander had nog allemaal Standard decks uit pre-Modern dagen en speelde die, er was iemand met een Sliver deck, etc etc etc. Niks Power-9, niks T1-kills, gewoon good clean fun. Maar veel van de mensen waar ik toen tegen speelde, spelen nu niet meer en wie er nog wel speelt is tegenwoordig compleet overgegaan op Commander. Wat op zich prima is, want Commander is frickin' awesome, maar ik haal de laatste tijd steeds meer oude decks uit elkaar omdat ik ze niet meer speel en hun inhoud elders beter kan gebruiken
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
JEV
5 jaren geleden
Wat vaak helpt is meerdere decks te hebben met verschillende powerlevels. Ik denk dat je niet per se naar het 'format' hoeft te kijken.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 17 posts
  • Laatste post JEV 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Mango 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top