Volledige nieuweling !

Peyoter
4 jaren geleden
Hallo, ik ben Pieter en zoals reeds vermeld dus pas begonnen met magic. Ik heb het tot nu toe alleen gespeeld met mijn vrouw en zoontje maar we zitten maar wat ‘safe’ te spelen. De basis kennen we wel denk ik van YouTube en de app op de iPad. Maar we zitten dus met nog veel vragen.

(Met safe spelen bedoel ik dat we de kaarten wat we niet snappen, even er uit halen.)

Heeft er iemand tips voor ons?

Alvast bedankt !
 bijgewerkt door Jeff 4 jaren geleden (Liever editten dan dubbelposten :))
Jeff
4 jaren geleden
Welkom Pieter!

Ik zou MTG Arena eens een poging geven, dat speelt lekker weg en dan kan je zien hoe bepaalde kaarten werken.

Als je echter vragen hebt, stel ze vooral hier op de Bazaar. Bij de kaart zelf, of als je in 1x meerdere vragen hebt op het forum. Er zijn altijd mensen bereid je vragen te beantwoorden!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Je kunt MTG Arena trouwens hier downloaden .

Het is alleen voor de PC momenteel.

Als je vragen over de regels hebt, of een specifieke kaart, aarzel niet en maak een topic! We helpen je graag verder. We hebben ook een uitgebreide Helpdesk, waar je informatie kunt vinden over van alles en nog wat, zoals hoe Trample werkt, wat Double Strike is, en hoe de Turn structure eruit ziet!
PrimeAvatar
4 jaren geleden
Hallo Pieter en welkom!


Je kunt een kaart of een combinatie van kaarten aan ons vertellen met je vraag en er is altijd wel iemand die het antwoord weet.

Wat mij vaak helpt zodra ik vragen over een kaart heb is de 'rulings' te lezen bij die kaart op de officiële website van Magic:
https://gatherer.wizards.com
Je zoekt de betreffende kaart op naam en je ziet eronder bij 'rulings' enkele details staan die vaak de meeste vragen beantwoorden.

Welke kaarten leg je weg tijdens het spelen?
Blasty
4 jaren geleden
Welkom Pieter op het gezelligste Magic forum!

Veel plezier met je nieuwe hobby
Peyoter
4 jaren geleden
Wow al zo veel reactie

Mtg arena zit er niet in, geen pc ter beschikking momenteel...

De kaarten die nu zowat aan de kant liggen zijn de planeswalkers, kaarten met token creature effecten, artifacts,...
Ik moet het eens nakijken als ik wat frisser ben. Lange dag geweest. Oh en voor ik het vergeet, upkeep, geen flauw idee wat dat nu precies inhoudt.
Blasty
4 jaren geleden
Upkeep is onderdeel van de Begin Phase, zie ook Turn structure.
Dordledum
4 jaren geleden
Hoi, welkom!

Heb je wel een Xbox?

Je kan daar het spel Magic Duels of the Planeswalkers gratis downloaden en spelen. Het spel wordt inmiddels niet langer ondersteund met de laatste sets, maar je kan het dus wel gratis spelen en veel leren van zowel de story mode en de tutorials.
Peyoter
4 jaren geleden
Nee ook geen Xbox XD

Ik dacht dat upkeep 1 of andere blijvende kost was voor enchantments ofzo hehe...

Heb nog wat vragen, som staat er een effect met daarbij ‘srcy 1’ of dergelijke, waar slaat dat precies op?
En bij het effect ‘riot’, haste begrijp ik wel, maar counter +1/+1, is dat dan ook enkel voor die eerste beurt? En dus enkel als je hem dan zou gebruiken voor te blocken? Of is een counter een blijvend effect?
nederland439
4 jaren geleden
Allereest welkom!

Scry is een eenmalig effect dat je naar de bovenste kaart(en) van je library laat kijken. Voor elke kaart mag je dan bepalen of deze bovenop legt of onderop. Ook mag je de volgorde kiezen waarop je deze weer boven of onderop legt. Het getal achter de scry geeft aan hoeveel kaarten je mag bekijken. In het geval van Scry 1 dus alleen de bovenste.

Een +1/+1 counter is permanent, meestal wordt deze aangegeven met een dobbelsteen. Daarnaast heb je effecten die je creature(s) sterker maken tot het eind van de beurt, deze geef je in het algemeen niet aan met een dobbelsteen. Een voorbeeld in M20 hiervan is Infuriate. In je endstep verdwijnt de bonus van +3/+2. Maar een counter blijft dus liggen omdat je deze op een creature legt, zoals je ook mooi kunt lezen op Battlefield Promotion. Hier nog een linkje naar de helpdesk van de bazaar: Counter

Mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust
 bijgewerkt door nederland439 4 jaren geleden
Peyoter
4 jaren geleden
Super thx voor de info, ik voel me steeds meer en meer vertrouwd met het spel

Ik heb ook ineens eens gekeken bij de bazaar helpdesk ivm planeswalkers.
Heb er wel nog 1 vraag over, voor de rest snap ik het wel denk ik, het betreft deze kaart:

Zijn 3de ability, hoe moet ik dit juist interpreteren?

Bij deze zou het dus zijn:
dat sorin slechts 1 loyalty verliest, want de mana cost voor sorcerer of the fang is 1 variabele mana en 1 swamp
Voor de rest verandert er dan niets aan de opgeroepen kaart behalve dan dat deze een vampire wordt?
 bijgewerkt door Peyoter 4 jaren geleden
nederland439
4 jaren geleden
De Converted Mana Cost (CMC) is in dit geval 2. Je moet zowel de generieke mama als de kleur specifieke mana bij elkaar optellen. Je moet namelijk 2 mana betalen om deze te casten waarvan minstens een zwart is.
Peyoter
4 jaren geleden
Ik dacht eerst net hetzelfde, maar bij de rulings op gatherer wizards staat het volgende:
If a card in a graveyard has Variable Colorless in its mana cost, X is considered to be 0.
Maar dit lijkt me dan goedkoop want meestal is de variabele de hoogste...
Blasty
4 jaren geleden
Met variabele wordt een kaart met in de cost bedoeld, zoals Heat Ray.

is "generic" mana, die je met willekeurig welke mana kan betalen.

Zie Converted Mana Cost voor alle details.
Timsanity
4 jaren geleden
Leuk om te horen dat je met vrouw en kind speelt. Ook goed voor de taal. Hoe oud is je zoontje?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 15 posts
  • Laatste post Timsanity 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Peyoter 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top