Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

2-kleuren decks en de termen Selesnya en Boros

Mango
3 jaren geleden
Veel moderne groen-witte kaarten gebruiken de term "Selesnya" in hun naam.
Groen-witte decks worden om die reden ook wel eens aangeduid met de term "Selesnya".
Betekent dit nu dat elk groen-wit deck kan worden geclassificeerd als "Selesnya" of zijn hier nog bepaalde criteria voor?

Ik heb zelf een (oud) deck dat werkt met mono-witte creatures met protectie van rood + rode destructie spells (b.v. Earthquake).
Is dat deck nu met terugwerkende kracht een "Boros" deck?
BluezamX
3 jaren geleden
Ja, dit is eerder slang voor de kleurencombinaties dan wat het deck doet. Zo ook met de shards en wedges, al weet ik de terminologie voor de 4 kleuren paren niet. No-blue voor oid wellicht?
 bijgewerkt door BluezamX 3 jaren geleden
hallowman3
3 jaren geleden
Is Yore-tiller
Glint-Eye
Dune-Brood
Ink-Treader
Witch-Maw
Vernoemd naar de Nephilim van dezelfde namen
Yore-Tiller Nephilim, Glint-Eye Nephilim, Dune-Brood Nephilim, Ink-Treader Nephilim en Witch-Maw Nephilim

Verder worden de meeste termen (volgens mij) gewoon gebruikt om namen aan tegeven en niet specifiek een deck dat 100% in een selesnya thema valt.
 bijgewerkt door hallowman3 3 jaren geleden
Stalkative
3 jaren geleden
Quote:
36 minuten geleden
Is Yore-tiller
Glint-Eye
Dune-Brood
Ink-Treader
Witch-Maw
Vernoemd naar de Nephilim van dezelfde namen
Yore-Tiller Nephilim, Glint-Eye Nephilim, Dune-Brood Nephilim, Ink-Treader Nephilim en Witch-Maw Nephilim

Verder worden de meeste termen (volgens mij) gewoon gebruikt om namen aan tegeven en niet specifiek een deck dat 100% in een selesnya thema valt.

Ik heb voor 4 kleuren ook wel eens gehoord (in dezelfde volgorde):
Artifice
Chaos
Aggression
Altruism
Growth
Hier staat waarom

En inderdaad, deze termen slaan echt alleen maar op de kleuren
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Hier staat waarom.

Quote:
"Black believes in strangling the young before they grow up to become a threat."

Dat is een interessante zin
InsectToken
3 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Veel moderne groen-witte kaarten gebruiken de term "Selesnya" in hun naam.
Groen-witte decks worden om die reden ook wel eens aangeduid met de term "Selesnya".
Betekent dit nu dat elk groen-wit deck kan worden geclassificeerd als "Selesnya" of zijn hier nog bepaalde criteria voor?

Ik heb zelf een (oud) deck dat werkt met mono-witte creatures met protectie van rood + rode destructie spells (b.v. Earthquake).
Is dat deck nu met terugwerkende kracht een "Boros" deck?





Om maar antwoord te geven op deze vraag; het is een beetje wat je zelf wil, maar in mijn ogen werkt het als volgt. Stel, je krijgt een willekeurige stapel met rood en witte kaarten. In die stapel wordt er rekening gehouden met rarity; je komt meer commons tegen dan rares. Als je van die nogal basis kaarten een deck zou maken, vinden de meeste het een Boros deck, omdat het waarschijnlijk dingen doet die je de "Boros Legion" op de Ravnica prerelease ook zou kunnen zien doen. Hoe ik dat deck van jou zou noemen is compleet willekeurig. Het licht er aan op welke naam ik eerder kom. Als een deck echt typische Boros dingen doet en misschien ook zelf een aantal kaarten uit Ravnica heeft, dan is de kans groot dat ik het Boros noem.
TheRobinros
3 jaren geleden
Maakt het echt uit hoe een deck "heet"? Als je het over "Boros" of over "Rood-Wit" hebt, het enige wat ik weet is dat je deck rode en witte kaarten bevat. Het zijn alleen maar labeltjes om makkelijk te communiceren wat je deck zoal doet. Ik kan redelijk accuraat raden wat een deck genaamd "[EDH] Zur, the Pillowfort King" doet, in een behoorlijk kleine hoeveelheid woorden; super efficiënt. Het maakt praten gewoon wat makkelijker. Of je je deck nou Boros of Rood-Wit noemt, de boodschap is volgens mij hetzelfde en normaal gesproken is de naam van een deck niet echt om een andere reden relevant, toch?

Edit: Ik ben op het punt dat ik de tekst "RW Tokens" bijna lees als "Boros Tokens" en vice versa, voor mij is er geen verschil tussen de twee. Lore-wise is die er natuurlijk wel aangezien de Boros een van de Guilds van Ravnica is die binnen het spel geassocieerd wordt met de kleuren rood en wit enzo, maar voor mij heeft de naam "Boros" daar gevoelsmatig al een soort van afstand toe gedaan. Maar dat verschilt vast per persoon wel.
 bijgewerkt door TheRobinros 3 jaren geleden
Dordledum
3 jaren geleden
Ik snap het wel een beetje. Ik ben zelf een poosje uit de Magic wereld geweest, o.a. ook rond het Alara block. Omdat ik er nooit echt mee heb gespeeld haal ik nog steeds Jund, Naya, etc. allemaal door elkaar. Ik snap dat het voor gespreksdoeleinden wel efficiënter is om een 4letter woord te gebruiken in plaat van wit-blauw-zwart bijvoorbeeld, maar zelf weet ik niet direct wat er dan bedoeld wordt.

En voor mijn gevoel zijn niet alle tweekleuren decks hetzelfde als hun Ravnica guild counterparts, maar vind ik het ook niet erg als andere voor het gemak er zo naar refereren. Ik heb bijvoorbeeld een deck rond Xantcha, Sleeper Agent, maar het heeft niets met die Rakdosfreaks te maken. Maar prima als iemand het voor het gemak een Rakdos deck noemt.
 bijgewerkt door Dordledum 3 jaren geleden
Teruans
3 jaren geleden
De naamkleuren zijn puur voor het gemak. Net als de nicknames voor landjes en sommige effecten en creatures en zo. Mensen snappen dan meestal wat er bedoelt wordt. Mill was lange tijd zo'n effect. Het is handig om te gebruiken maar je bent natuurlijk vrij om het te noemen zoals je wilt.
 bijgewerkt door Teruans 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ik zou een deck sneller Boros noemen als het ook meer past bij de Boros Legion, maar het is verder alleen een naamgeving en er zitten verder geen eisen aan .

Ik heb trouwens echt nog nooit iemand de 4 kleuren combinaties naar de Nephilim horen gebruiken. Is ook niet supernuttig denk ik, niemand weet welke Nephilim welke kleur is
Mango
3 jaren geleden
Dank voor jullie commentaren. Ik begrijp dat de termen "Selesnya" en "Boros" etc vooral informeel gebruikt worden; het is een gemakkelijke wijze om decks aan te duiden. Ik begrijp ook dat wanneer je inhoudelijk naar een deck kijkt de benaming de ene keer toepasselijker is dan de andere keer. Dat heeft er mee te maken in hoeverre er een link is met de guilds van Ravnica.

Ik heb een wit-rood Soldier deck en daar komt o.a. een Boros Swiftblade in voor. De benaming "Boros" is hier op zijn plaats.
Anderzijds in mijn WR protectie van rood deck zijn alle creatures wit. Hier is "Boros" ongelukkig. Zelf noem ik het deck: Earthquake.
InsectToken
3 jaren geleden
Tja, wat klinkt beter?
Als laatst is het natuurlijk zo dat iemands favoriete guild niet zijn favoriete tweekleurencombinatie kan zijn, dat is het voornaamste verschil.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 12 posts
  • Laatste post InsectToken 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Mango 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top