Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

a Booster Battle a day keeps the doctor away

Twigwalker
4 jaren geleden
Hoi allemaal,

Nu we allemaal wat meer binnen zitten hebben we soms ook wat extra behoeften aan wat leuks. Mijn vrouw (Claudia - SerraAngel22) en ik doen daarom (bijna) elke dag een Booster Battle en op het moment zijn die extra gaaf want het zijn Mystery Booster battles. Ik ga proberen om hier ongeveer dagelijks een klein verslagje van te schrijven.

De regels zijn te vinden op de Booster Battle helppagina. Wij spelen met optie 2, dus dat zijn 5 stapels met land waarvan je kaarten mag pakken. Mill kaarten maken we inderdaad minder sterk en kaarten die bijvoorbeeld in je deck opzoek gaan naar een land geven je gewoon een land van de stapel. Als we andere rare dingen tegenkomen dan lossen we die ter plekke op.

Okay tot zover de uitleg.

Booster Battle 1
Ik begin deze game met Prowling Pangolin, Panglacial Wurm, Sensor Splicer en Rotfeaster Maggot. Oei dat zijn een hoop 5-drops. Claudia mag ook nog eens beginnen dus ik ben al bang dat deze battle misschien al voorbij is voordat ik iets kan doen.

Claudia speelt als eerste een Nimble-Blade Khenra, ik kan voorlopig niets dus ze begint wat levenspunten bij mij weg te slaan. Wanneer ik mijn 4e land speel ben ik blij, nog maar 1 landje en dan kan ik wat terug gaan doen. Dat feest gaat niet door want Claudia speelt op beurt 5 een Spelltithe Enforcer. Ik besluit ook op beurt 5 niets te spelen zodat ik geen permanent op hoef te offeren. Claudia speelt nog een Soul Warden en valt aan.

Ondertussen sta ik nog maar op 12 leven wanneer ik eindelijk mijn eerste kaart kan spelen op beurt 6. Ik besluit om eerst de Prowling Pangolin te spelen en Claudia offert haar twee kleinste beesten op en de Spelltithe Enforcer blijft liggen. Claudia speelt een Prey's Vengeance en valt waardoor ik naar 7 ga. Ik speel mijn Rotfeaster Maggot en krijg 5 leven terug, die klapt Claudia er tijdens haar beurt meteen weer af omdat de Prey's Vengeance Rebound. Ze speelt ook nog een Deathreap Ritual.

Ik kan nu gelukkig mijn Panglacial Wurm neerleggen in de hoop dat ik eindelijk wat terug kan doen. Claudia speelt een Bestial Menace en ik besluit de beurt daarop om maar niet aan te vallen en de Sensor Splicer te spelen. Ik pak een Shenanigans leuke flavor tekst, maar daar heb ik weinig aan. Claudia speelt een Solemn Simulacrum maar we kunnen allebei niet echt aanvallen.

Ik besluit om toch met mijn Wurm aan te vallen omdat ik vergat dat Shenanigans een Sorcery is en geen Instant. Ik hoopte dat ze zou blokken met de Solemn Simulacrum, maar ze blokt met een wolf en elephant token en de worm gaat dood. Claudia pakt een extra kaart van de Morbid trigger.

Helaas gebeurt er verder weinig in de battle. Claudia weet mijn board op te ruimen met aanvallen en een Burst Lightning. Vervolgens kan ze de Burst Lightning terughalen met een Mnemonic Wall terwijl ik een Sol Ring neerleg. Mijn Energy Field ruimt ook snel het veld door een Boon of Emrakul en mijn Condescend wordt gecounterd door een Metallic Rebuke en dus verlies ik deze battle.

Gelukkig haal ik uit mijn booster wel nog een Expropriate en hebben we met deze twee boosters dus best wel wat value en leuke speelbare kaarten geopend.

Ik hoor graag wat jullie van dit soort verslagen vinden. Ik ga er sowieso nog een paar schrijven dus ik hoor graag jullie tips hoe het leuker en interessanter kan.
Blasty
4 jaren geleden
Leuk om te lezen, een counterspell die gecounterd wordt in een booster battle, dat verwacht je niet
WJayW
4 jaren geleden
Wat een gaaf idee, zeker leuk om te lezen ook.
Sunitram
4 jaren geleden
Geinig hoor, van mij mag je vaker boosterbattles posten
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 2

Mijn openingshand:
Toxin Sliver, Collective Brutality, Creeping Mold, Bone Splinters

Claudia legt als eerste iets op het veld. Een Laboratory Maniac, dat is nog eens een powerhouse in booster battle. Gelukkig speelt ze hem al vroeg in het spel en kan ik hem opruimen met Collective Brutality. Ik besluite mijn Creeping Mold te discarden zodat ik Claudia haar hand kan zien, maar helaas ik mag geen instant of sorcery uitkiezen want die heeft ze niet. Wat ik wel zie maakt me bang: Gideon Jura, Zealot of the God-Pharaoh en Martyr's Cause. Ik moet hard opzoek naar een antwoord op Gideon Jura.

De Zealot komt de volgende beurt op het veld en ik speel mijn Toxin Sliver omdat de sliver toch niets kan doen tegen Gideon Jura besluit ik de beurt erop de Zealot of the God-Pharaoh te blocken. Helaas pak ik hierna in deze volgorde: Renegade Tactics, Hardened Berserker, Copper Carapace en Gone Missing. Die laatste kan wel iets tegen Gideon Jura, maar dan is het al te laat. Claudia heeft nog 2 beestjes neergelegd en ik wordt in record tempo van het veld geveegd.

Wat dit extra oneerlijk maakt is dat we een week geleden een battle deden waar ik een Gideon Jura had, maar die maakte toen een Tragic Slip nog voordat hij damage kon doen

Helaas, morgen beter! Wellicht mag ik een keer beginnen en helpt dat dan
 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Cool, mooie verhalen!
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 3
Openingshand: Caged Sun, Martial Glory, Beneath the Sands, Ojutai Interceptor.

Ik mag opnieuw niet beginnen, maar ben niet geheel ontevreden over mijn hand. Claudia opent meteen met een Soulmender. Ik cycle mijn Beneath the Sands en pak een Wake the Reflections. Ik speel op beurt 3 mijn Ojutai Interceptor als Morph. Claudia valt nog steeds aan dus ik block niet omdat ik bang ben voor combat tricks.

De beurt daarop kan ik Megamorphen en staan we allebei op 16. Ik denk dat het wel lekker gaat, maar dan speelt Claudia een Beacon of Immortality. Oei, ze gaat naar 32 leven, hoe ga ik dat er ooit afslaan want de Beacon gaat elke keer terug in haar deck.

We vallen een beetje over en weer aan, ik speel een Kargan Dragonlord die snel sterft door Murder. Claudia weet mij op 6 leven te krijgen met Balduvian Rage en Exsanguinate, maar ik heb ondertussen een Curio Vendor en mijn Caged Sun voor blauw neer kunnen leggen. Ze speelt nog een keer Beacon of Immortality en een Crystal Ball die weinig goeds voorspelt, maar ze zakt langzaam van 42 naar 34, naar 26 en 14. Al snel komt daar een Shadowcloak Vampire bij terwijl Claudia geen creatures kan vinden.

Wanneer haar Soulmender een Gift of Orzhova krijgt betekent dat Certain Death! Een Frost Lynx weet het onvermijdelijke nog een beurt uit te stellen, maar wanneer de Lynx moet blocken zorgt Martial Glory ervoor dat ik geen creatures verlies en de volgende beurt weet ik eindelijk een potje te winnen!

Daarnaast veel leuke kaarten in deze battle. Rhox heeft wel wat nostalgische waarde en Claudia heeft ook nog een Impact Tremors en Phyrexian Reclamation in haar booster.

 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden
SerraAngel22
4 jaren geleden
3e boosterbattle dus net verloren en ik dacht dat ik sowieso zou winnen met die Beacon of Immortality
RonPlak
4 jaren geleden
Leuk om te lezen!
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 4
Openingshand: Mishra's Factory, Dukhara Scavenger, Tavern Swindler & Cartouche of Knowledge

Ik mag beginnen en nu heb ik een keer een agressieve openingshand. Ik pak een Ravenous Trap en speel mijn Mishra's Factory. Claudia doet de eerste paar beurten niets en ik besluit om niet met Mishra's Factory aan te vallen, maar om mijn Tavern Swindler te spelen en daarna op te zadelen met een Cartouche of Knowledge. Ik pak een Thresher Lizard, die lijkt mij ook best prima in booster battle.

Claudia speelt een Salivating Gremlins, maar ik vlieg er simpel overheen en speel mijn Thresher Lizard. Claudia staat nog maar op 14 en het ziet er niet goed uit voor haar. Ze speelt een Heavy Arbalest en valt met de kwijlende Gremlin aan. Ik ga naar 16, maar dit vind ik niet zo erg. Ik val terug aan en Claudia gaat naar 6.

Nu slaat de battle echter om. Hoewel het misschien te verwachten was dat mijn Tavern Swindler last van haar geweten zou krijgen is een Corrupted Conscience toch erg vervelend.

Vervolgens maak ik een fout, ik val aan met mijn Thresher Lizard zonder eerst mijn Dukhara Scavenger te spelen. Claudia blokt de Lizard dood en ik haal hem terug met de Scavenger, maar het was veel beter geweest als ik deze eerst neergelegd had. Dan was mijn lizard 4/4 en was hij nooit dood gegaan door de Gremlin. Nu ligt de lizard echter bovenop mijn deck.

Claudia legt een Tajuru Pathwarden neer. Oei zo'n groot beest is wel vervelend. Ik val aan met mijn Dukhara Scavenger die dubbel geblokt wordt en hij en de Pathwarden verlaten de battlefield. Mijn Thresher Lizard komt weer op het veld. De beurt daarop pak ik Raff Capashen, Ship's Mage een erg sterkte kaart. Ik val aan met mijn Lizard die gewoon 3/2 is. Deze ruilt met de Tavern Swindler. Ik hou Raff nog even op hand omdat de lizard +1/+2 geven geen zin heeft vanwege de Infect van de Tavern Swindler. Dan gaat de lizard in mijn beurt alsnog dood wanneer ik een kaart pak.

Claudia speelt een First-Sphere Gargantua en gaat naar 4. Ik speel aan het einde van haar beurt Raff Capashen, Ship's Mage en val aan waardoor Claudia naar 1 gaat. Daarnaast heb ik Dragonlord Ojutai gepakt. Ik kan de overwinning al ruiken!

Maar dan speelt Claudia Eldritch Evolution op haar First-Sphere Gargantua nu wordt het toch nog even spannend, want wat voor groot eng beest van maximaal 8 mana tovert ze nog uit haar deck. Gelukkig het enige creature in haar deck is een Zhur-Taa Druid en mijn Dragonlord Ojutai bekroont de overwinning.

 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden
Blasty
4 jaren geleden
Lache zeg, dit zijn wel vette boosters om mee te battlen!
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 5
Openingshand: Goblin Bushwhacker, Smelt, Dragon Egg & Teferi's Protection.

Dit is tevens de laatste Mystery Booster Battle, maar niet getreurd, we gaan hierna gewoon verder met een andere set. Welke? Dat houd ik nog even geheim.

Ik mag beginnen en besluit om mijn Goblin Bushwhacker meteen neer te leggen (trouwens de 3e uit mijn Boosterbox ). Claudia pakt haar eerste beurt een kaart en speelt geen landje, waarschijnlijk heeft ze dus geen creatures op hand. Ik pak eerst een plains en bedenk dat ik dan toch liever een kaart pak. Ik pak een Brimstone Mage en speel deze op beurt 5, ondertussen val ik steeds aan met mijn goblin en staat Claudia op 16.

Claudia speelt vervolgens een Fierce Empath en vindt... helemaal niets, oei deze battle gaat snel bergafwaarts voor haar. Ik level mijn Brimstone Mage, schiet de Elf af en val opnieuw aan met mijn goblin. Ik speel vervolgens een Retreat to Emeria en mijn mage sterft door een Tendrils of Corruption. Daarna komt er een Centaur Glade op het veld bij Claudia.

Nu wordt het toch een beetje spannend ik heb ondertussen mijn Dragon Egg neergelegd, maar die Centaur Tokens kunnen eng worden. Gelukkig topdeck ik een Carrion Feeder. De Carrion Feeder lust meteen wel een draken ei voor zijn ontbijt. Claudia maakt een centaur token en legt een Kor Bladewhirl neer.

Ik geef al mijn creatures +1/+1 met Retreat to Emeria en val aan met een Kor Token, Goblin Bushwhacker, Carrion Feeder en mijn Dragon token. De Kor Token en Goblin worden geblockt. De Kor Token maakt de Kor Bladewhirl dood. De goblin maakt de Carrion Feeder sterker en samen met mijn draak doen ze 8 schade. Claudia staat nog maar op 5.

Dan speelt Claudia een Caught in the Brights op de Dragon Token en een Arachnus Web op de Carrion Feeder het jammere (voor Claudia) van de Web is dat ik twee creatures speel die allebei hun power kunnen verhogen. De Carrion Feeder is dus meteen weer vrij door na het ei ook de kip.. euh draak op te eten.

Ik vind opnieuw een fantastisch topdeck in Loxodon Warhammer waardoor mijn Carrion Feeder niet meer te stoppen is. Het leuke van deze set is dat er veel erg sterke kaarten in zitten, maar daar is vaak ook een sterk antwoord op te vinden. Op die manier kan de battle een paar keer over en weer gaan. Dit was zeker een van de leukere sets om te Booster Battlen en ik ben benieuwd of de volgende sets daar aan kunnen tippen.
 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden
WJayW
4 jaren geleden
Met veel plezier lees ik deze battles, ben ook wel benieuwd welke set jullie hierna gaan spelen.
Korlicday
4 jaren geleden
Erg leuk om te lezen. Dank! Na het lezen heb ik ook spijt dat ik geen Boosterbox Mystery Booster heb gekocht
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 6
Tijd voor een nieuwe set! Claudia en ik hebben 12 boosters gekocht van 3 verschillende sets. We zullen steeds 6 Booster Battles doen van dezelfde set en dan overstappen op de volgende. De eerste set is.., Amonkhet! Toen deze set uitkwam hadden we een pauze van Magic dus bijna alle kaarten zullen nieuw zijn voor ons. On to the battlefield!

Openingshand: Doomed Dissenter, Watchers of the Dead, Synchronized Strike & Colossapede.

Ik denk dat ik best een sterke openingshand heb, maar Claudia mag beginnen. Ik speel als eerste mijn Watchers of the Dead en val de beurt daarop aan. Claudia verrast mij echter met een Start // Finish en legt 2 tokens neer, maar besluit niet te blocken. Ik speel mijn Doomed Dissenter en geef de beurt door.

Claudia valt aan en ik block dus ik krijg een 2/2 zombie token en neem 1 damage. Vervolgens speelt ze een Emberhorn Minotaur, die kan wel eens eng worden. Ik val met allebei mijn 2/2'tjes aan en deze worden niet geblockt omdat ik al mijn mana nog open heb. Ik geef de beurt door en Claudia valt op haar beurt aan. Ze Exert de minotaur en ik speel mijn Synchronized Strike om te kunnen dubbel blocken. Alles volgens plan denk ik nog.

Dan speelt Claudia een Spidery Grasp en ik rope uit "ow In Oketra's Name"! En dan blijkt ze die ook nog eens op hand te hebben. Haar minotaur overleeft het bloedbad en mijn katten en zombie gaan naar de graveyard. Ik besluit mijn Watchers of the Dead op te offeren en Claudia kiest ervoor om haar Spidery Grasp te exilen. Pas nu lees ik Aftermath goed en besef ik mij dat mijn Colossapede het niet lang uit gaat houden.

Ik besluit hem toch te spelen en Claudia speelt een Shadowstorm Vizier. Ze valt aan met de minotaur die ze opnieuw kan exerten omdat hij geuntapt was door de Spidery Grasp. Ik ga naar 13 leven. Ik val de beurt daarop aan en Claudia gaat naar 9. Ik leg een Binding Mummy neer waar ik weinig van verwacht.

Claudia speelt Start // Finish vanuit haar graveyard en finisht mijn grote insect. Vervolgens blijkt dat het opofferen van mijn Watchers of the Dead om een kaart te exilen niet voor niets was. Claudia speelt Warfire Javelineer, maar die kan maar 1 damage doen waardoor mijn Binding Mummy nog leeft.

Ik pak een Lay Claim en besluit te cyclen. Ik pak een Essence Scatter die ook niet helpt. De beurt daarop pak ik een Wander in Death, maar mede dankzij een Cartouche of Strength weet Claudia haar leger mij te overrompelen.

Duimen jullie met ons mee dat het ons lukt om een invocation te openen?
 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 7

Openingshand: River Serpent, Nef-Crop Entangler, Aven Wind Guide & Vizier of Deferment.

Claudia mag beginnen en speelt beurt 1 en 2 een Ruthless Sniper en een Anointer Priest. Ik maak me nog geen zorgen en trek de strijd snel gelijk met mijn Exerted Nef-Crop Entangler die geuntapt wordt door mijn Vizier of Deferment. Dan komt er bij Claudia een Quarry Hauler op het veld. Ik besluit toch aan te vallen met mijn Nef-Crop Entangler en hem te exerten. Achteraf was dit waarschijnlijk wat te aggresief, want de kameel kan nu 2x naar de quarry en terug zonder dat ik hem kan blocken.

MijnAven Wind Guide komt in het spel en kan goed doorkomen omdat Claudia geen flyers heeft. Ik cycle mijn River Serpent iets wat ik achteraf gezien op beurt 1 had moeten doen en samen met de draw van mijn beurt pak ik een Shimmerscale Drake en een Spring // Mind. Ik beland op 8 leven en Claudia op 10 wanneer ik de Quarry Hauler dubbel block met mijn Nef-Crop Entangler en Anointer Priest. De Ruthless Sniper van Claudia komt door voor 1 damage met wat hulp van een Pathmaker Initiate.

De flyers blijken uiteindelijk te sterk voor Claudia. Ze kan hier geen antwoord op vinden en krijgt niet de kans om haar Liliana's Mastery neer te leggen.
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 8

Openingshand: Nef-Crop Entangler, Dune Beetle, Compelling Argument & Drake Haven.

Claudia opent met een one-two punch in de vorm van Honored Crop-Captain, Harsh Mentor en Naga Oracle. Gelukkig heb ik mijn Dune Beetle om de damage een beetje binnen de perken te houden.

Compelling Argument is natuurlijk een fantastische kaart in Booter Battle, maar wij reduceren de kracht van mill kaarten altijd heel erg. Ik besluit dus om eerst mijn Drake Haven te spelen en de beurt daarop Compelling Argument te cyclen voor een drake en mijn Nef-Crop Entangler neer te leggen. Beide blocken Honored Crop-Captain en Harsh Mentor dood.

Ik heb een Haze of Pollen gevonden die ik cycle voor een nieuwe drake. De beurt daarop komen daar een Lord of the Accursed en een Labyrinth Guardian bij. Claudia speelt nog Kefnet's Monument maar pakt daarna steeds een landje, ze spaar duidelijk voor een groot beest. Ik vind echter een Blighted Bat die met haste en geboost door de Lord of the Accursed Claudia op 10 zet.

Dan speelt Claudia haar Greater Sandwurm, maar met een Mighty Leap springt mijn Lord of the Accursed daar overheen en de beurt daarop overweldigt mijn luchtmacht Claudia volledig.

Helaas een weinig spannende battle, maar het was wel leuk om te zien hoe er in mijn booster veel synergieën samen kwamen. Ook komen we er nu eindelijk achter waar dit brick counters voor zijn die we in de booster aantroffen. Claudia heeft namelijk ook nog een Luxa River Shrine in haar booster.
 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Vette battle! Mooie cycle synergies!
Blasty
4 jaren geleden
Dank voor het posten
Twigwalker
4 jaren geleden
Bedankt voor alle leuke reacties! Gister even geen tijd voor een battle, maar vanochtend weer lekker ontbeten met karton aan het ontbijt.

Booster Battle 9
Openingshand: Sunscorched Desert, Stinging Shot, Horror of the Broken Lands & Desert Cerodon.

Weer een leuke hand met veel cycle synergie. Ik speel mijn [k]Sunscorched Desert[k] en pak een Renewed Faith, meer cycling! Ik besluit mijn cycle kaarten op hand te houden voor wanneer mijn Horror of the Broken Lands op het veld ligt. Claudia en ik pakken een paar beurten land zonder iets te spelen. Claudia speelt vervolgens een Bone Picker en is erg teleurgesteld als deze het einde van haar eigen beurt geen eens haalt door mijn Stinging Shot.

Ik kan vervolgens mijn Horror of the Broken Lands spelen en de beurt daarop de Desert Cerodon. Claudia pakt driftig kaarten opzoek naar een nieuw beest wat daar tegenop kan. Ik kan op mijn beurt Renewed Faith cyclen, daarmee vind ik een Unburden. Ik kan beide kaarten cyclen waardoor Claudia 14! damage in een beurt pakt, ze gaat naar 1 leven.

De battle is snel voorbij omdat Claudia nog steeds geen beest kan spelen. Achteraf concludeert ze dat ze de Bone Picker beter vast had kunnen houden aangezien ze hem dan had kunnen beschermen met Hapatra's Mark. Een Cartouche of Ambition had haar dan veel langer in leven gehouden.

De booster battle sluit wel nog heel spannend af, ik spot namelijk een tussen mijn overige kaarten, sterker nog, het is een foil:



Daarmee is het planeswalker festijn nog niet klaar, want Claudia heeft een Nissa, Steward of Elements!
 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 48 posts
  • Laatste post Wodi! 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Twigwalker 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top