Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

a Booster Battle a day keeps the doctor away

Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 19
Openingshand: Interplanar Beacon, Toll of the Invasion, Law-Rune Enforcer & Primordial Wurm.

Claudia begint en opent met een Grim Initiate, mijn Law-Rune Enforcer is hier echter het perfect antwoord op. Alleen jammer dat de [k]Grim Initiate vervolgens op een [k]Stealth Mission[/k] gaat. Nu kan ik er vrij weinig meer aan doen. Ik speel mijn Toll of the Invasion en maak hier een cruciale fout. Ik laat Claudia Sarkhan the Masterless discarden omdat ik de kaart te eng vind, maar hierdoor kan ze haar Kraul Stinger wel neerleggen. Ik had haar Sarkhan ook kunnen laten houden en deze dan counteren met Crush Dissent. Dit leek me echter te opzichtig dus besloot ik toch de Sarkhan te discarden.

Ik wordt nu hard naar beneden getrapt door de Grim Initiate die misschien niet meer zo stealthy is, maar wel hard slaat. Claudia speelt een Vampire Opportunist die ik niet kan counteren omdat ze nog 2 mana open heeft. Mijn Primordial Wurm wordt ook nog eens beantwoord met een Kiora's Dambreaker. Ik weet Claudia wel nog op 5 te zetten door twee keer met de wurm aan te vallen, maar de Vampire grijpt zijn opportunity en brengt mij naar 0.
SerraAngel22
4 jaren geleden
Booster Battle 20

En het is weer mijn beurt

Mijn openingshand bestaat uit: Grim Initiate, Sky Theater Strix, Martyr for the Cause en Pollenbright Druid.

Ik begin snel mijn eerste beurten door Grim Initiate en Sky Theater Strix neer te leggen. Ik zet Julian op 17 leven, nog voordat hij een kaart gespeeld heeft.

Vervolgens legt Julian zijn Spellkeeper Weird neer en wordt het moeilijker om over de grond aan te vallen. Met mijn Pollenbright Druid maak ik mijn flyer een stukje groter en wil de aanval in de lucht voortzetten. Helaas antwoordt Julian met Ob Nixilis's Cruelty en kan dat plan dus niet doorgaan.

Na mijn Martyr for the Cause neergelegd te hebben speel ik ook nog een Goblin Assault Team, maar de aanval hiervan wordt afgekaatst door een Band Together van Julian op Goblin Assault Team.

De beurten daarna worden moeilijker voor mij. Ik kan steeds geen goede aanval doen en Julian speelt een Bulwark Giant. Hiervan krijgt hij niet alleen leven, maar kan hij ook mee aanvallen, zonder dat ik genoeg power heb liggen om hem dood te kunnen blocken. Noodgedwongen laat ik de aanvallen door. Ik kom op 11 leven te staan.

Verder legt Julian zelf ook een Goblin Assault Team neer en als klap op de vuurpijl trekt Julian met zijn Bond of Flourishing een Bioessence Hydra uit zijn deck. Gelukkig heeft hij geen planeswalker met veel loyalty liggen.....toch? Fout! Julian speelt een Kiora, Behemoth Beckoner.

Ik hoop een mooi antwoord uit mijn deck te halen tegen de Hydra die eraan zit te komen, maar trek slechts een Loxodon Sergeant. De Bioessence Hydra komt in het spel met 6 counters (en is dus 10/10 trample).

In mijn beurt keer ik de rollen nog even om: met Bond of Passion val ik Julian aan met zijn eigen 10/10 Hydra en sloop ik zijn Goblin Assault Team.

Helaas is het niet genoeg. Julian haalt met zijn Spellkeeper Weird de Band Together terug en sloopt mijn Loxodon Sergeant. Met zijn aanval krijgt Julian mij op 1 leven en hij maakt het af met Ral's Outburst. Er was niks meer aan te doen
 bijgewerkt door SerraAngel22 4 jaren geleden
SerraAngel22
4 jaren geleden
Quote:
3 dagen geleden
Voor wie het niet bijhoud, het staat nu 12-5 in het voordeel van Twigwalker.



Het wordt wel een stuk spannender wanneer je weet dat de score wordt bijgehouden


Ik had trouwens een hele winning streak vlak voordat Julian dit topic aanmaakte, maar dat wilde hij blijkbaar niet zo graag noteren...
 bijgewerkt door SerraAngel22 4 jaren geleden
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 21
Openingshand: Mana Geode, Teyo's Lightshield, Primordial Wurm & Rubblebelt Rioters.

Ik denk dat ik best een prima openingshand heb. De Primordial Wurm combo'd leuk met Rubblebelt Rioters, maar wat ik niet weet is wat Claudia op hand heeft. Ze speelt namelijk op rij Trusted Pegasus, Aven Eternal en Kraul Stinger. Hierdoor ga ik van 18 naar 13, naar 8 en de beurt daarop ben ik dood. Hoewel het een verdiende win voor Claudia is blijkt achteraf dat er in mijn deck niets tegen Flyers zat terwijl Claudia er nog 2 had. Het enige wat mij had kunnen redden was mijn Widespread Brutality, maar helaas trok ik die niet.

Sorry voor de korte beschrijving, maar er was niet veel meer van te maken
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 22
Openingshand: Bond of Flourishing, Sorin's Thirst, Single Combat & Tibalt, Rakish Instigator.

Claudia opent met een Law-Rune Enforcer en een Ahn-Crop Invader. Ik vind een Pollenbright Druid met mijn Bond of Flourishing en schiet de Ahn-Crop Invader af met Sorin's Thirst waardoor ik boven de 20 leven blijf.

Ik speel mijn Tibalt, Rakish Instigator en leg een token neer waar de Law-Rune Enforcer niet langs kan. Claudia haalt de Ahn-Crop Invader terug met Aid the Fallen en legt een Karn's Bastion neer. Oei dat landje is eng in deze set.

Ik speel Pollenbright Druid, Proliferate en maak nog een token waardoor Claudia nog steeds niet goed aan kan vallen. Ze speelt echter wel een Relentless Advance. Door Karn's Bastion voel ik mij gedwongen om een 3e Devil token te maken en Single Combat te spelen. Op deze manier kan ik de 3/3 Zombie Army token afschieten met mijn Devil's voordat het leger te groot wordt.

Vanaf dit moment keert de battle zich echter tegen mij. Claudia speelt haar eigen Tibalt, Rakish Instigator en antwoord mijn Grateful Apparition met een Sorin's Thirst. Al mijn goede kaarten worden opeens tegen mij gebruikt. Met Tibalt op het veld gain ik geen leven van Bulwark Giant en gecombineerd met een Divine Arrow wordt de Giant geveld door een kleine Devil die zijn leven geeft om Tibalt te beschermen.

Ondertussen ben ik onderaan mijn stapel gekomen omdat ik met wat draw spells opzoek ga naar antwoorden. Mijn hand is echter weer leeg wanneer ik bij mijn Commence the Endgame aankom die ik aan het begin onderop moest leggen met Bond of Flourishing. Een leuke kaart, maar op dit moment maakt hij alleen een 2/2 army en moet ik opgeven tegen Tibalt die zijn loyalty kan blijven aanvullen met Karn's Bastion
 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden
SerraAngel22
4 jaren geleden
Booster Battle 23

Mijn openingshand: Rising Populace, Gideon's Triumph, Kiora's Dambreaker en Ahn-Crop Invader.

Deze battle begint Julian door een Cruel Celebrant, Pouncing Lynx en Honor the God-Pharaoh achter elkaar te spelen. In de tussentijd start ik met het spelen van Ahn-Crop Invader en Rising Populace.

Julian speelt een Snarespinner. Ook besluit hij dat hij met zijn Spark Harvest mijn Rising Populace wil doodmaken. Daarop leg ik in mijn beurt Narset, Parter of Veils neer, waarmee ik een Ob Nixilis's Cruelty in mijn hand stop.

Even vergeten wat ik ook alweer nét in mijn hand stopte, besluit Julian om Narset, Parter of Veils aan te vallen met zijn Pouncing Lynx en Snarespinner. De lynx haal ik neer met Ob Nixilis's Cruelty ("Oja, die had je op hand!") en de Snarespinner mag hij na de aanval opofferen aan Gideon's Triumph.

De volgende beurten leg ik Kiora's Dambreaker en Soul Diviner neer en val ik twee keer aan. Julian staat inmiddels op 11 leven (en ik op 12).

Julian begint het somber in te zien na een paar beurten niets gespeeld te hebben. Even is er enthousiasme: hij legt Teferi, Time Raveler neer (gaaf dat we die openen!). Maar dan is er het besef dat deze kaart hem waarschijnlijk niet gaat redden, de -3 ability zorgt zelfs niet voor extra kaarten zolang mijn Narset, Parter of Veils nog in het spel ligt. Verder legt Julian een Kaya's Ghostform op Cruel Celebrant en stuurt Soul Diviner terug naar mijn hand met de ability van Teferi.

In mijn beurt splits ik de aanval: de Ahn-Crop Invader richting Teferi en Kiora's Dambreaker naar Julian. Hij besluit de invader te blocken en zo Teferi te redden. Vervolgens speel ik mijn Soul Diviner weer en leg Prismite erbij, in de volgende beurt gevolgd door Erratic Visionary. Julian speelt een Bulwark Giant.

De volgende aanval splits ik weer op dezelfde manier op. De Ahn-Crop Invader wordt geblockt door de Bulwark Giant, maar die weet ik dood te krijgen door de invader 2x te pompen (ik offer Prismite en Erratic Visionary op).

Julian speelt de beurt erna een Cyclops Electromancer en schiet mijn Ahn-Crop Invader dood.

In mijn beurt besluit ik weer aan te vallen. Julian staat inmiddels maar op 8 leven. Als ik aanval met Kiora's Dambreaker en Soul Diviner kan ik vast wat leuke trucs uithalen, aangezien ik een Divine Arrow en Nahiri's Stoneblades op hand heb! Helaas gaat mijn aanval helemaal de mist in... Ik was vergeten dat ik helemaal geen instants mag spelen van Teferi, Time Raveler…Oei! Toch weet ik Julian met mijn aanval op 1 leven te krijgen.

De volgende beurt maakt Julian met een aanval Narset, Parter of Veils dood, speelt Wall of Runes en Pollenbright Druid en stuurt Kiora's Dambreaker terug naar mijn hand met de ability van Teferi. De beurt erop speelt hij een Invading Manticore en is het mijn beurt om op 1 leven te staan.

Gelukkig zijn daar in mijn beurt Charity Extractor en de beurt erna Centaur Nurturer en weet ik de winst toch nog binnen te slepen!
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 24
Dit is voorlopig waarschijnlijk even de laatste booster battle van mij en Claudia en daarom nog een keer een Mystery Booster Battle! De boosters zijn op en we kopen waarschijnlijk pas nieuwe met de release van Ikoria .

Openingshand: Glittering Wish, Renegade Tactics, Chasm Skulker & Tatyova, Benthic Druid.

Ik denk dat ik een leuke combo op hand heb met Tatyova, Benthic Druid en Chasm Skulker, maar Claudia heeft andere plannen. Zij mag namelijk beginnen en legt beurt 2 Kargan Dragonlord neer. Oei. Ik speel mijn Glittering Wish hiervoor hebben we de regel verzonnen dat je een kaart op mag zoeken die we eerder hebben geopend in de Mystery Boosters. Ik zoek Kolaghan's Command in de hoop de Dragonlord nog af te kunnen schieten.

Helaas geen spannende laatste battle Claudia besluit namelijk elke beurt Kargan Dragonlord te Level Up'en waardoor ik met de gebakken peren zit wanneer een 8/8 Firebreathing Dragonlord mijn laatst levenspunten wegbrand. Ik pak helaas geen antwoord.

Als iemand anders graag wat battles wil beschrijven dan kan dat natuurlijk ook! We zijn benieuwd of andere al geïnspireerd zijn om een battle te doen en wat voor leuke plays jullie al voorbij hebben zien komen.
Wodi!
4 jaren geleden
Bedankt voor alle verslagen. Ik heb ze met plezier gelezen. Ik kijk er naar uit om er zelf een paar te gaan spelen, maar dan moet de crisis eerst voorbij zijn.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 48 posts
  • Laatste post Wodi! 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Twigwalker 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top