Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Adventskalender 2021

MagnusMagicus
2 jaren geleden
Geweldig, dat klinkt als een hele toffe traditie! Laat vooral ook horen wat je opent!
SceneFizza
2 jaren geleden
Zojuist van en bij de Mystery Booster beschreven wat de ervaringen waren. Nu maar hopen dat het niet onder de noemer 'te vroeg pieken' kan worden geschaart.
Left4Doner
2 jaren geleden
Klinkt heel gezellig! Wat vegan chocola erbij en genieten maar
SceneFizza
2 jaren geleden
Tony chocolonely is dan geen Vegan, maar wel de score van mijn wederhelft op dag2.

Zelf kreeg ik een graai uit de Draftbox Chaos Draft en het bundeltje bevatte 3 verschillende boosters.

Nou... het was weer feest me M21 gaf een Chandra, Heart of Fire, Mystical Dispute kwam uit me Booster Throne of Eldraine rollen en Booster Ikoria: Lair of Behemoths dacht dat ik het leuk zou vinden om Call of the Death-Dweller, Migration Path en Fiend Artisan op te vangen niet mee gooien gek!

Zou ik de 1:2 mythics blijven volhouden?/
SceneFizza
2 jaren geleden
Mythics, nu 1:3, maar dat is niet erg.

Wederom een graai uit de chaos box.

Zendikar rising gaf een leuke Tangled Florahedron altijd handig.

De khans of tarkir was khansloos. Ook tarkirloos.

De start van ravnica allegiance was de knaller van dag3. Met een prachtige Blood Crypt. ]
SceneFizza
2 jaren geleden
Dag 4:

Ik was er niet echt mee bezig, toen ik zag dat mijn hand op een wel heel bijzonder bundeltje viel: modern15, iconic en double masters.
Het bundeltje waar ik wellicht het meeste naar uitkeek, op dag 4.

Met Keiga, the Tide Star heb je een iconicmaster. De double pakte dubbel droevig uit met 2 crap rares, aansluitend ging het karton open van de modern15. Daar leerde ik dat het bundeltje samenvoegen en bewaren, me meer lol heeft gegeven dan het openen, wat een domper.

Gelukkig lag er nog een reep Tony's in de buurt, die is meteen soldaat gemaakt. Met die chocolade nog op mijn gehemelte, vraag ik me af: Wat zal er morgen te voorschijn komen?
BluezamX
2 jaren geleden
Leuk om te lezen, al is het jammer van de Double Masters booster. Ik ga denk ik dit idee stelen voor volgend jaar

Een jaar of 4 geleden met mijn vriendin hetzelfde gedaan, maar toen ook zelf de kalender geknutseld. Dat was zo'n rot klus dat we het daarna nooit meer gedaan hebben. (ook waren de cadeautjes toen vrij karig want het geld was krap!)
offspring
2 jaren geleden
Ik vind het echt mooi om dit te volgen. Blijf ons maar op de hoogte houden, ik hoop met je mee op meer moois
SceneFizza
2 jaren geleden
@BluezamX, beter goed gestolen dan slecht bedacht, toch? Wat mij betreft is een er in januari de mogelijkheid om het jaar te starten met een Booster(s). Een beetje de concurrent van de adventskalender, eentje die hulp bied bij je goeie voornemens... dan mag er weer een deurtje open.

Ik zie zelfs mogelijkheden voor de BoM, hoewel die met de mystery box eigenlijk al een mooie grabbeldoos in huis hebben. Nu nog deurtjes int huis.

@offspring goed om te horen dat er wordt mee genoten, dat geeft weer motivatie om me best te doen met de verslagen.
SceneFizza
2 jaren geleden
En ja. Dag 5.

Van oudsher natuurlijk de dag in december, die ene dag die in oktober al steeds dichterbij kwam, maar nog zoooo ver weg was.
Vandaag was het niet zo'n dag, maar zeker wel dag 5.

Mijn vriendin had het bundeltje al klaar gelegd, want dat scheelt mij weer het gerommel.
Dit bundeltje van 3 bestond uit, voor mij, onbekendere series, omdat je immers niet alles kan volgen. Ik moest dan ook braaf de kaartenlijst opzoeken alvorens ik enige verbeeldingen kon maken van de inhoud van de boosters.

Booster1. Booster Rivals of Ixalan bij het zien van de verpakking kon ik niet ontsnapoen aan de klassieke gevoelens die het opriep bij me. Geen idee waarom, maar dat je wel eens in het leven.
Het pakje ging soepel open en ik was er helemaal klaar voor. Als snel kwam ik een Mist-Cloaked Herald tegen, met een mooie mysterieuze tekening die blij makend is. Iets verder was het Dusk Legion Zealot die mijn aandacht kreeg, wellicht speelt het vampieren-gehalte een rol. Eenmaal aangekomen bij de uncommons werd ik verrast met Pirate's Pillage welke de highlight bleek van deze booster.

Booster Magic Origins was booster 2, er zaten dan ook twee benoemenswaardige kaarten in: Ghirapur Aether Grid en Read the Bones. En verder een stapeltje oud papier? Nee, gewoon niets waar ik enthousiast van kan worden.

Als laatste een strixhaven draftbooster, de serie die ik min of meer heb overgeslagen, tenminste wat betreft papier, op de arena heb ik er wel wat van gezien.
Met Field Trip en Curate direct 2 nuttige kaarten in de directe achtervolging ook Divide by Zero en Environmental Sciences is gewoon een prima flow.
Dat mono-blauwe commander deck gaat er toch echt wel een keer komen, maar de passende commander het ik nog niet gevonden.
Uiteraard zitten achter die stapel commons de wat specialere jongens en met een Fortifying Draught kan ik vast wel wat. Dina, Soul Steeper is ook altijd handig om te hebben.
Prismari Command bevestigde deze zeer succesvolle booster, welke te boek mag gaan als de meest functionele en diverse, tot nu toe.
Wellicht komt dit door de verrassende aanwezigheid van nog 1 leuk extratje, in de vorm van Growth Spiral welke hoog scoort op functionaliteit voor in mijn .

Dank u Sinterklaasje
SceneFizza
2 jaren geleden
Het werk is gedaan de dag zit er op, hoog tijd om te ontspannen.
Maar ja, dan blijk je dus opgescheept te zitten met een adventskalender en die blijft maar deurtjes open zetten.

Tijd om te anticiperen en eens van dichterbij kijken welk bundeltje er vandaag beschikbaar komt.

Wat is dit nou... 3x een booster die ik niet eerder geopend heb. Laten we de week dan ook maar gewoon even starten met een 3pack Booster Ultimate Masters. Whaaaat.

Daar zitten mogelijk wel hele mooie pulls tussen, sterker nog die lijst is vrij groot.

Bij het openen van de eerste booster, zit er een token van voren, daar achter een foil Kodama's Reach het was vanaf daar niet moeilijk om te bedenken dat daar achter wel eens een rare zou kunnen zitten. Ik besloot dat het leuker zou zijn om vanaf de commons omhoog te werken en zo geschiede mijn reis.
Tijdens mijn tocht richting de rare, kwam ik een aantal geinige edh aanvullingen tegen, verder was dit een erg droge booster. De rare was de ultimieme crap-rare. Maar met een mooie kodama op zak, vond ik het eigenlijk wel prima.

Bij de 2de booster wist ik hoe ik het moest aanpakken, want het pad had ik eerder bewandeld. Deze route bleek veel mooier, bij vrijwel iedere kaart kon ik wel iets leuks bedenken.Angelic Renewal, Think Twice, Hissing Iguanar, Frantic Search, Anger dat is goeie versterking. Een Golgari Thug want het kan niet op eh??!

Nou dat kon bij deze booster zeker niet. Ik schuif em voorzichtig achter de foil vandaan en tik mijn vriendin aan.... 'liefie' volgens mij heb ik een hele mooie.
Ja hoor.. daar was die opeens zichtbaar. Niet een, maar de Cavern of Souls zo nuchter uit het zakkie.
Whaaaat?!!

Een hoesje werd me aan gereikt en sindsdien weet ik gewoon niet meer... wat is gebeurd? ik weet het wel, maar ze zeggen op je hoogte punt moet je stoppen.
Ciao
SceneFizza
2 jaren geleden
Wie stopt er nou tijdens een adventsmarathon?

Ikke nie, maar ik moest wel weer effe in me ritme komen. De positieve nadreun van de pull of the month (i guess) heeft me toch wat uit balans gebracht. Of zou dat gekomen zijn door de sidegift in de vorm van een fles Hertog J grand P?

Ach, het is wat het is.

Afijn, met terug werkende kracht is de vermelding van een Elvish Reclaimer benoemswaardig, vooral omdat deze van mijn wants lijst kon worden gestreept. De Booster Theros Beyond Death was niet veel soeps, wellicht had de eerder geopende bundle alle kaarten ookal getoond en derhalve maakte deze geen indruk.
Dan was er nog Booster War of the Spark welke met een standaard planeswalker bij de pulls altijd extra spannend is. In het verlengde van mooie landjes kwam daar een zeer welkome Karn's Bastion te voorschijn. De korte samenvatting van dag7 met koppelingen.
 bijgewerkt door SceneFizza 2 jaren geleden (Upgrade naar meer compleet)
Wodi!
2 jaren geleden
Interessante pulls vandaag! Op deze manier kan je het lekker zelf invullen!
SceneFizza
2 jaren geleden
@Wodi! ik heb de namen vd kaarten en boosters er bij geschreven, heel raar maar ik kon die verwijzingen niet toevoegen, nu wel jou naam, dus er is hoop.

Er is iets aan de hand met koppelen van producten en kaarten uit de database, want de namen kunnen wel worden gekoppeld.
Maarja ik trek geen spelers uit de boosters.
 bijgewerkt door SceneFizza 2 jaren geleden (Aanvulling)
Wodi!
2 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
@Wodi! ik heb de namen vd kaarten en boosters er bij geschreven, heel raar maar ik kon die verwijzingen niet toevoegen, nu wel jou naam, dus er is hoop.

Er is iets aan de hand met koppelen van producten en kaarten uit de database, want de namen kunnen wel worden gekoppeld.
Maarja ik trek geen spelers uit de boosters.

en hoe nu verder? Laat ons niet in spanning!
SceneFizza
2 jaren geleden
@Wodi!, je hebt helemaal gelijk, ik loop gewoon achter de feiten aan, jij dus automatisch ook.

Dag 8 met terug werkende kracht het verslag.

Met vers van de pers 3 heerlijke Set Booster Innistrad: Crimson Vow

Op de arena al wat heerlijke quick-draft potjes gedaan om de kaarten beter te leren kennen. Nu dan het echte werk.
Een Plains is natuurlijk een lekker begin na de artcard, wat me opvalt is dat er vaker foils zijn met een streepje in de breedte, wat is er aan de hand met de kwaliteit? Van de eerste 4 commons wel 3 groen, 1 rood en allemaal in het thema van de (were)wolf. Dat Tovolar, Dire Overlord gaat er dus toch komen @Left4Doner.
Met een Retrieve meteen 1 van de leuke. De streep groen werd aangevuld met Crawling Infestation en Reclusive Taxidermist.

Het was dat er een Bloodtithe Harvester opdook, want door de Headless Rider en Stitched Assistant waande ik me toch meer in een midnight hunt booster.

Dat was lekker beginnen dus boostertje 2 werd snel geopend. Die art-crads begin ik steeds meer te waarderen, maar ik heb geen map om ze in te bewaren en wat moet ik toch met 80 plaatjes van kaartjes... ruilen voor de 80 kaartjes? Neh, gewoon van genieten bij het uitpakken.

Na 3 witte commons, kwam er een Skull Skaab te voorschijn met.nog een zombie Fell Stinger kwam ik wederom uit bij de werewolf. Wolfkin Outcast en Weaver of Blossoms, het was dat er nog 2 common vampieren in showcase opdoken, anders zou ik echt gaan denken dat ze de verkeerde sealtjes hadden gebruikt.
Met Torens, Fist of the Angels een lekkere rare die ik overweeg in mijn Hamza, Guardian of Arashin deck te kunnen stoppen.
Met nog een lekkere Blood Hypnotist was dit wederom een zeer geslaagde innistrad ontmoeting.

Gelukkig is daar ook nog eens die 3de, waar Vilespawn Spider de eerste kaart was die mijn aandacht trok, die gaat mogelijk een plekje vinden in een toekomstig deck. Na nog wat weinig inspirerende commons knalde er uit het niets een Wedding Ring te voorschijn, mijn vriendin keek me indringend aan.
Ik was vooral onder indruk van deze pull, hoewel haar blik me niet was ontgaan.

Wat een pull dacht ik en laten we eerlijk zijn, dat was het ook, toch vonden de wizards of the coast het niet genoeg en werd ik ook nog met een Howling Moon verrast.

What a day.
 bijgewerkt door SceneFizza 2 jaren geleden (Upgrade naar meer compleet)
SceneFizza
2 jaren geleden
Dag 9.

2x een Set Booster Innistrad: Midnight Hunt.

Er moet gevarieerd worden en ik geloof dat dit pas de eerste x is dat ik "slechts" 2 boosters mag openen. Het lijkt wel een straf.

Ik zou er graag een lang en boeiend verhaal over schrijven, maar lang is niet altijd boeiend en visa versa.

Maar nee ik kan het ook kort houden. 2 geinige boosters 2 geinige pulls met Dire-Strain Rampage en Patrician Geist, toch weer iets in het wolven thema.

Al met al zit ik nog op een heerlijke variatie van boosters en pulls, de mythics vallen nog ruim in me voordeel en ik heb al heel wat versterkingen gevonden voor bestaande decks. Morgen weer een nieuwe dag, hoewel die is al bijna weer een uur oud inmiddels. Ik voel me er geen uur ouder door.
SceneFizza
2 jaren geleden
Deurtje 10.

Een mooie combo van 2 Draft Booster Time Spiral Remastered en een Booster Modern Horizons.
Dat belooft weer een minuten pull plezier.

Een rits leuke plaatjes en wellicht handige sideboard kaarten voor in met Jorn, God of Winter deck, brachten me naar direct een knaller van een rare. Met een Force of Vigor een regelrechte top pull, zo schoon uit de eerste booster.

Als het om luxe problemen gaat, is het een nadeel om na zo'n pull nog verder te 'moeten'.
Met gezond veel zin deed ik wat ik moest doen, kijken waar de spiraal heen gaat....
Met 2 boosters eigenlijk vrij identieke pull belevingen. Waar ik na Smallpox een crap-rare mirri had werd het speciale slot gevuld met een Dovin's Veto. Was het bij de andere de Street Wraith met daar achter een crap-rare jhoira (die ik stiekem toch wel commander materiaal.vind) om ook hier in het speciale slot een legendary te pakken in de vorm van Arcades, the Strategist.

Laat die laatste nu de commander zijn waar ik gisteren met 3 verschillende decks geen vuist tegen kon maken.
Suffe unblockable gebeuren in een 1on1. Dus wie de bal kaatst...

We gaan het weekend weer goed in, was het nog op tijd voor je @Wodi!?
Wodi!
2 jaren geleden
SceneFizza wat is er met je adventkalender gebeurd? Was de rest zo tegenvallend? Of juist zo goed, dat je niet kon wachten met decks te bouwen?!
SceneFizza
2 jaren geleden
Wodi! sorry, na wat borrel/advent events, had ik heel wat verhalen die ik niet geheel meer kon terug halen.

En toen was het opeens kerst en nu inmiddels bijna oudejaarsdag.

Om toch nog een kleine samenvatting te geven van deurtje 11 t/m 24:

Boosters openen is leuk, maar na al die mooie pulls overzie je gewoonweg de schoonheid van de verrassing niet meer. Met een aantal dagen van reguliere pulls en nog wat uitschieters kan ik enkel concluderen dat mijn verzameling explosief is gegroeid met geweldige aanvullingen. Tot op heden ontdek opnieuw mogelijkheden met verkregen kaarten, of herontdek dat ook die kaarten tevoorschijn zijn gekomen.

Met op de laatste 2 dagen de commanderdecks van crimson vow sloot ik deurtje 22 af met 3 knallers van crimsonvow set boosters, of nee 1 was zelfs een collecters booster. De setboosters overtroffen de collectors booster ruim, terwijl die ook zeker goed was.

Na zoveel kaarten en namen ben ik bezig geweest met me die aanvankelijk een wellicht wat te aanstootgevende naam had. Sorry operators!

Ook voor wat andere decks heb ik gezeten, maar nog steeds is de overkill groot.

Voor de betere adventskalender belevingen raad ik aan 1a2 boosters per dag te doen en die wat vaker afwisselen met andere leuke dingen. Sociaal gezien was het een groot succes, we hebben, me vriendin en ik, er veel lol mee gehad.

Shadowspear en Cemetery Illuminator behoren tot de toppers van het “tweede” deel, al met al was het geluk aan mijn kant.

Me toewijding om de verhalen te blijven schrijven, hield ik helaas niet vol. Ik word geen influencer, dat is zeker.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top