Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Artikel over Bazaar in het AD

Mango
1 jaar geleden
In de Den Haag bijlage van het Algemeen Dagblad van dinsdag 26 april staat een paginagroot artikel, inclusief twee fotoos, over Spellenwinkel.nl in het nieuwe pand aan de Rotterdamseweg in Delft. Mooi zo. Dit is gratis publiciteit en die is ongetwijfeld zeer welkom.

Wie heeft het artikel ook gelezen ? En wat is jullie oordeel ?
Luctor
1 jaar geleden
Ik heb geen Den Haag bijlage, dus niet gezien, maar ben wel benieuwd naar het artikel.
robbertvanderkleij
1 jaar geleden
Oh, ik had hem gelezen... cool stuk idd
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Hier staat hij ook, al moet je een gratis account maken om hem te kunnen lezen:

https://www.ad.nl/tech/nerds-zoeken-vrouwen-om-mee-te-spelen-op-magic-avonden-komen-bijna-alleen-mannen-af~a1631feb/
Morph
1 jaar geleden
Lekker stigmatiserende titel in ieder geval.
bartist
1 jaar geleden
Het is jammer dat het hele artikel niet te lezen is, want gebaseerd op het deel wat wel te lezen is wordt de titel nerd wel lekker in een slecht daglicht gezet.

Edit: Oke, het filmpje brengt iets meer nuance, maar de titel blijft om te huilen
 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
Veekeren
1 jaar geleden
In goed Nederlands, een groot deel is wat mij betreft "cringe worthy". Het leest als een magere advertorial, geschreven door iemand die vooral op de oppervlakkige cliché's zit

* disclaimer: deze mening is niet gebaseerd op kennis van journalistiek, marketing of het runnen van een succesvolle "local game store"
Justian2002
1 jaar geleden
Het klinkt nu net alsof we in een soort ‘Boer zoekt Vrouw’ scenario zitten

Maar goed, i guess dat cringy, slechte aandacht nog steeds aandacht is…
axlar
1 jaar geleden
Wanneer er een M:tG × Harry Potter set komt, zal de influx van vrouwen wellicht toenemen...
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
Justian2002
1 jaar geleden
please no...
axlar
1 jaar geleden
Quote:
32 minuten geleden
please no...
Luc
1 jaar geleden
Als er nu een serie zou komen: keeping up with the planeswalkers. Dan heb je ze zo om.
MitchDeBaas
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Wanneer er een M:tG × Harry Potter set komt, zal de influx van vrouwen wellicht toenemen...


bedoel je strixhaven?
Crash
1 jaar geleden
Beetje dubbel gevoel bij.

Tuurlijk is het mooi dat het een groot artikel krijgt en in de schijnwerpers gezet wordt. Dat het dan als ''hoog nerdgehalte'' wordt neergezet is jammer, maar ja, de lezers willen ook wat.

Echter, de avond dat de pers er was waren er 50 man die bordspellen willen spelen. Bazaar (of beter gezegd: spellenwinkel) heeft zichzelf wat Magic betreft al bewezen, maar voor bordspellen is er nog een wijd publiek dat er waarschijnlijk nog nooit van gehoord heeft.

In het artikel komen de bordspellen zelf bijna niet naar voren terwijl ze juist die publiciteit goed hadden kunnen gebruiken. De ladies night komt wel in het filmpje nog even naar voren dus dat is wel fijn.
Gideon1544
1 jaar geleden
Quote:
3 uren geleden
Als er nu een serie zou komen: keeping up with the planeswalkers. Dan heb je ze zo om.


robbertvanderkleij
1 jaar geleden
Quote:
4 uren geleden
Als er nu een serie zou komen: keeping up with the planeswalkers. Dan heb je ze zo om.

Je snapt dat jouw soort reactie één van de redenen is waarom je zo weinig vrouwen ziet in game stores hè
Mango
1 jaar geleden
Naar mijn mening is de eerste helft van het artikel redelijk goed. Het bevat nuttige algemene informatie over de nieuwe vestiging, over bordspellen zoals Ticket to Ride, over Magic the Gathering als strategisch kaartspel en over de speelavonden die er gehouden worden. De eigenaars Ralf Heersma en Jan van der Ham worden geintroduceerd en komen aan het woord.

In het tweede deel lijkt de verslaggeefster Theresia Schouten niet goed te weten wat ze verder nog zou kunnen vragen. Ze kiest er voor om alleen nog te focussen op de verschillen tussen mannen en vrouwen, Deze alinea heeft de pijnlijke titel "testosteron". De openingszin: "Het testosterongehalte is op zo'n avond extreem hoog." Verderop wordt de Ladies Night op woensdagavond 25 mei aangekondigd: "Er komen speciale kraampjes buiten met leuke tasjes en andere mooie dingen." Pijnlijk. Het AD heeft er helaas voor gekozen om de headers van het artikel op de tweede helft van het artikel te baseren.
Justian2002
1 jaar geleden
Quote:
5 uren geleden
Als er nu een serie zou komen: keeping up with the planeswalkers. Dan heb je ze zo om.


Uuuugh, heeft Liliana het nou alweer uitgemaakt met Gideon om met Bolas verder te gaan? De drama weer
bartist
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
5 uren geleden
Als er nu een serie zou komen: keeping up with the planeswalkers. Dan heb je ze zo om.

Je snapt dat jouw soort reactie één van de redenen is waarom je zo weinig vrouwen ziet in game stores hè


Ik vind de opmerking van luc ook persoonlijk een niet zo handige opmerking, zeker na het gedeelde artikel
Mango, bedankt voor de samenvatting daarvan!
 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
TheRobinros
1 jaar geleden
Quote:
58 minuten geleden
Naar mijn mening is de eerste helft van het artikel redelijk goed. Het bevat nuttige algemene informatie over de nieuwe vestiging, over bordspellen zoals Ticket to Ride, over Magic the Gathering als strategisch kaartspel en over de speelavonden die er gehouden worden. De eigenaars Ralf Heersma en Jan van der Ham worden geintroduceerd en komen aan het woord.

In het tweede deel lijkt de verslaggeefster Theresia Schouten niet goed te weten wat ze verder nog zou kunnen vragen. Ze kiest er voor om alleen nog te focussen op de verschillen tussen mannen en vrouwen, Deze alinea heeft de pijnlijke titel "testosteron". De openingszin: "Het testosterongehalte is op zo'n avond extreem hoog." Verderop wordt de Ladies Night op woensdagavond 25 mei aangekondigd: "Er komen speciale kraampjes buiten met leuke tasjes en andere mooie dingen." Pijnlijk. Het AD heeft er helaas voor gekozen om de headers van het artikel op de tweede helft van het artikel te baseren.


Dit had ik ook heel erg. Bij het lezen van het tweede deel werd ik ook redelijk ongemakkelijk... Hoeveel stereotypen passen er in één artikel? En dat terwijl er de afgelopen jaren, sinds de eerste lockdown zo'n beetje, steeds meer stereotypen verbroken werden omdat mensen veel online gingen gamen. Dat merkte ik vooral in het schaken omdat ik dat veel doe, maar ook bij Magic had ik het idee dat "Je speelt Magic, dus je douchet een keer per maand en kan niet met vrouwen praten" wel redelijk verdwenen was. Blijkbaar dus nog niet in alle kringen en heb ik in een bubbel geleefd...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 33 posts
  • Laatste post Luc 1 jaar geleden
  • Gemaakt door Mango 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top