Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Artikel over Bazaar in het AD

Crash
1 jaar geleden
Beetje dubbel gevoel bij.

Tuurlijk is het mooi dat het een groot artikel krijgt en in de schijnwerpers gezet wordt. Dat het dan als ''hoog nerdgehalte'' wordt neergezet is jammer, maar ja, de lezers willen ook wat.

Echter, de avond dat de pers er was waren er 50 man die bordspellen willen spelen. Bazaar (of beter gezegd: spellenwinkel) heeft zichzelf wat Magic betreft al bewezen, maar voor bordspellen is er nog een wijd publiek dat er waarschijnlijk nog nooit van gehoord heeft.

In het artikel komen de bordspellen zelf bijna niet naar voren terwijl ze juist die publiciteit goed hadden kunnen gebruiken. De ladies night komt wel in het filmpje nog even naar voren dus dat is wel fijn.
Gideon1544
1 jaar geleden
Quote:
3 uren geleden
Als er nu een serie zou komen: keeping up with the planeswalkers. Dan heb je ze zo om.


robbertvanderkleij
1 jaar geleden
Quote:
4 uren geleden
Als er nu een serie zou komen: keeping up with the planeswalkers. Dan heb je ze zo om.

Je snapt dat jouw soort reactie één van de redenen is waarom je zo weinig vrouwen ziet in game stores hè
Mango
1 jaar geleden
Naar mijn mening is de eerste helft van het artikel redelijk goed. Het bevat nuttige algemene informatie over de nieuwe vestiging, over bordspellen zoals Ticket to Ride, over Magic the Gathering als strategisch kaartspel en over de speelavonden die er gehouden worden. De eigenaars Ralf Heersma en Jan van der Ham worden geintroduceerd en komen aan het woord.

In het tweede deel lijkt de verslaggeefster Theresia Schouten niet goed te weten wat ze verder nog zou kunnen vragen. Ze kiest er voor om alleen nog te focussen op de verschillen tussen mannen en vrouwen, Deze alinea heeft de pijnlijke titel "testosteron". De openingszin: "Het testosterongehalte is op zo'n avond extreem hoog." Verderop wordt de Ladies Night op woensdagavond 25 mei aangekondigd: "Er komen speciale kraampjes buiten met leuke tasjes en andere mooie dingen." Pijnlijk. Het AD heeft er helaas voor gekozen om de headers van het artikel op de tweede helft van het artikel te baseren.
Justian2002
1 jaar geleden
Quote:
5 uren geleden
Als er nu een serie zou komen: keeping up with the planeswalkers. Dan heb je ze zo om.


Uuuugh, heeft Liliana het nou alweer uitgemaakt met Gideon om met Bolas verder te gaan? De drama weer
bartist
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
5 uren geleden
Als er nu een serie zou komen: keeping up with the planeswalkers. Dan heb je ze zo om.

Je snapt dat jouw soort reactie één van de redenen is waarom je zo weinig vrouwen ziet in game stores hè


Ik vind de opmerking van luc ook persoonlijk een niet zo handige opmerking, zeker na het gedeelde artikel
Mango, bedankt voor de samenvatting daarvan!
 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
TheRobinros
1 jaar geleden
Quote:
58 minuten geleden
Naar mijn mening is de eerste helft van het artikel redelijk goed. Het bevat nuttige algemene informatie over de nieuwe vestiging, over bordspellen zoals Ticket to Ride, over Magic the Gathering als strategisch kaartspel en over de speelavonden die er gehouden worden. De eigenaars Ralf Heersma en Jan van der Ham worden geintroduceerd en komen aan het woord.

In het tweede deel lijkt de verslaggeefster Theresia Schouten niet goed te weten wat ze verder nog zou kunnen vragen. Ze kiest er voor om alleen nog te focussen op de verschillen tussen mannen en vrouwen, Deze alinea heeft de pijnlijke titel "testosteron". De openingszin: "Het testosterongehalte is op zo'n avond extreem hoog." Verderop wordt de Ladies Night op woensdagavond 25 mei aangekondigd: "Er komen speciale kraampjes buiten met leuke tasjes en andere mooie dingen." Pijnlijk. Het AD heeft er helaas voor gekozen om de headers van het artikel op de tweede helft van het artikel te baseren.


Dit had ik ook heel erg. Bij het lezen van het tweede deel werd ik ook redelijk ongemakkelijk... Hoeveel stereotypen passen er in één artikel? En dat terwijl er de afgelopen jaren, sinds de eerste lockdown zo'n beetje, steeds meer stereotypen verbroken werden omdat mensen veel online gingen gamen. Dat merkte ik vooral in het schaken omdat ik dat veel doe, maar ook bij Magic had ik het idee dat "Je speelt Magic, dus je douchet een keer per maand en kan niet met vrouwen praten" wel redelijk verdwenen was. Blijkbaar dus nog niet in alle kringen en heb ik in een bubbel geleefd...
Luc
1 jaar geleden
Quote:
25 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
6 uren geleden
Als er nu een serie zou komen: keeping up with the planeswalkers. Dan heb je ze zo om.

Je snapt dat jouw soort reactie één van de redenen is waarom je zo weinig vrouwen ziet in game stores hè


Ik vind de opmerking van luc ook persoonlijk een niet zo handige opmerking, zeker na het gedeelde artikel
Mango, bedankt voor de samenvatting daarvan!


Sorry als het zo is overgekomen. Ik probeer bij dit soort dingen graag wat humor in te brengen maar snap dat dit niet door iedereen gewaardeerd wordt.

Wat betreft het artikel, je kunt van het AD verwachten dat ze met dit soort termen het grote publiek aanschrijven. Leuk dat ze het voor vrouwen aantrekkelijker willen maken, ben ik zeker groot voorstander van. Maar als je dat echt wil bereiken met je artikel dan verwoord je het anders.

Het komt nu over als A zeggen en B doen.
bartist
1 jaar geleden
Ik was er vanuit gegaan dat je geen kwade bedoelingen had , ik herken de neiging enorm maar heb mezelf gebrand toen het echt niet gewaardeerd werd. Goed dat je aangeeft dat je de opmerking niet echt meent, en dat je bij draagt aan de discussie!

Hoewel ik niet naar FNM's en dergelijke ga (docentenleven is druk), ben ik blij dat er iedereen uitgenodigd wordt om magic te spelen en dat de bazaar daarmee een diverse avond probeert te organiseren. Jammer van de woorden die in het artikel gebruikt worden. Ik hoop dat de ladies night nieuwe spelers/geïnteresseerden creëert
Veekeren
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Sorry als het zo is overgekomen. Ik probeer bij dit soort dingen graag wat humor in te brengen maar snap dat dit niet door iedereen gewaardeerd wordt.


Don't worry hoor, ik denk dat de meesten prima de knipoog erin zien en als humor werkelijk nergens meer mag schuren blijft er weinig over. Als iemand gezegd had "misschien moeten ze leuke tasjes gaan weggeven om vrouwen te lokken", dan zou ik het wel wat te ver gegaan vinden
MarcelN
1 jaar geleden
Quote:
6 uren geleden
Quote:
11 uren geleden
Als er nu een serie zou komen: keeping up with the planeswalkers. Dan heb je ze zo om.

Je snapt dat jouw soort reactie één van de redenen is waarom je zo weinig vrouwen ziet in game stores hè


Daar zou ik wel s een bron van willen zien! Beetje aanmatigende stelling anders, zo teer zijn vrouwen volgens mij niet hoor. Wat elders ook gezegd wordt, humor moet een beetje schuren om het scherp te houden, anders wordt een erg lauwe bedoening. Bovendien is het de ideale manier om binnen een groep verwelkomd te worden, als je een grap kunt incasseren en ook nog kunt uitdelen. Social banter

Het feit dat er minder vrouwelijke Magic- en bordspelers zijn, is voor een groot gedeelte omdat gemiddeld genomen vrouwen en mannen verschillende invullingen wensen in hun sociale interacties. Waar mannen vaak wat “competitiefs” zoeken, gaan vrouwen vaak juist meer voor de verdieping in de ander. Hier zijn local game stores en poolhallen bijvoorbeeld een mooi voorbeeld van, die worden door veelal mannen bezocht, waar bijvoorbeeld een High Tea restaurant weer veel meer door vrouwen wordt bezocht, waar de sociale interactie dus inderdaad een heel andere lading heeft. Of zou dat komen door de grappen die de vrouwen daar vertellen over mannen?

Ik ben er heilig van overtuigd dat de verdeling die op dexe manier ontstaat een resultaat is van voor het aller- allergrootste gedeelte vrije wil. Mensen besteden hun (kostbare) vrije tijd het liefst op een manier die bij ze past en ik denk dat geen enkele hoeveelheid Ladies Nights bij gamestores daar verandering in gaat brengen, hoe goed bedoelt ook…
Gideon1544
1 jaar geleden
Precies, zolang humor niet denigrerend is, is het leuk.
En altijd een kwestie van persoonlijke smaak, net als ieders vrijetijdsbesteding.
Gideon1544
1 jaar geleden
En stereotypering is altijd jammer, maar hoe meer er verandert, hoe meer er hetzelfde blijft.
Dat duurt altijd even.
Verder is het prima reclame voor de winkel, dat is ook wel wat waard
BluezamX
1 jaar geleden
Quote:
15 uren geleden
Naar mijn mening is de eerste helft van het artikel redelijk goed. Het bevat nuttige algemene informatie over de nieuwe vestiging, over bordspellen zoals Ticket to Ride, over Magic the Gathering als strategisch kaartspel en over de speelavonden die er gehouden worden. De eigenaars Ralf Heersma en Jan van der Ham worden geintroduceerd en komen aan het woord.

In het tweede deel lijkt de verslaggeefster Theresia Schouten niet goed te weten wat ze verder nog zou kunnen vragen. Ze kiest er voor om alleen nog te focussen op de verschillen tussen mannen en vrouwen, Deze alinea heeft de pijnlijke titel "testosteron". De openingszin: "Het testosterongehalte is op zo'n avond extreem hoog." Verderop wordt de Ladies Night op woensdagavond 25 mei aangekondigd: "Er komen speciale kraampjes buiten met leuke tasjes en andere mooie dingen." Pijnlijk. Het AD heeft er helaas voor gekozen om de headers van het artikel op de tweede helft van het artikel te baseren.


Qua hoe de winkel naar voren wordt gebracht, dat klinkt als om te janken. Lijkt inderdaad meer iemand die focust op de slechte dingen omdat het beter verkoopt of zo.

Maar qua vrouwen in de winkel kan ik me er wel in vinden. Ik ken genoeg vrouwen die het ook erg leuk vinden om bordspellen ((nog) geen magic) te spelen, maar toch zie ik voornamelijk mannen in de winkel.

Wat dat betreft denk ik dat iets als een Ladies Night een slim idee is. Maak het gezellig, trek wat nieuwe klanten aan en hopelijk wordt het alleen maar extra gezellig met z'n allen. Mooie actie, BoM!

Quote:
20 uren geleden
Als er nu een serie zou komen: keeping up with the planeswalkers. Dan heb je ze zo om.


Beetje misplaatste opmerking inderdaad
BluezamX
1 jaar geleden
Quote:
14 uren geleden
Quote:
14 uren geleden
Quote:
16 uren geleden
Quote:
20 uren geleden
Als er nu een serie zou komen: keeping up with the planeswalkers. Dan heb je ze zo om.

Je snapt dat jouw soort reactie één van de redenen is waarom je zo weinig vrouwen ziet in game stores hè


Ik vind de opmerking van luc ook persoonlijk een niet zo handige opmerking, zeker na het gedeelde artikel
Mango, bedankt voor de samenvatting daarvan!


Sorry als het zo is overgekomen. Ik probeer bij dit soort dingen graag wat humor in te brengen maar snap dat dit niet door iedereen gewaardeerd wordt.

Wat betreft het artikel, je kunt van het AD verwachten dat ze met dit soort termen het grote publiek aanschrijven. Leuk dat ze het voor vrouwen aantrekkelijker willen maken, ben ik zeker groot voorstander van. Maar als je dat echt wil bereiken met je artikel dan verwoord je het anders.

Het komt nu over als A zeggen en B doen.


Begrijpelijk. Het is zeker met dit soort kwesties zowel lastig als vrij persoonlijk, en zowel door een grap te maken als door het juist niet te doen trap je wel iemand op de tenen.
Veekeren
1 jaar geleden
Een flauwe opmerking over promotie van Magic naar vrouwen via een realityserie is not done, maar de stereotypering dat ze op tasjes en mooie dingen afkomen is prima? Wat als er gezegd was: "Geef ze er een tasje of iets moois bij. Dan heb je ze zo om."

Net als ons wegzetten als "ons in het zweet werkende nerds in ons nerddomein", is dat prima? Ik zou er eigenlijk ook wel wat van kunnen vinden om op zo'n manier weggezet te worden. Persoonlijk vind ik het nerd-stigma niet zo nodig, en zie eigenlijk ook wel een kans dat het de poging in het artikel om vrouwen te interesseren weer deels teniet doet.

Zullen we ook nog even aandacht besteden aan de opmerking in de video over dat het vrouwelijke geslacht beter is in Magic? Waarom de focus op superioriteit van het ene geslacht terwijl het veel meer over het samenkomen om plezier te hebben - ONGEACHT geslacht - zou kunnen gaan? Komt niet echt "inclusief" over

Goed, dat ik dat een beetje "selectieve verontwaardiging" vind zal wellicht aan mij liggen Ik verwoord het nu wat "rant-erig" scherp wellicht, maar ook denk ik dat iedereen het goed bedoelt hoor
axlar
1 jaar geleden
Ik vind de reacties op Luc zwaar overtrokken… tot tegen het belachelijke aan.
Jan
1 jaar geleden
Het is natuurlijk leuk dat een grote krant het interessant vindt om een stuk aan ons (Bazaar of Magic dan wel Spellenwinkel.nl en jullie, onze trouwe bezoekers) te wijden.

Ik moet zeggen dat het stuk inhoudelijk niet helemaal geworden is wat we in gesprek met het AD hebben proberen over te brengen.

Ja, er spelen en verzamelen meer (witte, hoogopgeleide, heteroseksuele) mannen dan vrouwen Magic, maar Wizards of the Coast werkt er hard aan om het spel en de scene inclusiever te maken, en dit werpt langzaam maar zeker z'n vruchten af.

We hebben geprobeerd te benadrukken dat Magic en spellen in het algemeen voor iedereen zijn, en dat we dat meer en meer ook zien onder onze bezoekers; het AD heeft de nadruk gelegd op het feit dat we er nog niet helemaal zijn.

Het zij zo, het stuk heeft een positieve vibe, dus helemaal prima!
BluezamX
1 jaar geleden
Quote:
7 uren geleden
Een flauwe opmerking over promotie van Magic naar vrouwen via een realityserie is not done, maar de stereotypering dat ze op tasjes en mooie dingen afkomen is prima? Wat als er gezegd was: "Geef ze er een tasje of iets moois bij. Dan heb je ze zo om."

Net als ons wegzetten als "ons in het zweet werkende nerds in ons nerddomein", is dat prima? Ik zou er eigenlijk ook wel wat van kunnen vinden om op zo'n manier weggezet te worden. Persoonlijk vind ik het nerd-stigma niet zo nodig, en zie eigenlijk ook wel een kans dat het de poging in het artikel om vrouwen te interesseren weer deels teniet doet.


Kijk, dat het een niet kan betekent niet dat het ander wel kan! Mee eens dat dat ook een waardeloze omschrijving is. Wat Jan zegt vind ik mooi; we proberen met zijn allen de club steeds groter en mooier te maken!
Luc
1 jaar geleden
Quote:
4 uren geleden
Ik vind de reacties op Luc zwaar overtrokken… tot tegen het belachelijke aan.


Bedankt voor je steun ik begon in eerste instantie aan mijzelf te twijfelen omdat ik geen kwaad in mijn opmerking zag en al helemaal niet bedoelde.

Ik snap dat geschreven tekst vaak anders gelezen wordt dan dat het bedoeld is dus heb zeker begrip voor de reactie van een aantal. Volgens mij werd de initiële reactie door de meeste ook wel wat genuanceerd na mijn toelichting op de oorspronkelijke opmerking.

Dus all good vertrek punt is en blijft dat magic voor iedereen is en moet zijn. Van nature zul je gewoon een bepaalde doelgroep aanspreken en daar zie ik niet heel snel grote verandering in komen ondanks dat ik daar wel groot voorstander van ben. Iedereen is welkom!
 bijgewerkt door Luc 1 jaar geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 33 posts
  • Laatste post Luc 1 jaar geleden
  • Gemaakt door Mango 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top