Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Beheren van je Magic collectie

Kirl-A
4 jaren geleden
Hi all,

Ik was even benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met het digitaal beheren van jullie collectie. Ik ben na flink wat jaartjes pauze weer gestart met Magic en heb me flink laten gaan.

Nu ben ik alles netjes in mapjes aan het doen enzo, kortom: ik vermaak me nog prima tot het weer een keertje mooi weer is.

Maar nu wil ik natuurlijk ook graag alles digitaal hebben. Nu heb ik een trial accountje genomen bij echomtg. En de delver app op mijn telefoon gezet. (wow, wat is dat een uitkomst bij het snel scannen van een berg kaarten). Ik loop her en der nog wel tegen wat issues aan met importeren enzo maar heb het allemaal redelijk aan de gang. Wel heb ik bij echomtg het gevoel dat het het net niet is soms.

Nu was ik heel benieuwd hoe anderen dat doen.
Wat gebruiken jullie allemaal? En hoe bevalt het?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik gebruik Excel, maar het is vrij onderhoudsintensief
Taacoo
4 jaren geleden
Ik gebruikte vroeger Delver i.c.m. met deckstats.net. Nu ik eigelijk alle bulk van de hand heb gedaan gebruik ik alleen nog maar Decked builder om mijn decks in bij te houden. Een betaalde app. Niet geweldig, maar voor mij doet het wat het moet doen.
 bijgewerkt door Taacoo 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Ik hou mijn decks bij op deze site en mijn verzameling verder niet eigenlijk.
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Ik gebruik deckbox.org, maar het is erg lastig om dat goed up to date te houden. Dat ligt meer aan mezelf dan aan de site denk ik zo.
Stalkative
4 jaren geleden
Ik gebruikte eerst tappedout, maar dat werkt niet heel goed naar mijn mening (sommige kaarten missen printings en het duurt vaak erg lang om dingen toe te voegen). Nu gebruik ik deckbox.org, het is even wat werk om nieuwe kaarten erin te zetten maar ik ben er wel tevreden mee
LeKrutes
4 jaren geleden
Ben wel benieuwd naar dit onderwerp. Zie je bij deckbox. Org ook de prijzen van diverse kaarten? Of heeft iemand een plek waar dit wel wordt bij gehouden. Anders moet ik ook een excel lijst gaan bijhouden of zelf een database maken.
Flut123
4 jaren geleden
Ik houd mijn decks eigenlijk niet bij ik stop ze gewoon in een deckbox... En mijn verzameling ook niet...
BluezamX
4 jaren geleden
Ik hou ook mijn decks en Rares / Mythics / foils bij op de Bazaar, en verder niet. Dit is af en toe nog wel lastig, aangezien ik dan om een trade wordt gevraagd met kaarten die al in een deck zitten, wat niet te zien is.

Off-topic: Vanaf maart ga ik werken aan mijn eigen oplossing op dit probleem, en zal tegen die tijd ook wel hier vragen om ideeën / advies. Hopelijk werkt dat naar behoren!
Kirl-A
4 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Ben wel benieuwd naar dit onderwerp. Zie je bij deckbox. Org ook de prijzen van diverse kaarten? Of heeft iemand een plek waar dit wel wordt bij gehouden. Anders moet ik ook een excel lijst gaan bijhouden of zelf een database maken.


Echomtg heeft dus ook prijzen. En je krijgt zelfs dagkoersen en een wekelijks mailtje met de waarde van je collectie. Ook kun je aankoopprijzen kwijt.

Het importeren is niet altjjd vlekkeloos maar gaat vrij rap via een delver export. Af en toe mist er een kaart maar is verder knap up to date.

Zal ook eens naar deckbox kijken.
 bijgewerkt door Kirl-A 4 jaren geleden
Stalkative
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Ben wel benieuwd naar dit onderwerp. Zie je bij deckbox. Org ook de prijzen van diverse kaarten? Of heeft iemand een plek waar dit wel wordt bij gehouden. Anders moet ik ook een excel lijst gaan bijhouden of zelf een database maken.

Deckbox.org laat ook prijzen zien ja, af en toe klopt er eentje niet maar je kan wel prima een beeld krijgen van wat je kaarten waard zijn
Panoramix
4 jaren geleden
Ik ben onlangs begonnen met Deckbox.org en ik ben fan. De gratis versie is voor mij werkbaar en ik kan snel zien - ook op mijn mobiel - welke kaarten ik heb, en welke kaarten ik in een bepaald deck heb zitten. De prijzen van de kaarten worden ook getoond.

Ik heb jarenlang mijn collectie in excel bijgehouden, maar dat vond ik op een gegeven moment te bewerkelijk en ben daarmee gestopt en heb ik een tijd langs niks meer bijgehouden. Dat vond ik waardeloos omdat ik geen overzicht meer had van de kaarten. Uiteindelijk via wat probeersels bij deckbox.org terecht gekomen.

Het allerbelangrijkste is wel hoe goed je zelf bent in het structureel bijhouden van je eigen collectie en decks.
 bijgewerkt door Panoramix 4 jaren geleden
Kirl-A
4 jaren geleden
Is er iemand die zowel deckbox als echomtg heeft geprobeerd? Heb nu trial van rare genomen bij echo. Ik kom vooral mensen tegen die geswitched zijn van deckbox naar echo maar nauwelijks andersom.
LeKrutes
4 jaren geleden
Ik ben meer opzoek naar makkelijke plek om het te bij houden liefst via een plek waar ik makkelijk met mijn telefoon bij kan.

Dit om mocht mijn huis afbranden. Dan kan ik het aantonen bij de verzekering. Daarnaast hou ik er wel van om inzicht te hebben in dit soort dingen. Hoe vaak ik bepaalde kaarten heb. Heb ik wel redelijk in mijn hoofd.

Is er ook plek waar je de eurl prijzen er bij hebt van bijvoorbeeld cardmarket of iets dergelijks?

Edit: heb even gegoogled. Er zijn ook wat apps voor. Sommige kan je maximaal aantal kaarten er inzetten. Bij andere apps zit functionaliteit achter een pay wall. Toch maar aantal proberen. Als het in dollars is is het ook niet super erg.
 bijgewerkt door LeKrutes 4 jaren geleden
Kirl-A
4 jaren geleden
Echomtg kan in euro's maar gebruikt daar als het goed is gewoon de actuele wisselkoers voor, Het bruikbare spul is idd wel betaald. Maar dan heb je an sich ook wat. Met delve kan je bijv ook naar google sheets exporteren en heb je in app ook prijzen mocht je dat willen van diverse sites.
waveaccelerator
4 jaren geleden
Ik gebruik deckbox.org, de eerste keer is het heel veel invoeren en dat kost gewoon tijd. Als je daarna bij elke nieuwe kaart (ik voer alleen mijn complete sets, decklists en rares/mythics in) die direct invoert, dan behoud je een mooi overzicht en kan je ook snel terugzoeken of bepaalde kaarten in je verzameling zitten (handig als je een nieuw deck wil maken en je afvraagt of je een bepaalde kaart nog ergens hebt liggen).

Vraagje over die verzekering: accepteren zij een dergelijke lijst? Is dat voldoende bewijs? Of moet je dan van alles ook nog foto's e.d. hebben?
 bijgewerkt door waveaccelerator 4 jaren geleden
Kirl-A
4 jaren geleden
Heb je voor dat invoeren delver geprobeerd? Geweldige app. Een boosterbox rares en uncommons voeg je echt in 10 minuten toe.
Kan ook exporteren naar deckbox.

Voor verzekering lijkt me dat prima. Behoudens bizar dure kaarten. Echt heel dure kaarten zou je kunnen laten graden en dan in een kluisje oid.
stefke78
4 jaren geleden
Delver klinkt goed! Is die ook op een apple te krijgen?
Kirl-A
4 jaren geleden
Ah ja, die is alleen op android :-(

Voor apple zijn er wel wat alternatieven. Je zou bijv scryglass eens kunnen proberen.
PrinceRuppertsDog
4 jaren geleden
Ik lees hem hier nog niet dus ik zet hem er maar bij:

Ik gebruik MTGGoldfish. Je kan delver gebruiken om je collectie te scannen en daarna te exporteren naar goldfish. Daarna heb je delver in principe niet meer nodig

Ik gebruik goldfish om decks te maken en heel makkelijk te zien welke kaarten ik nog nodig heb. Er wordt ook een dagkoers bijgehouden zodat je een indicatie krijg wat je collectie waard is en wat het ongeveer gaat kosten om je deck te bouwen.

Verder is het een ideale netdeck tool. Goldifish zet alle decks die een tournooi gewonnen hebben (of 5-0 op MTGO gegaan zijn) online en geeft een algemene meta

Kosten zijn ongeveer 6 euro per maand voor alle functies.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 21 posts
  • Laatste post Saint 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Kirl-A 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top