Best Deck box for doublesleeved Commander decks

Nyx1872
1 maand geleden
Hi all MTG fans,

While i am relatively new to MTG world i would like to reach out for your expertise/experience.
For few months now i was able to put my hands on impressive collection of EDH decks. Looking at quality of sleeving i started to use Dragonshield inner sleeves + Dragonshield Maat sleeves. This has very big impact of thickeness of the deck and i find it difficult to get appropriate deck box to fit it in (not to metion tokens, purely 100 card deck).

Do you have suggestions in terms of deck boxes? I really would like to avoid resleeving all 15 EDH decks

Is there something that you can recommend?

Regards,
Nyx
Dordledum
1 maand geleden
Hi!

Not sure how your Dutch is, but I recently ran into a similar problem, see this thread:

https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/forum/magic-algemeen/deck-box-voor-dragon-shield-sealables-in-mattes-ultimate-g/11084

TL;DR: Use Ultra Pro Satin Towers or Alcoves, although still a tight fit, it does fit.
 bijgewerkt door Dordledum 1 maand geleden
Nyx1872
1 maand geleden
Hoi,

Bedankt voor je terugkoppeling.
van wat ik zie, zijn er 2 opties mogelijk die kunnen helpen zonder hele decks opnieuw te sleven :
- Ultimate Guard Stack'n'Safe Card Box 480
of
- Deckbox Satin Tower Black

Ik heb maar al 2x Ultimate Guard SuperHive Flip Case 550+ 2020 Exclusive, een met 4 Sidewinders (100) en tweede met 5 boulders (100) dus het is beetje jammer dat dit kan ik niet volledig gebruiken
BluezamX
1 maand geleden
Ik heb een tijdje geleden een video gezien van de professor (Tolarian Community College) waarin hij het had over Deck Boxen, en volgens mij is hij altijd enorm te spreken over Ultimate Guard Boulder Deck Case 100+ Malachit en de andere Boulders. Alles past perfect (zonder tokens etc) en je kan er op staan zonder dat je kaarten stuk gaan.

Gebruik ze zelf niet, ik heb gewoon Deckbox Pro 100+ Celestial Lands: Swamp ed, waar ik 100 kaarten met wat tokens en een divider in kwijt kan. Lijkt me dat 100 double sleeved kaarten daar ook wel in passen. Ze zijn alleen niet enorm stevig (ik zou er niet op gaan staan!)
Dordledum
1 maand geleden
Ultimate Guard Monoliths worden helaas niet meer gemaakt. In de Boulders past het niet als je Dragon Shield sleeves gebruikt. De Dragon Shield inners (zeker als je sealables gebruikt) + Dragon Shield outers zijn echt een stuk dikker.

Ik ben zelf wel tevreden met mijn Ultra Pro Alcove Flips, zoals ik hierboven ook aanstipte. Nog steeds krap, maar het past. De Satin Tower is misschien net iets ruimer, maar die heb ik zelf nooit geprobeerd, dus geen garanties.
 bijgewerkt door Dordledum 1 maand geleden
Nyx1872
1 maand geleden
Ik denk dat de beste oplossing is om inner sleeves te vervangen ... anders kan ik niet het volledige potentieel benutten van deck boxen die ik al heb. Ik zal het gebruik van outer Dragon shield matte niet opgeven, hun kwaliteit is gewoon te goed( en de kleur magenta en copper FTW).

Kun jullie en KCM inner sleeves aanbevelen die verkrijgbaar zijn in de BoF winkel (zo dun mogelijk maar ook van goede kwaliteit)? Het is beter om sleeves te veranderen dan mooie deck boxen weg te gooien .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 6 posts
  • Laatste post Nyx1872 1 maand geleden
  • Gemaakt door Nyx1872 1 maand geleden
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL