Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Beste commander deck om mee te starten.

stefke78
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Het mooiste zal ik het vinden om straks een beetje een zombie deck te hebben met draken vampieren en zombie draken. Graag wil ik niet te duur beginnen met een deck zo rond de 40 euro en dan tzt eventueel uitbreiden. Ik weet niet of je bv een vuur en skallet deck van mensen makkelijk kan omtoveren in een zombie deck of dat je het dan echt bij mensen moet blijven? Kortom is het belangrijker om je soort personages te kiezen of om je mana keuze meteen goed te kiezen. Waarschijnlijk rare vragen maar ben dan ook nog een leek xD


FYI: er zijn 3 zombie draken in Magic en 1 vampier draak!
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Het mooiste zal ik het vinden om straks een beetje een zombie deck te hebben met draken vampieren en zombie draken. Graag wil ik niet te duur beginnen met een deck zo rond de 40 euro en dan tzt eventueel uitbreiden. Ik weet niet of je bv een vuur en skallet deck van mensen makkelijk kan omtoveren in een zombie deck of dat je het dan echt bij mensen moet blijven? Kortom is het belangrijker om je soort personages te kiezen of om je mana keuze meteen goed te kiezen. Waarschijnlijk rare vragen maar ben dan ook nog een leek xD
Geen rare vragen, gewoon vragen van een beginnende speler . Zijn we allemaal geweest, en de enige manier om beter te worden is te leren! Dus stel vooral je vragen!

Beginnen met een goedkoper deck lijkt me heel verstandig. Je weet nog niet precies waar je heen wil, dus ik zou niet investeren in iets duurs nog. Je hebt het over een "vuur en skelet deck van mensen". Daarmee weet ik niet precies wat je bedoelt, en het is wel erg handig als je de Magictermen leert, dat communiceert namelijk een stuk makkelijker . We hebben het niet over vuur, maar over de kleur: rood. En niet over skelet, maar over zwart. En bedoel je met mensen ook daadwerkelijk Human? Want dat is namelijk een Creature type, net als Zombie. Voel je hierover trouwens dus niet bezwaard dat je niet de juiste termen gebruikt, zoals ik zei: we hebben het allemaal moeten leren.

Hoe dan ook, als je een deck wil maken dat Humans en Zombies en Dragons bevat, vooral doen. Maakt niet veel uit als je ze combineert. Maarrrr, er zijn ook kaarten die specifiek een bepaald creature type boosten, zoals Lord of the Accursed, Crucible of Fire of Devout Chaplain. Als je dat soort kaarten gaat spelen, dan is het meestal wel het handigste om (bijna) alleen maar dat creature type te spelen en niet teveel te gaan mixen.

Als ik jou was, zou ik kijken bij de Commander decks (ik heb ze hier gesorteerd op prijs van laag naar hoog voor je staan) en er eentje kiezen van maximaal 50 euro en daar lekker mee aan de slag gaan. Je kunt ook eerst het deck out-of-the-box spelen, en daarna pas gaan aanpassen. Als je erop googled, kun je vast ook video's of decklijsten vinden van mensen die dat deck hebben aangepast zonder het helemaal te slopen.

Succes, en blijf vragen stellen, we helpen je graag!
Dreanorus
3 jaren geleden
Bedankt nogmaals voor de reacties.

Denk dat ik het iets duidelijker moer formuleren.

Ik zit inderdaad te denken aan een deck onder de 50 euro.
Ik vind de zwarte kaarten het mooiste hier zitten dan vaak skeletten vampieren en wat meer kwaardachtige beesten (zombie achtig) in qua artwork. Verder lijkt mij dan rood wel mooi omdat hier wel draken inzitten.

Nu twijfel ik dan tussen een paar decks.

Van 2020 de ruthless regiments.
Het gene wat ik bedoel met humans. Dit heeft de kleuren rood wit en zwart het geen wat mij de perfecte combinatie lijkt. Echter is het gebaseerd op humans.(dacht ik) dit is niet echt in de trant van beesten en draken. Als ik verder in het magic ga en ik wil hier dan draken en vampieren aan toevoegen bv is dit dan raadzaam of heb je dan eigenlijk gewoon human kaarten nodig.

Verder kan ik ook de Arcane Maelstrom uit 2020 kiezen aangezien mijn maat waarschijnlijk wat anders gaat kiezen. Dit deck lijkt me na wat speurwerk een sterk deck om mee te beginnen alleen mist hier de zwarte optie.

Dan hebben we nog de timeless wisdom. Overal zie ik dat dit deck hoog word aangeschreven en hier een paar waardevolle kaarten bij zitten wat later altijd handig is. Echter is dit deck 20 euro duurder waardoor ik bij de andere keuze 20 euro over heb om bv een presale core box te kopen en hier dat deck mee uit te breiden en evt een normaal deck voor erbij te hebben.

Nature's Vengeance heb ik nog niet echt bestudeerd en dit ga ik nog even doen. Deze heeft wel de rode en zwarte kaarten. Alleen leek mij dit in eerste instantie meer de groen kaarten kant op te gaan.

Mischien moet ik maar gewoon 1 kopen en kijken of het wat is. En dan zien wat er van komt.
 bijgewerkt door Dreanorus 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Quote:
29 minuten geleden
Van 2020 de ruthless regiments.
Het gene wat ik bedoel met humans. Dit heeft de kleuren rood wit en zwart het geen wat mij de perfecte combinatie lijkt. Echter is het gebaseerd op humans.(dacht ik) dit is niet echt in de trant van beesten en draken. Als ik verder in het magic ga en ik wil hier dan draken en vampieren aan toevoegen bv is dit dan raadzaam of heb je dan eigenlijk gewoon human kaarten nodig.
Dit is zo'n deck waarbij je juist Humans wil spelen inderdaad, en dan maak je het deck niet beter door er draken en vampieren in te stoppen.

Quote:
Verder kan ik ook de Arcane Maelstrom uit 2020 kiezen aangezien mijn maat waarschijnlijk wat anders gaat kiezen. Dit deck lijkt me na wat speurwerk een sterk deck om mee te beginnen alleen mist hier de zwarte optie.
Dit is wel een deck waarbij je met de juiste Dragons het deck leuk kunt uitbreiden, bijvoorbeeld Dream Pillager, Hypersonic Dragon, Mirrorwing Dragon, Niv-Mizzet, Parun, Spellbound Dragon, en Sprite Dragon.

Quote:
Dan hebben we nog de timeless wisdom. Overal zie ik dat dit deck hoog word aangeschreven en hier een paar waardevolle kaarten bij zitten wat later altijd handig is. Echter is dit deck 20 euro duurder waardoor ik bij de andere keuze 20 euro over heb om bv een presale core box te kopen en hier dat deck mee uit te breiden en evt een normaal deck voor erbij te hebben.
Die zou ik je niet aanraden dan. Het deck is duur om die ene kaart, en dat lijkt me in jouw geval niet de moeite waard.

Quote:
Nature's Vengeance heb ik nog niet echt bestudeerd en dit ga ik nog even doen. Deze heeft wel de rode en zwarte kaarten. Alleen leek mij dit in eerste instantie meer de groen kaarten kant op te gaan.
Dat deck draait wel om veel land spelen, en dat is wel iets waar groen goed in is. Maar als je veel land en dus veel mana hebt, kun je wel dikke beesten spelen en dat kunnen ook draken en vampieren zijn! Dus dat lijkt me ook wel interessant voor je. Akoum Hellkite, Nesting Dragon, en Ore-Scale Guardian doen zelfs specifiek iets met land, en er zijn genoeg draken en vampieren die veel mana kosten .

Quote:
Mischien moet ik maar gewoon 1 kopen en kijken of het wat is. En dan zien wat er van komt.
In het allerslechtste geval heb je wat nuttige kaarten voor andere decks, dus je kunt je er niet echt een buil aan vallen
Sunitram
3 jaren geleden
Ik wou je aanraden om anders eerst eens naar Brawl te kijken, omdat dat a) een beginnervriendelijker format is, omdat je alleen kaarten mag gebruiken uit sets van de laatste twee jaar en b) omdat Brawl Deck Throne of Eldraine: Savage Hunger wordt geleid door een draak in jouw kleuren die graag met de graveyard werkt; maar die is ondertussen even duur als een Commander precon...
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Dat is wel een goede optie. En als je toch aan Commander wil beginnen kun je het deck aanvullen tot 100 kaarten, dan ben je er ook .
InsectToken
3 jaren geleden
Quote:
11 minuten geleden
Dat is wel een goede optie. En als je toch aan Commander wil beginnen kun je het deck aanvullen tot 100 kaarten, dan ben je er ook .


Dat is de goedkoopste optie. Online zijn er mensen die het al voor jou hebben gedaan. Hier volgen enkele voorbeelden;

https://m.youtube.com/watch?v=zi70GySV3Mk&t=3s

https://m.youtube.com/watch?v=_HFaeSn3Ny8

https://tappedout.net/mtg-decks/korvold-brawl-to-edh-4/
Awvanzijl
3 jaren geleden
Commander 2020 Ikoria: Arcane Maelstrom heb ik kort geleden gekocht en dat speelt best aardig uit de doos. Er zitten (zoals in elke precon) nog twee commanders in, waaronder een partner pair.

Van dat partner pair heb ik intussen voor niet veel geld een tweede deck gebouwd en dat speelt heel anders. De derde commander heb ik nog niet geprobeerd.

Je zult je dus aan dat deck zeker geen buil vallen.
 bijgewerkt door Awvanzijl 3 jaren geleden
Dreanorus
3 jaren geleden
Denk dat ik maar gewoon ga voor de Arcane maelstrom. Dit was de eerste keus en we moeten ergens beginnen. Als ik het spel beter begrijp kan ik ook beter bepalen welke kant ik op wil en wat ik echt leuk vind om te spelen. Kortom ik moet ergens beginnen.
Ik zat te denken om ook een presale pack te kopen van de core set 2021. Misschien om hier nog een gewoon deck van te maken voor evt geen commander. Zou je hier ook goede commander upgrades mee kunnen krijgen of is deze kans klein en kan je beter een andere booster kopen?
Stalkative
3 jaren geleden
Er zitten wel leuke kaarten voor Commander in Core Set 2021, maar met boosters weet je nooit of je goede upgrades krijgt. Je kan ook kaarten krijgen die in Commander minder goed zijn, of niet zo goed in je deck passen.

Je kan dan beter kijken wat voor kaarten je erbij zou willen en die los kopen of voor die kaarten ruilen. Als je het nog lastig vindt om te bepalen wat voor kaarten sterk zijn, dan kan je je deck hier op de site zetten en anderen om advies vragen

Het is ook handig om een paar keer met het deck te spelen voordat je upgrades gaat zoeken, dan kan je alvast een beetje een idee krijgen van wat erbij kan of wat er mist. Als je bijvoorbeeld een specifieke kaart steeds heel lang in je hand hebt en nooit speelt, dan zou het kunnen dat die gewoon niet zo goed is in je deck.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Dat is heel goed advies . Ik bedoel, als je iets wil kopen gewoon omdat je het leuk vindt, vooral doen! Maar als je echt je deck aan wil passen: speel er eerst mee en google eens wat andere mensen doen!
Sunitram
3 jaren geleden
Of vraag het EDH Service Team om hulp!

/zelfpromotie
stefke78
3 jaren geleden
Een belangrijk advies is vooral een deck te kiezen waar de kleur en de “flavor” je van aanspreekt.

Toen ik begon te spelen, was mijn eerste deck wit-blauw.

25 jaar later speel ik nog steeds voornamelijk wit... past schijnbaar bij me.
Coen333
3 jaren geleden
Quote:
23 uren geleden
Een belangrijk advies is vooral een deck te kiezen waar de kleur en de “flavor” je van aanspreekt.

Toen ik begon te spelen, was mijn eerste deck wit-blauw.

25 jaar later speel ik nog steeds voornamelijk wit... past schijnbaar bij me.

Heb ik ook altijd gedacht. Vroeger obsessief Rood/Zwart gespeeld en ondanks dat ik dat nog steeds cool vind speel ik nu graag regenboog.
Dreanorus
3 jaren geleden
Bedankt iedereen de bestelling is de deur uit het is de maelstrom geworden. Ook heb ik een core 2021 bundel erbij gedaan. Gewoon. Omdat het me wel leuk leek. Hopen op wat moois met evt wat ruil materiaal.
 bijgewerkt door Dreanorus 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Gaaf! Heel veel plezier ermee!
Dreanorus
3 jaren geleden
De core set bundle pakte niet verkeerd uit in de laatste booster zat Teferi, Master of Time. Wat dan wel weer jammer is is dat deze niet standaard foil is. is deze ook in te passen in het maelstrom deck?
 bijgewerkt door MagnusMagicus 3 jaren geleden (kaartlinkjes ajb)
Awvanzijl
3 jaren geleden
Ik zie niet direct sterke synergie met Kalamax, the Stormsire, maar het is waarschijnlijk een hele sterke kaart in commander en er zijn zat kaarten in het deck die je ervoor uit kunt halen.

Probeer hem uit en kijk of het je bevalt, zou ik zeggen.
 bijgewerkt door Awvanzijl 3 jaren geleden
Pramix
8 maanden geleden
Ik denk dat je best een precon kan kopen die je graag ziet en daar mee leert spelen. Nadien kan je nog uitbreiden of wisselen naar andere kleuren.
De bedoeling is om het spel te leren kennen en hier plezier in te beleven.
Luc
8 maanden geleden
Ik weet niet of de discussie na 3 jaar nog heel relevant is maar ik deel zeker je mening
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 28 posts
  • Laatste post Luc 8 maanden geleden
  • Gemaakt door Dreanorus 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top