Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Beste kaarten van de laatste 10 jaar.

Gideon1544
2 jaren geleden
Hoi allemaal!

Ik speelde vroeger veel casual en af en toe eens een toernooi, en vooral veel casual draft en sealed deck.
Een jaar of tien was lk gestopt, en had op wat kaalgeplukte decks na, alles verkocht (nu zou ik voor die zelfde kaartjes een klein huisje kunnen kopen, maar ja....)

Pas weer eens een draft gedaan, en was gelijk weer verslaafd

Maar nu wordt het steeds duidelijker dat lk een hoop gemist heb.

Dus nu is mijn vraag aan jullie;
Wat zijn de beste kaarten van de laatste 10 jaar?
 bijgewerkt door Gideon1544 2 jaren geleden
PrinceRuppertsDog
2 jaren geleden
Ik denk dat Oko, Thief of Crowns wel een van de sterkste kaarten is die in de afgelopen jaren is geprint. In zowat elk format al gebanned
TheRobinros
2 jaren geleden
Oko is wel een goede kanshebber, ja. Uro, Titan of Nature's Wrath staat vast ook wel in de top 5. Hogaak, Arisen Necropolis, Ragavan, Nimble Pilferer, Field of the Dead, Veil of Summer, Urza's Saga, Urza, Lord High Artificer, Teferi, Time Raveler, Hullbreacher en vrijwel iedere rare/mythic uit Throne of Eldraine zijn in meer of mindere mate ook wel behoorlijk pushed, waarbij ik er vast nog een hele hoop mis
Een jaar of vijfzeven (pfoe tijd gaat hard) geleden klaagden we nog over Siege Rhino, Gideon, Ally of Zendikar, Collected Company, Smuggler's Copter en Reflector Mage. Nog steeds meer dan prima kaarten, maar als dit de ergsten zijn is het powerlevel wel flink omhoog gegaan
 bijgewerkt door TheRobinros 2 jaren geleden
Luctor
1 jaar geleden
Wanneer in Arena Ugin, the Spirit Dragon op tafel komt, weet ik al wel genoeg. Dan is het gewoon game over.
Veekeren
1 jaar geleden
De beste kaarten van de afgelopen 10 jaar... Ik denk dat TheRobinros een mooi lijstje geeft, maar het antwoord op je vraag is erg afhankelijk van waarom je de vraag stelt Wil je een "ongenuanceerd" lijstje topkaarten zien, of wil je meer een idee krijgen van wat er tegenwoordig zoal op het hoogste niveau gespeeld wordt?

In het geval het meer / ook het tweede is, dan zou ik je de volgende links willen aanraden. Vond je het tof met meer dan 2 spelers te spelen, check dan eens het rijtje met de meest populaire kaarten voor Commander. Als je meer interesse hebt in 1v1, dan zou ik eens kijken naar de metagame decklists kijken op MTGGoldfish, zoals bijvoorbeeld deze voor Modern.
hambetwing
1 jaar geleden
offspring
1 jaar geleden
Ik speel uitsluitend commander, maar als ik vanuit daar kijk dan zou ik zeggen dat Dockside Extortionist en Fierce Guardianship de eerste waar ik aan moet denken. Ook de behoorlijk nieuwe cycle met channel lands (Boseiju, Who Endures etc) zijn echt, echt heel goed. Maar deze kaarten zijn wel nog enigszins recent, dus vers in het geheugen. Als ik wat verder terug moet kijken dan zou ik zeggen dat Toxic Deluge en Teferi's Protection flinke staples zijn.
Veekeren
1 jaar geleden
Ik vind dit ook nog wel een interessant lijstje. Alles legal in Modern, vanaf 2012, gesorteerd op prijs.

Ja, ik ben fan van Scryfall
offspring
1 jaar geleden
Ik moet echt oefenen met scryfall. Heb daar nooit de tijd/energie in gestoken om goed te kunnen zoeken, maar lijkt me ideaal.
Veekeren
1 jaar geleden
In het begin deed ik er ook niks mee, maar nu is https://scryfall.com/advanced wel echt een belangrijk onderdeel in mijn Commander deckbuilding. Zoveel kaarten ken ik niet uit mijn hoofd, en EDHREC is leuk ter inspiratie maar natuurlijk ook beperkt.
Gideon1544
1 jaar geleden
Gaaf!

Hele vette kaarten!
M'n verlanglijstje is flink aan het groeien.

Ik speel meestal wat potjes 1 vs. 1 tussen de commander potjes door. Altijd casual.
En in de groep wordt van powered tot pauper gespeeld, erg divers dus.
Nu vind ik deckjes bouwen super leuk, maar al mn zooi is hopeloos verouderd.
Dus wil lk af en toe wat betere strategieën en antwoorden zodat lk ook eens kans maak buiten de drafts om.

Daarom leek het me leuk om dat hier te vragen, omdat iedereen een andere stijl en voorkeur en dus mening heeft.

De links ga ik zo ff bestuderen.
En bedankt iedereen! Er begint al aardig wat te borrelen.

Ik ga mn kleuren niet bekennen om het zo wat objectiever te houden.

En Island ken lk al, da's een reprint
Gideon1544
1 jaar geleden
En powercreep is wel pittig ja, maar ook wel weer logisch, niemand zit te wachten op een nieuwe Homelands..
 bijgewerkt door Gideon1544 1 jaar geleden
Gideon1544
1 jaar geleden
Wat zoek je eigenlijk meestal op met Urza's Saga?
Ik kom ff niet veel verder dan een Sol Ring of een Sensei's Divining Top.
 bijgewerkt door Gideon1544 1 jaar geleden
Veekeren
1 jaar geleden
In commander klopt dat wel (en een Sol Ring mogen opzoeken is nooit verkeerd), maar wellicht ook Mana Crypt of Expedition Map. In Modern is het vaak Shadowspear, Colossus Hammer, Soul-Guide Lantern, Nihil Spellbomb, Pyrite Spellbomb of Springleaf Drum.
Gideon1544
1 jaar geleden
Oh ja, kan lk me iets bij voorstellen
Dank u!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top