Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #101

kolonelnick
5 jaren geleden
Welkom dames en heren bij alweer de de honderd en eerste Build Your Card en het is aan mij de eer om deze te mogen hosten. We zijn ooit begonnen met een en nu zijn het er honderd en een, dat is toch wel iets speciaals. Dus ik heb ook een speciaal thema voor jullie! maar eerst regels.

Hoe gaat het in zijn werk? Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card.
Je mag echter niet zomaar creatief wezen, er zijn enkele regels!
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd of als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerder inzending schrappen. Beperk het echter altijd één!
2. Wees aardig – het is maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Dan nu het thema: The Build Your Card top 100 aller tijden

Wat is de bedoeling met dit thema. Ga naar de Build Your Card hulppagina en kies een van de afgelopen honderd thema's. Misschien en thema die je zelf hebt moeten judgen en dus niet kon participeren, of misschien was je op vakantie en kon je niet meedoen. Of misschien ben je een van onze nieuwelingen en heb je de eerste BYC's niet meegemaakt. Kortom voor iedereen een manier om toch een kaart te designen met zoveel vrijheid dat je er duizelig van wordt.

Het voorbeeld van deze week zijn alle kaarten die ooit ingezonden zijn. Vermeld wel even bij je inzending voor welke BYC je gekozen hebt zodat ik deze terug kan vinden en het judge commentaar kan lezen. Kijken wie er wat geleerd heeft van de vorige edities

Deadline: 8 Juli 23:59
 bijgewerkt door kolonelnick 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Interessant, ga de lijst eens goed doorkijken

De eerste ByC die ik opende ter inspiratie nummer 22... Door de voorbeeldkaart heb ik het vermoeden dat Soulephant voor WotC werkt
Jsterck1
5 jaren geleden
Handig die lijst had ik nog niet bekeken. Ik kies voor BYC 25, met als thema Zombie Apocalypse.
Ik was nog niet actief op het forum en daarbij is mijn zombie EDH deck veruit mijn favoriete deck.

Natuurlijk eerst even de inzendingen bekeken waarvan enkele leuke spells en creatures. Maar als we dromen, dromen we groot dus ik ga voor een necromancer-planeswalker. Een beetje competitie voor Liliana...

Sigmund, Creator of the Hordes

Loyalty : 4
Mythic - legendary planeswalker

+ 2: Zombies you control get +1/+0 until the end of the turn.

- 1: Remove target creature card from your graveyard, create two 2/2 black zombie tokens.

- 6 : You get an emblem with "Whenever a non-token zombie you control dies, create a token that is a copy of that creature except it's a 1/1 black zombie"

- flavor text volgt nog-
 bijgewerkt door Jsterck1 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Hey! Leuk idee!
Ik kies Build your Card! #7: Legendary, ontwerp een leuk legenda creature voor Commander:

 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Jsterck1
5 jaren geleden
Wat is me dat voor een irritant beest zeg, meteen drie 3/3 flyers op je dak die waarschijnlijk elke beurt steviger worden als je toevoer van insectjes hebt.
Belial6
5 jaren geleden
Quote:
39 minuten geleden
Wat is me dat voor een irritant beest zeg, meteen drie 3/3 flyers op je dak die waarschijnlijk elke beurt steviger worden als je toevoer van insectjes hebt.


haha, we kunnen wel stellen dat "Ferdinand, irritating buzzer" zijn naam eer aan doet
BuidingMage
5 jaren geleden
Ferdinand is best goed, ik denk dat je er beter each other non-token Insect van kan maken anders is ie heel makkelijk te breken door middel van onder andere: Hornet Queen, Beacon of Creation, Carrion, Dragonlair Spider en One Dozen Eyes.
bartist
5 jaren geleden
Referentie: ByC #85


Als voorbeeld voor #85 had ik een kaart gemaakt wiens mechanic dicht bij m'n hart ligt en bij mijn huidige baan: Doceren!
De voorbeeld-kaart was prima qua design, maar ik heb de ability aangepast zodat het niet onmogelijk word het verspreiden van de aura tegen te gaan.... flavorwise zou iedereen kennis over kunnen dragen, maar bij dit zou iedere rare of hoger kaart waarschijnlijk veel te krachtig maken.

Wel een vraagje aan een judge die iets beter snapt hoe targeten met aura's werkt: moet ik nog toevoegen aan de ability dat de kopie aan een creature attached word? M'n hoofd zegt dat het in de stack gebeurd, maar het kopie maken gaat ook soort van via de stack dus ik maak mezelf in de war (TEACH ME!)
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden ("attach" toegevoegd)
MalcolmS
5 jaren geleden
Ik kies BYC #47 (Double team):

MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Wel een vraagje aan een judge die iets beter snapt hoe targeten met aura's werkt: moet ik nog toevoegen aan de ability dat de kopie aan een creature attached word? M'n hoofd zegt dat het in de stack gebeurd, maar het kopie maken gaat ook soort van via de stack dus ik maak mezelf in de war (TEACH ME!)

Exact regeltechnisch gezien hoeft het niet, maar om de kaart niet te ingewikkeld te maken zou ik het zeker wel toevoegen. Het attachen target niet, je kunt dus voor "attach it to a creature you control" gebruiken.
bartist
5 jaren geleden
Mijn dank Magnus, het is aangepast!
Triskelion88
5 jaren geleden
Build your card 30 Here, a gift, vind ik 1 van de leukste thema's uit die er geweest is. decks met dit thema zorgen altijd voor een leuke interactie aan tafel.

Mana Meltdown

Artifact
At the beginning of each players second mainphase add an amount of mana to that players mana pool, equal in amount and type of mana of the lands that player controls..
At the end of the 2nd mainfase, the player receives damage equal to the amount of mana left.

We thought we could control it.....

early game kan het een voordeel opleveren waardoor je sneller spells kan spelen echter als een potje langer duurt en je hand verder leeg begint te raken of je wilt nog even een kaart vasthouden voor later dan kan dit al snel pijnlijk worden.
 bijgewerkt door Triskelion88 5 jaren geleden (rarity vergeten)
kolonelnick
5 jaren geleden
Ik was vergeten dat ik volgende week op een festival zit, dus heb de deadline even aangepast.

@koendert ik mis een rarity op je kaart.
Triskelion88
5 jaren geleden
aangepast
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
20 uur geleden
Ferdinand is best goed, ik denk dat je er beter each other non-token Insect van kan maken anders is ie heel makkelijk te breken door middel van onder andere: Hornet Queen, Beacon of Creation, Carrion, Dragonlair Spider en One Dozen Eyes.


Yep, daar zat ik ook al aan te denken, maar als ik hem wil veranderen, moet ik die hele kaar weer opnieuw maken
BuidingMage
5 jaren geleden
Als je Ferdinand opvolgt met een Hornet Queen dan heb je 3 8/8jes, 4 1/1tjes en 1 2/2tje liggen...
Dat is naar mijn smaak iets te veel van het goede
Magicfreak
5 jaren geleden
Ja, dat is inderdaad best wel OP...
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Quote:
3 dagen geleden
..............

- 6 : You get an emblem with "Whenever a zombie you control dies, create a copy of that creature except it's a 1/1 black zombie"

..............


Volgens mij is het gebruikelijk om hier "non-token zombie you control" te zeggen, anders heb je infinite ETB triggers als met een sac-outlet.
De verwoording is ook "create a token that is a copy of ..." , zie Soul Separator.

Ow, en je mist een rarity, maar ik neem aan dat die mythic is
BluezamX
5 jaren geleden
Ik ga voor #74; Koningschap! Hierbij presenteer ik... Viva la Vida!


Viva La Vida

- Legendary Enchantment


Every Player controlling one or more of the following Basic Lands gains the according benefits:
Island - Creatures with power 2 or less can't attack you or a Planeswalker you control
Swamp - Blocking Creatures your opponents control gain -2/-0
Plains - Attacking Creatures you control gain +1/+1
Forest - At the end of your upkeep, deal 2 damage to all Creatures with Flying
Mountain - At the end of your upkeep, deal 1 damage to the Player or Players with the highest life total


Volgens deze tekst:

Island - Seas would rise when I gave the word
Swamp -Feel the fear in my enemy's eyes
Plains - My missionaries in a foreign field
Forest - It was a wicked and wild wind
Mountain - Oh, who would ever want to be king?


Ik vraag me alleen af of Swamp niet relatief sterk is momenteel. In ieder geval is deze kaart bedoeld als een lekkere chaos bom in Multiplayer / Commander, zeker als iemand 4+ kleuren speelt.

EDIT: Swamp geeft nu -2/-0 aan enemy Blocking Creatures. Mountain doet nog maar 1 damage, anders gaat het wel heel hard als 2+ spelers een Mountain hebben. Forest doet nu aan het eind van je upkeep, ipv het begin.
 bijgewerkt door BluezamX 5 jaren geleden
BuidingMage
5 jaren geleden
Je mag 'm alleen maar gebruiken in 5c decks in Commander, niet super in Multiplayer neem ik aan. Daarnaast is turn 1 'alles heeft Fear' best wel sterk.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top