Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your card #102

Eclavyrr
5 jaren geleden
Welkom dames en heren bij alweer de de 102e Build Your Card en het is aan mij de eer om deze te mogen hosten. We zijn ooit begonnen met één en nu zijn we ruim 100 verder!

Hoe gaat het in zijn werk? Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card.
Je mag echter niet zomaar creatief wezen, er zijn enkele regels!
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd of als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerder inzending schrappen. Beperk het echter altijd één!
2. Wees aardig – het is maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Dan nu het thema: Proost!

Aangezien ik gisteren een teamuitje heb gehad in de Stadsbrouwerij van Eindhoven en vanmorgen nog een joekel van een kater zat te verwerken leek het me toepasselijk om die te gebruiken om de nieuwe BYC in te luiden.

Bedenk iets dat met de consumptie van het heilig gerste- of druivenat of te maken heeft en verwerk dat in een kaart!
Een cocktail mag natuurlijk ook

Cheers!

Deadline: 27 Juli 23:59!
Triskelion88
5 jaren geleden
Hmmm een lastig thema maar moet wel lukken succes allemaal
bartist
5 jaren geleden
Volgens mij had ik een aantal ByC geleden iets verzonnen dat ik hier kan herbruiken.....

**zoekt zoekt zoekt**

Ow ja, Intoxicate bij de goden ByC!

bij deze:


Ik ben mij bewust van het feit dat het creature nu ook haste krijgt, ook al heb je hem niet onder controle gekregen.
Dit is slechts in een randgeval relevant voor je tegenstander (: Abilities) doordat de kaart alleen in je eigen beurt gecast mag worden.
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
BuidingMage
5 jaren geleden
Hangover

Enchantment - Aura

Enchant Creature an opponent controls.
At the beginning of the enchanted creature's controller's upkeep, put a processing counter on Hangover. When there are three or more processing counters on Hangover, sacrifice Hangover.
Enchanted Creature gets -6/-2.
Enchanted Creature doesn't untap during it's controllers untap phase, instead it untaps at the beginning of their post-combat main phase.
__________________________________________

"Just a few drinks to separate the men from the boys."
- Skargg, Bartender at The Boatswain's Rear
 bijgewerkt door BuidingMage 5 jaren geleden
AncientOne
5 jaren geleden


+4 & trample & must attack omdat-ie een kwaaie dronk heeft en dus graag en hard vecht.
-1 omdat-ie dronken is en dus kwetsbaarder.
2 turns niet untappen omdat-ie ná z'n kwaaie dronk zijn roes uit moet slapen...
 bijgewerkt door AncientOne 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Goblin Brewery

Enchantment

At the beginning of your upkeep, choose one that hasn't been chosen —
• Destroy Target Artifact
• Discard a card, if you discarded a card this way draw a card.
• Goblin Brewery deals 3 damage to any target
• Attacking Creatures you control this turn get +2/-1 and first strike until end of turn
• Sacrafice Goblin Brewery



•Destroy Target artifact. "het gebroken glas "aanpassing om het meer in lijn met mono rood te krijgen
• Discard a card, if you discarded a card this way draw a card. "sterke verhalen waarvan je vergeet dat je ze verteld hebt" aanpassing om in lijn te krijgen met soortgelijke effecten in rood
• Goblin Brewery deals 3 damage to any target "hier begint een ruzie vaak mee na een slokje teveel"
• Attacking Creatures you control this turn get +2/-1 and first strike. "de ruzie escaleert en de eerste klap is een daalder waart" ook aangepast om meer in lijn te komen met mono rood
• Sacrafice Goblin Brewery "de kroeg / brouwerij is volledig gesloopt"

special thanx voor Bartist voor zijn opbouwende kritiek
 bijgewerkt door Triskelion88 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Een goblin Demonic Pact, wat grappig
Ik zou nog wel een beetje werken aan de opties, ze zijn namelijk niet allemaal rode abilities.

De eerste twee zijn eigenlijk op en top blauw. De tweede ability is naar rood te veranderen door de discard eerst te doen (zie de + van Nahiri, the Harbinger als voorbeeld).
De voorlaatste ability is een beetje combinatie van wit (mass pump) en groen (must block). Rood heeft wel mass pump, maar alleen voor aanvallende creatures (zie Trumpet Blast).
Ik denk dat je er nog een beetje aan moet sleutelen
Triskelion88
5 jaren geleden
thnx ga ik doen
bartist
5 jaren geleden
Graag gedaan, zo leer jij ook beter hoe Magic in elkaar zit
BuidingMage
5 jaren geleden
Nog 1 week de tijd om nog kaarten in te zenden!
Magicfreak
5 jaren geleden
Hierbij dan mijn inzending. De inspiratie is gehaald uit het lied: "What will we do with a drunken sailor".



Edit: bij de ability hoort: If this is the third time you activate this ability this turn, sacrifice this creature.
(kaart opnieuw maken is veel moeite)
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Belial6
5 jaren geleden
Hopelijk valt deze in de smaak

Triskelion88
5 jaren geleden
Dit zou dan meer een aura zijn dan een equipment. gevoelsmatig.
Belial6
5 jaren geleden
Ik wist niet helemaal of ik aura of equipment ervan moest maken.
Ik dacht dat dit idee beter was
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Pub
Land
: Add .
: Put a drink counter on target creature you control. As long as it has a drink counter, that creature gains "You may exert this creature as it attacks. When you do, it gets +2/+0 until end of turn. Remove all drink counters from this creature." (An exerted creature won't untap during your next untap step.)
"That black eye is your own fault. Go home and sleep it off."


Scratch that, deze is leuker

 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
MarcelN
5 jaren geleden


Er moest toch iets te verzinnen zijn met de Fairy in the Bottle

Ik denk dat ie nog steeds een beetje wonky is, maar hell.. here goes..

De eerste ability is het alcohol-gebruik alom.. ik moet 2 levens betalen (hersencellen die ik op non-actief zuip) en de tegenstander z'n creatures krijgen met wither blijvende schade door de alcohol. De speler zelf is, als ie "touched by faeries" is, te lam om terug te slaan.

De tweede ability vond ik wel cool, omdat het een soort van valse Immortality geeft (gain geen 5 leven, maar betaal er 2), je krijgt er nog wel het terug shuffle effect mee dus.

-----

En nu zie ik dat het symbool aan de verkeerde kant van de cost staat.. Ik kijk de judge even lief aan of ie 't door de vingers wil zien
 bijgewerkt door MarcelN 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Wel een heftige kaart, die faerie unblockable geven en je kan nog heel lastig aangevallen worden ;P
Eclavyrr
5 jaren geleden
Nog drie dagen om wat bezopen ideëen neer te zetten
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Quote:
6 dagen geleden
.....

Scratch that, deze is leuker




Haha, dat ziet er uit alsof hij zo uit de booze cube had kunnen komen
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
AncientOne
5 jaren geleden
Quote:
6 dagen geleden
Pub
Land
: Add .
: Put a drink counter on target creature you control. As long as it has a drink counter, that creature gains "You may exert this creature as it attacks. When you do, it gets +2/+0 until end of turn. Remove all drink counters from this creature." (An exerted creature won't untap during your next untap step.)
"That black eye is your own fault. Go home and sleep it off."


Scratch that, deze is leuker




"drink 15"?
Enneh...: Plagiaat!
Judge!
 bijgewerkt door AncientOne 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 31 posts
  • Laatste post MarcelN 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top