Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build your card # 103

Triskelion88
5 jaren geleden
Welkom dames en heren bij alweer de 103e Build Your Card en het is aan mij de eer om deze te mogen hosten. We zijn ooit begonnen met één en zitten nu al weer op de 103e editie

Hoe gaat het in zijn werk? Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card.
Je mag echter niet zomaar creatief wezen, er zijn enkele regels!
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd of als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerder inzending schrappen. Beperk het echter altijd één!
2. Wees aardig – het is maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Dan nu het thema: Fortify

De reden hiervoor is eigenlijk 2 ledig: In Build your card 99 moest men zelf een landje bedenken, hierin kwam naar voren dat het heel erg lastig is om dit te balanceren maar dat het wel leuk is om landjes met goeie effecten te hebben.
In futuresight wordt er een keyword geïntroduceerd Fortify welke wij tot op heden nog niet hebben gezien in een set maar wat in de basis een equipment voor landjes is.

Neem in je ontwerp, fortify als breed begrip en niet enkel als fort om zoveel mogelijk ontwerp ruimte te hebben. Hierbij een voorzetje van mijn kant

Markov's Mansion

Artifact Fortification

Whenever fortified land becomes tapped, target vampire becomes indestructible until end of turn.
Fortify (: Attach to target land you control. Fortify only as a sorcery. This card enters the battlefield unattached and stays on the battlefield if the land leaves.)



Succes

Deadline: 15 augustus 23:59!
 bijgewerkt door Triskelion88 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
Het vorige thema heb ik helaas niet meegedaan, omdat ik absoluut geen inspiratie had voor een leuk design. Maar toen ik dit thema zag had ik gelijk een idee!



Living Land is een variatie op Living Weapon, waarbij je een landje uit je deck mag zoeken en deze op het veld mag leggen met de fortification erop. Aangezien deze een mountain zoekt is hij rood, en aangezien het rode ramp is en het landje untapt in play komt vond ik de rare tag wel waardig.
Het moeilijkste vond ik vooral hoe dat je een verschil duidelijk maakt tussen een foritfication en een enchant land. En dat weet ik nog steeds niet heel goed dus heb ik er maar een armor achtig iets van gemaakt.
Triskelion88
5 jaren geleden
kolonelnick ik denk dat dat juist de uitdaging is wat maakt het onderscheid, hetzelfde heeft denk ik plaats gevonden bij equipment vs enchanted creature.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Dwarven Armory
Artifact - Fortification
Fortified land gains ": Put a +1/+1 counter on target creature. If that creature is a Dwarf, put another +1/+1 counter on it."
Fortify
Dwarven armor is the best there is.

Gelukkig weet toch niemand dat Dwarven Armory al een kaart is omdat het zo'n poepkaart is .
bartist
5 jaren geleden


Eerste draft, met een beetje inspiratie van het nieuwe top-deck commanderdeck
Triskelion88
5 jaren geleden
Dwarven armory goed idee, leuke toevoeging om tribal dwarves beter te kunnen spelen +1/+1 counters zijn altijd welkom en de keuze mogelijkheid om het land op deze manier te gebruiken spreekt mij erg aan

phyrexian tommorowminer, zeker handig om te weten wat de topcard van je deck is met name voor het nieuwe commander deck, 2e ability vind ik goed aansluiten bij het thema, qua rarity ook goed naar mijn idee.
bartist
5 jaren geleden
Ik zit nog te twijfelen of ik het "zichtbare topdeck" definitief zal laten, of "wanneer fortified" zal maken... Moet nog maar eens onderzoek gaan doen naar kaarten die topdeck zichtbaar maken
bartist
5 jaren geleden
Wat onderzoek later zie ik dat er niet kaarten zijn die conditioneel topdeck zichtbaar maken, dus heb maar besloten dat ook maar niet te doen om de kaart leesbaar en netjes te houden
Sunitram
5 jaren geleden
Throne of the Father

Legendary Artifact - Fortification

Fortify

You may choose not to untap foritified land during your untap step.

Fortified land is an artifact in addition to its other types and has ", : Tap target creature or planeswalker. For as long as this land remains tapped, that permanent doesn't untap during its controller's untap step, its abilities can't be activated unless its controller puts a poison counter on themselves and at the beginning of each end step, put a -1/-1 counter on that permanent if it's a creature, or remove a loyalty counter from it if it's a planeswalker."

---

De New Phyrexiaanse troon van Karn, toen nog Father of Machines. Ik heb er een soort van Giant Oyster van gemaakt, want wie erin zit, zit gevangen en wordt langzaam gecorrumpeerd, maar weet je te ontsnappen, dan hebben de Praetors er totaal geen moeite mee om een nieuwe Father te zoeken Zoals zo vaak heb ik weer eens twijfels over de bewoording en whatnot, dus roep even als je iets ziet wat beter kan!
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
Niet zo lang meer mensen, send in the cards!!
sibrand
5 jaren geleden
Ugin's Grave

Legendary Artifact - Fortification

Fortify

Ugin's Grave enters the battlefield with 5 time counters on it.
Fortified land has: ": Add and , , sacrifice this land: Draw 2 cards and remove a time counter from Ugin's Grave".
When Ugin's grave has no time counters on it, exile it, then return it to the battlefield transformed.

---------------------------------------------
Ugin, Reborn

Legendary Planeswalker - Ugin

+2: For each opponent, draw 2 cards.
-1: Exile cards from the top of your library until you exile a nonland card. You may cast that card without paying it's mana cost until the end of the turn.
-12: For each player, search your library for 3 nonland cards and exile them. Until the end of the turn, you may cast those cards without paying their mana cost.

7



Rond Ugin's graf kwamen er allemaal hedrons uit de grond, daarom maakt de fortification van het land een Hedron Archive. De rest is een beetje geinspireerd door Dark Depths.
 bijgewerkt door sibrand 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Je moet hem exilen en returnen, anders krijgt hij geen loyalty . Zie Jace, Vryn's Prodigy als voorbeeld.
Triskelion88
5 jaren geleden
@ SIbrand in lijn met de story line die er nu gaande is leuke optie, inderdaad wat magnus zegt de wording moet wel iets aangepast worden.
Blasty
5 jaren geleden
Was er niet al een ByC met fortify? Ik kan me herinneren al zon kaart ontworpen te hebben.
bartist
5 jaren geleden
Nope
Kan me wel herinneren dat er een fortify kaart ontworpen was voor de old-school abilities ByC
Triskelion88
5 jaren geleden
kolonelnick
Leuke kaart zeker door het enter the battlefield effect dat je een mountain op mag zoeken. ook Het "fortifie" effect vrij letterlijk genomen door er een defender van de te maken. Ik vind juist dat hierdoor het verschil tussen een enchanted land en een "fortifcation" goed naar boven komt.

MagnusMagicus
Dwarven armory, ook een fortification in de breedste zin van het woord, geeft een goede bonus qua attack en defense, bij een goede manacurve kan deze nog gevaarlijk worden om meerdere landen in een beurt te activeren, zeker voor tribal dwarf erg leuk


bartist
zoals eerder aangegeven zeker met de het nieuwe commander deck topcard matters een leuke combinatie, goedkope cost ook en combinatie met bijvoorbeeld enchanted lands die extra mana genereren kan dit een leuk effect hebben.


Sunitram
Throne of the Father briljante kaart, een soort van gevangenis die ook nog enige keuze vrijheid geeft, cost is goed en om hier een landje voor "op te offeren" is helemaal niet zo erg. ik denk vooral een leuke kaart in commander om iemand anders zijn commander te locken.


sibrand
de wording zou iets aangepast moeten worden om hem goed te laten werken. het concept vind ik erg leuk en sluit goed aan bij de huidige storyline. De cost om naar de planeswalker te gaan is wel erg hoog, 5 landen saccen en 2 daarvoor betalen komt neer op minimaal 7 land hebben waar je iedere beurt 3 landen niet van kan gebruiken, qua bruikbaarheid zou ik eerder worden naar: remove at the beginning of your upkeep a time counter from Ugin's Grave when there are no more time counters 2 T sacrafice this land etc etc. maar zeker een goede poging!

Wat mij betreft zijn er 2 die er echt uitspringen, en dat zijn Fortified Magma van Kolonelnick en Phyrexian Tommorow Miner van Bartist omdat deze 2 de meeste interactie hebben met het landje zelf en de afhankelheid ervan maar ook echt iets anders bieden dan een enchanted land.

er kan echter maar 1 winnaar zijn en de nummer 1 en van deze ByC bartist met Phyrexian Tommorow Miner

bedankt voor de toffe inzendingen allemaal en heel veel succes met het organiseren van de volgende BYC #104
Sunitram
5 jaren geleden
@ Blasty: die Fortification van jou was waaaay back in het Dwergen thema van BYC #3! Maar fortify als thema was nog niet geweest iig

Toffe BYC iig, en gefeliciteerd bartist!
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Jeej!
Dank je voor het organiseren Koendert!!

Ik zal vanavond ergens nummer 104 online zetten!
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
So close!
Congrats bartist! En bedankt voor organiseren koendert!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top