Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #104

bartist
5 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card, al meer dan 100 potjes in de running.

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema deze keer: Pacifism

Wat, Pacifism de kaart? Nee, pasifisme de beweging. De aanvaller zijn is altijd makkelijk, maar je word vaak niet beloond om niet aan te vallen. Meestal ben je dan aan het opbouwen of ben je de sjaak.
Dus maak een kaart die jou of een ander beloond om niet aan te vallen.

Een voorbeeld:


Deadline: Zondag 26 Augustus, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
Jsterck1
5 jaren geleden
Aangezien ik morgen op vakantie vertrek zal ik maar snel een probeersel maken.

Een soort van omgekeerd raid effect ligt het meest voor de hand dus maak ik er een Token variant op.

Crowd Entertainer

Creature - Human
1/4

At the end of each turn, if no attack was made, create two 1/1 spectator tokens.
Whenever Crowd entertainer attacks, sacrifice all spectator tokens at the end of your turn.

Gebaseerd op een straatartiest die volk lokt, maar eens hij zijn trucje heeft gedaan, druipen ze af.
 bijgewerkt door Jsterck1 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Veel plezier op vakantie! Als je dit leest: voeg nog ff een rarity toe
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Knowledge or Knives
Enchantment
At the beginning of your upkeep, choose Knowledge or Knives.
* Knowledge - Draw a card and skip your combat phase this turn.
* Knives - Skip your draw step this turn. Whenever one or more creatures you control attack, if it’s the first combat phase of the turn, untap those creature. After this phase, there is an additional combat phase.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Magnus, voor jou ook: rarity
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Sorry hoor
kolonelnick
5 jaren geleden


Ik wilde de kaart eerst Truce noemen, maar toen kwam ik er achter dat er al een kaart bestond met die naam. Concept is simpel jij offert vrede door niet aan te vallen en in ruil mogen mensen jou ook niet aanvallen.
 bijgewerkt door kolonelnick 5 jaren geleden
Sunitram
5 jaren geleden
Dormant Statuary

Land

: Add .

At the beginning of your end step, if no creatures attacked this turn, put a charge counter on Dormant Statuary.

: Transform Dormant Statuary. Activate this ability only if there's at least one charge counter on Dormant Statuary.

---

Charged Colossus

Artifact Creature - Golem

Trample

Whenever Charged Colossus attacks or blocks, remove a charge counter from it.

If there are no charge counters on Charged Colossus, transform it at end of combat.

Every morning the excavators would wake up to see the statue relocated and one of their tents wrecked.

4/4


't Is eigenlijk een veredeld manlandje, maar hey, wat is nou een betere beloning voor niet aanvallen dan een dikke tramplende beater voor weinig mana?
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden (Totaal niet een vergeten P/T, dat zou raar zijn.)
bartist
5 jaren geleden
Wat is de P/T van je Charged Colossus?
nielsbap
5 jaren geleden
sunitram. wel intressant maar wat is de power/thougness van je golem.
haha net zelfde moment bartist
 bijgewerkt door nielsbap 5 jaren geleden
Sunitram
5 jaren geleden
5/3, hoezo?
nielsbap
5 jaren geleden
ik denk dat het wel iets te sterk zou zijn.
turn 1 deze niet attack. counter 1
turn 2 tweede van deze niet attack counter 2 en 1
endstep opponent animeer deze. turn drie land (of deze) animeer de ander val aan voor 10 en de ander blijft een creature. tof design denk wel dat het uit de hand gaat lopen. oops dit klopt niet helemaal
 bijgewerkt door nielsbap 5 jaren geleden
Sunitram
5 jaren geleden
Ik snap ongeveer wat je bedoelt, maar ik *denk* dat het wel meevalt.

T1: Speel Dormant Statuary. Val niet aan, krijg counter.
T2: Speel nog een Dormant Statuary. EOT krijgen ze beide counters, einde oppo's beurt animeer je de Statuary met 2 counters.

Dan heb je begin beurtje 3 een Colossus en één landje. Dan kun je nog een land spelen, maar deze beurt hoek je nog steeds voor 5, want er is, wat je ook probeert, maar 1 untapped Colossus. Je valt aan, Colossus verliest een counter. Statuary 2 krijgt geen counter, want je hebt met de Colossus gehoekt. Einde oppo's beurt animeer je de andere Statuary.

Begin beurt 4 heb je dan 2 Colossus'sen (Colossi?) en 1 landje. (Er even vanuitgaand dat je tegenstander geen removal heeft gespeeld of Colossus 1 heeft doodgeblockt). Je kunt nog een land spelen, maar zodra je met je Colossi aanvalt veranderen ze allebei weer terug in land en krijgen ze geen counters, want je hebt aangevallen. Je hebt dus een hele explosieve start met 15 trample schade, maar daarna zit je met een leeg veld en 2 untapped landjes...

Ik zie trouwens dat met de huidige bewoording de Colossus terug verandert zodra je een attack hebt declared. Dat is natuurlijk een beetje onzin.

EDIT: toch de power maar naar 4 teruggedraaid. Met die twee untapped landjes kan je altijd nog een golem Flingen en dat is misschien toch net iets tè...
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Er kunnen nog wel kaarten bij
Magicfreak
5 jaren geleden
Peaceful Market

enchantment

At the beginning of your end step, if no creatures attacked this turn, put two charge counters on Peaceful Market.

At the beginning of your precombat main phase, add , for each charge counter on Peaceful Market.


Geïnspireerd door Black Market .
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
nielsbap
5 jaren geleden
@ sunitram als je de power naar 4 doet dan denk ik dat het wel fair is om de toughness naar 4 te brengen (mischien geen trample maar dat moet je zelf bepalen) plus 4/4 klinkt wel golemy
dan kan het niet doodgeblocked worden door bijvoorbeeld een Raptor Companion

ja je zit met een leeg veld maar nog wel met een volle hand. alleen maar mee denken.
 bijgewerkt door nielsbap 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Ik vind het een lastige deze keer maar hierbij mijn inzending,

Gladiator's Salute

Enchantment
At the beginning of your combat phase, choose one:

* Skip your combat phase and instead select a creature you control and it fights target creature an opponent control
* Attacking creatures you control get +1/+0 and First strike

Give the people bread and games and there will be peace, if not make sure you strike first

 bijgewerkt door Triskelion88 5 jaren geleden (aanpassing op basis van Magnus comments)
BuidingMage
5 jaren geleden
@Magicfreak zou dat geen 'At the beginning of your end step, if you haven't attacked with any creatures this turn, put two charge counters on Peaceful Market.' moeten zijn?
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
2 uur geleden
@Magicfreak zou dat geen 'At the beginning of your end step, if you haven't attacked with any creatures this turn, put two charge counters on Peaceful Market.' moeten zijn?

Ik dacht dat mijn bewoording wel goed was...
Judge!
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Sunitram
5 jaren geleden
Volgens Charging Cinderhorn is het "if no creatures attacked this turn."
En @nielsbap: input wordt ook zeker gewaardeerd! Het square stats idee bevalt me eigenlijk wel
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top