Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #104

MagnusMagicus
5 jaren geleden
Je kunt niet iets laten triggeren aan het einde van een step, alleen aan het begin
Sunitram
5 jaren geleden
Was dat voor mij bedoeld, Magnus? If so, klopt ie nu dan wel? Heb deze versie van de tekst namelijk gebaseerd op AEther Membrane en Arrogant Bloodlord.
MalcolmS
5 jaren geleden
Defenders' Pride
Enchantment

At the beginning of your post-combat main phase if no creatures you control attacked this turn, creatures you control get +2/+2 until the beginning of your next combat phase
 bijgewerkt door MalcolmS 5 jaren geleden
BuidingMage
5 jaren geleden
Quote:
5 uur geleden
Was dat voor mij bedoeld, Magnus? If so, klopt ie nu dan wel? Heb deze versie van de tekst namelijk gebaseerd op AEther Membrane en Arrogant Bloodlord.

Jouw tekst klopt gewoon, end of combat is namelijk een step.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Het was hiervoor bedoeld (het vetgedrukte):

Quote:
1 dag geleden
Ik vind het een lastige deze keer maar hierbij mijn inzending,

Gladiator's Salute

Enchantment
At the end of your first main phase, choose one:

* Skip your combat phase and instead select a creature you control and it fights target creature an opponent control
* Attacking creatures you control get +1/+0 and First strike

Give the people bread and games and there will be peace, if not make sure you strike first


Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
16 uur geleden
Volgens Charging Cinderhorn is het "if no creatures attacked this turn."

Thanks! Heb het veranderd
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Het was hiervoor bedoeld (het vetgedrukte):

Quote:
3 dagen geleden
Ik vind het een lastige deze keer maar hierbij mijn inzending,

Gladiator's Salute

Enchantment
At the end of your first main phase, choose one:

* Skip your combat phase and instead select a creature you control and it fights target creature an opponent control
* Attacking creatures you control get +1/+0 and First strike

Give the people bread and games and there will be peace, if not make sure you strike first




inmiddels aangepast
Sunitram
5 jaren geleden
Nou weet ik dat ik hier zelf ook een aardige reputatie voor heb als BYC host, maar is de deadline niet ondertussen al een tijdje geweest?
bartist
5 jaren geleden
Mijn welgemeende excuses.
Was er gister mee bezig, en ineens kwam er iets met noodzaak tussen (sociale huur heeft deadlines en geen genade)

De beoordeling is dus gaande, maar heeft wat vertraging
bartist
5 jaren geleden
Crowd Entertainer door Jsterck1
De flavor... is goed uitgelegd, maar ik zie het niet zo in de kaart. "Niets doen" is niet echt een truucje, ik krijg in ieder geval geen toeschouwers als ik het doe
Anyway, stats best prima, hoewel ik wel een klein beetje meer toughness had verwacht. Als je wel wil aanvallen, dan is het wel een heel dure 1/4.
Er zijn ook een paar verwoordings-dingetjes, zoals dat de tokens geen kleur hebben, spectator niet een creature type is, en bij de sacrifice had er "you control" bij moeten staan.
Het concept is wel goed, die kan ik waarderen

Knowledge or Knieves door MagnusMagicus
Extra aanvallen of extra kaarten, goed idee!
Alleen is de ene kant voor m'n gevoel veel krachtiger dan de andere. Herhaaldelijke combat phases zonder kosten is vaak rare of mythic, terwijl extra kaarten pakken vaak 1 mana extra is op een kaart (als je in blauw zit).
Daardoor voelt de kaart een beetje uit balans. Had de kaart een hogere cmc gehad en een "draw 2", dan had ik hem beter in balans gevonden.

Peace Offer door kolonelnick
De kaart is heel simpel in concept, maar duidelijk in uitvoering. Ik val niet aan, dus jij ook niet. Dit is een perfecte control-kaart.
Er is wel een twijfel in m'n hoofd: is dit een uncommon? Hij beschermt ook planeswalker en is niet te omzeilen, in tegenstelling tot Ghostly Prison die dezelfde manacost heeft.
Daardoor denk ik meer aan een rare, ook omdat je best hieromheen kunt bouwen. Mill zou hiervan smullen.

Dormant Statuary -} Charged Colossus door Sunitram
Landje! (onderdrukt enthousiasme) *ahem*
Untapped colorless is prima, en beurt 2 de mogelijkheid tot een tapped 4/4 voor 2 beurten of meer is zeker rare waardig.
Dit is een goede kaart in een proliferate deck waar je de charge-counters erop kunt blijven gooien.
Ik heb door m'n Awaken deck veel ervaring met hoe hilarisch het is om iemand kapot te maken met landjes, en als ik kijk daar de rest van de manlands is de kaart goed in balans!

Peacefull Market door Magicfreak
Ik ga eerlijk zijn: Dit is niet mijn meest favoriete kaart. Het voelt als een 1-op-1 translatie van zwart naar wit, met een kleine aanpassing hier en daar.
Als ik wit had gerampt op dezelfde manier, dan had ik niet combat phase gekozen, maar lifegain of tokens.
Goed, kijkende naar de kaart kan dit snel uit de hand lopen. Je hebt maar 1 beurt nodig om 2 mana meer te hebben de volgende beurt. Zeker in fog-decks kan je heel erg snel hard gaan.
5 mana is dan wel veel... voor iets wat je maar 1 keer kan chargen. Black Market is te misbruiken door te sacrificen in combinarie met grave recursion, een beurt is een beurt die je alleen vaker kunt doen met meerdere.... beurten... (*heeft flashbacks van spelen tegen standard turbofog*)
Dit is een kaart die ik als eerst zou vervangen als ik zou sideboarden tegen een aggro deck. twee mana minder met 1 charge-counter per keer zou in mijn ogen een verbetering zijn aan de kaart, waardoor ik hem met alle plezier in WU control zou spelen.

Gladiator's Salute door Koendert
Het concept is goed, de verwoording heeft nog wel wat hulp nodig. Je vervangt de combat phase niet, dus "instead" is niet nodig. Als ik een verwoording zou doen, zou het neerkomen op de meer standaard fight verwoording, dus "Skip your combat phase. Target creature you control fights another target creature." Voor de attacking creature deel had het "Until end of turn, attacking..." .
Verwoording terzijde, dit is een kaart die je het liefst in een deck vol deathtouch creatures.
De attacking side van je kaart is ook erg interessant, waardoor ik een beetje twijfel aan hoe goed deze aan het thema voldoet.
Ergens twijfel ik ook aan de manacost. Het is een combinatie van een mindere Stensia Masquerade met Pit Fight met timingsrestrictie. In mijn ogen had het dan best een mana minder mogen kosten, zodat je de beurt daarna een groot 4-mana creature neer kan zetten.

Defenders' Pride door MalcolmS
Dit is clean, dit is duidelijk, dit is begrijpbaar.
Dit is een superkaart tegen aggro decks. Leg 1-drop op het veld, beurt daarna Defenders' Pride, daar gaat het plan van je mono-rood speler.
Het is wel een flinke boost, dus op dat vlak snap ik de rarity. Wit is best goed ik prima 1-drops hebben, dus de combinatie van kleur en boost maken het in mijn ogen een kaart op de goede rarity.



Goed, drie kaarten staken er wat mij betreft bovenuit
Defenders' Pride door MalcolmS
Gladiator's Salute door Koendert
Dormant Statuary -} Charged Colossus door Sunitram


Ik heb bij iedere kaart zitten nadenken, waar zou ik de kaart spelen en hoe ik ermee aan de gang zou gaan.
Uiteindelijk heb ik een besluit genomen.

Ik wil nog wel zeggen: Sunitram, bedankt voor het mij bewust maken van het bestaan van Charging Cinderhorn. Hoewel ik een tijdje bezig ben geweest met een eigen set die een passiefe clan, maar wist nooit hoe ik het moest verwoorden dus heb ik de verwoording uit m'n voorbeeldkaart gebruikt. Nu ik een officiele verwoording heb, kan ik gaan aanpassen aardoor


Dan naar het belangrijke van dit commentaar: de winnaar!
Die is gekozen
en het is...


Defenders' Pride door MalcolmS!
Dit is een goede kaart voor als je in de verdediging moet en kan je kleine lifelinker, deadtoucher of first/double-striker echt dreigend genoeg te maken om aanvallers tegen te houden.
Ik zie dit ook als een geweldige sideboard kaart tegen aggresieve decks, en na een tijdje matches spelen op arena kan ik goede sideboard kaarten waarderen!
MalcolmS, succes met ByC 105!
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
Ik zat me inderdaad nog te bedenken, misschien moet ik een cost aan de attack binden, gewoon niet aan kunnen vallen was wat te sterk.

Proficiat malcolm, op naar de volgende!!!
Triskelion88
5 jaren geleden
Thanks voor de feedback, gefeliciteerd Malcom!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top