Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #105

MalcolmS
5 jaren geleden
Welkom bij alweer de 105e Build your card.

Alles over dit format en de geschiedenis ervan vind je op Build Your Card.

de regels:
- De winnaar is Judge van de volgende BYC en zal daarvoor ook het nieuwe onderwerp moeten kiezen.
- Je ontwerpt een kaart aan de hand van het door de Judge opgelegde thema en maakt deze kaart zo compleet mogelijk.
- Maximaal 1 kaart per deelnemer. Aanpassen mag, je oude idee vervangen voor een compleet nieuw idee mag, het enige wat niet mag is 2 of meer kaarten inzenden.
- Het is maar een spelletje dus heb vooral veel lol.

Een kaart wordt beoordeeld op basis van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

En dan nu het thema van deze keer: Reis door de tijd
Magic kent vele mechanics en take an extra turn is daarvan een van de sterkste. Momenteel in standard bijvoorbeeld is Nexus of Fate zeer speelbaar ondanks zijn hoge mana cost.
De opdracht is om een kaart te maken die of extra turns geeft of een interactie heeft met extra turns (denk aan Ugin's Nexus).

Voorbeeld:


Deadline: 08-09-2018 om 23:59:59
 bijgewerkt door MalcolmS 5 jaren geleden
MalcolmS
5 jaren geleden
Even een lijstje van de afgelopen BYC's om de hulp pagina te kunnen updaten:
Build Your Card 101 - The Build Your Card top 100 aller tijden - Eclavyrr
Build Your Card 102 - Proost! - Koendert
Build Your Card 103 - Fortify - bartist
Build Your Card 104 - Pacifism (niet aanvallen iets leuks maken) - MalcolmS
 bijgewerkt door MalcolmS 5 jaren geleden
BuidingMage
5 jaren geleden
Final Fight
Enchantment - Aura Curse

Enchant Opponent

Flash

Fateful Hour — As long as you have 5 or less life, whenever enchanted player would win the game, exile all non-land, non-aura permanents, then restart the game, leaving in exile all non-land, non-aura cards exiled with Final Fight, then return to the battlefield all cards exiled with Final Fight. Then end the turn. Take an extra turn after this one.
 bijgewerkt door BuidingMage 5 jaren geleden
Eclavyrr
5 jaren geleden
Thief of Time 2UU

Creature - Human Rogue

Flash
Exile Thief of Time: the next time any player other then you would take an extra turn, you control that player during their next turn.

1/2
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
6 dagen geleden
Even een lijstje van de afgelopen BYC's om de hulp pagina te kunnen updaten:
BYC #101: The Build Your Card top 100 aller tijden - Eclavyrr
BYC #102: Proost! - Koendert
BYC #103: Fortify - bartist
BYC #104: Pacifism (niet aanvallen iets leuks maken) - MalcolmS


Heel awesome, maar mag ik nog een favor vragen? Mag de opmaak hetzelfde zijn als op de Build Your Card pagina, inclusief link? Merci
MalcolmS
5 jaren geleden
done
MalcolmS
5 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Final Fight
Enchantment - Aura Curse
Enchant opponent
Flash
Fateful Hour — As long as you have 5 or less life, whenever enchanted player would win the game, exile all non-land, non-aura permanents, then restart the game, leaving in exile all non-land, non-aura cards exiled with Final Fight, then return to the battlefield all cards exiled with Final Fight.

Eh, het kan aan mij liggen, maar ik mis het deel dat met extra turns te maken heeft...
BuidingMage
5 jaren geleden
still working on it
kolonelnick
5 jaren geleden


Mijn inzending, een entwine kaartje. Je kan er voor kiezen om een extra beurt te pakken voor weinig mana, maar in die extra beurt kun je wel een hoop minder want je dingen untappen niet. Of je kan ervoor kiezen om al je nonland permanents te untappen als verdediging tegen je opponent. maar natuurlijk kun je ook kiezen om het beide te doen, wat dit eigenlijk een veredelde Time Warp maakt voor een mana meer, maar vanwege de versitility van de kaart leek me dit wel eerlijk.
nielsbap
5 jaren geleden
ik zou het instant maken en bij de extra turn ergens een voorwaarde dat het in je eigen beurt moet. (ben persoonlijk niet zo'n groot fan van sorcery speed untap.
aan de andere kant het is nonland permanent en niet alleen land.
jij moet de keuze maken just thinking with you.
awesome art trouwens
kolonelnick
5 jaren geleden
Om de kaart simpel te houden heb ik hem expres sorcery gemaakt. Vooral voor nieuwe spelers kan het verwarrend zijn wanneer je een kaart hebt met meerdere keuzes en een van deze keuzes geeft je dan ook nog eens een restrictie op hoe je de kaart mag casten. Ik snap waar je idee vandaan komt, maar het zou onnodig de complexiteit van de kaart verhogen.
En thanks, ik probeer altijd om een zo cool mogelijke art te vinden bij de kaarten die ik bedenk (en vaak pas ik de naam wat aan om bij de art te passen)
 bijgewerkt door kolonelnick 5 jaren geleden
Sunitram
5 jaren geleden
Ravalyn, the Nechronomancer

Legendary Creature - Azra Wizard

, , Exert Ravalyn: Put a time counter on Ravalyn. Take an extra turn after this one. During that turn's untap step, you can't untap more than X permanents, where X is the number of time counters on Ravalyn. If you would draw the first card for that turn, skip that draw instead.

At the beginning of your upkeep, you lose X life, where X is the number of time counters on Ravalyn.

He neither has nor feels the obligation to tell his clients that the time he gives them was always theirs all along.

2/4

 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Time Vial

Artifact

At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on Time Vial, if you do, end your turn.

: Remove a charge counter from Time Vial and sacrifice Time Vial: Take an extra turn after this one
TheRobinros
5 jaren geleden
@Koendert: Power Conduit, Fall of the Thran en Buried Ruin voor infinite turns. Ik zeg niet dat het OP is (dat is het niet...) maar wel dat het combovoer is Misschien wil je hem exilen in plaats van sacrificen?

Reverse

Sorcery
The turn order is reversed. If you have less than two opponents, take an extra turn after this one instead. Exile Reverse.
bartist
5 jaren geleden
een beetje onorthodoxe kaart, kijken of mensen hem kunnen breken:

kolonelnick
5 jaren geleden
Even een upje
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Profit, but at what cost?
Sorcery
Your life total becomes your starting life total.
Draw cards until you have seven cards in hand.
Each opponent takes an extra turn after this turn.
Will you live to reap the rewards?
AncientOne
5 jaren geleden
Quote:
11 minuten geleden
Profit, but at what cost?
Sorcery
Your life total becomes your starting life total.
Draw cards until you have seven cards in hand.
Each opponent takes an extra turn after this turn.
Will you live to reap the rewards?


Dit lijkt me de droom van elke control-speler...
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik dacht, laat ik niet te subtiel inzetten
BuidingMage
5 jaren geleden
Quote:
8 uren geleden
Profit, but at what cost?
Sorcery
Your life total becomes your starting life total.
Draw cards until you have seven cards in hand.
Each opponent takes an extra turn after this turn.
Will you live to reap the rewards?

Nee, nee, nee Control is al sterk genoeg
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 35 posts
  • Laatste post MalcolmS 5 jaren geleden
  • Gemaakt door MalcolmS 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top