Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build Your Card #106

Eclavyrr
5 jaren geleden
Minasan kon'nichiwa, 'Build Your Card' no dai 106-ban e yokoso!

(alvast excuses voor het steenkolen japans)

Alles over dit format en de geschiedenis ervan vind je op Build Your Card.

De regels:
- De winnaar is Judge van de volgende BYC en zal daarvoor ook het nieuwe onderwerp moeten kiezen.
- Je ontwerpt een kaart aan de hand van het door de Judge opgelegde thema en maakt deze kaart zo compleet mogelijk.
- Maximaal 1 kaart per deelnemer. Aanpassen mag, je oude idee vervangen voor een compleet nieuw idee mag, het enige wat niet mag is 2 of meer kaarten inzenden.
- Het is maar een spelletje dus heb vooral veel lol.

Een kaart wordt beoordeeld op basis van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

En dan nu het thema van deze keer: Anime!
Ja, aan de eerste zin had je het al mogelijk kunnen raden
Als fan van anime, manga en all things Japan had ik deze BYC al veel eerder willen doen, maar toch telkens weer getwijfeld omdat het een vrij nauw thema is en niet iedereen er heel erg bekend mee is. Maar aangezien anime steeds meer mainstream aan het geraken is, bij deze toch de poging!

Het idee is dus om een kaart, maakt niet uit wat, te designen die gebaseerd is op een anime (of manga/game/artbook). Dit kunnen obscur(der)e series zijn van One Punch Man of Fairy Tail tot FrankenFran of KanColle, maar ook bekende dingen zoals Yugi-Oh, Inuzuma Eleven en Pokémon.
Hierbij echter twee voorwaarden:

1) De kaart moet duidelijk een link hebben met de serie/film/etc waarop het gebaseerd is, en
2) mag niet op 18+ materiaal gebaseerd zijn aangezien ik het netjes wil houden.

Verder zou ik zeggen, leef je uit!
Oh, en vertel ook even uit welke bron het komt en hoe de kaart dit vertegenwoordigd

Voorbeeldje:
Door to Nekoya
Artifact

Whenever a creature enters the battlefield it's controller may pay .
If they do, put a +1/+1 counter on that creature.
If it is a creature you do not control, create a colorless Treasure artifact token with ", Sacrifice this artifact: Add one mana of any color to your mana pool."

Bron: "Restaurant to Another World" (Foodie / Isekai serie)
In deze manga ontvangt de eigenaar van Restaurant Nekoya op zaterdag altijd klanten uit een fantasy realm, via de deur van zijn restaurant die dan een brug vormt tussen twee werelden. Zijn voedsel dat voor deze gasten natuurlijk een enorme smaak verrassing is, versterkt hun lichaam en geest, en hij krijgt ervoor betaald in de vorm van geld en schatten.




Doodlijntje: Vrijdag 21 september!
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Superawesome, maar mijn animekennis is, niet een samengevat maar in zijn totaal: "iets met Japanse tekenfilms". Ik sla deze even over .
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
11 minuten geleden
Superawesome, maar mijn animekennis is, niet een samengevat maar in zijn totaal: "iets met Japanse tekenfilms". Ik sla deze even over .


Same
kolonelnick
5 jaren geleden
Ik kan dit heel simpel doen en een pokemon magic crossover maken xD maar misschien is het leuker om een wat meer obscure anime te gebruiken. Ik ga hier eens goed over nadenken.
BuidingMage
5 jaren geleden
Pokémon is toch ook anime?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Als dat het geval is, dan kan ik wel meedoen. Vandaag nog een Mewtwo gevangen
Daedalon
5 jaren geleden
Quote:
3 dagen geleden
Pokémon is toch ook anime?

Dat is zeker het geval


Ainz Ooal Gown
Planeswalker - Ainz
0: Transform Ainz Ooal Gown
-4: Ainz Ooal Gown deals 10 damage divided as you choose amongst any number of targets.
-10: Create a 0/3 black Enchantment creature token with "Vanishing 3. When this token has no time counters on it, sacrifice it. If you do, exile all non-Ainz permanents on the field"
Loyalty: 10

Momonga the Dark Hero
Planeswalker - Ainz
0: Until the start of your next turn, Momonga the Dark Hero becomes a 5/5 Zombie Warrior creature with Indestructible that's still a planeswalker. Your opponents cannot target this card with spells with converted mana cost 5 or less.
0: Transform Momonga the Dark Hero
-2: Destroy up to one target creature. Then draw a card.
Loyalty: 7

Bron: "Overlord"
In dit anime waarin virtual MMO en DnD-esque theme centraal staan, volgen we de speler van Ainz Ooal Gown die gezamelijk met zijn guild gebouw (van de in-anime game Yggdrasil die op het punt staat hun servers af te sluiten) en inbegrepen entourage geteleporteerd worden naar een nieuw realiteit waarbij de speler Ainz zelve wordt, en de nieuwe realiteit verkennen.
 bijgewerkt door Daedalon 5 jaren geleden
BuidingMage
5 jaren geleden
Cinnabar Gym
Legendary Land
Vanishing 3 (This creature enters the battlefield with three time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter from it. When the last is removed, sacrifice it.)
: Add .
Whenever a mountain enters the battlefield, Cinnabar Gym deals 1 damage to each player, creature and planeswalker..
Whenever Cinnabar Gym would enter the graveyard from the battlefield, instead you may transform it.

—————

Cinnabar Volcano Eruption
Enchantment
Whenever Cinnabar Volcano Eruption enters the battlefield, it deals 2 damage to each creature and planeswalker and you choose a land at random, destroy that land.

Komt uit Pokémon. Zie: https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Cinnabar_Gym
De Cinnabar Gym gaat kapot doordat de vulkaan uitbarst, thus ook de de destroy land at random, zodra de Gym stuk gaat aan de Vanishing.
 bijgewerkt door BuidingMage 5 jaren geleden
BuidingMage
5 jaren geleden
Rework gemaakt.
Sunitram
5 jaren geleden
Quote:
15 uren geleden
Superawesome, maar mijn animekennis is, niet een samengevat maar in zijn totaal: "iets met Japanse tekenfilms". Ik sla deze even over .


Ik heb juist weer last van keuzestress Voor nu gaan we maar voor deze, maar dat zou zomaar kunnen veranderen in de loop der tijd:

Oda Nobunaga, Drifter

Legendary Creature - Human Samurai Advisor

Menace

When Oda Nobunaga enters the battlefield, choose a color from amongst permanents you control. Oda Nobunaga is that color in addition to his other colors.

Whenever a creature you control attacks, if it shares a color with Oda Nobunaga, defending player loses 1 life.

, , exile a creature or land card from your graveyard: Add . Spend this mana only to cast creature or equipment spells, or pay for equip costs.

4/5

---

Oda Nobunaga is een van de 3 hoofdpersonen uit Drifters. In Drifters komen historische figuren na hun dood in een Europese fantasywereld terecht; sommigen als Drifters, sommigen als Ends. De Ends, onder leiding van de tot op heden nog steeds mysterieuze Black King, willen alle menselijke rassen (mensen, elfen, dwergen, halflingen) uitroeien en de Drifters worden daarom al gauw in een verdedigende rol gedwongen. De Ends zijn duidelijk in het voordeel, want zij hebben magische krachten die iets met hun dood te maken hebben (Joan of Arc is bijvoorbeeld een pyromancer, omdat zij op de brandstapel gestorven is). Oda ontdekt echter al snel dat er geen chronologische volgorde zit in het spawnen van Drifters en Ends en maakt op deze manier kennis met o.a. Scipio van Rome, een paar cowboys en een aantal figuren uit de Tweede Wereldoorlog. Hierdoor raakt hij gefascineerd door vuurwapens. Hij heeft zelf al een behoorlijke hoeveelheid buskruit liggen (met als hoofdbestanddeel salpeter dat hij gewonnen heeft uit menselijke uitwerpselen, vandaar de graveyard ability) en samen met de dwergen besluit hij vuurwapens in massa te gaan produceren. Zo verenigt hij mensen, elfen en dwergen tegen de Black King, maar zal het genoeg zijn?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ok, als Eclavyrr het goed vindt dat Pokemon ook in het thema valt, dan heb ik voor de grap eens een common bedacht

Charmander
Creature - Pokemon
Evolve (Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature has greater power or toughness than this creature, put a +1/+1 counter on this creature.)
: Charmander gets +1/+0 until end of turn.
When Charmander has 2 or more +1/+1 counters, you may search your library for a card named Charmeleon. If you do, sacrifice Charmander and put Chameleon onto the battlefield.
1/1
Triskelion88
5 jaren geleden
Call the Dragon
Artifact

Tap an untapped creature to put a Dragonball counter on Call the Dragon, this creature doesn't untap during its controller's next untap step.

Remove 7 Dragonball counters from Call the Dragon, Return target creature card from your graveyard to the battlefield.
Eclavyrr
5 jaren geleden
@Magnus: Natuurlijk keur ik Pokémon goed. Het is een anime. Net zoals Yugi Oh, Dragonball, Inuzuma Eleven, BeyBlade en veel andere series die veel op TV te zien zijn.
Red_Hero
5 jaren geleden
Death Note
Artifact - Notebook

, Destroy target attacking black creature.

Unless someone makes the first move, nothing will happen
- Amane
 bijgewerkt door Red_Hero 5 jaren geleden
Red_Hero
5 jaren geleden
Zoveel ideëen, echt mijn onderwerp dit..

voor elk character uit nanatsu no taizai kan je sws wel een kaart maken
 bijgewerkt door Red_Hero 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
@Magnus: Natuurlijk keur ik Pokémon goed. Het is een anime. Net zoals Yugi Oh, Dragonball, Inuzuma Eleven, BeyBlade en veel andere series die veel op TV te zien zijn.


Mooi! Al weet ik niet wat Inuzuma en Beyblade is en ken ik ik Yugioh en Dragonball alleen van naam .
Red_Hero
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Superawesome, maar mijn animekennis is, niet een samengevat maar in zijn totaal: "iets met Japanse tekenfilms". Ik sla deze even over .

http://kissanime.ru/Anime/Nanatsu-no-Taizai-Imashime-no-Fukkatsu

Gewoon deze ff kijken en je hebt genoeg kennis van anime om een volledige set te maken
bartist
5 jaren geleden
Anime: Shaman King


Shaman King is de manga die ik over kan blijven lezen, en is ook verwezelijkt in een anime (een mindere anime dan de manga, maar das niet een discussie die ik wil openen )
In de serie zijn shamans de brug tussen geesten en mensen, en kunnen geesten hun lichaam over laten nemen om gebruik te maken van hun talenten.
Geesten kunnen ook mensen bezetten, maar als die persoon geen (getrainde) shamans is overleven hij/zij dat niet als ze te lang bezeten zijn.
Later in de manga/anime leert de hoofdpersoon (en vele anderen) dat ze geesten in de wereld kunnen materialiseren, door ze een object te plaatsen gerelateerd aan de geest. Deze techniek heet Oversoul en is een hogere techniek dan bezeten worden, dus kost daarom meer mana.

Tokageroh is een 500 jaar oude bandit-geest die wraak wilde nemen op de geest die gebruikt word door de hoofdpersonage. Dit doet hij door een persoon te bezetten.
Later in de serie word Tokageroh de main spirit van de persoon die hij bezeten had, waarbij z'n oversoul een yamato no orochi is.
De hoofden worden vooral verdedigend gebruikt, vandaar de extra blockers

Dingen die ik niet gedaan heb:
- In de serie kost het energie van de shaman (Furyoku) om een spirit in een object te stoppen en daar te houden... Dat zou chaotisch worden, dus dat heb ik niet op de kaart gedaan.
- De kracht en vorm van een Oversoul verandert naarmate een shaman groeit, traint en meer furyoku in z'n oversoul stopt... sounds great, doesn't work
- Ik wilde nog "Partner with... " doen, maar de textboard was al vol genoeg. Om dezelfde reden heeft de kaart daarom ook geen static abilities (zoals flying, deadtouch etc), maar dat is deels bewust (in de serie kan de spirit alleen via een shaman de echte wereld beinvloeden).

... en nu heb ik wel genoeg gepraat
Nog wel een klein regeltechnisch vraagje: moet ik erbij zeggen dat geen creature meer is als het een aura word, om te voorkomen dat de kaart nog kan aanvallen?
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden (Nog meer verwoording aangepast)
MalcolmS
5 jaren geleden
ik zou vooral zorgen dat het plaatje het doet...
bartist
5 jaren geleden
Op m'n laptop doet hij het, maar zie dat hij het idd niet op m'n andere computer doet
Gaat gefixed worden


Hij zou nu zichtbaar moeten zijn
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 30 posts
  • Laatste post bartist 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top