Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build Your Card #106

MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ok, als Eclavyrr het goed vindt dat Pokemon ook in het thema valt, dan heb ik voor de grap eens een common bedacht

Charmander
Creature - Pokemon
Evolve (Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature has greater power or toughness than this creature, put a +1/+1 counter on this creature.)
: Charmander gets +1/+0 until end of turn.
When Charmander has 2 or more +1/+1 counters, you may search your library for a card named Charmeleon. If you do, sacrifice Charmander and put Chameleon onto the battlefield.
1/1
Triskelion88
5 jaren geleden
Call the Dragon
Artifact

Tap an untapped creature to put a Dragonball counter on Call the Dragon, this creature doesn't untap during its controller's next untap step.

Remove 7 Dragonball counters from Call the Dragon, Return target creature card from your graveyard to the battlefield.
Eclavyrr
5 jaren geleden
@Magnus: Natuurlijk keur ik Pokémon goed. Het is een anime. Net zoals Yugi Oh, Dragonball, Inuzuma Eleven, BeyBlade en veel andere series die veel op TV te zien zijn.
Red_Hero
5 jaren geleden
Death Note
Artifact - Notebook

, Destroy target attacking black creature.

Unless someone makes the first move, nothing will happen
- Amane
 bijgewerkt door Red_Hero 5 jaren geleden
Red_Hero
5 jaren geleden
Zoveel ideëen, echt mijn onderwerp dit..

voor elk character uit nanatsu no taizai kan je sws wel een kaart maken
 bijgewerkt door Red_Hero 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
@Magnus: Natuurlijk keur ik Pokémon goed. Het is een anime. Net zoals Yugi Oh, Dragonball, Inuzuma Eleven, BeyBlade en veel andere series die veel op TV te zien zijn.


Mooi! Al weet ik niet wat Inuzuma en Beyblade is en ken ik ik Yugioh en Dragonball alleen van naam .
Red_Hero
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Superawesome, maar mijn animekennis is, niet een samengevat maar in zijn totaal: "iets met Japanse tekenfilms". Ik sla deze even over .

http://kissanime.ru/Anime/Nanatsu-no-Taizai-Imashime-no-Fukkatsu

Gewoon deze ff kijken en je hebt genoeg kennis van anime om een volledige set te maken
bartist
5 jaren geleden
Anime: Shaman King


Shaman King is de manga die ik over kan blijven lezen, en is ook verwezelijkt in een anime (een mindere anime dan de manga, maar das niet een discussie die ik wil openen )
In de serie zijn shamans de brug tussen geesten en mensen, en kunnen geesten hun lichaam over laten nemen om gebruik te maken van hun talenten.
Geesten kunnen ook mensen bezetten, maar als die persoon geen (getrainde) shamans is overleven hij/zij dat niet als ze te lang bezeten zijn.
Later in de manga/anime leert de hoofdpersoon (en vele anderen) dat ze geesten in de wereld kunnen materialiseren, door ze een object te plaatsen gerelateerd aan de geest. Deze techniek heet Oversoul en is een hogere techniek dan bezeten worden, dus kost daarom meer mana.

Tokageroh is een 500 jaar oude bandit-geest die wraak wilde nemen op de geest die gebruikt word door de hoofdpersonage. Dit doet hij door een persoon te bezetten.
Later in de serie word Tokageroh de main spirit van de persoon die hij bezeten had, waarbij z'n oversoul een yamato no orochi is.
De hoofden worden vooral verdedigend gebruikt, vandaar de extra blockers

Dingen die ik niet gedaan heb:
- In de serie kost het energie van de shaman (Furyoku) om een spirit in een object te stoppen en daar te houden... Dat zou chaotisch worden, dus dat heb ik niet op de kaart gedaan.
- De kracht en vorm van een Oversoul verandert naarmate een shaman groeit, traint en meer furyoku in z'n oversoul stopt... sounds great, doesn't work
- Ik wilde nog "Partner with... " doen, maar de textboard was al vol genoeg. Om dezelfde reden heeft de kaart daarom ook geen static abilities (zoals flying, deadtouch etc), maar dat is deels bewust (in de serie kan de spirit alleen via een shaman de echte wereld beinvloeden).

... en nu heb ik wel genoeg gepraat
Nog wel een klein regeltechnisch vraagje: moet ik erbij zeggen dat geen creature meer is als het een aura word, om te voorkomen dat de kaart nog kan aanvallen?
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden (Nog meer verwoording aangepast)
MalcolmS
5 jaren geleden
ik zou vooral zorgen dat het plaatje het doet...
bartist
5 jaren geleden
Op m'n laptop doet hij het, maar zie dat hij het idd niet op m'n andere computer doet
Gaat gefixed worden


Hij zou nu zichtbaar moeten zijn
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
8 minuten geleden
Nog wel een klein regeltechnisch vraagje: moet ik erbij zeggen dat geen creature meer is als het een aura word, om te voorkomen dat de kaart nog kan aanvallen?


Dat hoeft niet, zie bv. de bewoording op Dominating Licid. Verder kan een creature niet ergens attached aan zijn, dus dat was sowieso niet mogelijk .
bartist
5 jaren geleden
Wow, das een oud kaartje O_O
Bedankt Magnus!

Zie nu ook wat problemen met m'n verwoording van m'n kaart. Dubbel bedankt!
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Possess is met 2x dubbel-s
bartist
5 jaren geleden
.... NOG MEER AANPASSEN! XD
kolonelnick
5 jaren geleden
Ik ben met mn suffe hoofd de kaart die ik bedacht had vergeten te posten voor de deadline. Om het idee toch niet gewaste te laten zijn post ik hem gewoon alsnog, maar ding ik uiteraard niet mee voor de winst.

Sword Art Online
Legendary enchantment
If a creature would die, exile it instead.
Players can't cast noncreature spells.
In every world, once you die, you're gone.
- Akihiko Kayaba

Het idee achter de kaart is heel simpel, ga je dood in sword art online, dan ga je dood in het echte leven (naar exile ipv graveyard). Daarnaast is er geen magic in sword art online, vandaar dat spelers geen noncreature spells mogen casten. Je zult dus echt zoiets als rec sage moeten spelen om er van af te komen.
Verder heb ik de enchantment legendary gemaakt, puur uit een flavour standpunt, en het heeft verder toch geen nut meerdere kopieën in play te hebben.
Eclavyrr
5 jaren geleden
Ik doe vanavond de beoordeling, door omstandigheden ben ik er in het weekend niet aan toe gekomen.
Eclavyrr
5 jaren geleden
Daedalon met Ainz Ooal Gown / Momonga the Dark Hero
Overlord is een serie die ik onlangs heb opgepakt (zit nu in het tweede seizoen) en zich qua thema sowieso al goed verleend als een Magic set.
Ainz is inderdaad een superkrachtige mage, maar neemt onder de bevolking de gedaante aan van Momonga een nog steeds (absurd) sterke zwaardvechter met magische krachten.
Als Momonga probeert Ainz echter de naam van Ainz Ooal Gown te verspreiden en ervoor te zorgen dat zijn guild beter erkent wordt.

De caster versie laat duidelijk zijn overpowered zijde zien, en kan ik principe en tegenstander die op 20 leven staat in 1 beurt doden.
Verder denk ik dat de -4 van Ainz iets minder sterk had gemogen, of geen spelers mag targetten. Een Planeswalker die in 2 beurten een speler kan slopen zonder drawback is zelfs voor Ainz iets te sterk.
De zwaardvechter is een duistere Gideon clone, alleen denk ik dat de -2 ability ook zonder card draw sterk genoeg was geweest

Kaart technisch heb ik wel een opmerking.
Als je een planeswalker transformeert behoud deze zijn eigen loyalty, deze verandert niet opeens. De loyalty 7 op Momange had in elk geval mogen vervallen.

Solide vertaling van het character naar een kaart, maar wellicht iets te sterk voor zichzelf

BuidingMage met Cinnabar Gym / Cinnabar Volcano Eruption
Hey verrek, een tweede transform kaart? Ach waarom niet.
Even helemaal terug naar het eerste seizoen van Pokémon waarin Ash zijn Charizard totaal niet luisterde en uiteindelijk in gevecht ging alleen maar om te bewijzen dat hij geen watje was.
Ik vind het idee van een ontploffende vulkaan erg gaaf, alleen snap ik de transform zijde niet.
Sowieso komt ene getransformeerde kaart niet opnieuw in het spel dus een ETB trigger doet niet heel erg veel.
Ik vermoed derhalve dat je een soort omgekeerde Ixalan ability in gedacht had om de kaart eerst te exilen en dan in het spel te laten komen.
Even vanuit dat standpunt gekeken heb je een Pyroclasm op het effect gedaan en daarna doet de kaart eigenlijk niets meer.

Ik zou de kaart een mogelijkheid hebben gegeven terug te transformeren zodat de vulkaan opnieuw kan uitbarsten.
Leuk idee, maar schiet net wat te kort qua design.

Sunitram met Oda Nobunaga, Drifter
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik van Drifters alleen de eerste twee tankobons heb gelezen, wellicht dat ik deze toch eens opnieuw moet oppakken.
Het is van dezelfde makers als Hellsing en die serie was echt verdomd goed (en bloederig)
Wat ik me kan herinneren is dat Oda zich aanpaste aan het land waarin hij terecht kwam, en dat vind ik erg mooi weggezet in deze kaart.
ook zijn natuurlijke leiderschap komt mooi naar voren.
De laatste ability voelt een beetje random aan, ik snap dat het verwijst naar zijn expertise in wapens maken maar het voelt een beetje onzwart aan.
Coole kaart!

MagnusMagicus met Charmander
Een evolve kaart die gebaseerd is op een serie die om evolueren gaat. Dat slaat de spijker best wel op zjn kop.
Ik vind het ook fijn dat het een common is, en stiekem ga ik er van uit dat Charmeleon een uncommon is met de mogelijkheid om de rare Charizard te zoeken
Het design van de gehele kaart voelt natuurlijk aan, en hoe toepasselijk is de firebreathing ability op een vuurmonster
Top kaartje, en dat voor iemand die zegt niets van anime te weten

Koendert met Call the Dragon
Je hebt je referentie er niet bij gezet, maar dit is zo overduidelijk Dragonball dat het niet uitmaakt.
Je keuze voor artifact vind ik opmerkelijk, ik denk dat een enchantment wellicht een betere keuze zou zijn geweest.
Verder vind ik de kaart top, je laat 7 helden de 7 drakenballen zoeken en als ze die gevonden hebben halen ze iemand terug iut de dood en gaan ze verder met hun dagelijkse bezigheden.

Red_Hero met Death Note
De Death Note... het notitieboekje des doods, als je iemands naam erin schrijft sterft de persoon in 30 seconden aan een hartaanval (tenzij anders gespecificeerd).
De hoofdpersoon uit de manga wilt de wereld een betere plek maken door alle criminelen te doden, maakt niet uit waarom ze iets misdaan hebben of wat ze deden.
Waarschijnlijk heb je het zelf niet doorgehad (of juist wel) maar de keuze om witte mana in de activatie te gebruiken is een leuke throwback naar de gebruiker LIght Yagami.
Flavorwise vind ik de kaart erg goed in elkaar steken, maar ik denk dat vanuit Magic termen de kaart wat zwak is.
De ability is erg voorwaardelijk en ik denk dat je wellicht de rarity naar rare had mogen opschroeven en de 'black' clausule had mogen verwijderen.
Ryuk is een beetje teleurgesteld ( Ryuk grijpt naar zijn pen en schrijft.... )

bartist met Tokageruh, Vengeful Bandit
Ik ben blij dat je het hebt over de manga en niet de wat slappe serie. Ik heb er niet superveel van gelezen maar ik ken het concept.
De kaart zit erg vol met tekst en het is me soms niet helemaal duidelijk wat er gebeurd als het creature wat eronder zit dood gaat, maar als ik het vergelijk met de Licids hebben die een vergelijkbare structuur.
Het overnemen van een character en de dood als het geen Shaman is, is goed doordacht.
De laatste ability snapte ik in eerste instantie niet tot ik zag dat hij in de serie een 8 koppige hydra wordt met die Oversoul ability.
Ik denk dat de kaart wat erg veel wilt doen en zeker gezien de abilities zou ik hem als mythic hebben neergezet.
Verder cool design en goed bedacht!

kolonelnick met Sword Art Online
SAO is een van mijn favoriete series (alhoewel ik het GunGale verhaal wat slap vond) en je hebt een enchantment gemaakt die net zoals in de originele SAO ervoor zorgt dat dingen die dood gaan, dood blijven.
Dat er geen magie in de serie was, klopt, echter was men wel in staat Sword Arts te gebruiken die bovenmenselijke effecten konden creëren. Ik zou het hebben verwoord als zijnde "Players can only cast artifact or creature spells." of iets in die richting.


Anyway, de uitslag!

De top 3 in willekeurige volgorde:

Koendert met Call the Dragon
MagnusMagicus met Charmander
Sunitram met Oda Nobunaga, Drifter

Het is een erg moeilijk besluit geworden, deze drie staken er voor mij qua design en herkenbaarheid erg bovenuit.


Om te zeggen dat er één winnaar is, is in deze misschien niet helemaal eerlijk, maar ik moet er één kiezen...


De winnaar is: Koendert met Call the Dragon!!

Gefeliciteerd!
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Gefeliciteerd! Ik snapte echt alleen je uitleg bij mijn eigen kaart . Ik hoop dat het volgende thema iets dichter bij mijn eigen interesses ligt (al vind ik het wel leuk om nieuwe dingen te leren! Ik merk alleen dat anime/manga me echt helemaal niks doet ).
Triskelion88
5 jaren geleden
Hoera winnaar nu nog een nieuw thema bedenken dat vond ik de vorige keer al een drama maar ik kom met wat nieuws op de proppen.

Eclavyrr de reden dat het een artifact is is eigenlijk 2 ledig, artifact vertaald betekent kunst voorwerp of een object, daarmee sluit het bij elkaar brengen van de objecten in dit geval de dragonballs aan bij het type kaart artifact.
een enchantment is letterlijk een betovering, de betovering vind pas plaats na het doen van de wensen

bartist
5 jaren geleden
Ik wist dat ik te veel wilde, maar voor een serie die ik gaaf vind moet alles gewoon kloppen
Ach, had veel plezier met het design, en posses gaat in het archief als ability die ik vaker kan gebruiken

Eclavyrr, bedankt voor het hosten!
Koendert, gefeliciteerd!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 30 posts
  • Laatste post bartist 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top