Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build Your Card #107

Triskelion88
5 jaren geleden
Welkom dames en heren bij alweer de 107e Build Your Card en het is aan mij de eer om deze te mogen hosten. We zijn ooit begonnen met één en zitten nu al weer op de 107e editie

Hoe gaat het in zijn werk? Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card.
Je mag echter niet zomaar creatief wezen, er zijn enkele regels!
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd of als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerder inzending schrappen. Beperk het echter altijd één!
2. Wees aardig – het is maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Dan nu het thema: Legends from the Guild

In Build your card 19 en 68 zijn wij al eens gaan kijken naar een kaart gerelateerd aan het dit thema, echter legendary cards komen hier vrijwel niet in voor. Dus hierbij de opdracht bedenkt een legendary permanent, Creature, Planeswalker, Artifact, Saga etc.


Azorius Senate
Orzhov Syndicate
Boros Legion
Selesnya Conclave
House Dimir
Izzet League
Simic Combine
Cult of Rakdos
Golgari Swarm
Gruul Clans

Om een voorzet te geven

Tunzu, Captain of the Keep

Legendary Creature - Minotaur Soldier

During the declare attackers step and only if you’ve been attacked this step. Untap up to 2 target creatures you control.

"Get out of your beds, we are under attack"

1/4
Eclavyrr
5 jaren geleden
Oozy Osmund
Legendary Creature - Human Mutant
Evolve (Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature has greater power or toughness than this creature, put a +1/+1 counter on this creature.)
At the end of each turn, if Oozy Osmund has 4 or more +1/+1 counters on it, transform Oozy Osmund.
"Osmund never liked his nickname..."
1/2

//

The Oozeborn
Legendary Creature - Ooze Horror

Deathtouch, trample
Remove two +1/+1 counters from The Oozeborn: create a 2/2 green slime creature token with deathtouch.
Whenever a creature dies, put a +1/+1 counter on The Oozeborn.
"... but he made sure to live up to it!"
4/4

Het idee is een zwakke human die samengevoegd is met een ooze, naarmate de tijd vordert en hij sterker wordt neemt de ooze het over totdat deze volledig overheerst.
Als hij eenmaal voorbij die grens is, is er geen menselijkheid meer over. The Oozeborn absorbeert alles wat om hem heen sterft en de stukken die van hem afvallen zijn net zo dodelijk.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Nescio, Dimir Master Assassin
Legendary Creature - Shapeshifter Assassin
: Destroy target creature an opponent controls. Draw a card.
She never fails her target, and she always finds useful information on the body.
1/1
Shish
5 jaren geleden
Mortus, Brewer of Death
Legendary Creature - Human Wizard

Whenever a creature card is put into your graveyard, target creature you don't control get -1/-1 until end of turn.

Whenever you surveil, put a +1/+1 counter on up to one target creature, if that creature has now 3 or more +1/+1 counters on it, it gains menace until end of turn.

: surveil 1.

"Death is part of everything, all we can do is learn to use it in our advantage"

1/3

 bijgewerkt door Shish 5 jaren geleden (Stats aangepast van 1/4, cost verlaagd met 1 colorless en zn toughness met 1 ver)
Jsterck1
5 jaren geleden
Igor, Assistent Extraordinare
Legendary creature - Goblin
1/4

Defender

Instant and sorcery spells you play, cost less to cast.

: sacrifice Igor, Assistent Extraordinare. When you do, create a copy of target instant or sorcery spell. You may choose a new target for that copy.

-sigh-... As you wish my Master.

Elke zichzelf respecterende Izzet uitvinder heeft natuurlijk een capabele assistent nodig. Igor heeft al meerdere "masters" overleeft, vandaar de 4 toughness.
Door zijn ervaring doorheen de jaren heb ik hem een kopie Spell effect gegeven om aan te tonen dat hij de baas zijn werk kan verbeteren.
 bijgewerkt door Jsterck1 5 jaren geleden (Hogere cmc voor lagere Spell casting cost)
bartist
5 jaren geleden
Kerata, Trostanis Apostle
Legendary Creature - Dryad Druid

Creature spells you cast have Convoke (Your creatures can help cast that spell. each creature you tap while casting that spell pays for or one mana of that creature's color.)

, Sacrifice Kerata, Trostanis Apostle, tap each creature you control: Creatures you control gain indestructable until end of turn.

She preaches unity: "together you're alive", willing to sacrifice herself, so others will survive.
0/4
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Dat zijn al een hoop reacties goed om te zien, nu heb ik echter nog geen deadline opgenomen in mijn originele post. maandag 8-10 is de deadline dan hoop ik woensdag 10/10 met de uitslag te komen. tot nu toe zie ik een hoop leuke creatures voorbij komen

Durft iemand het aan om een Saga te creëren op basis van de uitgebreide lore van Ravnica?
sibrand
5 jaren geleden


Daxiver is een karakter dat wordt genoemd in de flavour text van o.a. Izzet Locket.
BuidingMage
5 jaren geleden
Svogthos, Korozda's Heart
Legendary Land
Svogthos, Korozda's Heart enters the battlefield tapped.
Whenever a creature you control dies, you may discard a creature card. If you do gain 1 life
: Until end of turn, Svogthos, Korozda's Heart becomes an X/X black and green Zombie creature with trample, where X is the number of creature cards in all graveyards. It's still a land.
Hidden in the middle of Korozda lies Svogthos.
Quote:
Svogthos is the former Guildhall of the Golgari in the Undercity of Ravnica.
 bijgewerkt door BuidingMage 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
@BuidingMage: een kaart van je hand naar je graveyard verplaatsen heet discarden . En ik snap wat je wil doen met de activated ability, maar met de p/t berekening kreeg ik een beetje een gevoel dat ik mijn geboortejaar erbij moest op tellen en dan weer maal twee en er 1000 afhalen en weer delen door de helft van mijn lengte in centimeters . Natuurlijk is de berekening die jij zegt uiteindelijk niet heel lastig, je moet die elke keer weer opnieuw maken en hij is niet intuitief (vond ik ).
Eclavyrr
5 jaren geleden
Wellicht beter om het zo te formuleren: "whenever a creature you control dies, you may discard a creature card. If you do gain 1 life." En de activated ability zou ik gewoon op P/T = totaal houden. Je benadeelt jezelf al hard genoeg omdat je minder beesten op het veld hebt, dan kan die oude guildhall ook maar beter echt een dikzak zijn voor die moeite wat je erin steekt. Oh, en verliest hij zijn land eigenschappen of blijft hij een land na animatie? Wellicht zou je hem ook iets van een kleurtje en trample kunnen geven. Ik denk niet dat de gemiddelde eekhoorn een complete guildhall in zijn eentje kan tegen houden.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Melek, Weirdest of all

Legendary Creature - Weird Wizzard

Whenever you cast an instant or sorcery spell, look at the top two cards of your library. You may reveal an instant or sorcery card from among them, and put it into your hand. Then put the rest into your graveyard.

2/4
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden (Kaart was niet volledig...)
Shish
5 jaren geleden
Quote:
26 minuten geleden
Melek, Weirdest of all

Legendary Creature - Weird Wizzard

Whenever you cast an instant or sorcery spell, look at the top two cards of your library. You may reveal an instant or sorcery card from among them. Then, put the rest into your graveyard.

2/4


Zou het niet logischer zijn als je de revealde instant of sorcery naar je hand mag halen?
kolonelnick
5 jaren geleden
Even een vraagje, ik ben een idee aan het uitwerken voor een saga, maar deze waren in dominaria eigenlijk geen een van alle legendary. Mag ik een non legendary saga insturen, of moet de kaart perse legendary zijn?
BuidingMage
5 jaren geleden
Er staat Legendary permanent dus ik neem aan dat de saga dan Legendary moet zijn.
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Quote:
1 dag geleden
Melek, Weirdest of all

Legendary Creature - Weird Wizzard

Whenever you cast an instant or sorcery spell, look at the top two cards of your library. You may reveal an instant or sorcery card from among them. Then, put the rest into your graveyard.

2/4


Zou het niet logischer zijn als je de revealde instant of sorcery naar je hand mag halen?


Je hebt helemaal gelijk! Ik heb het aangepast. Toen ik de kaart bedacht had ik haast
BuidingMage
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
@BuidingMage: een kaart van je hand naar je graveyard verplaatsen heet discarden . En ik snap wat je wil doen met de activated ability, maar met de p/t berekening kreeg ik een beetje een gevoel dat ik mijn geboortejaar erbij moest op tellen en dan weer maal twee en er 1000 afhalen en weer delen door de helft van mijn lengte in centimeters . Natuurlijk is de berekening die jij zegt uiteindelijk niet heel lastig, je moet die elke keer weer opnieuw maken en hij is niet intuitief (vond ik ).

Quote:
1 dag geleden
Wellicht beter om het zo te formuleren: "whenever a creature you control dies, you may discard a creature card. If you do gain 1 life." En de activated ability zou ik gewoon op P/T = totaal houden. Je benadeelt jezelf al hard genoeg omdat je minder beesten op het veld hebt, dan kan die oude guildhall ook maar beter echt een dikzak zijn voor die moeite wat je erin steekt. Oh, en verliest hij zijn land eigenschappen of blijft hij een land na animatie? Wellicht zou je hem ook iets van een kleurtje en trample kunnen geven. Ik denk niet dat de gemiddelde eekhoorn een complete guildhall in zijn eentje kan tegen houden.

Ik heb 'm wat aangepast.
 bijgewerkt door BuidingMage 5 jaren geleden
Eclavyrr
5 jaren geleden
Nice, ziet er goed uit zo
BuidingMage
5 jaren geleden
Heb d'r ook nog ff een X/X van gemaakt ipv */*
 bijgewerkt door BuidingMage 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Even een vraagje, ik ben een idee aan het uitwerken voor een saga, maar deze waren in dominaria eigenlijk geen een van alle legendary. Mag ik een non legendary saga insturen, of moet de kaart perse legendary zijn?


Een antwoord op deze vraag is wel verstandig. Had eerst ook een saga gemaakt, maar ben geswitched naar m'n huidige inzending doordat het geen legendary was.

Kijk ook misschien verkeerd, maar wat is de deadline van deze ByC?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top