Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #107

Shish
5 jaren geleden
Quote:
3 dagen geleden
Dat zijn al een hoop reacties goed om te zien, nu heb ik echter nog geen deadline opgenomen in mijn originele post. maandag 8-10 is de deadline dan hoop ik woensdag 10/10 met de uitslag te komen. tot nu toe zie ik een hoop leuke creatures voorbij komen

Durft iemand het aan om een Saga te creëren op basis van de uitgebreide lore van Ravnica?


8 oktober is de deadline, en ik snap dat je het antwoord van Koendert wilt horen over de vraag over de non-legendary saga's, maar aangezien het thema Legends from the guilds is, lijkt me een legendary card het meest voor de hand liggende wil je iets insturen dat aansluit bij het thema.
bartist
5 jaren geleden
Aaaah, ik zocht de deadline in het eerste bericht, vandaar dat ik hem gemist had
Triskelion88
5 jaren geleden
Een saga kan prima het thema legendary vertegenwoordigen. een uniek boek, een uniek verhaal, ik kan mij voorstellen dat jace een aantal unieke spellbooks achter de hand heeft.
Sunitram
5 jaren geleden
Maree, Izzet Chamberlain

Legendary Creature - Human Wizard

Flash

When Maree enters the battlefield, target instant or sorcery spell in your graveyard gains jump-start until end of turn.

Though not as inventive as Ral, she could greatly improve on his ideas.

1/1

Niet m'n origineelste kaart, wel nuttig en in character. Ral heeft op een bepaald punt na de avonturen in the Implicit Maze een project opgezet genaamd Project Lightning Bug. Hij had het aan Niv-Mizzet laten overkomen als een project waarmee hij de inwoners van Ravnica kon volgen, maar het project had een bijwerking: het kon Planeswalkers detecteren. Maree heeft dat project op eigen initiatief en zonder toestemming van Ral verbeterd en zo bijna het bestaan van Planeswalkers aan Niv-Mizzet aangetoond. Ral kon dit nog net op tijd voorkomen en heeft haar van het project af gepraat, maar dat neemt niet weg dat Maree tot grootse dingen in staat is en we vast nog wel van haar gaan horen!
kolonelnick
5 jaren geleden
Ik heb geprobeerd om een saga te maken, met als story the implicit maze. Echter kreeg ik niks leuks bedacht wat ook nog eens werkt en niet overpowered is. in Plaats daarvan heb ik een nieuwe kaart gemaakt voor Zegana. De guildleaders uit guilds of ravnica hebben allemaal min of meer synergy met hun guild mechanic, dit wilde ik dus ook doen met zegana, echter weten we nog niet wat de simic guild mechanic word. Ik verwacht echter wel dat dit te maken zal hebben met +1/+1 counters. dat was dus een criteria voor zegana, daarnaast wilde ik haar trouw houden aan haar vorige versie door er een card draw aan vast te binden, zie hier het resultaat.

Jsterck1
5 jaren geleden
Ik wou dat ik ook links of afbeeldingen kon posten, maar loyalty is nog niet hoog genoeg.
Die Zagana ziet er leuk uit, maar ik denk niet dat simic ook counters gaat krijgen als ability, Boros heeft al mentor.
(Boros is trouwens wel onder vertegenwoordigd in de BYC...en niemand Orzhov?)

Ik hoop dat simic iets van u tap ability krijgt zoals in Shadowmoor.
Triskelion88
5 jaren geleden
Ik zie een hoop mooie inzendingen dit gaat een hele klus worden om ze allemaal te beoordelen.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
Ik wou dat ik ook links of afbeeldingen kon posten, maar loyalty is nog niet hoog genoeg.


Je kunt dat bij level 8, dus je bent er bijna . Wat je wel kunt doen is een link naar het plaatje posten en je post reporten, dan zorg ik ervoor dat het een plaatje wordt.
AncientOne
5 jaren geleden
Teaching New Recruits

Instant

Create a 1/1 white Soldier creature token with lifelink for each creature you control. Those tokens gain haste until end of turn and attack this turn if able.
Creatures you control gain Mentor until end of turn.

To a fresh-faced recruit any soldier is a veteran.
 bijgewerkt door AncientOne 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Die Zagana ziet er leuk uit, maar ik denk niet dat simic ook counters gaat krijgen als ability, Boros heeft al mentor.
(Boros is trouwens wel onder vertegenwoordigd in de BYC...en niemand Orzhov?)

Ik hoop dat simic iets van u tap ability krijgt zoals in Shadowmoor.


Ik acht het niet onmogelijk. In het vorige ravnica block hadden we zelfs drie guilds met een +1/+1 counter mechanic, namelijk simic met evolve, rakdos met unleash en golgari met scavenve. en in het eerste ravnica block hadden we simic met graft en gruul met bloodthirst. +1/+1 counters zijn zo geïntegreerd in wat simic doet dat het me vreemd lijkt om ze met iets anders te zien
 bijgewerkt door kolonelnick 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Het untap symbool () was geen succes en de kans dat ze dat opnieuw gaan doen lijkt me extreem klein.

En meerdere guilds met counters is best te verwachten, want dan werken ze beter samen .
Shish
5 jaren geleden
Wanneer kunnen we de oordelen etc verwachten? Er was gezegd hopelijk rond 10 oktober (vandaag dus), al vorderingen?
Triskelion88
5 jaren geleden
Sorry tot op heden geen tijd gehad onverwachts druk op het werk. ik kom er asap op terug
bartist
5 jaren geleden
Mijn nieuwsgierigheid is inmiddels ook wel geprikkeld
Wie gaat er winnen??
Triskelion88
5 jaren geleden
De uitslag volgt vandaag,
er zijn elf top inzendingen die ik allemaal stuk voor stuk wil beoordelen en ze verdienen allemaal een korte beschrijving en dat is veel werk
bartist
5 jaren geleden
Daar ben ik zeer bekend mee, neem vooral de tijd die je nodig hebt!
Eclavyrr
5 jaren geleden
Suc6!
Triskelion88
5 jaren geleden
Eindelijk is de uitslag daar, het was mij een waar genoegen om deze editie te hosten en ik ben blij met zoveel inzendingen! echt top! het zou mij niet verbazen als wizards of the coast hier iets mee zou doen


Eclavyrr Oozy Osmund
Kudos voor de naam ????, mana cost is in verhouding tot wat hij doet echter hij groeit wel heel snel en je kan al snel een 8/8 ooze hebben liggen die ook nog beestjes kan maken. Heftig. Ik vind hem zelf alleen een beetje buiten het thema vallen qua Guild.

MagnusMagicus Nescio, Dimir Master Assassin
Een 4 mana assasin waar geen beperking op zit sterker nog je kan er zelfs een kaart mee rapen. In lijn met het Dimir thema waarin sluipmoorden centraal staan. Echter gelijk soortige kaarten hebben altijd wel een nadeel, bijvoorbeeld royal assasin die enkel getapte creatures kan destroyen of avatar of woe met een hoge casting cost om maar 2 uiterste te noemen. Zelf vind ik deze kaart wat aan de overpowerde kant.

Shish Mortus, Brewer of Death
De -1/-1 ability is op zich wel aardig maar vind het maar weinig toevoegen aan de kaart, de interactie is erg beperkt en deze ability maakt niet dat ik deze kaart zou spelen daarentegen De +1/+1 voor wanneer je surveilt is heel goed en in combinatie met die menace lijkt het op een soort proxy Spybug.
Ook nog gratis surveille iedere beurt maakt de kaart helemaal af. Surveil is vrijwel altijd beter dan Scry in mijn beleving.

Echter de combinatie van +1+1 counters en surveil maakt deze kaart voor zijn manacost wel erg sterk, ik ben benieuwd wat andere BoM leden daarvan vinden?

Jsterck1 Igor, Assistent Extraordinare
Izzet is ruim vertegenwoordigd in deze BYC, relevante ability die je graag ziet in izzet daarbij is de sacrafice ability super handig ook omdat je spells van de tegenstander kan kopieren. Mana cost is in verhouding tot zijn ability en extra punten voor een Uncommon. Voor mij heeft deze kaart het complete plaatje voor een Izzet gebasseerd deck en zal deze dan ook snel spelen.

bartist Kerata, Trostanis Apostle
De enige Selesnya kaart in de lijst die meteen van hun mechanic op een effectieve manier gebruik maakt. Mana cost is interessant genoeg om hem vroeg in play te kunnen hebben en snel grote stompers te kunnen casten. Goede cost, goede ability, 2e ability is een noodknop die gebruikt kan worden en voldoende body om niet meteen opgeblazen te worden al met al het complete plaatje voor een selesnya kaart.


sibrand Daxiver Izzet Electromancer
Splice on to arcane effect, leuk effect wat Izzet wel heel sterk maakt aangezien het ook in combi met Jump Start werkt. Kleine wording correctie, As you cast moet volgens mij zijn Whenever you cast. 4 mana kaart met dit effect is wel echt heel sterk, beeld je in je cast een lightning bolt voor 1 rood en je hebt er nog 1 in je hand dan kan je voor 2 rood 6 damage schieten dit kan heel snel gaan.
Wel pluspunten omdat het character te gebruiken dat wordt genoemd in de locket ????

BuidingMage Svogthos, Korozda's Heart
Legendary land altijd leuk. Tapped in to play is wel echt een zwaar nadeel van deze kaart. Hij genereert geen mana, early game wil je juist snel veel creatures in je graveyard hebben maar die moet je ook snel kunnen casten. 1 leven per discard zet dan ook weinig zoden aan de dijk. Wel interactie met het undergrowth concept daarvoor een pluspunt.

Magicfreak Melek, Weirdest of all
Pittige manacost die interactie bied met jumpstart maar ook zeker in combinatie met andere kleuren die graveyard interactie hebben. 2/4 body is voldoende. Mythic is wel erg heftig voor deze kaart als rarity zou hem eerder als rare verwachten.

Sunitram Maree, Izzet Chamberlain
Maakt op een leuke wijze gebruik van de nieuwe jump-start mechanic, rarity zou ik zelf eerder zoeken in uncommon aangezien er wel wat beperkingen aan de kaart zitten.
Je bent afhankelijk van een spell in je graveyard(moet op zich geen probleem zijn), echter een sorcery met jump-start kan je nog steeds alleen als sorcery spelen.
je moet een extra kaart in je hand hebben om de jump-start te kunnen activeren en de mana open hebben om die 2e spell te spelen.
Voor de rest een hele flavorvolle kaart die zeker in het guildthema past

[user]Kolonel Nick[/user] Zegana of the First
Lastige kaart om te beoordelen, de ability is echt heftig maar in verhouding tot de mana cost prima. Tribe relevant dit zou voor mij een instant commander zijn. Wat je zelf al aangeeft de ability is trouw aan de guild en vind het dan ook een zeer geslaagde kaart.

AncientOne Teaching New Recruits
Goeie kaart, sluit aan bij boros, Flexibel in te zetten. Qua casting cost vind ik hem relatief laag aangezien je hier in theorie allemaal 2/2 mee creëert met lifelink als je met alles aanvalt. Daarbij pluspunt van gebruik van de nieuwe mentor ability
Ik vraag mij ook bij deze kaart af wat andere BoM’ers vinden is deze overpowered of niet?

Er zijn er een aantal die er wat mij betreft echt uitspringen.

AncientOne Teaching New Recruits

bartist met Kerata, Trostanis Apostle

Jsterck1 Igor, Assistent Extraordinare

Maar er kan er maar 1 de winnaar zijn en dat is Jsterck1 met Igor, Assistent Extraordianre gefeliciteerd en succes met het organiseren van BYC 108!
 bijgewerkt door Triskelion88 5 jaren geleden (wsa vergeten [/user] bij 2 personen toe te voegen)
Eclavyrr
5 jaren geleden
Grats Jsterck1 met de win!

Ik heb nog even een vraag over mijn kaart, hoezo valt een kaart die evolve en transform heeft niet binnen het thema van een guild die om evolueren en transformeren draait?
Deathtouch en trample zijn redelijk normale abilities voor een ooze. Ben het verder wel eens dat de base p/t van de ooze wat lager hadden gemogen omdat hij natuurlijk ook de +1/+1 counters van de human zijde meeneemt
De naam is verder een ref naar Ozzy Osbourne
Triskelion88
5 jaren geleden
Evolve wel, transform had ik er niet achter gezocht en de mutants die in de Guild zitten zijn meer genetisch aangepaste wezens maar ik snap nu je het uitlegt wel meer de link. De naam referentie had ik begrepen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top