Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your card #108

Jsterck1
5 jaren geleden
Hallo iedereen en welkom bij de 108ste editie van Build Your Card.

Het is deze keer aan mij om een nieuw thema aan te snijden en eerlijk gezegd vind ik dat nog moeilijker dan een kaart verzinnen.

Even voor de volledigheid vind je hier de regels...

De regels:
- De winnaar is Judge van de volgende BYC en zal daarvoor ook het nieuwe onderwerp moeten kiezen.
- Je ontwerpt een kaart aan de hand van het door de Judge opgelegde thema en maakt deze kaart zo compleet mogelijk.
- Maximaal 1 kaart per deelnemer. Aanpassen mag, je oude idee vervangen voor een compleet nieuw idee mag, het enige wat niet mag is 2 of meer kaarten inzenden.
- Het is maar een spelletje dus heb vooral veel lol.

Een kaart wordt beoordeeld op basis van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

En dan het onderwerp :

"Son of a... "

Nee ik heb niet zonet mijn teen gestoten ofzo.

De geschiedenis van Magic zit vol met Legendary en andere iconische personages.
Omdat je nu eenmaal niet 24u op 24u kan gaan vechten of heldendaden verrichten, moet er logischerwijs ook tijd zijn voor" l'amour".

Ik verwacht dus een nakomeling (of aanverwante) van een Magic kaart.
Je mag, nakomeling, ruim interpreteren en dus niet enkel Legendary creatures en hun zoon of dochter.
Als Burnished Hart met een Ajani's Pridemate heeft gevogeld... wat zou dan het resultaat zijn?
Ook aanvaardbaar is als jij de oma van Zurgo Bellstriker ontwerpt.
Zolang het maar in de familie blijft.

Een mooi voorbeeld is misschien Infernal Spawn of Infernal Spawn of Evil, of een Raff Capashen, Ship's Mage die de (klein)zoon is van Gerrard Capashen.

Het zal voor iedereen duidelijker zijn als je zegt op welke kaart je, jou inzending hebt gebaseerd.

De deadline loopt tot en met volgende vrijdag 26 okt 2018.
Ik zal dan mijn best doen om de inzendingen tijdens het weekend te beoordelen.

Veel creatief plezier.
Eclavyrr
5 jaren geleden
Runes, Sheltered Youth

Legendary Creature - Human Cleric

The first time each turn Runes, Sheltered Youth is targeted by a colored spell or an ability from another colored permanent, she gains protection from that spell or permanents colors until end of turn.
: The next time a source would deal damage to target creature or player, that damage is dealt to Runes, Sheltered Youth instead.

"My mother is such an overprotective worrywart"

3/3

Ik wist eigenlijk meteen met welke kaart ik iets wilde doen: Mother of Runes!
Maar wat als het woord Runes nou geen betrekking had op een rune, maar de naam was van een kind.....
Dus de Mother of Runes had een kind gekregen met een Sanctum Guardian. Vanuit haar moeder heeft ze een natuurlijke bescherming gekregen, maar dat weerhoud haar niet ervan zichzelf in de bres te gooien om iemand anders te beschermen, net zoals pappielief.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Lady Magnus
Legendary Creature - Human Druid
Forestwalk, plainswalk
Bands with Lord Magnus
: Create a white 0/1 Baby Magnus token with ''Bands with Lady Magnus''.
2/3
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
TheRobinros
5 jaren geleden
Chandra, Who Sold her Soul
Legendary Planeswalker - Chandra
+1: Crew up to one target Vehicle. Thopters you control gain deathtouch until end of turn.
-2: Search your library for a card named Heart of Kiran and put it onto the battlefield under your control. Shuffle your library.
-7: Create an emblem with "Whenever a nontoken permanent you control dies, create a 1/1 colorless Thopter token with flying and each opponent loses 1 life."
Starting loyalty: 6

Lijkt me redelijk duidelijk. Kind van Pia and Kiran Nalaar

Quote:
4 uren geleden
Lady Magnus
Legendary Creature - Human Druid
Forestwalk, plainswalk
Bands with Lord Magnus
: Create a white 0/1 Baby Magnus token with ''Bands with Lady Magnus''.
2/3


I'd tap that.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Je hebt het nu over mijn vrouw he
Jsterck1
5 jaren geleden
En het kost niks om ze te tappen, gewoon gratis elke beurt.
kolonelnick
5 jaren geleden
Je vrouw heeft geen rarity magnus
bartist
5 jaren geleden
Ik hou het deze keer simpel: de kinderen van Wort, the Raidmother

Magicfreak
5 jaren geleden
Ramina, Daughter of Animar
Legendary Creature - Elemental
Ramina has flying as long as you control another blue creature.
Ramina has trample as long as you control another red creature.
Ramina has hexproof as long as you control another green creature.
Whenever a +1/+1 counter is put onto another creature you control, put a +1/+1 counter on Ramina.

1/1

Ramina is helemaal in haar element bij haar vader, en Animar, Soul of Elements heeft haar gecreeërd met behulp van zijn eigen wortels.
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
carlovdm
5 jaren geleden
Orena, Shadow of the Fourth Flight
Legendary Creature - Angel

Flying, menace

When Orena, Shadow of the Fourth Flight enters the battlefield, if you cast it from your hand, destroy all other non-Demon creatures.

5/5

Orena is de de zus van Sigarda, Host of Herons, Bruna, Light of Alabaster en Gisela, Blade of Goldnight en vult een leemte in de huidige lore in!

Deze drie engelen hebben namelijk daadwerkelijk een vierde zus, maar vanwege verbroederingen met demonen is zij door Avacyn, Angel of Hope vermoord, aangezien samenwerkingen met demonen voor engelen natuurlijk not done zijn. Deze vierde engel leidde op dat moment The Fourth Flight (een vergelijkbare factie zoals bijvoorbeeld Flight of Herons, die Sigarda leidde), die door Avacyn dan ook volledig werd opgeruimd. De naam van deze engel werd op bevel van Avacyn uit het collectief geheugen gewist - er mocht niet meer over haar en deze Flight gesproken worden. Bij dezen, dit zusje misten we nog (naar mijn creativiteit).

Ik heb haar qua design redelijk simpel proberen te houden; een engel die duidelijk meer van demonen dan van engelen houdt, aangezien ze haar zusjes ook kan opruimen.

Bron: https://mtg.gamepedia.com/Angel#The_fourth_Flight





 bijgewerkt door carlovdm 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
carlovdm, moet het niet zijn: When Orena enters the battlefield, if you cast it from your hand, destroy all other non-Demon creatures? Want anders is het meer een dure board wipe dan een goed creature
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
Welp back to the drawing board. Ik was ool bezig een zus te maken van de innistrad angels xD oh well, snel maar iets anders bedenken.
BuidingMage
5 jaren geleden
Summer, daughter of Sakiko
Legendary Creature - Snake Shaman
Whenever a creature you control deals combat damage to an opponent, you may pay X life, where X is damage it has done to the opponent, if you do, add X . Until end of turn, this mana doesn’t empty from your mana pool as steps or phases end.
1/1
carlovdm
5 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
carlovdm, moet het niet zijn: When Orena enters the battlefield, if you cast it from your hand, destroy all other non-Demon creatures? Want anders is het meer een dure board wipe dan een goed creature


Goed punt!
Triskelion88
5 jaren geleden
Sliver Symbiotic Lord

Legendary Creature - Sliver

: Put a Parasite Counter on target creature
: Destroy target creature with a Parasite Counter on it,
then create a token that is a copy of the destroyed creature under your control.
It's a Sliver in addition to its other types.

Learn, Adapt, Overcome that is the sliver way

7/7

Uit de korf van Sliver Queen en Sliver Hivelord
kolonelnick
5 jaren geleden
Na wat puzzelen en denken, hoe maak ik een opvolger van iemand, besloot ik om deze kaart te maken (nadat de innistrad angel van tafel was)



Nu dat Gideon Blackblade in handen heeft is hij voortaan de heir to blackblade. Hierdoor is hij nu ook zwart (iets wat in het echt nooit zal gebeuren, maar het is voor de flavour van de kaart)
de +1 is een klassieke gideon ability met een blackblade jasje. Hij wordt een X/X naar het aantal landjes wat je hebt.
de -3 is een combinatie van blackblade, het feit dat zwart beesten kan slopen en dat wit een conditie heeft aan beesten slopen, vandaar de toughness van X of minder naar land
de -8 is basically land tax op een emblem, zonder condition erop , de kaart was al ontzettend wordy, dus heb ik de condition eraf gehaald, je zult toch ff moeten werken om hem op die ult te krijgen (behalve in een abzan deck met doubling season, maar elke walker in een doubling season deck is dom sterk)
Sunitram
5 jaren geleden
Tony Beleren

Legendary Creature - Human Wizard

Sometimes, talent skips a generation.

2/2

---

Sorry mensen, de inspiratie wil maar niet komen voor dit thema. Of is deze zoon van Jace de Rincewind van het Magic Multiverse geworden?
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
Jsterck1
5 jaren geleden
Deadline dag voor de inzendingen...
bartist
5 jaren geleden
Ben wel benieuwd wie er gewonnen heeft
Jsterck1
5 jaren geleden
Ik ben gisteren begonnen met een overzicht te maken van de inzendingen, dus ik ben ermee bezig. Het weekend was onverwacht hectisch geworden.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 28 posts
  • Laatste post Jsterck1 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Jsterck1 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top