Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #109

Eclavyrr
5 jaren geleden
Hallo iedereen en welkom bij de 109ste editie van Build Your Card.

De 109e alweer! De tijd gaat snel, een aantal jaar geleden werd dit onderwerp voor de lol neergezet en het is al snel uitgegroeid tot één van de populairdere events van Bazaar of Magic

Bij deze wil ik dan ook even iedereen bedanken voor het deelnemen en al dan niet opzetten aan/van de BYCs!

Even voor de volledigheid vind je hier de regels...

De regels:
- De winnaar is Judge van de volgende BYC en zal daarvoor ook het nieuwe onderwerp moeten kiezen.
- Je ontwerpt een kaart aan de hand van het door de Judge opgelegde thema en maakt deze kaart zo compleet mogelijk.
- Maximaal 1 kaart per deelnemer. Aanpassen mag, je oude idee vervangen voor een compleet nieuw idee mag, het enige wat niet mag is 2 of meer kaarten inzenden.
- Het is maar een spelletje dus heb vooral veel lol.

Een kaart wordt beoordeeld op basis van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

En dan het onderwerp: dit was wel even lastig, want met zoveel onderwerpen is het natuurlijk altijd weer een uitdaging om iets nieuws te verzinnen. Ik heb even door de BYCs heen gespit, want er was een onderwerp in mijn hoofd aan het spoken dat ik nog niet eerder ben tegengekomen (en nee, het is niet Halloween...)

Het onderwerp van deze BYC is Fairytales!

M.a.w. sprookjes, sagen en andere vertellingen.

Laat je je inspireren door de bekende werken van bijvoorbeeld Hans Christian Andersen, de gebroeders Grimm of Charles Perrault of wil je een throwback doen naar de wat lokalere vertellingen zoals Mariken van Nieumeghen of Van den vos Reynaerde?

Het is allemaal prima

Laat je meenemen op een fantasievolle reis, en we zien wel waar we eindigen.

De enige randvoorwaarde is dat het klassieke vertellingen moeten zijn dus, ondanks dat ik er een enorm fan van ben, tellen de werken van bijvoorbeeld Walt Disney, JRR Tolkien of J.K. Rowling niet mee in deze (die bewaar ik swel voor een volgende BYC).

De deadline is 16 november! Succes!
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Hoera een BYC waar we een saga in kwijt kunnen nu naar de tekentafel
NoopyNolife
5 jaren geleden
Is het ook de bedoeling dat er art bij de kaart gezocht/gemaakt wordt?
bartist
5 jaren geleden
Plaatjes mogen, maar zijn over het algemeen geen verplichting
Ze maken (in mijn ervaring) een kaart vaak wel compleet

Voor mijn inzending:


transformed in

Het is full-art puur omdat de afbeelding mooi is.
Als de tekst niet te lezen is: "Equipped creature has shroud. Equip "

Het sprookje is Donkey Skin, blaat komt later
Blaat komt nu, want ik zit in de trein met niets beters om te doen.

Ik ga het sprookje niet herhalen, maar zoals in het sprookje omschreven.... Heeft de ezel uitwerpselen van goud, vandaar de goud tokens. Hij word ook het slachtoffer van het verzoek van de prinses en zijn huid word gebruikt als kledij, vandaar de dies-transform trigger en de equipment-achterkant. De achterkant geeft shroud, omdat de huid voor vriend en vijand verhulde wie de princes was, waardoor ze kon ontsnappen.

Waar ik vast op zat was kleuren. Wit is niet befaamd om zijn ramp mogelijkheden, maar om een of andere reden kon ik niet voorstellen dat een boerderij-dier iets anders dan een wit creature zou zijn (please, prove me wrong). Ik heb uiteindelijk rood toegevoegd omdat:
1. Dit de artifact tokens verantwoord.
2. Dit past binnen het draft-archetype WR voltron (1 creature groot door vele equipment)

Rarity is op basis van onconditionele ramp binnen de kleur die toch bij de kleuren passen en dat de kaart een tweede nut krijgt als deze kapot gaat
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
Jsterck1
5 jaren geleden
Ik dacht dat het gebaseerd was op de ezel van de efteling die gouden muntjes uit zen achterste vuurt.
Daedalon
5 jaren geleden
Maiden of the Silver Hand
Creature - Human Cleric
Kicker
Target opponent draws a card.
When Maiden of the Silver Hand enters the battlefield, if it was kicked, create a 4/4 white Angel creature token with flying and this card has Protection from Red and Black.
1/3

Het sprookje waarop ik dit heb gebaseerd is The Girl without Hands van Grimms' Fairy Tales.
Een kleine toevoeging hieraan, t idee achter dat de Maiden zelf de protection van rood en zwart krijgt (na de kicker) is ivm dat in t sprookje, zij te puur is voor de duivel om te 'claimen'
 bijgewerkt door Daedalon 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Hansel and Gretel
Legendary Creature - Human (R)
Vanishing 4 (This creature enters the battlefield with four time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter from it. When the last is removed, sacrifice it)
When Hansel and Gretel attacks, search your library for a basic forest card and put it onto the battlefield.
Hansel and Gretel must be blocked if able.

1/1

Gebaseerd op hans en grietje uiteraard

Quote:
6 uren geleden
Maiden of the Silver Hand
Creature - Human Cleric
Kicker
Target opponent draws a card.
When Maiden of the Silver Hand comes into play, if it was kicked, put a 4/4 white Angel creature token with flying onto the battlefield and this card has Protection from Black and Red.
1/3

Het sprookje waarop ik dit heb gebaseerd is The Girl without Hands van Grimms' Fairy Tales.


Ik geloof dat je de rarity bent vergeten
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Ik dacht dat het gebaseerd was op de ezel van de efteling die gouden muntjes uit zen achterste vuurt.


Haha, nu ik er over nadenk zijn er redelijk wat sprookjes met goud-producerende ezels

@Daedalon: je kaart is gaaf, maar mist een rarity en heeft wat... Ouderwetse verwoording. "comes into play" is volgens mij al een tijdje vervangen door "enters the battlefield", en in Kaladesh is het maken van tokens aangepast van "put a ...... onto the battlefield" naar "create a ........"
Voor jou token zou er dan dus staan "create a 4/4 White Angel creature token with flying and protection from Black and Red"

@Magicfreak: jij mist een p/t voor je kaart
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
55 minuten geleden
@Magicfreak: jij mist een p/t voor je kaart


Fixed
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Daedalon
5 jaren geleden
Quote:
13 uren geleden
Hansel and Gretel
Legendary Creature - Human (R)
Vanishing 4 (This creature enters the battlefield with four time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter from it. When the last is removed, sacrifice it)
When Hansel and Gretel attacks, search your library for a basic forest card and put it onto the battlefield.
Hansel and Gretel must be blocked if able.

1/1

Gebaseerd op hans en grietje uiteraard

Quote:
19 uren geleden
Maiden of the Silver Hand
Creature - Human Cleric
Kicker
Target opponent draws a card.
When Maiden of the Silver Hand comes into play, if it was kicked, put a 4/4 white Angel creature token with flying onto the battlefield and this card has Protection from Black and Red.
1/3

Het sprookje waarop ik dit heb gebaseerd is The Girl without Hands van Grimms' Fairy Tales.


Ik geloof dat je de rarity bent vergeten
Quote:
13 uren geleden
Quote:
19 uren geleden
Ik dacht dat het gebaseerd was op de ezel van de efteling die gouden muntjes uit zen achterste vuurt.


Haha, nu ik er over nadenk zijn er redelijk wat sprookjes met goud-producerende ezels

@Daedalon: je kaart is gaaf, maar mist een rarity en heeft wat... Ouderwetse verwoording. "comes into play" is volgens mij al een tijdje vervangen door "enters the battlefield", en in Kaladesh is het maken van tokens aangepast van "put a ...... onto the battlefield" naar "create a ........"
Voor jou token zou er dan dus staan "create a 4/4 White Angel creature token with flying and protection from Black and Red"

@Magicfreak: jij mist een p/t voor je kaart


Fixed ^^
kolonelnick
5 jaren geleden


Ik denk dat het vrij duidelijk is waar mijn kaart op is gebasseerd. De drie kleine biggetjes! dit is het huisje van bakstenen wat de wolf niet omver geblazen kreeg vandaar het indestructible. Dit zou een onderdeel zijn van een rarity cycle waarbij house of straw common is en house of sticks uncommon. Dit is dus de rare van deze cycle. Het is een stevig huis en hij beschermt alle biggetjes die er in zitten.

en voordat je denkt, maar he dit is toch disney? disney heeft een adaptatie gemaakt, maar de eerste prints van het verhaal komen al uit 1840 en het verhaal zelf is mogelijk nog ouder. Dus hopelijk wordt deze inzending goedgekeurd
 bijgewerkt door kolonelnick 5 jaren geleden
Eclavyrr
5 jaren geleden
Ik keur in principe alles goed zolang het maar op een origneel sprookje/sage/legende is gebaseerd. Dus by Tangled cq Rapunzel vind ik prima, Wreck it Ralph niet want die heeft geen oorsprong in den oude sagen ende legenden.
TheRobinros
5 jaren geleden
The Cursed, Red Shoes
Legendary Artifact - Equipment
: Attach ~ to target creature an opponent controls. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
Equipped creature loses all other abilities and attacks each turn if able.
At the beginning of your upkeep, if ~ is attached to a creature, sacrifice it.

Lijkt me duidelijk
Eclavyrr
5 jaren geleden
Quote:
56 minuten geleden
The Cursed, Red Shoes
Legendary Artifact - Equipment
: Attach ~ to target creature an opponent controls. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
Equipped creature loses all other abilities and attacks each turn if able.
At the beginning of your upkeep, if ~ is attached to a creature, sacrifice it.

Lijkt me duidelijk


Vraagje over de laatste regel, moet je het creature of het artifact saccen?
bartist
5 jaren geleden
@kolonelnick: is het de bedoeling dat je de "boar rescue" ook kan doen als de fortification niet aan een landje zit? Want zoals het nu leest is het een artifact met een ability, die je ook toevallig aan een landje kan plakken
Eclavyrr
5 jaren geleden
Volgens mij moet het dan iets zijn in de trend van Fortified land has ,: blabla
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
sibrand
5 jaren geleden
Wishing Table

Legendary Artifact

: Put a food counter on target Wishing Table.

,: For each food counter on Wishing Table, draw a card. Then remove a food counter from it.
Sunitram
5 jaren geleden
Curse of Slumber

Enchantment - Aura

Flash, Hexproof

Enchant creature

When Curse of Slumber enters the battlefield, tap enchanted creature.

Enchanted creature loses all abilities and doesn't untap during untap steps.

Whenever enchanted creature becomes untapped, sacrifice Curse of Slumber.

---

Sneeuwwitje, Doornroosje, pick your poison. Beiden bleven slapen totdat een externe invloed de spreuk verbrak (ik zeg bewust 'externe invloed' omdat Sneeuwwitje niet in alle versies van het verhaal wakker werd gekust); vandaar de sacrifice if untap ability. Blijkbaar waren het wel heel machtige spreuken, want vooral in het geval van Doornroosje kreeg niemand de spreuk ongedaan; vandaar hexproof (let op: de Aura heeft hexproof, niet het creature waar ie aan hangt!). En in beide gevallen sloeg de vloek toe op een onbewaakt moment; vandaar de flash.

Qua complexity denk ik wel dat ik echt op het randje zit van wat je met een uncommon kaart mag doen, maar ik denk/hoop dat de mana cost 'm net aan de uncommon kant van de grens met rare houdt
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
Quote:
8 uren geleden
@kolonelnick: is het de bedoeling dat je de "boar rescue" ook kan doen als de fortification niet aan een landje zit? Want zoals het nu leest is het een artifact met een ability, die je ook toevallig aan een landje kan plakken


Oeps, goed dat je het zegt. Die gaan we aanpassen
TheRobinros
5 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
Quote:
12 uren geleden
The Cursed, Red Shoes
Legendary Artifact - Equipment
: Attach ~ to target creature an opponent controls. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
Equipped creature loses all other abilities and attacks each turn if able.
At the beginning of your upkeep, if ~ is attached to a creature, sacrifice it.

Lijkt me duidelijk


Vraagje over de laatste regel, moet je het creature of het artifact saccen?


Het artifact. De schoenen verslijten na verloop van tijd
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 36 posts
  • Laatste post Sunitram 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top