Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #110

kolonelnick
5 jaren geleden
Welkom, welkom! Ditmaal bij Build Your Card editie nummer 110. Ik ben uw host kolonelnick, winnaar van BYC109.

Hoe gaat het in zijn werk? Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card.
Je mag echter niet zomaar creatief wezen, er zijn enkele regels!
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd of als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerder inzending schrappen. Beperk het echter altijd één!
2. Wees aardig – het is maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Dan nu het Thema!

So Many Heads

In den beginne hebben we angels en demons al als thema gehad, even later kwamen draken. Dit betekent dat we al drie van de vijf iconische creatures types hebben die in elke kleur voorkomt (angels wit, demons zwart, draken rood). Dan nu is het de bedoeling dat we de iconische groene creature type onder handen nemen, namelijk hydra's! Echter ben je niet verplicht om een groene hydra te maken er bestaan namelijk ook rode en witte hydra's net zoals dat er rode angels bestaan en groene draken. Wees dus creatief.

Dan nu nog een voorbeeldje



Deadline = pakjesavond! (5 december 23:59)
 bijgewerkt door kolonelnick 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Ik ga er over nadenken!
Wel een kleinigheidje: de tweede ability van je voorbeeld mist een "where X is..."
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
ik heb geen idee waar je het over hebt
bartist
5 jaren geleden
Ik ook niet
LeKrutes
5 jaren geleden
Er maar eens goed over nadenken.
Eclavyrr
5 jaren geleden


Het idee is een Hydra die zo intens koud is dat hij alles en iedereen (ook friendly units) om zich heen bevriest. Telkens als hij iets bevriest dan groeit er een hoofd bij en wordt hij sterker.
Zolang je niet niet aanvalt kun je zijn kou weerstaan, maar als je besluit om te vechten wordt je overmand door de kou en bevries je.

Kaart technisch untapt een creature niet meer ongeacht of de hydra wel of niet in het spel blijft. Eenmaal een ijslollie, altijd een ijslollie. Het is echter wel zo dat de hydra geen creatures tapt, dus Vigilance creatures en creature die niet aanvallen (aka zich ook focussen op verdediging) zijn releatief velig tenzij iets ze uit hun focus haalt (lees: tapt)
En ik weet dat Hydra's normaal groen of rood zijn, maar voor een Cryo Hydra is alleen blauw een geschikt kleur.

De hydra is vrij klein en onschuldig, maar groeit naarmate hij meer vecht.

(P.S. Ik wilde eerst een Fire Hydrant ontwerpen, maar kwam eracht dat de Hydrant al een Munchkin kaart was)
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Undying Hydra

Creature - Hydra

Trample

When Undying Hydra dies, return it to the battlefield at the the beginning of the next end step under its owner's control and put a +1/+1 counter on it.
Counters remain on Undying Hydra as it moves to any zone other than a player's hand or library.

3/3
Sunitram
5 jaren geleden
Dread Hydra

Creature - Zombie Hydra

Wither

Dread Hydra enters the battlefield with X +1/+1 counters on it.

If damage would be dealt to Dread Hydra, prevent that damage and remove that many +1/+1 counters from it.

Whenever a +1/+1 counter is removed from Dread Hydra, create a 1/1 black Zombie Snake creature token with wither.

"I like how the heads keep attacking once separated from their host. If only it could grow new ones..." - Vorinclex, Voice of Hunger

0/0

---

Om de een of andere reden wist ik bij deze BYC gelijk dat ik een Phyrexian hydra wilde maken. Ik wou 'm echter geen Infect geven, want infect is boe; dus kreeg hij Wither, wat ik trouwens serieus denk dat Wizards in zal zetten als vervanger voor infect, mochten we ooit terugkeren naar New Phyrexia. De flavortext geeft de kaart ook een verhaal; Sheoldred heeft een nieuw speeltje en andere Praetors zien gelijk mogelijkheden tot verbetering
MarcelN
5 jaren geleden
Ik moest gelijk aan de underwhelming Clockwork Hydra denken.. dus ik dacht daar ga ik een leukere voor verzinnen.



Dit dus.. Het idee is dat als ie damage pakt er een hoofd afgaat.. zoals dat werkt bij de klassieke Hydra's. Maar een mechanische hydra kan dat niet teruggroeien natuurlijk.. Wel kan ie Transformer-styles zichzelf weer in elkaar sleutelen.. zoals dat dan gaat. Leuk met Populate of tokenverdubbel-mechanics natuurlijk..

edit: Wording was een beetje janky, volgens mij. Verbeterde versie.. V3 ondertussen
 bijgewerkt door MarcelN 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden


met als token:

 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
Marcel, je kaart maakt geen creature tokens, is dat de bedoeling?

Bartist, je creatures hebben geen p/t
MarcelN
5 jaren geleden
Quote:
38 minuten geleden
Marcel, je kaart maakt geen creature tokens, is dat de bedoeling?



crap... BACK TO THE DRAWING BOARD.. even een V3 in elkaar sleutelen , bedankt voor de scherpte

.. ik zie nu pas dat mijne behoorlijk lijkt op die van Sunitram.. was geen bewussie..
 bijgewerkt door MarcelN 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
ik heb geen idee waar je het over hebt
Daedalon
5 jaren geleden
Volatile Frostburn Hydra
Legendary Creature - Hydra

Trample, Shroud

Volatile Frostburn Hydra enters the battlefield with X +1/+1 counters on it.
Whenever a player casts a red spell, put a +1/+1 counter on Volatile Frostburn Hydra.
Whenever a player casts a blue spell, remove a +1/+1 counter from Frostburn Hydra. If you do, target player draws a card, then discards a card.
When Volatile Frostburn Hydra dies, deal X damage to each creature and planeswalker, where X is the counters on this creature.

0/0
 bijgewerkt door Daedalon 5 jaren geleden
MalcolmS
5 jaren geleden

Gebaseerd op de mythe van Hercules, waarbij de hydra van Lerna onverslaanbaar was omdat voor elk hoofd dat werd afgehakt er 2 bijgroeiden, totdat hercules na een hoofd te hebben afgehakt de bijbehorende nek dichtbrandde toen kon hij eindelijk de hydra verslaan. Dit heb ik laten zien door hem bij alle damage te laten groeien met 1 +1/+1 counter (lees hoofd) behalve bij de rode (vuur) sources waar hij juist een +1/+1 counter (hoofd dus) verliest
Magicfreak
5 jaren geleden
Khalonas, Invincible Hydra

Legendary Creature - Hydra

When Khalonas enters the battlefield, create X 1/1 green Hydra Head creature tokens with defender and: "When this creature dies, put two +1/+1 counters on target you control named Khalonas, Invincible Hydra."

Invincible Hydra gets +1/+1 for each creature named Hydra Head you control.

When Khalonas dies, create a 0/0 green Legendary Hydra Spirit creature token named Khalonas' Incarnation with: "This creature enters the battlefield with X +1/+1 counters on it, where X is the number of creatures named Hydra Head you control, then sacrifice all Hydra Heads you control."

0/0

"Each head you cut off is replaced by two new ones"

Gebaseerd op het bekende fenomeen dat in de flavortext beschreven wordt, en sluit natuurlijk helemaal bij het thema 'So Many Heads' aan
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden (Overzichtelijk maken ;))
Jsterck1
5 jaren geleden
Hydra Egg


Defender

When Hydra Egg dies, create a x/x red and black, Hydra token, where x is the amount of damage dealt to Hydra Egg.

0/3


Gebaseerd op de oude vertrouwde Dragon Egg.
Omdat hij rekening houd met de damage die het eitje neemt heb ik er maar een Rakdos Hydra van gemaakt... Die hadden we nog niet

Gebruik hem als blocker voor een leuke return of knal hem zelf kapot met een Banefire .
 bijgewerkt door Jsterck1 5 jaren geleden (Kleurtje voor de Token toegevoegd)
bartist
5 jaren geleden
@Jsterck1: welke kleur gaat de token krijgen?
BluezamX
5 jaren geleden
Erredar, Original Hydra

Legendary Creature - Elder Hydra

Eminence - As long as Erredar, Original Hydra is in the Command Zone or on the battlefield, whenever a creature enters the battlefield under your control with one or more +1/+1 counters on it, you gain 1 life.

Whenever a creature enters the battlefield under your control with one or more +1/+1 counters on it, it enters the battlefield with an additional +1/+1 counter on it.

X / X


Natuurlijk moet er ook een Commander voor al die hydra's bij zitten! Is het zo trouwens duidelijk genoeg dat de eerste ability niet triggered als ie zelf in de Command Zone ligt?
 bijgewerkt door BluezamX 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top