Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #110

Sunitram
5 jaren geleden
Quote:
20 uren geleden
.. ik zie nu pas dat mijne behoorlijk lijkt op die van Sunitram.. was geen bewussie..


LOL! No offense taken, dit betekent alleen maar dat meer mensen mijn visie delen
Daedalon
5 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Erredar, Original Hydra

Legendary Creature - Elder Hydra

Whenever a creature enters the battlefield under your control with one or more +1/+1 counters on it, it enters the battlefield with an additional +1/+1 counter on it.

As long as Erredar, Original Hydra is in the Command Zone or on the battlefield, whenever a creature enters the battlefield under your control with one or more +1/+1 counters on it, you gain 1 life.

X / X


Natuurlijk moet er ook een Commander voor al die hydra's bij zitten! Is het zo trouwens duidelijk genoeg dat de eerste ability niet triggered als ie zelf in de Command Zone ligt?


Je kan ook even kijken naar hoe de commanders van de commander 2017 packs gemaakt zijn ivm hun "Eminence" keyword
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Heil Hydra!

Kom op, doe mee!
Reynaerd
5 jaren geleden
Scylla, Terror of the Cliffs

Legendary creature - Hydra Horror

Defender, Indestructible

Scylla can block an additional five creatures each combat.
Scylla can block creatures with Islandwalk as though they didn't have Islandwalk.

Whenever a creature becomes blocked by Scylla, destroy that creature.

Whenever a creature without Flying deals combat damage to you, sacrifice Scylla.

6/18

https://cdn.discordapp.com/attachments/345249523431505920/518872007320928256/Scylla_Terror_of_the_Cliffs.jpg

De uitleg:

Scylla is een monster uit de Griekse mythologie. Nadat ze door de boze heks Kirke was veranderd in een monster, werd ze geplaatst in een grot hoog op de klippen. Ieder levend wezen en schip dat haar grot probeerde de passeren, kwamen er snel achter dat ze hun doodsakte getekend hadden. Met haar 6 lange nekken, waaraan elk een monsterlijke (of soms honden-) kop zat, elk met drie rijen tanden, pakte ze zeelieden en zeewezens genadeloos uit de zee. Ieder die dacht aan haar te ontkomen door aan de andere kant van de zeestraat te gaan varen, werd verslonden door de gigantische draaikolk Charybdis. Sommige versies van dit verhaal zeggen dat Scylla een compleet monster is, anderen dat ze nog wel een menselijk bovenlichaam heeft.

De kaart:

Defender: Aangezien ze hoog op de rots zat en daar niet weg kon, was dit erg obvious.
Indestructible: Vechten had geen zin, je wapens haalden niets uit. (Context: Griekse oudheid had nog geen bommen ofzo.)
Can block 5 additional creatures: Ze heeft 6 hoofden, die elk wel wat lusten.
Can block Islandwalk: NIETS wat in de zee zat kon ongestraft langs haar komen, ook niet zielige visjes
Destroy attacking creatures: Als je wordt opgegeten ben je eigenlijk wel zo goed als dood, tenzij je hulp hebt gekregen van de goden.
Sacrifice when you're dealt combat damage: het verhaal ging dat ze zou verstenen nadat een schip haar had gepasseerd. De Griekse held Odysseus kreeg dat voor elkaar.
Kost: Scylla komt pas in boek 12 van de Odysee voor.
Power: Ze heeft 6 hoofden.

Leuk thema trouwens.
 bijgewerkt door Reynaerd 5 jaren geleden
nielsbap
5 jaren geleden
commandar, hydra officer

Legendary Creature - Hydra soldier

Eminence - As long as commandar hydra officer is in the Command Zone or on the battlefield, whenever you cast a creature spell put a +1/+1 counter on commandar.

trample first strike.

This creature enters the battlefield with an additional X +1/+1 counters.

Whenever this creature is returned to the command zone, put X 1/1 green white snake soldier tokens on the battlefield where X is the number of +1/+1 counters on this creature. remove all counters from this creature.

commandar can have counters in both commandzone and battlefield

0/0

wait is that hydra wearing plate armor- legion scout

ik doe normaal gesproken nooit mee maar hydra is my jammm dus ik doe dit keer voor de grap mee.
mischien nog een betere naam
 bijgewerkt door nielsbap 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
@Nielsbap: ik zou ff naar de verwoording van Skullbriar, the Walking Grave kijken om je kaart te laten werken (een creature verliest al zijn counters als het de battlefield verlaat)
Ik weet sowieso niet of het regeltechnisch werkt (counters op een creature in de commandzone stoppen), maar dat oordeel laat ik aan judges over
Daedalon
5 jaren geleden
@nielsbap: je bent de rarity vergeten van jouw kaart
kolonelnick
5 jaren geleden
Tijd is bijna om, maak je laatste aanpassingen of zend nog iets in!
bartist
5 jaren geleden
Ben benieuwd wie gaat winnen!
kolonelnick
5 jaren geleden
We hadden aardig wat inzendingen deze keer, dus het heeft even wat tijd gekost om alles grondig te inspecteren. maar hier is dan eindelijk de uitslag!

Eclavyrr met Cryo Hydra
Leuk om te zien dat we geleik met een non-green hydra van start gaan. en wat is hij klein en schattig.... voor nu. Ik vind het effect heel interessant, vooral het idee dat creatures ijs lollies blijven. Het doet me een beetje denken aan het effect van bijvoorbeeld Mathas, Fiend Seeker waar de bounty counters altijd actief blijven, zelfs als mathas niet meer in play is. Echter een raar puntje vind ik wel dat de hydra ook dingen kaan bevriezen waarmee hij niet vecht. Als een man op de frontlinie staat en met de hydra vecht, waarom zou de elf een kilometer verderop dan bevriezen. Des al nietemin is dit een mooie representatie van een blauwe hydra.

Koendert met Undying Hydra
Men pakt een keyword, en maakt een beest de levende representatie van dat keyword. in dit geval is dat undying. Echter kan de hydra blijven doodgaan en blijft hij counters krijgen, dit maakt deze jongen behoorlijk eng en moeilijk om vanaf te komen. je hebt echt exile effecten nodig voor hem. Want hij groeit als snel buiten burn range. Een erg interesant concept!

Sunitram met Dread hydra
Cool idee, deze hydra is eigenlijk al dood, dus hij kan niet echt nieuwe koppen groeien, in plaats daarvan leven zijn koppen gewoon verder verder vind ik wither een interesante toevoeging aan deze jongen. Waardoor hij ook als kleine man nog steeds erg gevaarlijk kan zijn, block iets groters met een kleine hydra, maak een zooi tokens en bouw zo een klein leger op. Also props voor flavortext!

MarcelN met Hydra Engine
Ik ben het met je eens, Clockwork Hydra is geen spannende kaart (zpals de meeste clockwork beesten), en ik vind dat je goed je best gedaan hebt om hem te verbeteren. Je moet er nu echter wel veel mana instoppen om hem net zo sterk te maken. Clockwork hydra was een 5 mana 4/4 en dit is pas een 4/4 bij 8 mana, wat hem ook ietwat underwhelming maakt. Wel een stomme toevaligheid dat er nu twee hydras zijn die snake tokens maken Wat ik ook een beetje jammer vind is dat je alleen zijn eigen hoofden (snake artifact creature tokens) mag gebruiken om hem nieuwe counter te geven. Flavorwise klopt het perfect, maar voor playability had ik hem alle snakes laten sacrificen.

MagnusMagicus met Hydragon
Oke ik snap de wordplay tussen hydra en dragon, maar deze pokemon heet hydreigon (wat nog steeds een leuke wordplay zou zijn). deze knaap is bijna niet dood te krijgen, een opponent moet in zijn beurt en in jou beurt al meerdere keren damage doen op deze man om profit te maken, ander blijf je gewoon knallen met een 5/5, gelukkig werken removal spells wel nog gewoon. Verder vind ik de keuze voor 4 head counters een beetje raar, ik weet het niet misschien vind ik oneven getallen gewoon mooier. Het is zeker geen verkeerde kaart, en hydra's en draken zijn cool.

Bartist met Evereater
De terugkeer van feast and fodder, tevens gebruikt in het draken thema enkele tientallen edities terug! Het concept van deze man is erg cool, hak een hoofd er af, hydra eet zijn eigen hoofd op, en groeit nog twee extra koppen. Erg toepasselijk gevonden bij de naam. Een dingetje waar ik wel mee zit is het gebruik van fodder in een vacuum. Het moet altijd samen zijn met feast, want anders doet de mechanic niks. Ik snap dat het flavorfull werkt, maar praktisch gezien zou ik fodde zo verwoorden dat wanneer je hem sacrificed aan een ability van een creature (of dit nu feast is of niet) dat de creature alle counters krijgt. Nogmaals het concept is erg cool!

Daedalon met Volatile Frostburn Hydra
Allereerst snap ik niet zo goed waarom dit een legendary is, vaak zie je aan een naam toch wel of het een legendary is, maar deze naam voelt niet legendary. Ik ben wel blij om te zien dat je je oude design weggewerkt hebt, want die voelde niet zo hydra aan, deze wel. Het idee van een effect koppelen aan het casten van verschillende kleuren spells is ook goed uitgewerkt. Cast iets roods, maak hem groter, cast iets blauws, kaartjes rapen. Kaart voelt ook mooi rood/blauw aan. Het laatste effect is ook erg leuk.

MalcolmS met Hydra of Lerna
Een interesante vertolking van het verhaal van herakles (hercules is de romeinse vertelling ) en de hydra. Maar het werkt heel goed. Het idee van wonden dichtschroeien zodat er geen nieuwe hoofde kunnen groeien is erg goed verwerkt door het gebruik van wither. De verhalen van herakles vond ik altijd leuk om te lezen en deze hydra doet zeker eer aan het verhaal.

Magicfreak met Khalonas, invincible hydra
Ik heb deze kaart toch een paar keer moeten lezen voordat ik hem begreep, allereerst moet in het eerste stukje staan target creature you control named en in het tweede stukje mis ik de volledige naam ook Verder werken de abilities niet helemaal goed samen, eigenlijk wil je dater hydra hoofden doodgaan, want eigenlijk wordt khalonas daar sterker van. Echter als al je hoofden op zijn en khalonas gaat dood, dan maak je een spirit die ook meteen doodgaat. Want al je hoofden zijn dood, dus je 0/0 komt met 0 counters in play.

Jsterck1 met Hydra egg
Ik mis een type voor je kaart, ik ga er vanuit dat het een creature - egg is. Ik vind het idee van een hydra egg erg grappig en zag ik zeker niet aankomen Ik vind het mooi gevonden hoe je de hydra toch een variable p/t hebt gegeven en dit masochistische idee maakt hem ook wel rood/zwart. Echter zou ik die Banefire liever naar mijn tegenstander gooien

BluezamX met Erredar, Original Hydra
Een heuze hydra commander, met eminence nog wel. Ik moet heel eerlijk zijn, ik vind eminence een fout van wizards. Kaarten die iets doen zonder interactie vanuit een ander zone zijn per definitie gewoon te gevaarlijk (ik kijk naar jou Oloro, Ageless Ascetic) des al niet te min, vind ik deze qua power level nog wel meevallen, een leven gainen is niet super over powered. Daarnaast geeft hij hydra's extra hoofden, maar niet alleen hydra's want er zijn ook andere creatures die met +1/+1 counters in play komen, en dat maakt deze kaart heel felxibel als commander.

Reynaerd met Scylla, Terror of the Cliffs
Nog een griekse saga. Misschien dat je een beetje overboard bent gegaan met hoeveel details je kwijt wil op de kaart. 12 mana voor het 12e verhaal, niet te slopen, exact zoveel hoofden. Maar de kaart klopt in zijn geheel wel gewoon en ookal zou je text makkelijk op een kaart passen, denk ik dat je toch iets teveel wilde doen. Overigens is 6 creatures in een combat slopen zonder dat scylla damage krijgt (wat gebeurt door haar derde ability) wel echt insane, het is onmogelijk om op wat voor manier dan ook aan te vallen wanneer dit beest ligt, tenzij je natuurlijk flying hebt. dus ze is misschien zelfs ook te sterk te noemen.

Nielsbap met Commandar, Hydra Officer
Ook bij deze kaart ben ik bang dat je teveel hebt willen doen. Ik heb geprobeerd om al deze text in een set editor op een kaart te krijgen en dat is bijna niet te doen zonder dat de kaart onleesbaar wordt. Ook hier zeg ik weer dat eminence een erg sterk ability is, en in dit geval is dit ook erg eng. Je hoeft eigenlijk nooit de XX te betalen, want Commandar blijft toch wel groeien. Verder had ik het interesant gevonden als je deze eenzelfde bewoording had gegeven als Skullbriar, the Walking Grave, voor een iets duidelijkere verwoording met wat er nu precies gebeurt met alle counters. je ideeën zijn goed, maar houd er rekening mee dat magic kaarten maar een bepaalde marge hebben voor hoeveelheid text.

En dat waren ze dan! er zitten erg mooie kaarten tussen, en kaarten waar nog wel wat aan gesleuteld kon worden. Laat je vooral niet uit het veld slaan door commentaar van de judge! leer er van en doe vooral volgende keer weer mee, van fouten leert men immers.

Dan nu de top vijf in willekeurige volgorde:
BluezamX met Erredar, original hydra
daedalon met Volatile Frostburn hydra
bartist met evereater
Koendert met Unding hydra
sunitram met Dread Hydra

En de winnaar is.......................

Sunitram met Dread hydra!!!

Ik vond de kaart clean, mooi uitgevoerd en is eigenlijk precies wat ik zou verwachten van een mono zwarte hydra

Iedereen bedankt weer voor het meedoen, en tot de volgende BYC
bartist
5 jaren geleden
Bedankt voor de feedback, ik ga kijken of ik de fodder ability nog een andere verwoording kan geven!

Sunitram, gefeliciteerd!!
Magicfreak
5 jaren geleden
Gefeliciteerd Sunitram!
Sunitram
5 jaren geleden
Niiiice! Dank je kolonelnick, voor het hosten en de prijs Ik ga even over een nieuwe denken en dan gooi ik zsm ByC elftig-en-een online!
Triskelion88
5 jaren geleden
Gefeliciteerd Sunitram en bedankt voor het hosten kolonelnick

ik kijk nu al uit naar de volgende BYC
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top