Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #111

Sunitram
5 jaren geleden
En zo kwamen we aan bij de elftigeneerste editie van Build Your Card! Ook ik wil even m'n waardering uitspreken voor het enthousiasme waarmee er steeds aan dit topic wordt meegedaan, hulde! Dat er nog maar velen mogen volgen

Eerst maar weer eens de regels doen:

De regels:
- De winnaar is Judge van de volgende BYC en zal daarvoor ook het nieuwe onderwerp moeten kiezen.
- Je ontwerpt een kaart aan de hand van het door de Judge opgelegde thema en maakt deze kaart zo compleet mogelijk.
- Maximaal 1 kaart per deelnemer. Aanpassen mag, je oude idee vervangen voor een compleet nieuw idee mag, het enige wat niet mag is 2 of meer kaarten inzenden.
- Het is maar een spelletje dus heb vooral veel lol.

Een kaart wordt beoordeeld op basis van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

En dan moeten we natuurlijk nog een onderwerp voor deze ByC hebben. Voordat ik daaraan toekom eerst even een verhaaltje vooraf: 111 is voor mij namelijk een heel bijzonder getal. Het was de leeftijd van Bilbo Baggins toen hij de Shire verliet en de Ene Ring aan zijn neef Frodo gaf, wat tot mijn favoriete verhaal ooit leidde: The Lord of the Rings. Dat thema hebben we echter al gehad, dus gaan we wat anders, weliswaar verhaal-gerelateerds, doen: Build Your Saga!

Sinds Dominaria uitkwam hebben meerdere mensen geprobeerd om eens een Saga de ByC in te sneaken, dus die zullen ongetwijfeld zeer blij zijn met dit thema. Je bent volledig vrij in welk verhaal je wilt vertellen, als het maar in 3 stappen kan Wil jij een van de vele Dominariaanse verhalen vertellen? Doe je ding. Het ontstaan van de Guildpact? Ook prima. Voor mijn part gaat het over hoe je laatste avondje stappen eindigde met een beschamende hoeveelheid tijd die je bukkend voor de wc hebt doorgebracht, als er maar een leuke kaart uit komt! Geef alsjeblieft wel een kleine toelichting om welk verhaal het gaat, dat maakt het beoordelen makkelijker

Omdat ik nog in de nasleep van een verhuizing zit en in de tussentijd ook al de Secret Santa aan het hosten ben krijgen jullie iets meer tijd dan gebruikelijk voor deze edite; de deadline is zaterdag 22 december, 23:59! Met een beetje mazzel heb ik dan zondag de kaarten beoordeeld en mag de volgende editie op Kerstavond van start

Tot slot nog een voorbeeldje:

Rise of the Eldrazi

Enchantment - Saga

I: Exile a colorless creature card from your hand.
II: Any player may sacrifice a land. If a player does, remove a Lore counter from Rise of the Eldrazi.
III: You may cast a creature card that was exiled with Rise of the Eldrazi. For each land in each player's graveyard, it costs less to cast.

Succes!
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
MalcolmS
5 jaren geleden
The Hour of devastation
Enchantment - Saga

I: For each oponent, gain control of target creature that player controls
II: Choose up to one planeswalker. Destroy the rest
III: Destroy all lands
 bijgewerkt door MalcolmS 5 jaren geleden
Eclavyrr
5 jaren geleden
The Incredible Story of Fblthp

Enchantment - Saga

I: Create Fblthp, a legendary 1/2 blue Homunculus creature token.
II: Detain up to one target creature.
III: You get an emblem with "Homunculus creatures you control get +1/+1."

"An unsung hero until the end" - Epitaph

Een saga voor toch wel een van de grootste onbezongen helden van Magic the Gathering. Fblthp (spreek uit: Fibblethip) was een Homunculus in dienst van de Azorius, die op een dag door een Azorius Arrester als vrijwilliger werd aangewezen om een gevaarlijke crimineel met een toenemende rare smaak in slachtoffers in de val te lokken. Tegen alle (nou ja, voornamelijk Fblthps) verwachtingen was deze actie een succes en werd de crimineel gearresteerd. Als beloning mochten de afstammelingen van Fblthp een petitie indienen bij de Azorius Senaat om een gedenksteen op te richten waarin Fblthps heldendaden werden verteld.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
LordWhooT
5 jaren geleden
The end of the obzedat.

Enchantment - Saga

I: Exile target creature, Return it to the battlefield under its owner's control at the beginning of the next end step.
II: Exile target creature, return it to the battlefield under it's owner's control at the beginnen of your next upkeep, each opponent loses 2 life and you gain 2 life.
III: Exile target creature, each opponent loses life equal its mana cost and you gain life equal the life lost this way.

Triskelion88
5 jaren geleden
The Fall of Setessan

Enchantent - Saga

I: Create 5 1/1 Red soldier tokens under your control and put a 0/8 White wall Token with defender under control of each opponent
II: Create a 4/4 Legendary Artifact Creature token named the Hollow Horse with, Whenever Hollow Horse attacks creatures you control are unblockable.
III: Creatures you control get +3/+0 First strike and trample until end of turn

de referentie naar een klassieker lijkt mij duidelijk
 bijgewerkt door Triskelion88 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
The Story of Avacyn

Enchantment - Saga

I: Create Archangel Avacyn, a legendary 4/4 white Angel creature token with flying and vigilance. Creatures you control gain indestructible until end of turn.
II: Archangel Avacyn gets +2/+1 until end of turn. It deals 3 damage to each other creature and each oponent.
III: Sacrifice Archangel Avacyn. Creatures you control become Eldrazi in adition to their other types. They get +2/+1 until end of turn.

Deze Saga vertelt het verhaal over Archangel Avacyn. Aan het begin is ze een beschermengel, daarna wordt ze bezeten door de Eldrazi, en tot slot gaat ze dood, maar worden wel allerlei wezens op Innistrat Eldrazi, en tevens sterker.
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Story of Krampus
Enchantment - Saga
I, II - Until the begin of your next turn, whenever an opponent or an creature an opponent controls deals damage to a creature or player, that opponent loses 1 life and gets a naughty counter.
III - Create X 4/3 Red and Black Demon creature tokens named Krampus, where X is the number of naughty counters opponents have. They have haste, menace and "This creature can't attack players without naughty counters".

Hoe maak je van een rakdos-kaart een hersenkraker.... zo dus.
Jij kan aanvallen zonder gevolgen, terwijl je tegenstander moet afwegen of ze gaan aanvallen en blocken. Naar het verhaal was sinterklaas voor de kinderen die aardig zijn, en 'zorgen' de Krampus voor de onaardige kinderen.
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
Jsterck1
5 jaren geleden
Chronicle of the Unsung Hero

Legendary Saga


I : Create a 0/5 white "house" artifact token with Defender and lifelink.

II : Creatures you control cannot attack this turn. During each of your opponents next turns, they cannot target you or creatures you control for spells and/or attacks.

III : Create a 6/6 black demon token. This token has flying, indestructible and deals two damage to you during your upkeep.


Het boeiende verhaal over hoe ik ons huisje renoveerde in stap 1.
Compleet bekaf was en moest opladen in stap 2.
Daarom moet even iedereen mij met rust laten.
En in stap 3, de geboorte van mijn zoontje die soms serieus energie kan vreten daarom dat de demon token een beetje damage doet aan de life points...
Logisch toch
 bijgewerkt door Jsterck1 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
The roof is on fire
Enchantment - Saga
I - Add .
I - Add .
I - Add . Create a red 2/2 Goblin token named Bloodhound Gang.
"Burn, mother$%*#, burn."

https://www.youtube.com/watch?v=Adgx9wt63NY
BluezamX
5 jaren geleden
Kreeg een nieuw idee, dat minder storyline bevat maar een stuk beter werkt als kaart denk ik.

Ancient Spell of Trolls -
Enchantment - Saga

I, II - Choose one or both - Target Creature loses Hexproof for as long as you control Ancient Spell of Trolls, or target Creature gains Hexproof for as long as you control Ancient Spell of Trolls.
III - Destroy all Creatures without Hexproof.

De Trolls combineren al hun macht om zo hun vijanden te vernietigen. Het leek me leuk om een boardwipe te doen die iets beter te managen is, en wellicht jouw sterke creatures spaart. En als de bom af gaat kan je aanvallen op een leeg veld! Tegelijkertijd hebben alle tegenstanders 2 turns om een Naturalize te vinden, wat een zeker spanning in het spel houdt. Lijkt me in ieder geval leuker om tegen te spelen dan een simpele Damnation.
 bijgewerkt door BluezamX 5 jaren geleden
Daedalon
5 jaren geleden
Song of Gold and Silver
Enchantment - Saga

I - Each player discards his or her hand and draws seven cards.
II - Exile the top card from each player's library. Until end of turn, you may cast that card without paying its mana cost
III - Choose one: Destroy all colored permanents, or destroy all colorless non-land permanents.

The idea for this came from Nicol Bolas and Ugin, their looks and eventual conflict against eachother
 bijgewerkt door Daedalon 5 jaren geleden
sibrand
5 jaren geleden
Tale of the Three Brothers
enchantment - saga

I - Destroy target creature. At the end of the turn, sacrifice the creature with the largest power you control.
II - Exile target creature card from your graveyard. Create a token that's a copy of it.
III - Put an invisibility counter on up to two target creatures you control. Those creatures gain indestructible and hexproof.

Edit (na de inlverdatum): De lore hierachter is het verhaal van the three brothers uit Harry Potter. De eerste ability gaat over de Elder Wand: Je kan iedereen verslaan, maar wordt zelf ook gedood. De tweede over de stone of resuraction: je kan iemand terugroepen maar hij zal nooit helemaal bij deze wereld horen. De derde gaat over de invisibility cloak: je kan er de dood mee omzeilen.
 bijgewerkt door sibrand 5 jaren geleden
Flut123
5 jaren geleden
Goblin BOOMBOOMBOOMBOOM'er
Enchantment - Saga

I - Deal 5 damage to each creature and planeswalker.
II - Exile every artifact and enchantment except Goblin BOOMBOOMBOOMBOOM'er.
III - Say: "BOOM BOOM BOOM" and exile everything that's on the board except the card on the bottom of each player's library.

"BURN him, BURN him @$#&(#$(#(%!!"
Goblin Firebug
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
.... Als je hulp nodig hebt, of niet weet wat een saga is, dan kun je ook gewoon om hulp vragen @flut123
Want op het moment is je kaart niet speelbaar, noch logisch, nog correct
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Valt toch wel mee? Het "Choose 1" moet weg, maar verder is de kaart technisch correct (al vraag ik me af of de naam en mana cost op 1 regel gaan passen ). Het is wel een Un-kaart door de III restrictie die wat onduidelijk is als je niemand kan vinden die boom moet zeggen....
bartist
5 jaren geleden
Oke, misschien ben ik wat streng Misschien zie ik het verhaal in de saga niet zo goed, en gaat het daar fout
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ok, goed punt . Wat een flutverhaal momenteel
Flut123
5 jaren geleden
... flut...
Kijk maar naar t tekentje, t is unhinged
Ik zal t aanpassen
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden
Flut123
5 jaren geleden
Ow ja. Wanneer gaat de jury beoordelen?
bartist
5 jaren geleden
Ik heb mijn inzending omgegooid, was niet tevreden met m'n eerste inzending
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top