Build Your Card #111

MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ok, goed punt . Wat een flutverhaal momenteel
Flut123
5 jaren geleden
... flut...
Kijk maar naar t tekentje, t is unhinged
Ik zal t aanpassen
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden
Flut123
5 jaren geleden
Ow ja. Wanneer gaat de jury beoordelen?
bartist
5 jaren geleden
Ik heb mijn inzending omgegooid, was niet tevreden met m'n eerste inzending
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Ow ja. Wanneer gaat de jury beoordelen?


De deadline staat altijd in de eerste post, en daarna zal Sunitram spoedig beginnen het te beoordelen.
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Sunitram
5 jaren geleden
Quote:
6 dagen geleden
Omdat ik nog in de nasleep van een verhuizing zit en in de tussentijd ook al de Secret Santa aan het hosten ben krijgen jullie iets meer tijd dan gebruikelijk voor deze edite; de deadline is zaterdag 22 december, 23:59! Met een beetje mazzel heb ik dan zondag de kaarten beoordeeld en mag de volgende editie op Kerstavond van start


Je moet dus nog even geduld hebben, Flut123
kolonelnick
5 jaren geleden
Madness of Innistrad
Enchantment - saga

I - Create three 1/1 red and black vampire creature tokens with "Whenever this creature deals combat damage to a player, you may discard a card, if you do, draw a card."
II - Until end of turn, cards in your hand have madness. The madness cost is equal to the mana cost.
III - Transform Madness of Innistrad
___________________________________________________________________________________________________________

Embodiment of madness
Legedary Creature - Vampire Horror

Flying, First strike
Delerium - As long as there are four or more card types among cards in your graveyard, Embodiment of Madness has "whenever this creature deals combat damage to a player, you may discard a card. When you do, you draw 2 cards and lose 2 life."

Innistrad is zelfs zo gevuld met madness dat zelfs de verhalen die verteld worden tot leven komen
Verder heb ik de verwoording van delerium iets anders gedaan dan bijvoorbeeld Deathcap Cultivator want dit vond ik er mooier uitzien dan wanneer de uitleg van delerium achter het stukje tussen aanhalingstekens stond.

Ik moet wel zeggen dat ik dit tot nu toe een van de moeilijkste BYC's vond om een kaart voor te maken. Niet perse vanwege het creatieve deel, maar meer het mechanic gedeelte. saga's maken is geen makkelijk werk. Een saga maken wat met zichzelf werkt, leuk is en flavorfull is nog moeilijker.
 bijgewerkt door kolonelnick 5 jaren geleden
Flut123
5 jaren geleden
Sunitram ik zit al lang te wachten, wanneer komt de uitslag nou???
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Geef hem de tijd. De deadline is minder dan 24 uur voorbij, en met de kerstdagen heeft iedereen wel tijd tekort voor zelfs de dingen die moeten
bartist
5 jaren geleden
Kerst is nu voorbij, nu word ik ook nieuwsgierig naar de uitslag
Triskelion88
5 jaren geleden
Tromgeroffel
kolonelnick
5 jaren geleden
Ik vind het ondertussen ook wel spannend worden hoor
Sunitram
5 jaren geleden
Wederom sorry; naast alle feestdag-gerelateerde bedrijvigheden zit ik met een vriendin thuis die nergens heen kan vanwege een gekneusde voet, dus deze beoordeling heb ik steeds in de spaarzame vrije tijd die ik de afgelopen week heb gehad moeten schrijven. Anyway, zoals bij mij inmiddels traditie is: hier zijn de veel te late beoordelingen!

MalcolmS met The Hour of Devastation:

Eerlijk; ik weet niet zeker wat ik ervan moet vinden. Ten eerste, Hour of Devastation is eigenlijk al een kaart. Ten tweede: als je kaart 9 mana moet kosten, en zeker als die kaart dan ook nog eens aan Bolas gerelateerd is, ga dan ook lekker groot met je abilities! Bijvoorbeeld: die eerste ability gaat volgens mij over de Eternals. Zoek lekker iedereens deck door en haal daar het beste creature uit. Dat waren de Eternals tenslotte! De planeswalker boardwipe is leuk, maar zelfs de originele Hour of Devastation sloopt creatures en walkers en dat op 4 mana minder!
De flavor zit er duidelijk in, maar de kaart as is is gewoon , heel misschien vanwege de nonwhite Armageddon op het einde, te duur om echt devastating te zijn.

Eclavyrr met The Incredible Story of Fblthp

Onze favoriete Homunculus krijgt eindelijk de eer die hij verdient! Ik kan een beetje nitpicken over de verwoording van de eerste ability (die was in correct Magics: "create a blue 1/2 legendary homunculus creature token named "Fblthp"" geweest), maar verder heb ik er vrij weinig op aan te merken. Ja, dat de saga wat onpraktisch geprijsd is voor iets dat een 1/2 token dropt, 1 keer iets detaint en daarna een niet heel erg gesupport creature type boost, maar dat krijg je nou eenmaal als Fblthp je thema is; alles aan hem is onpraktisch Leuke knipoog naar een wat overschaduwd stukje Magic lore!

LordWhooT met The End of the Obzedat

Leuke kaart! De eerste twee abilities zijn duidelijke knipogen naar de twee incarnaties van de Obzedat die we al gehad hebben (al had je voor de verwoording van de tweede ability best nog even Obzedat, Ghost Council opnieuw mogen lezen), maar het is vooral de derde ability die ik stoer vind: de Obzedat is gevallen en iedereens schuld is kwijtgescholden, hier, hier heb je je leven terug. Met die manacost kun je je wel afvragen of ie Mythic moet zijn, maar flavorwise klopt ie als een bus!

Koendert met The Fall of Setessan

Ook bij jou laat de verwoording technisch wat te wensen over, maar inderdaad, de flavor is duidelijk. Ik vind het echt een geinig idee, maar ik ben bang dat je voor 4 mana wel erg veel naar de tafel brengt. 6 tokens voor 4 mana is niet niks, zeker niet als een ervan een 4/4 is en ze daarna ook nog eens unblockable zijn en een +3/+0 boost krijgen. Is trouwens de ability van het paard niet een beetje een nonbo met de derde ability van de Saga? Wat heb je nog aan first strike als niemand je creatures toch kan blocken? Ik ben bang dat deze net te veel doet voor net te weinig mana.

Magicfreak met The Story of Avacyn

Flavor is echt spot-on! Als je deze kaart leest, snap je gelijk het verhaal van het laatste Innistrad block. Ik moet helaas wel wat kritiek leveren; Archangel Avacyn is bijvoorbeeld al een kaart, de ability die de token maakt is niet helemaal goed verwoord (zie ook mijn commentaar bij de kaart van Eclavyrr) en ik vraag me af hoeveel je nog aan de derde ability hebt als je met de tweede ook jouw creaturebase even stevig hebt uitgedund. Verder is het een leuke, goed geprijsde kaart, maar nogmaals, ik vraag me af in hoeveel scenario's die laatste ability niet een beetje een anticlimax is...

bartist met Story of Krampus

Lekker flavorvolle kaart! Kleine nitpick: de eerste zin had gewoon met "until your next turn" kunnen beginnen, en opponents doen van nature geen schade aan elkaar; "a spell or creature an opponent controls" wel Ik weet niet zeker hoeveel demonen die laatste ability je doorgaans op moet leveren, maar dit lijkt me wel een heerlijke politieke Commander kaart! Vinkje!

Jsterck1 met Story of the Unsung Hero

Allereerst kudo's voor het feit dat je een persoonlijk verhaal in een Saga hebt verwerkt! Ook hier schort het een beetje aan de verwoording, maar de bedoeling is duidelijk. Functioneel gezien heb ik geen flauw idee hoe deze kaart gaat spelen; hij voelt aan als een 6/6 demon die je voor 5 mana Suspendt, maar vooral in Commander valt er voor die tweede ability ook wat te zeggen.
All in all, prachtig thema, maar ik heb wat moeite om deze kaart functioneel op waarde te schatten.

MagnusMagicus met The Roof is on Fire

HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Er is maar een ding slecht aan de Bloodhound Gang en dat is dat ze tegenwoordig niet meer optreden. Deze referentie wordt daarom ook zeer gewaardeerd Dat gezegd hebbende; ik ga ervan uit dat deze Saga ook gewoon 3 hoofdstukken doorloopt en je dus niet in de beurt dat je deze dropt un-tss-iegelijk veel mana krijgt. Maar zelfs dan is deze kaart gewoon OP. Ik ben de laatste tijd in Modern met Mono Red Frenzy aan het goochelen en als je ziet wat dat deck in een paar beurten al doet met Runaway Steam-Kin icm wat rituals en "gratis" creatures als Priest of Urabrask, dan ga je van deze kaart finaal uit je plaat.
Je liefde voor foute muziek wordt gedeeld, maar deze kaart is OP as Foxtrot Uniform Charlie Kilo

BluezamX met Ancient Spell of Trolls

Dit vind ik ZO'N stoer idee! Meestal kijken selectieve boardwipes naar creature types, kleuren of de personen bij wie de permanents op het veld liggen, maar een boardwipe die op keyword selecteert is bij mijn weten nog niet eerder voorbij gekomen. Correct geprijsd ook, MAAR... de eerste twee hoofdstukken werken maar half, want creatures met hexproof kun je niet targeten; ook niet om hexproof bij ze weg te halen. Buiten dat: heerlijke kaart!

Daedalon met Story of Gold and Silver
Ik moest Ugin even googlen om 'm storywise op waarde te kunnen schatten, maar voor alle drie de hoofstukken kan ik wel een verhaal bedenken dat op beide draken kan slaan. De Bolas Brothers laten het jagersbestaan achter zich om zich op hun eigen doelen te richten (de discard-draw ability), de tweede ability zou erop kunnen slaan dat Ugin Sarkhan van Bolas heeft verlost, maar dat Bolas meer dan eens zijn broer voor zijn eigen doeleinden heeft gebruikt en de derde zou erop kunnen slaan dat Bolas de Eldrazi heeft bevrijd, die Ugin heel graag allesbehalve actief zag. Qua functionaliteit vind ik 'm wat lastig te plaatsen, mede vanwege de thematische, maar ozo onpraktische mana cost. Misschien in een control Commander deck met Nekusar, the Mindrazer als commander? Oh en welke en hoeveel van de met ability II ge-exilede kaarten mag ik met deze kaart gratis casten?
Interessante kaart, maar ik ben wel heel benieuwd waar je 'm in zou spelen.

sibrand met Tale of the Three Brothers
Gelukkig voor jou snapte ik de kaart ook zonder uitleg En eerlijk? Deze kaart is AF. Prima mana cost, abilities lopen lekker in elkaar over en een niet te missen thema. Geinig detail dat de Invisibility Cloak ability zijn target(s) indestructible maakt; broertje 3 gebruikte de Cloak namelijk om Death te ontlopen. Kleine nitpick: de uit de mana cost had vooraan gemoeten, maar da's het enige mankement dat ik aan deze kaart kan vinden.

Flut123 met Goblin BOOMBOOMBOOMer
Om een beetje in Rick and Morty termen te praten: "that's just Worldfire with extra steps." Ik heb zelf nooit echt de lol van Worldfire gezien; je reset de game en verandert 'm in principe in een Sudden Death. Deze doet voor iets meer mana iets soortgelijks, maar dan nog naarder: iedere speler mag nog een kaart pakken en dan heb jij gewonnen. Misschien geinig als er ook een Mana Drain effect in je set zit? Het is tenslotte een Un-kaart, ik heb geen idee hoe serieus ik er verder nog op moet ingaan. Let wel even op je bewoording, zelfs un-kaarten moeten nog steeds goed beschrijven waar alle kaarten vandaan moeten worden ge-exiled (dus "exile all permanents, all cards in each player's hand and graveyard, and all cards from each player's library, except the bottom card.")

En tot slot kolonelnick met Madness of Innistrad
*spits out drink* Dit is ZO'N coole kaart! Zelfs als je je in de geschiedenis van Innistrad met Emrakul verdiept word je gek! Mana cost klopt als een bus, abilities lopen heerlijk in elkaar over en het thema had niet duidelijker kunnen zijn. Ook qua verwoording is deze kaart helemaal perfect. Wat een afsluiter voor deze BYC!

Voordat ik de winnaar ga uitroepen wil ik eerst even de kaarten bespreken die er voor mij echt duidelijk uit sprongen: Story of Krampus, Ancient Spell of Trolls, Tale of the Three Brothers en Madness of Innistrad deden allemaal leuke nieuwe dingen met het Saga thema en gaven zeer goed de lore er achter weer, voor een zeer correcte prijs. Kudo's! Er kan er echter maar 1 de winnaar zijn, en dat is wat mij betreft:

kolonelnick met Madness of Innistrad. Alles aan deze kaart 'hit home' bij mij en eerlijk: bij deze riep ik echt hardop "Ik wil dat Wizards dit MAAKT."

Iedereen weer bedankt voor het meedoen, en Nick, veel plezier met het hosten van BYC 112! Dat er maar geen noodgevallen van hoeven te komen

EDIT: Marit Lage vindt dat de verwoordingen van Magicfreak en Eclavyrr wel kloppen. Mi scuzi!
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
de ability die de token maakt is niet helemaal goed verwoord


Ik dacht dat ik hem wel goed had. Ik had namelijk voor de juiste verwoording gekeken naar de Dark Depths.
Maar het was in iedergeval weer een erg leuke ByC en ik feliciteer je van harte kolonelnick!
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Eclavyrr
5 jaren geleden
Ik had inderdaad ook naar Dark Depths gekeken voor de verwoording
De winnaar is terecht, dat was zo'n gaaf kaart design!
Grats Nick!
Sunitram
5 jaren geleden
En ik had mijn beoordeling gebaseerd op Tuktuk the Explorer
Maar dan heb ik niks over jullie verwoording gezegd. Wie ben ik tenslotte om Marit Lage tegen te spreken
bartist
5 jaren geleden
Ben blij dat m'n tweede idee goed bevallen is! Rakdos politics beviel mij ook meer dan m'n eerste idee: countersaga....

Gefeliciteerd Kolonelnick!
kolonelnick
5 jaren geleden
Ik heb echt heel veel moeite in deze kaart gestoken, ik wist wat ik ongeveer wilde doen, maar kon er niks op vinden, tot ik dacht, hey innistrad doet veel met transform. Ik ben blij dat het de moeite loont
Ik zal zo spoedig mogelijk de volgende byc posten, even nadenken over een leuk thema!
BluezamX
5 jaren geleden
Ach, je hebt nog tot kerstavond als we de woorden van Sunitram moeten geloven
Triskelion88
5 jaren geleden
Bedankt voor de uitgebreide comments sunitram, gefeliciteerd kolonelnick. ik ben nu al benieuwd naar de eerste van dit jaar
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top