Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build Your Card #112

kolonelnick
5 jaren geleden
Welkom allen, bij alweer de 112e editie van de Build Your Card. Wederom heb ik de eer om dit geweldige spelletje weer te hosten, wat al bijna 4 jaar meegaat!!

Eerst maar weer eens de regels doen:

De regels:
- De winnaar is Judge van de volgende BYC en zal daarvoor ook het nieuwe onderwerp moeten kiezen.
- Je ontwerpt een kaart aan de hand van het door de Judge opgelegde thema en maakt deze kaart zo compleet mogelijk.
- Maximaal 1 kaart per deelnemer. Aanpassen mag, je oude idee vervangen voor een compleet nieuw idee mag, het enige wat niet mag is 2 of meer kaarten inzenden.
- Het is maar een spelletje dus heb vooral veel lol.

Een kaart wordt beoordeeld op basis van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Dan nu het thema:
New year, new me
Wat is de bedoeling van dit thema. Maak een kaart die op een bepaalde manier de game restart voor een of beide spelers of de game gelijk trekt voor alle spelers. Om wat voorbeelden te noemen. Karn Liberated zegt letterlijk restart the game. Lich's Mirror restart voor jou de game (ook al staat dit niet letterlijk op de kaart) en Worldfire trekt voor iedereen de game gelijk en verandert dit in een soort sudden death. Alle drie deze kaarten zouden dus viable opties zijn voor dit thema.

De deadline is 14 januari 23:59
Succes en veel plezier!
MalcolmS
5 jaren geleden
Dat vroeg ik me inderdaad ook al af, maar goed, hier is mijn inzending:
BluezamX
5 jaren geleden
Fortune's Favor
Instant

Put all non-land permanents and Spells on the stack on a pile face-down and shuffle it. Starting with you, each player takes the top-card of the pile and puts it on the battlefield under his or her control. New targets may be chosen for non-permanent Spells. (Permanents don't leave the battlefield. The Stack order remains the same. Cast Spells go to their respective owner's graveyards.


Vond de juiste mana bepalen nog wel het lastigst voor deze kaart... Heb qua kleuren voor gekozen aangezien dit wel bij het Rakdos thema past naar mijn mening, in de early game roekeloos knallen en late game "vals" spelen om toch nog te kunnen winnen.
Reminder text klopt volgens mij redelijk met hoe de regels werken, en zo niet buigen we die een beetje om.
Niet gegaan voor een Un-set, deze kaart leek me leuker om in echte matches te spelen. Als het een Un-set zou zijn zou ik de cost verlagen naar .
 bijgewerkt door BluezamX 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Call the Corpses

Exile all nonland permanents, all cards in all hands and put all cards in all libraries in exile. Shuffle all graveyards into their owners libraries. Each players lifetotal becomes equal to the number of cards in that players library. Exile Call the Corpses.

"Now it's my turn!"
-Liliana Vess
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
token_guy
5 jaren geleden
planar peace
Instant


Each player discards their hand then shuffles all cards on the battlefield, graveyard and in exile into their library.
Then each player draws seven cards then each player may put a land, creature, artifact and enchantment onto the battlefield from their hand.

"When all the guilds cooperate everything is possible."
-Emmara
 bijgewerkt door token_guy 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Daedalon
5 jaren geleden
Ugin's Truth
Legendary Sorcery

(You may cast a legendary sorcery only if you control a legendary creature or planeswalker)
Exile all non-land permanents.

Restart the game, leaving in exile all Planeswalker permanents exiled with Ugin's Truth. Then put those cards onto the battlefield under their owner's control.

If this card was cast under it's owner's control after the game was reset once, you lose the game.

Legends speak of a Dragon Man who appeared in time to save Ugin from death, only to vanish moments later.
 bijgewerkt door Daedalon 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Cold Balance

Enchantment

:Counter target Spell, Any player may activate this ability

"I see a world on the edge of a blade. Without balance, it will fall."
Eclavyrr
5 jaren geleden
Kjeldor's Fallout
Legendary Sorcery

(You may cast a legendary sorcery only if you control a legendary creature or planeswalker.)
Exile all permanents, graveyards and all cards in each player's hand.
Each player searches their deck for up to three basic lands card and puts
those into play, then each player shuffles their deck and draws three cards.
Each player creates a 1/1 red Survivor creature token.
Each player's lifetotal becomes 10.

"War. War never changes." - General Varchild.

Een wat meer getunede versie van Jokulhaups. Hier bouwen de overlevenden weer een bestaan op nadat de oorlog alles heeft uitgewist. Recht van de sterkste en zo, maar iedereen begint met gelijke kansen.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
AncientOne
5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Gaaf om te zien hoe ieder z'n interpretatie heeft van het onderwerp!
Sunitram
5 jaren geleden
Temporal Save Point

Sorcery

Put a save counter on all permanents. For as long as a permanent has a save counter on it, if it would leave the battlefield, exile it with a save counter on it instead.

---

Temporal Reset

Instant

Aftermath

Each player's life total becomes their starting life total. Each player shuffles their hand, graveyard and each permanent without a save counter on it into their libraries, then draws 3 cards. Return each permanent card in exile with a save counter on it to the battlefield under its owner's control, then remove all save counters from all permanents. Exile the top X cards of your library, where X is the number of permanents you control.

---

Zolang als ik al bekend ben met Suspend (aka spells naar de toekomst sturen) zit ik al te broeden op een manier om in Magic terug naar het verleden te gaan. Dit was de minst gecompliceerde manier waar ik op kon komen ^^"
Lordherpie
5 jaren geleden
new year, new me

kolonelnick
5 jaren geleden
Nog maar een paar uurtjes te gaan people!
Daedalon
5 jaren geleden
t watermark maakt t kaartje van Lordherpie wel ietswat lastiger lezen
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
t watermark maakt t kaartje van Lordherpie wel ietswat lastiger lezen


Klik op 't plaatje, dan kun je 'm goed lezen.

@Lordherpie: ik zou nog wel even naar de verwoording van de kaart kijken, want die klopt niet helemaal
kolonelnick
5 jaren geleden
Voor degene die geduldig zitten te wachten. Ik ben bijna klaar met beoordelen. Morgen zal de daadwerkelijke uitslag volgen.
kolonelnick
5 jaren geleden
Daar is die dan. De uitslag! ik moet zeggen, ik heb het mezelf lastig gemaakt door een thema met weinig referentie materiaal te kiezen. Daarnaast zijn de ideeën zeer uiteenlopend!

MalcolmS met Robin Hood
So first of all, waarom is dit geen legendary vraag ik mij af? een iconisch figuur als Robin zou toch wel legendary zijn lijkt mij. Ik vind de trigger heel interessant en doet me een beetje denken aan de kaart Eureka. Het past ook wel bij Robin Hood. De mensen met weinig permanents jatten van de mensen met veel permanents. Ik vraag me alleen af of het niet mogelijk is dat dit infinite door kan gaan zolang iedereen blijft kiezen iets te stelen. Vooral in een multiplayer game. Iemand die beter is in wiskunde kan hier vast wel een rekensommetje op los laten. Al met al vind ik de kaart zeer interessant en passend bij het karakter.

BluezamX met Fortune's Favor
Chaos pile! dit is echt een van mijn favoriete formats om te spelen als de potjes commander langdradig worden. En deze spell doet iets soortgelijks. Ik vraag me alleen of de verwoording wel helemaal juist is. Ik denk namelijk dat de laatste zin overbodig is. Ik snap dat je dit als reactie kan doen op een andere spell die gecast wordt, maar die spell resolved dus uiteindelijk twee keer? want hij ligt op de stack en wordt dan nog een keer op de stack gelegd. Ik denk dat je hier hele rare regel territory inkomt. Ik denk dat de kaart als sorcery dan ook beter was geweest en dit effect alleen met permanents in play had gedaan. Dat had de kaart iets minder ingewikkeld gemaakt.

Magicfreak met Call the Corpses
Dit is een heel interessant effect. In theorie zou dit een prima balancer van de game zijn. Echter zie ik deze kaart heel makkelijk gespeeld worden in een graveyard matters deck met veel discard, delve en dredge. Als jouw graveyard namelijk groter is dan die van een tegenstander geeft dit jou een mega voordeel. En dat maakt deze kaart juist zo leuk. In elk ander zwart deck balanced deze kaart prima de game. in een dedicated graveyard deck, oh boy heb jij even feest!

token_guy met Planar Peace
Ik vraag me af of het discarden van de hand hier nodig is. Je kan het namelijk ook zo verwoorden dat de hand meegeschud word. Echter kan het discarden van kaarten nog wel eens relevant zijn met bijvoorbeeld madness. Het idee om na de reset iedereen wat extra's te geven is natuurlijk leuk en dit is iets waar jij natuurlijk je deck naar bouwt, zodat jij altijd de dikste dingen in play legt. Erg leuke kaart.

Bartist met Incendiary Moss
Voor iets met Incendiary in de naam is deze kaart heel erg.... niet rood? Het leuke aan deze kaart is het feit dat jij ten alle tijden kan bepalen of dat het board volledig leeg geveegd word, simpelweg door te blocken. Dit zal tegenstanders heel zenuwachtig maken, zeker als deze al vanaf beurt 0 in play ligt. Stop wat kaartjes in je deck die ergens counters van af kan halen en dit verandert langzaam in een eenzijdige boardwipe, erg cool.

Daedalon met Ugin's Truth
Erg leuk om een legendary sorcery te zien in Build Your Card, die zie je niet zo vaak net zoals saga's. Ik heb even de Comprehensive rules over restarting the game erbij gepakt om te zien of dat de kaart werkt zoals bedoelt, en dat doet deze! De verwoording klopt ook als je bijvoorbeeld naar karn kijkt. Een leuke kaart die flavorwise ook wel bij ugin past. En natuurlijk speel je deze kaart in superfriends, zodat jij meer voordeel hebt dan je tegenstanders.

Koendert met Cold Balance
Deze kaart had ik niet geheel verwacht bij het thema, maar het past wel. Het brengt immers een zekere balans in de game waarbij iedereen de mogelijkheid heeft om te counteren. Ik vraag me alleen af, is deze kaart leuk? iedereen de mogelijkheid geven om alles te counteren gaat waarschijnlijk veroorzaken dat iedereen mana open zal houden om alle leuke plays te stoppen en hierdoor zal niemand meer iets durven spelen, wat de game ontzettend vast zal laten lopen. Het idee achter de kaart is goed, maar misschien had er nog een restrictie aan gemoeten.

Eclavyrr met Kjeldor's fallout
Nog een legendary spell, past ook wel een beetje bij het thema denk ik. Jokulhaups is geen leuke kaart. Dus om een getweakte leukere versie te zien dan die kaart maakt me wel blij. Ik vind het idee erg cool. Alles gaat kapot en de overlevende bouwen opnieuw op. Het brengt de game perfect in balans (as all things should be). Er valt verder niet veel meer te zeggen, coole kaart.

AncientOne met Life in Reverse
De kaart is mooi simplistisch in design. Het eerste wat ik gedaan heb toen ik deze kaart bekeek was opzoeken hoe negative life werkt in magic. Nu vraag ik mij af, hoe werkt deze kaart met negative life? Ik zou zeggen dat je dan meer leven krijgt dan je starting life total want -- = +. Misschien dat ik er teveel achter zoek, aangezien negative life bijna nooit voorkomt in magic, maar wel iets is waar rekening mee gehouden zou kunnen worden.

Sunitram met Temporal Save Point//Temporal Reset
Would you like to save the game? dat was het eerste waaraan ik moest denken toen ik de kaart zag Het idee van naar het verleden gaan komt goed naar voren in de kaart. Je reset de game in principe naar een punt in het spel waar je de save point cast. Ik vraag me alleen af, waarom exile je kaarten van de top van je library na het resolven van de reset? is dit om te zorgen dat er evenveel kaarten in je deck zitten als wanneer je de save point caste? Het idee is in ieder geval tof.

Lordherpie met New year's resolution
Altijd leuk om een nieuwkomer te zien. Ik zal je dan ook gelijk even helpen met de verwoording van je kaart. Het idee is namelijk leuk, maar er zijn een aantal dingen die je moet weten betreft verwoording.
- Een token is altijd een permanent in play zoals creature tokens, clue tokens, treasure tokens etc. Wat jij hier bedoelt zijn counters, zoals +1/+1 counters -1/-1 counters, save counters etc.
- Aan de eerste regel moet een timing restrictie zitten. Denk aan at the beginning of your end step, if you didn't cast a red spell this turn, put a resolution counter on new year's resolution
- De derde regel moet ongeveer het volgende zijn. At the beginning of your upkeep (eigenlijk wordt bij timing altijd het woordje at gebruikt) if there are 4 or more resolution counters on new year's resolution, remove them. Your life total becomse your starting life total.
- Aangezien de kaart geen verwijzing maakt naar het verwijderen van permanents, is de laatste regel overbodig. Let ook op hoofdletter gebruik aan het begin van zinnen. Verder, life totals veranderen is vaak een heel erg wit ding, rood doet dit zelden. De kaart is leuk bedacht en hopelijk helpen deze tips je een beetje! Doe volgende keer vooral weer mee en blijf bijleren. maak er een goed voornemen van

nou nou, dat was een interesante BYC om te beoordelen. Ik heb een hoop leuke designs gezien en ben blij dat jullie het thema zo breed opgevat hebben. Echter kan er maar een de winnaar zijn.

De top 3 in willekeurige volgorde!
Sunitram met Temporal Save Point//Temporal reset
Eclavyrr met Kjeldor's fallout
Magicfreak met Call the Corpses

en de winnaar is.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Magicfreak met Call the corpses!
Het tofste van deze kaart vond ik het feit dat je hier een deck omheen kon bouwen, waardoor deze kaart ontzettend de abusen is, dat gaf hem net de edge tegenover de andere twee!

Iedereen bedankt voor het meedoen, en op naar de volgende!!
Lordherpie
5 jaren geleden
bedankt voor de tips en de vriendelijke woorden.
een dingetje kan ik verdedigen. de kleurkeuze was namelijk heel bewust rood vanwege het thema 'goed voornemen'.
rood is natuurlijk heel aggressief... het niet casten van spells past niet bij rood en niet voor niks een goed voornemen (dit rode deck zal dit jaar liever zijn voor zn tegenstander'. ik voelde me daardoor ook niet gebonden aan de effecten die passen bij rood .
thematisch past een lifegain bij een goed voornemen om minder damaging effecten te spelen (en bij de analogie van t stoppen met roken ).

enfin, beetje fantasie op hol laten slaan dus
wellicht doe ik binnenkort weer eens mee om te zien of ik beter in het thema van het eigenlijke spel te blijven. tis best leuk om zelf wat te verzinnen.
BluezamX
5 jaren geleden
Gefeliciteerd MagicFreak! En ja, daar had ik niet aan gedacht. Ik krijg al medelijden met de Judge als ik er aan denk
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top