Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build Your Card #113

BluezamX
5 jaren geleden
Quote:
6 minuten geleden
Quote:
13 uren geleden
Quote:
15 uren geleden
Nee, die van Eclavyrr steekt met kop en schouders boven de rest uit...
Die van LordWhooT is bovendien fors overpowered.


Het is puur sterk in een lifegain deck, en de orzhov hebben nooit een lifegain thema die absurd sterk is. Puur lifegain en extort. Daar is de kaart op gemaakt.

Dat het sterk kan zijn is logisch, elke kaart kan sterk zijn toch?


Als ik een van de gelinkte sac-outlets heb, krijg ik voor 3 mana een 1/4-mannetje, die early game de meeste creatures kan blocken, en mid- tot late game at will in 4 1/1 flyers veranderd...
Vandaar: fors overpowered...
(Hij heeft m.i. 2 toughness teveel of kost 2 mana te weinig...)


Een 5 mana 1/4 lifelink die je veel KAN geven is onspeelbaar in 99% van de decks, zelfs in BW decks. Momenteel is de kaart prima.
Sunitram
5 jaren geleden
Besides, de gelinkte outlets saccen een creature als cost, wat betekent dat je 1/4tje allang in je graveyard ligt te chillen op het moment dat jij je levens krijgt. Ik ga niet ontkennen dat de kaart krachtig is, maar je hebt wel minimaal een 3-card combo nodig om hier echt enge dingen mee te doen.

EDIT: Doomgape kan het wel in z'n eentje. Maar die kost 7 mana.

Anyvay, is het misschien niet beter als we het judgen aan de judge overlaten?
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Ik dacht: ik start iets leuks door te benoemen welke kaarten we van anderen gaaf vinden, wist niet dat het zo uit de hand zou lopen
LordWhooT
5 jaren geleden
Niks mis toch? Daar zijn forums ook voor!
Magicfreak
5 jaren geleden
Ik zie inderdaad dat het lang begint te duren tot de uitslag. Zal er vaart achter zetten.
Ik probeer de uitslag morgen online te zetten.
Reynaerd
5 jaren geleden
Judge?

We zijn allen heel nieuwsgierig!

(En een paar zullen teleurgesteld zijn dat dit niet de uitslag- maar een herinneringspost is)
LordWhooT
5 jaren geleden
Dammit, daar was ik wel voor aan het kijken.
bartist
5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Jongens, het spijt me zeer, ik ben aan het vorderen met beoordelen.
Als het er morgen niet op staat ben ik een...
Nee daar zal sowieso geen sprake van zijn. Morgen staat 'ie erop.
Jullie hebben mijn woord!
Thedouwegames
5 jaren geleden
nice
Flut123
5 jaren geleden
Ik doe er eentje voor de lol, maar ik ben helaas te laat...

GET SWAT!
Creature - Swat Team

Swat
If GET SWAT deals damage to an opponent, deal 1 damage to each creature he/she controls.
3/3


P.S. kun je hem alsnog beoordelen?
Edit Magnus: na de deadline, volgende keer beter
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Nee, ik kan hem niet beoordelen, maar een zelfbedachte kaart delen is natuurlijk altijd leuk!
Thedouwegames
5 jaren geleden
al bijna klaar Magicfreak?
Magicfreak
5 jaren geleden
Nou, daar is hij dan eindelijk. Ik zal mijn best doen zo goed mogelijk te beoordelen, en mijn excuses voor als jullie het lang vonden duren.
Er zijn weer veel inzendingen gedaan!

bartist met Repetitive Denial
Ik zie dat je goed hebt nagedacht bij het maken van deze kaart. Aan de ene kant zie ik dit niet echt als een sterke kaart, maar als ik dan bedenk welke gevaren je hiermee uit de weg kan ruimen zie ik zeker potentie voor deze kaart in menig side-board. Al met al een goed gebalanceerde kaart dus: niet al te sterk, maar als het erop aankomt kan hij je zomaar redden van gevaarlijke spells. Een originele draai aan een counterspell!

BluezamX met Bailiff of the Moment
Ik vind het leuk dat je een echt bestaand personage uit de storyline hebt genomen voor deze kaart. Toch komt hij een beetje chaotisch op mij over. Wat ik zie is een samenpakking van alle abilities uit de set, niet echt als een goed uitgewerkt origineel idee. Al die verschillende elementen van deze guilds die hun gewoonten en ideeën vertegenwoordigen samengepakt op één kaart. Ik vind dat wel erg tegenstrijdig. Zo heb je bijvoorbeeld de woestheid en rauwheid van Gruul, tegenover het gevoel voor rechtvaardigheid en de wet van Azorius. Het is gewoon zo tegenstrijdig, dat het wat mij betreft niet bij elkaar op een kaart past.
Nou, tot zover het ongezouten commentaar. Nu wil ik kijken wat de kaart precies kan, los van de flavour. Als ik zo lees wat hij allemaal kan vind ik de kaart erg sterk. Maar omdat je wel genoeg mana tot je beschikking moet hebben en/of de juiste kleuren om dit creature te kunnen casten, vind ik hem niet té sterk. Als commander lijkt hij me ook erg leuk om te spelen, maar dan ben ik wel erg benieuwd wat je er omheen wilt bouwen
Al met al vind ik dit dus echt een minpunt voor flavour, maar wel een leuke, goed speelbare kaart.

Eclavyrr met Domri’s Inspiration
Dit vind ik nou zo'n typische simpele, maar leuke kaart. Deze krijgt van mij sowieso een pluspunt in flavor. Niet gecompliceerd en lekker overzichtelijk. Zoals al genoemd een leuke variant op Manamorphose. Je hebt er goed naar gekeken dat deze kaart ten opzichte van Manamorphose een upgrade (riot) heeft gekregen, maar ook weer ter compensatie de sorcery speed en de mana cost iets moeilijker hebt gemaakt, en natuurlijk dat je alleen en kan krijgen. Hierdoor is deze kaart goed in balans, en net als Manamorphose sterk in de juiste decks.

Krabbel met Enezesku of the Obzedat
Leuk, een finisher! Leuk dat je zo creatief bent omgegaan met de afterlife ability. Mijn eerste indruk was: "Wow, deze kaart is insane sterk!", maar als ik er wat lager naar kijk zie ik dat de kaart zeker niet overpowered is. Hij kost immers 9 mana, en als je de spirits eenmaal hebt, moet je nog steeds vrezen voor boardwipes. Ook safed dit creature je niet als je bijna dood bent (weinig levens). Hij is dus echt bedoelt om iemand te finishen. Daarom vind ik deze kaart zeker niet te sterk.

Koendert met Simic Mutation Chamber
Weer een voorbeeld van simpel, maar leuk. Deze komt goed tot zijn recht in de juiste decks, met name de adept decks om creatures sneller te kunnen adepten (denk bijvoorbeeld aan Incubation Druid). Ook in standard Merfolk zie ik potentie.
Toch denk ik dat je de casting cost van deze enchantment wel wat had kunnen verlagen naar bijvoorbeeld . Dan was hij wel beter geweest, maar niet te sterk.
Ik denk dat hij niet alle adapt decks zou halen.
Ook past dit niet helemaal in het idee van een enchantment, want die hebben nooit activated abilities waarbij je ze moet tappen.

Sunitram met Safety Ooze
Pluspunt voor flavor! Dit past echt helemaal in Simic. De activate ability vind ik al sowieso goed bedacht. Niet heel goed, maar ook zeker niet slecht.
Wat ik vooral leuk vind is dat hij elke keer counters krijgt. Hierdoor heeft hij synergie met veel andere Simic kaarten. Neem bijvoorbeeld Simic Ascendancy. Elke keer als je adept krijg je nog een extra growth counter, en wie wal dat nou niet?!

Daedalon met Tomik Vrona
Creatief nagedacht! Goed ook dat je er bij de ability aan gedacht hebt hem zo te maken, dat je hem eigenlijk niet als commander kan gebruiken, want anders was hij echt te sterk geweest. Ik vind hem nu eigenlijk al erg sterk. Ik denk dat hier veel dodelijke combo's mee te vinden zijn.
Hij kan zelfs goed werken als removal tegen creatures van je oponent, want stel dat je oponent een creature heeft liggen met: "Whenever this creature dies, exile it instead." of "Whenever this creature dies, instead shuffle it into its owners library." Dit kan erg grappige situaties opleveren!

Sibrand met Borborygmos, the Furious
Ik vind deze kaart niet echt origineel, maar wel erg goed in bepaalde decks.
In limited kan hij zelfs goed gespeeld worden zonder andere creatures met riot.
Lekkere smasher, precies zoals iedereen Borborygmos kent!

Kolonelnick met Involve the audience
Coin flips is weer helemaal in!
Ik was toch echt even bang dat ik helemaal geen Rakdos kaart zou kunnen beoordelen
Leuk random effect en helemaal in de stijl van Rakdos. Als ik niet beter wist, en ik had deze kaart tussen de spoilers van RNA gezien zou ik geen moment hebben gedacht dat de kaart niet in de set hoort. Niet te sterk, niet te zwak, gewoon precies wat je zou verwachten bij een random effect.

LordWhooT met Guard of the Obzedat
Ik ben het er absoluut niet mee eens dat deze kaart overpowered is. Sure, hij kan erg goed zijn in combinatie met bepaalde andere kaarten. Maar dan moet je er ook wel echt de moeite voor doen om die combinatie online te krijgen. Zoals je zelf ook al hebt aangegeven kán deze kaart goed zijn, maar dat is absoluut lang niet altijd het geval.
En net zoals bij de kaart van Krabbel moet je ook hier natuurlijk vrezen voor tegenstanders met boardwipes.

Thedouwegames met champion of the guilds
Ik kijk hier eigenlijk ongeveer net zo tegenaan als bij de kaart van BluezamX. Ik vind het gewoon echt niet flavorful als je al die verschillende guild mechanics bij elkaar propt. Ook hier is het weer zo dat buiten dat feit, het gewoon een goeie kaart is, waar je veel leuks omheen kan bouwen, maar ik vind ook hier dat er eigenlijk niet aan is voldaan dat de kaart echt kenmerkend is voor een bepaalde guild.

Jsterck1 met Continuous Suffering
Heftige kaart! Hij neigt wel wat naar de kant van te goed, maar ik vind dat het nog wel net kan. Hier kan je erg hard mee gaan. Speel een boardwipe, en je krijgt alle creatures terug in de vorm van 1/1 flyers. Bovendien wordt het voor je oponent nagenoeg nutteloos om een boardwipe te spelen, behalve natuurlijk als hij 2 achter elkaar kan casten.
Ook is deze kaart erg goed met sac outlets zoals Phyrexian Altar en Ashnod's Altar.

Reynaerd met Sphinx of Lyev
Ik ben blij dat Reynaerd toch nog zijn kaart heeft gedeeld, want ik vind hem erg origineel!
Je kan je tegenstander heel erg verrassen met deze combat trick, en dan heb je zelf ook nog eens een degelijke flyer. Hij lijkt mij een erg goede aanvulling op de U/W control decks in standard die Teferi en Karn zo goed mogelijk willen beschermen.

Pfieuw, wat een verantwoordelijkheid was dit zeg!
Ik heb deze BYC echt heel veel topkaarten gezien, maarja, er kan maar een winnaar zijn.

De top 3 in willekeurige volgorde!
Eclavyrr met Domri’s Inspiration
Sunitram met Safety Ooze
Daedalon met Tomik Vrona

en de winnaar is
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sunitram met Safety Ooze!
Ik vind deze kaart gewoon echt enorm tof, en de synergie met vele andere Kaarten.
Ook echt heel goed nagedacht over dat de kaart goed in balans. Niet te sterk, en zeker niet te zwak!

Heel erg bedankt voor het meedoen iedereen, en ik kijk uit naar de volgende!
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Daedalon
5 jaren geleden
Congratz sunitram, ik kijk er naar uit naar wat voor thema jij gaat kiezen
bartist
5 jaren geleden
Addendum blijkt toch een complexer keyword zijn om omheen te designen dan ik dacht
Gefeliciteerd Sunitram!

Bij deze ook nog een update voor de hulppagina:
Build your Card 108 - Son of a.. (Familie van bestaande kaarten) - Eclavyrr
Build your Card 109 - Fairytales - kolonelnick
Build your Card 110 - So many heads! (Hyrdras) - Sunitram
Build your Card 111 - Build your Saga - kolonelnick
Build your Card 112 - New year, new me (Reset or equalization) - Magicfreak
Build your Card 113 - Ravnica Allegiance - Sunitram
LordWhooT
5 jaren geleden
Gefeliciteerd sunitram!
Eclavyrr
5 jaren geleden
Grats Sunitram!
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
7 uren geleden
Koendert met Simic Mutation Chamber
Weer een voorbeeld van simpel, maar leuk. Deze komt goed tot zijn recht in de juiste decks, met name de adept decks om creatures sneller te kunnen adepten (denk bijvoorbeeld aan Incubation Druid). Ook in standard Merfolk zie ik potentie.
Toch denk ik dat je de casting cost van deze enchantment wel wat had kunnen verlagen naar bijvoorbeeld . Dan was hij wel beter geweest, maar niet te sterk.
Ik denk dat hij niet alle adapt decks zou halen.
Ook past dit niet helemaal in het idee van een enchantment, want die hebben nooit activated abilities waarbij je ze moet tappen.


thnx voor de feedback, ik vond juist als hij goedkoper werd dat deze naar het randje van te sterk ging
Simic staat voor mutaties dus waarom niet met enchantments dat was de gedachte erachter ook, ik had er ook een colored artifact van kunnen maken maar die zitten weer niet echt in Simic als voorbeeldje hierbij een enchantment met een activated ability waarbij getapt moet worden Second Wind (dus een relatief unieke mutatie)

neemt niet weg gefeliciteerd Sunitram
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Bij deze ook nog een update voor de hulppagina:


Done!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top