Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build Your Card #114

Daedalon
5 jaren geleden
Hey! Gegroet allen, en welkom bij de #114e editie van Build Your Card

Even een tussenstukje voordat we verder gaan, ik ben een niet veel wetende casual speler, dus het kan zo maar zijn dat ik een kaart kan gaan kiezen waar de meesten een wtf reactie van kunnen krijgen, dus bij deze, excuses vooraf.

hoe dan ook, even een FYI
De regels:
- De winnaar is Judge van de volgende BYC en zal daarvoor ook het nieuwe onderwerp moeten kiezen.
- Je ontwerpt een kaart aan de hand van het door de Judge opgelegde thema en maakt deze kaart zo compleet mogelijk.
- Maximaal 1 kaart per deelnemer. Aanpassen mag, je oude idee vervangen voor een compleet nieuw idee mag, het enige wat niet mag is 2 of meer kaarten inzenden.
- Het is maar een spelletje dus heb vooral veel lol.

Een kaart wordt beoordeeld op basis van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

De Thema deze keer:

Split cards waarbij je 1 of 2 effecten kan kiezen voor de prijs van 1 kaart!

Een voorbeeld:


De deadline staat op 24 februari 23:59
Veel plezier en succes!
kolonelnick
5 jaren geleden
In 114 edities kan ik me eigenlijk niet herinneren dat er ooit een splitkaart is ingezonden (okay misschien een aftermath kaart, maar nooit echt een originele splitkaart). Ik kan het fout hebben natuurlijk en iemand weet dit vast beter dan mij.
Erg origineel dus en echt tof om te zien dat we na ruim 100 edities nog steeds originele ideeën zien! Ik ga hier even mee aan de slag, want splitkaarten zijn lastig (denk ik)
bartist
5 jaren geleden
Ik heb wel een keer een splitkaart gemaakt (ByC 55), en het is lastig
ik sla mezelf voor m'n kop dat ik zelf nooit aan het onderwerp gedacht heb, ik ga brewen!

voor de mensen die nog niet zo lang mee doen aan magic: in het oude/2e Ravnica block was er een mechanic genaamd Fuse waardoor je beide kanten kan casten als je beide costs betaald. Links en rechts moeten dan wel op elkaar aansluiten, zie bijvoorbeeld Give // Take (en voor de benaming lees je het als "Give and Take")
Magicfreak
5 jaren geleden
Bedankt Daedalon dat je de verantwoordelijkheid van ByC op je hebt gebomen, en dat je ook nog zo'n tof thema hebt gekozen
Daedalon
5 jaren geleden
geen probleem, zou wel jammer zijn als de BYC plots tot z'n einde kwam eh?
bartist
5 jaren geleden
Doom // Destruction //
Instant // Sorcery
Whenever a nontoken creature dies this turn, create a 1/1 white and black Spirit token with flying
//
Destroy all creatures and artifacts

Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
Jsterck1
5 jaren geleden
Rinse // Repeat //

Instant // Sorcery

Scry 1, you may return a non-land permanent to it's owners hand.
//
Return another target instant or sorcery card from your graveyard to your hand.
Add to your mana pool.

(Aftermath : you may cast this spell from your graveyard, when you do, exile this card)
 bijgewerkt door Jsterck1 5 jaren geleden (Kaart type aangepat)
bartist
5 jaren geleden
@Jsterck; Is je "Aftermath" kant een instant of sorcery?
Jsterck1
5 jaren geleden
We zullen er maar een sorcery van maken...
Jij ziet ook alles he bartist
BluezamX
5 jaren geleden
Don // Doff

Sorcery // Instant

You may return an Equipment or Aura card from your graveyard into your hand.
//
Attach target Aura or Equipment you control to target creature you control that can be targetted by that Aura or Equipment.


Het kost in Magic in ieder geval minder tijd om van equipment te veranderen dan in D&D
Triskelion88
5 jaren geleden
Serve in in the light // Serve in the Dark //

Instant // Instant

Put two 1/1 white Soldier creature tokens onto the battlefield
//
Put two 1/1 white and black Spirit creature tokens with flying onto the battlefield.

(Aftermath : you may cast this spell from your graveyard, when you do, exile this card)
 bijgewerkt door Triskelion88 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Quote:
37 minuten geleden
We zullen er maar een sorcery van maken...
Jij ziet ook alles he bartist


Tja, is misschien m'n programmeur/docent-tik

Over alles gezien gesproken, BluezamX: Je mist een rarity
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Serve // Protect //


Ik weet niet of het bewust was of niet, maar Protect // Serve is al een Magic kaart


Nurture // Grow //
Sorcery // Sorcery
Create a green 1/1 Elemental creature token with trample and "Landfall - Put a 1/ 1 counter on this creature."
//
Search your library for up to two basic Forest cards and reveal them. Put one of them on the battlefield and the other in your hand. When you fuse Nuture // Grow, instead put both of them on the battlefield.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
6 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Serve // Protect //


Ik weet niet of het bewust was of niet, maar Protect // Serve is al een Magic kaart




haha dat wist ik niet ik een nieuwe naam bedenken
kolonelnick
5 jaren geleden


simpel kaartje, bescherm je je eigen beest in combat, of finish je eentje die al in combat geweest is? Kaart is zo verwoord dat je in multiplayer games ook de creature van een andere speler kan redden.
 bijgewerkt door kolonelnick 5 jaren geleden
Eclavyrr
5 jaren geleden
Resist // Assimilation
Instant // Sorcery

Resist
Target creature gets -3/+3 until end of turn.
"Cease this futile effort..."

//

Assimilation
Aftermath (Cast this spell only from your graveyard. Then exile it.)
Gain control of target creature if its power is 1 or less.
"and join the Eldrazi swarm."

 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
@Eclavyrr: Zijn beide kanten instant? (en ik zie synergie tussen de twee kanten, had je Fuse in gedachte?)
Eclavyrr
5 jaren geleden
Goed punt, even aangepast
bartist
5 jaren geleden
Ik twijfel trouwens of de kaart werkt zoals je wilt dat hij werkt. Je moet een valide target toch kiezen op de stack, dus je kan niet een Grizzly Bears kiezen met Resistance om het vervolgens ook te targeten met Assimilation? Tijdens het casten is de bear nog 2/2 dus geen valide target...
Misschien een verwoording die het effect verlaat? "choose target creature. If that creature has power 1 of less, gain control of that creature" oid?

Het idee is gaaf though!
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
TheRobinros
5 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Ik twijfel trouwens of de kaart werkt zoals je wilt dat hij werkt. Je moet een valide target toch kiezen op de stack, dus je kan niet een Grizzly Bears kiezen met Resistance om het vervolgens ook te targeten met Assimilation? Tijdens het casten is de bear nog 2/2 dus geen valide target...
Misschien een verwoording die het effect verlaat? "choose target creature. If that creature has power 1 of less, gain control of that creature" oid?

Het idee is gaaf though!


Hij werkt wel als je hem verwoord als "Gain control of target creature if it has power 1 or less."
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top