Build Your Card #114

bartist
5 jaren geleden
Quote:
37 minuten geleden
We zullen er maar een sorcery van maken...
Jij ziet ook alles he bartist


Tja, is misschien m'n programmeur/docent-tik

Over alles gezien gesproken, BluezamX: Je mist een rarity
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Serve // Protect //


Ik weet niet of het bewust was of niet, maar Protect // Serve is al een Magic kaart


Nurture // Grow //
Sorcery // Sorcery
Create a green 1/1 Elemental creature token with trample and "Landfall - Put a 1/ 1 counter on this creature."
//
Search your library for up to two basic Forest cards and reveal them. Put one of them on the battlefield and the other in your hand. When you fuse Nuture // Grow, instead put both of them on the battlefield.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
6 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Serve // Protect //


Ik weet niet of het bewust was of niet, maar Protect // Serve is al een Magic kaart




haha dat wist ik niet ik een nieuwe naam bedenken
kolonelnick
5 jaren geleden


simpel kaartje, bescherm je je eigen beest in combat, of finish je eentje die al in combat geweest is? Kaart is zo verwoord dat je in multiplayer games ook de creature van een andere speler kan redden.
 bijgewerkt door kolonelnick 5 jaren geleden
Eclavyrr
5 jaren geleden
Resist // Assimilation
Instant // Sorcery

Resist
Target creature gets -3/+3 until end of turn.
"Cease this futile effort..."

//

Assimilation
Aftermath (Cast this spell only from your graveyard. Then exile it.)
Gain control of target creature if its power is 1 or less.
"and join the Eldrazi swarm."

 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
@Eclavyrr: Zijn beide kanten instant? (en ik zie synergie tussen de twee kanten, had je Fuse in gedachte?)
Eclavyrr
5 jaren geleden
Goed punt, even aangepast
bartist
5 jaren geleden
Ik twijfel trouwens of de kaart werkt zoals je wilt dat hij werkt. Je moet een valide target toch kiezen op de stack, dus je kan niet een Grizzly Bears kiezen met Resistance om het vervolgens ook te targeten met Assimilation? Tijdens het casten is de bear nog 2/2 dus geen valide target...
Misschien een verwoording die het effect verlaat? "choose target creature. If that creature has power 1 of less, gain control of that creature" oid?

Het idee is gaaf though!
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
TheRobinros
5 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Ik twijfel trouwens of de kaart werkt zoals je wilt dat hij werkt. Je moet een valide target toch kiezen op de stack, dus je kan niet een Grizzly Bears kiezen met Resistance om het vervolgens ook te targeten met Assimilation? Tijdens het casten is de bear nog 2/2 dus geen valide target...
Misschien een verwoording die het effect verlaat? "choose target creature. If that creature has power 1 of less, gain control of that creature" oid?

Het idee is gaaf though!


Hij werkt wel als je hem verwoord als "Gain control of target creature if it has power 1 or less."
Eclavyrr
5 jaren geleden
Of je maakt er een aftermath kaart van lost het probleem gelijk op!
bartist
5 jaren geleden
Dat is ook een oplossing
Daedalon
5 jaren geleden
laatste dag om nog een leuke custom kaartje te verzinnen ^^ morgen zal ik de ingezonden kaartjes bekijken en hopelijk een mooie tussenuit vissen
Thedouwegames
5 jaren geleden
Clumsy {} // Stupid
Instant // Sorcery

Clumsy
Target any number of creatures. For each of those creatures, flip a coin if heads land up, that creature get +X/+X, if tails lands up, that creature gets -X/-X.

Stupid
Destroy all creatures of an random player.

Wisdom comes from strange things. ~Urza Academy Headmaster
 bijgewerkt door Thedouwegames 5 jaren geleden
Reynaerd
5 jaren geleden
Concentrated

Instant

Target creature you control gains first strike until end of turn. Prevent the next 3 damage that would be dealt to it this turn.

//

Strike

Instant

Aftermath
Target creature you control deals damage equal to its power to each creature it's blocking or blocked by.



Splitkaart dus met Aftermath (Concentrated // Strike)
Daedalon
5 jaren geleden
Doom//destruction - Bartist
Wow, om gelijk al te beginnen met een orzhov/rakdos combo.... das wel een kaart wat ik graag zou willen spelen, vooral met de Fuse erachteraan geplakt, qua manacost (7 CMC) zal het wel meevallen, maar ik kan t wel zien dat t best wel hard zal gaan tegen bepaalde decks, vooral met kaarten die jou beloond voor same-type creatures bijvoorbeeld

Rinse//Repeat - Jsterck1
Ik zal wel even t foutje negeren van hoe je "Aftermath" hebt verwoord, t is eigenlijk [Cast this spell only from your graveyard. Then exile it.]
het heeft wel wat dat je kan scryen en daarna in principe een gratis instant/sorc kaart kan oppikken van je graveyard.

Don//Doff - BluezamX
Wel een beetje jammer dat je geen rarity erbij hebt gezet, en ja, equipments/aura kaarten mogen wel wat tlc krijgen als het gaat om instant equip-effects, maarja.... niet te veel, anders zouden ze te goed kunnen worden, vooral kaarten in bijv. burndecks met sunforger

Serve in the light//Serve in the Dark - Koendert
Goedkoop token generator, i like, niet veel meer over te praten.

Nurture//Grow - MagnusMagicus
Ah, nog een fuse kaart, en dan nog beloond worden ook als je allebei de kanten gebruik, dat zie ik ook voor t eerst, t zal wel wat zijn om er 7 mana voor te betalen om 2 forest landjes te krijgen van je deck, vooral omdat groen rampypampy is... maar ik weet ook niet veel, t voelt denk ik wel ietswat situationeel, blijft wel een leuke kaart ivm de reward die je krijgt van uberhaupt beide kant te spelen

Live//Let die - Kolonelnick
eigenlijk best wel een mooie kaart voor beginners, meer omdat je dan te maken heb met een definitieve aspect van wit en zwart respectievelijk.
ik weet alleen niet zeker of "Let Die" een sorc moet zijn, omdat dat het wel best wel hard limiteert, alhoewel, het kan ook wel kloppen dat het zo moet zijn voor de learningcurve.

Resist//Assimilation - Eclavyrr
Eldrazi, enough said
Het is wel een leuk idee zoals het nu is, keuze om damage control te doen, en creature mislopen, of gewoonweg t jatten tijdens jouw beurt.

Clumsy//Stupid - Thedouwegames
Dat is echt wel een zware gamble kaart, echt grappig man xD al vraag ik me wel af hoe je gaat bepalen welke player de dupe wordt van "Stupid", misschien dat je het zo verwordt als Stitch in Time of omdat jij koos voor , misschien dan dat je het zo verwoord als Sword of Dungeons & Dragons met een dobbelsteen zodat het werkt in een multiplayer setting.

Concentrated//Strike - Reynaerd
hmm, dus je hebt eigenlijk een first strike/pseudo double strike effect splitkaart, pseudo omdat het in principe hetzelfde doet als double strike, maar gelimiteerd tot 1 creature specifiek, het heeft wel wat.

Hmm, al in al, ze zijn allemaal toffe kaarten, maar helaas zal er maar 1 de winnaar zijn.

Mijn top 3 voor de 114e BYC in willekeurige volgorde is
Clumsy//Stupid - Thedouwegames
Live//Let die - Kolonelnick
Resist//Assimilation - Eclavyrr








En de winnaar is......
Clumsy//Stupid - Thedouwegames

Echt een leuke kaart dat gewoonweg de boardstate zodanig aanpast/random opblaast wat ook zwaar in jouw nadeel kan werken

Bedankt iedereen voor het meespelen! en ik kijk al uit naar de volgende BYC
Triskelion88
5 jaren geleden
nice thanks for hosting leuke BYC en ben alweer benieuwd naar de volgende
kolonelnick
5 jaren geleden
Ik heb let die inderdaad een sorcery gelaten vooral voor de leercurve die veel commons met zich mee brengen. Daarnaast heeft zwarte removal op common altijd wel een restrictie op hoe deze gecast mag woorden, vooral als je er een tweede kaart aanplakt die de kaart heel versetile maakt.
Bedankt voor het hosten en de snelle beoordeling! Ik ben benieuwd naar de volgende thedouwegames
Thedouwegames
5 jaren geleden
Bedankt voor de host Daedalon. ik zal vanavond of morgen de volgende hosten, maar ik heb wat praktische info nodig omdat dit de 2e keer is dat ik meedoe. Daarom wil ik graag weten wat een geschikte lengte (tijdsduur) is voor de byc. Ik zal erg mijn best doen en heb al wel een theme bedacht.
bartist
5 jaren geleden
De meeste ByC duren een week, langer als het de Judge dat handiger vind, bijvoorbeeld omdat ze dan meer tijd hebben om de judgen
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
Thedouwegames
5 jaren geleden
oke, dankjewel
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top