Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build Your Card #115

Thedouwegames
5 jaren geleden
Hey! Gegroet allen, en welkom bij de #115e editie van Build Your Card

hoe dan ook, even een FYI
De regels:
- De winnaar is Judge van de volgende BYC en zal daarvoor ook het nieuwe onderwerp moeten kiezen.
- Je ontwerpt een kaart aan de hand van het door de Judge opgelegde thema en maakt deze kaart zo compleet mogelijk.
- Maximaal 1 kaart per deelnemer. Aanpassen mag, je oude idee vervangen voor een compleet nieuw idee mag, het enige wat niet mag is 2 of meer kaarten inzenden.
- Het is maar een spelletje dus heb vooral veel lol.

Een kaart wordt beoordeeld op basis van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema van deze keer is Planeswalkers. Deze heb ik gekozen vanwege het aankomende War of the Spark, wat waarschijnlijk heel erg rond planeswalkers gaat draaien. Het maakt niet uit of je een nieuwe versie van een "normale" planeswalker instuurt.


of een transformbare


De deadline staat op 5 maart 23:59.

veel plezier en succes.
 bijgewerkt door Thedouwegames 5 jaren geleden
BluezamX
5 jaren geleden
Ajani, Pride of the Pride
Legendary Planeswalker - Ajani

+1: Gain 1 life. Put a +1/+1 counter on target Creature you control.
-2: Create a 2/2 Cat Warrior Creature token named Ajani's Pridemate. It has: "Whenever you gain life, put a +1/+1 counter on this creature".
-6: You gain X times 1 life, where X is your life total.

Starting Loyalty: 3
 bijgewerkt door BluezamX 5 jaren geleden
Daedalon
5 jaren geleden
Teysa, Orzhov Lawmage
Legendary Planeswalker - Teysa
+1: Sacrifice up to one target creature you control. You may return it to the battlefield during the next end step.
+1: Exile target card from your graveyard. If it was a creature, you create two 1/1 white and black Spirit creature token with flying.
-7: You get an emblem with “Creatures your opponents control get -2/-2”
Loyalty: 3
 bijgewerkt door Daedalon 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Voract, Demonic Glutton
Legendary Planeswalker - Voract

+1: Up to one target creature you control get +1/-1 and trample until end of turn.

0: Target nonartifact creature deals damage equal to its power to Voract, Demonic Glutton. Its controller sacrifices that creature.

-6: Target opponent gets an emblem with "At the beginning of your upkeep, sacrifice a land".

[3]

Voract is een jongen die zijn origine heeft op Theros, waar hij werd verstoten door zijn wilde gedrag. Hij overleeft het echter in het wild door te jagen. Op een dag at hij vlees van een dood dier, niet wetende dat dit dier een dode demoon was.
De eten van demonenvlees vervloekte hem, en de trauma van deze vloek onlichte z'n spark. Eenmaal op een andere plane bleek hij half demoon geworden te zijn, en voelde hij nog maar 1 gevoel: een bodemloze honger.
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden (Rarity & manacost)
Daedalon
5 jaren geleden
@bartist, misschien ook nog even rarity bijzetten
bartist
5 jaren geleden
Ik besefte me ineens dat ik die vergeten was, helaas gespot voordat ik het heb kunnen veranderen Dank Daedalon!
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Tibalt, Pain Prodigy
Legendary Planeswalker - Tibalt
+1: Up to one target creature can't block this turn.
-1: Tibalt deals 1 damage to any target.
-4: Each opponent gains an emblem with "You can't gain life. At the beginning of your upkeep, you lose 1 life."
[1]

Tibalt neemt het nog een stap verder: van de eerste 2 mana planeswalker naar de eerste 1 mana planeswalker
Eclavyrr
5 jaren geleden
Oona, Thief of Dreams

Legendarische Planeswalker - Oona


0: Create a 1/1 blue and black Faerie Rogue creature token with flying.
+2: Each opponent exiles the top X cards of their library where X equals the number creatures with flying you control.
-2: Exile target tapped creature.
-4: Choose a non-land card in any exile zone. Until end of turn you may cast that spell as if it were in your hand and you may spend mana as though it were mana of any color to cast it.

Starting loyalty: 3


Toen Maralen of the Mornsong Oona versloeg tijdens de gebeurtenissen in Shadowmoor dacht iedereen dat de Fae Goddess gedood was. Echter ontwaakte deze aanslag op haar lichaam haar Planeswalker Spark en werd ze de Blind Eternities ingeslingerd. Hier kwam ze in aanraking met een Planeswalker genaamd Ashiok, Nightmare Weaver en van hen leerde ze hoe zo haar krachten kon gebruiken om de dromen van anderen te manipuleren. Manipuleren is echter niet goed genoeg voor Oona, dankzij hun gevleugelde vriendjes kan ze de dromen stelen en voor haar eigen plannen gebruiken in de hoop een nieuw Lorwyn/Shadowmoor te creëeren.

Met haar +1 creeert ze haar minions die voor haar op zoek gaan naar verse dromen om te plunderen. Met haar 0 abilities laat ze hen de dromen stelen en zet ze die apart voor later. De -2 geeft haar de mogelijkheid om een slapend wezen uit te zoeken, diens laatste gedachten worden dan gestolen en het wezen sterft in zijn slaap. Haar Ultimate laat haar een dierbare droom uitzoeken die ze heeft weten te bemachtigen en deze in de echte wereld te manifesteren onder haar controle.

Het is een Planeswalker die wat tijd vraagt om 'online' te komen. Je kunt haar niet zomaar neergooien en verwachten dat ze in haar eentje het spel overneemt. Je zult het deck of om haar heen moeten bouwen of de tijd nemen om je faeries te creeren, ze erop uit te sturen dromen te jatten en dan er profijt van te krijgen.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Een 3 mana 3 loyalty pw die met een +2 zichzelf beschermt vind ik best pittig
Magicfreak
5 jaren geleden
@bartist, nu ook nog de manacost
bartist
5 jaren geleden
*zucht, zet meer koffie*
Dit krijg je ervan als je een kaart in een ver verleden gemaakt hebt in een magic-kaart-maker, maar je hebt geen plaatje erbij dus je wil die kaart niet gebruiken
Wederom mijn dank Magicfreak!
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik besefte me ineens dat ik die vergeten was, helaas gespot voordat ik het heb kunnen veranderen Dank Daedalon!
en een mana cost
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
35 minuten geleden
*zucht, zet meer koffie*
Dit krijg je ervan als je een kaart in een ver verleden gemaakt hebt in een magic-kaart-maker, maar je hebt geen plaatje erbij dus je wil die kaart niet gebruiken
Wederom mijn dank Magicfreak!

Geen dank hoor

Quote:
30 minuten geleden
Quote:
2 uren geleden
Ik besefte me ineens dat ik die vergeten was, helaas gespot voordat ik het heb kunnen veranderen Dank Daedalon!
en een mana cost


Thedouwegames
5 jaren geleden
en magnus, bij oude sets zetten ze er geen legendary voor he
 bijgewerkt door Thedouwegames 5 jaren geleden
Thedouwegames
5 jaren geleden
en datzelfde geld voor enclavyrr, bij nieuwe sets doe je het wel.

het is trouwens gewoon een klein puntje, niet iets waarop ik mensen aanreken bij het beoordelen
 bijgewerkt door Thedouwegames 5 jaren geleden
AncientOne
5 jaren geleden
Ravi, Grandmother of Curses, Bane of Angels
Legendary Planeswalker - Ravi

+1: Target player loses 2 life and you gain 2 life.

0: Search your library for a up to 1 Curse card that doesn't have the same name as a Curse on the battlefield, put it onto the battlefield attached to target player, then shuffle your library.

-3: Destroy up to 1 target Angel. Create a 3/3 black Angel creature token named Fallen Angel. It has "Sacrifice a creature: Fallen Angel gets +2/+1 until end of turn."

[4]

Gebaseerd op info van: https://mtg.gamepedia.com/Ravi (want ik weet niets van de MtG storyline):

"Ravi has been known to boil the flesh off of beautiful young women and drink the juices in order to keep herself alive throughout the years" => daarom de +1 ability

"Ravi is a master at casting hexes and curses upon those she scrys through her magical crystal pendant" => daarom de 0-ability

"Among her most powerful secrets, lies the ritual needed to bring down a Serra Angel and transforming her in a dread fallen angel" => daarom de -3 ability
(het destroyen is optioneel, zodat je ongeacht de boardstate altijd een Fallen Angel kunt maken).

Haar naam is uiteraard een referentie naar zowel haar bijnaam (Grandmother Sengir) als naar haar 2e en 3e ability.

Ravi kost 3BB, omdat Fallen Angel ook 3BB kost, maar Ravi heeft daarbovenop het voordeel dat ze een eventuele Angel in play kan destroyen. Omdat Fallen Angel als kaart niet of nauwelijks gespeeld wordt, heb ik ervoor gekozen dat Ravi bovendien nog nèt in leven blijft als ze een Fallen Angel produceert, zodat ze niet uitsluitend als een Fallen Angel funtioneert met slechts een kleine upside. Die Fallen Angel kan haar bovendien beschermen, zodat het nèt wat minder moeite gaat kosten om haar overige abilities te kunnen gebruiken.

De 0-ability is gebaseerd op Curse of Misfortunes, die niet geheel toevallig ook 5 mana kost! Omdat die kaart elke upkeep triggert, kost deze ability 0 loyalty-counters, zodat die ook elke beurt repeatable is, zonder Ravi sterker te maken.

De +1-ability lijkt misschien underwhelming, zeker als je bedenkt dat dit effect als sorcery 1BB (Syphon Life) of 2BB (Tendrils of Agony) kost, maar als je Ravi in leven houdt is dit wel repeatable. Zo kan ze uiteindelijk een legertje aan Fallen Angels maken... En daar moet je natuurlijk wel een beetje moeite voor doen (cast Ravi en doe -3: pop evt. een Angel en poep een Angel, de beurt erna +1, de beurt erna +1, de beurt erna +1, de beurt erna -3: pop evt. een Angel en poep een Angel, etc.).

Vanwege haar 2e ability is Ravi uiteraard een mooie toevoeging aan een Curses-deck. Bovendien geeft het life-drain-effect leuke opties om in zwart omheen te bouwen (Exquisite Blood, Epicure of Blood, etc.) en ook het sacrifice-effect van de Fallen Angel geeft leuke opties om omheen te bouwen (bv. Dark Prophecy, Grave Pact, etc.).
 bijgewerkt door AncientOne 5 jaren geleden
Eclavyrr
5 jaren geleden
@Magnus: Ja, dat was iets te OP voor 3 mana. Manacost iets omhoog en de 0 en +2 ability geswapt.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
25 minuten geleden
en magnus, bij oude sets zetten ze er geen legendary voor he


Het logo dat ik gebruikt was van Sorin vs Tibalt, dat vond ik wel gepast. Maar de kaart is gloednieuw, plus alle Oracle tekst van alle planeswalkers hebben nu Legendary erbij.
Thedouwegames
5 jaren geleden
Ah, oke. Ik dacht dat het een oude set was, en dat er dus geen legendary voor moest staan.
BluezamX
5 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Ravi, Grandmother of Curses, Bane of Angels
Legendary Planeswalker - Ravi


Ik hoop dat de naam op een kaart past... Verder wel een vet design! Gaaf om onbekende karakters naar voren te brengen
 bijgewerkt door BluezamX 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top