Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #116

Eclavyrr
5 jaren geleden
Welkom bij de 116e editie van Build your Card!

De regeltjes zouden inmiddels bekend moeten zijn, meer voor eenieders plezier ende vermaeck: de regels!

- De winnaar is Judge van de volgende BYC en zal daarvoor ook het nieuwe onderwerp moeten kiezen.
- Je ontwerpt een kaart aan de hand van het door de Judge opgelegde thema en maakt deze kaart zo compleet mogelijk.
- Maximaal 1 kaart per deelnemer. Aanpassen mag, je oude idee vervangen voor een compleet nieuw idee mag, het enige wat niet mag is 2 of meer kaarten inzenden.
- Het is maar een spelletje dus heb vooral veel lol.

Een kaart wordt beoordeeld op basis van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

En dan nu het thema van deze BYC. Meestal bedenk ik of iets waar ik de laatste mee bezig ben geweest of heb ik nog één of ander vaag idee in mijn hoofd zitten. Nou, vage ideëen heb ik genoeg, en de laatste tijd heb ik veel Langrisser gespeeld en met beide ga ik niets doen aangezien mijn vage ideëen nog te vaag zijn en Langrisser waarschijnlijk niemand wat zegt.

Dus wat wordt dan het thema? Een tijdje geleden is door WotC een crossover product uitgegeven genaamd Guildmasters Guide to Ravnica, dit is een crossover tussen Dungeons & Dragons en Magic. Ik heb hier al het nodige plezier aan mogen beleven en het leek me een leuke insteek voor een BYC.

Het thema is dan ook: Dungeons & Dragons met een twist!

Het idee is om een van de volgende [blanks] (lege plekken) in onderstaande verhaaltje aan te vullen met een kaart
Zoals gewoonlijk zal er maar één winnaar zijn, maar ik zal van elke categorie de beste inzending eruit pikken en daarmee het verhaal verder afmaken!

De opdracht: Verzin dus een Avonturier, een Wapen, een Schat of een Monster die in dit verhaal horen.
Opmerkingen
- je verzint dus maar [/i]één kaart, die in het Thema Dungeons & Dragons past
- vermeld even erbij welke keuze je maakt (Avonturier, Wapen, Monster of Schat)

[i]Het is laat in de avond, donderwolken hangen in de lucht en de regen daalt neer op de bladeren in het bos. Een wolf spitst zijn oren, opgeschrikt door het kraken van takken. Een avonturier komt door het struikgewas gebroken, vermoeid en doordrenkt van de regen.
De wolf kijkt de gedaante aan, maakt een afweging en besluit zich om te draaien, terug naar zijn hol en welpen.
De avonturier ziet de wolf wegrennen en slaakt een zucht. Dat is weer een dreiging minder.

Een sputterende toorts verlicht de omgeving als de avonturier het grottenstelsel naar binnen loopt. Vermoeid, maar ook opgelucht dat het doel is bereikt ontdoet de avonturier zich van de regenkleding.

Eenmaal binnen weet [BLANK - een avonturier] dat zijn/haar prijs niet ver weg is. Slechts een kleine afstand tot het centrum van het labyrinth, waar de prijs ligt! De avonturier controleert zijn meegenomen equipment en haalt [BLANK - een wapen] tevoorschijn om na te gaan of het niet te zeer onder de regen geleden heeft.
Het wapen lijkt nog prima in orde, en de avonturier maakt zich klaar het labyrinth te overwinnen.

Enige tijd , en vele gevechten later....

De avonturier loopt de hoek om, zijn/haar wapen getrokken en maakt zich klaar voor de laatste strijd. De legendarische schat [BLANK - een schat] wacht, en dit monster is de laatste hindernis. Wapen getrokken rent de avonturier op [BLANK - een monster] af....



Deadline is 22 maart!
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
Oh dit is een heel ingenieus thema, well done. Hier ga ik eens goed voor zitten.
Eclavyrr
5 jaren geleden
Updateje
Gezien het een pittig thema is en ik iedereen wil aanmoedigen hieraan mee te doen, heb ik een klein prijsje voor de winnaar in petto
Reynaerd
5 jaren geleden
Als ik het goed begrijp is het dus 1 inzending per deelnemer? Of mag/moet je voor elke categorie een inzending doen?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Longsword +2 of Revealing
Artifact - Equipment
Equipped creature gets +2/+2 and has first strike.
Creatures damaged by equipped creature lose phasing, skulk, shroud and hexproof.
Whenever Longsword +2 of Revealing deals combat damage to a player, that player loses hexproof and shroud and discards a card.
Equip
One hit of this magical sword will reveal all that is hidden.
Eclavyrr
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Als ik het goed begrijp is het dus 1 inzending per deelnemer? Of mag/moet je voor elke categorie een inzending doen?

Hoi Reynaerd,
je zend één kaart in , je mag kiezen voor welke categorie
(het stond ook schuin onder de opdracht, heb het voor de duidelijkheid nu ook onderstreept)
BluezamX
5 jaren geleden
Orgar, Splitter of Parties

Legendary Creature - Orc Human Barbarian

Trample, Haste
When Orgar enters the battlefield, return all other legendary creatures you control to their owners' hand. For each creature returned this way, put a +1/+1 counter on Orgar.

4/4
Orgar better off alone!
 bijgewerkt door BluezamX 5 jaren geleden
Daedalon
5 jaren geleden
Trove of Greed's End
Legendary Artifact

At the beginning of your end step, you may draw a card, if you do, put a treasure counter on this card.

Whenever one or more creatures an opponent controls attack you and aren't blocked, remove all treasure counters from this card and that player gains control of Trove of Greed's End.

At the beginning of the next end step, the controller of this card draws cards equal to half the counters removed from this card rounded down.
 bijgewerkt door Daedalon 5 jaren geleden
Jsterck1
5 jaren geleden
Ulli Ankelsson, Dwarf Engineer


Legendary creature - Dwarf Artificer

At the beginning of your upkeep, if Ulli Ankelsson is equipped, draw a card.

Equipment spells you cast cost less.

: Attach target equipment you control onto a creature you control.

2/4
 bijgewerkt door Jsterck1 5 jaren geleden
nielsbap
5 jaren geleden
dit zou ik nog best een gave commander vinden
FabianvL
5 jaren geleden
Eerste keer dat ik meedoe! Ik ga voor een wapen. Volgens het verhaal is het wapen gevoelig voor water, dus een papieren zwaard. En omdat we het over D&D hebben, moet er een crit hit/fail in...

Sword of Origami

Artifact - Equipment

Equipped creature gets +3/+3 and can’t attack or block blue.

When equipped creature does combat damage, flip a coin. If you win the flip, destroy target nonblue creature, otherwise sacrifice equipped creature.

Equip
 bijgewerkt door FabianvL 5 jaren geleden (Aangepast van d20 naar coinflip.)
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Ulli Ankelsson, Dwarf Engineer


Legendary creature - Dwarf Artificer

At the beginning of your upkeep, if Ulli Ankelsson is equipped, draw a card.

Equipment spells cost less to cast.

: Put target equipment onto a creature you control.

2/4


Ik zou er van maken dat Equipment spells YOU CAST cost less van maken, waarom je tegenstander helpen? En de laatste ability moet zijn ": Attach target Equipment to a creature you control." Waarbij je je nu moet realizeren dat je nu ook equipment van je tegenstanders op jouw creatures kan equippen. Is dat ook wat je wil? Check voor hoe je het goed kunt verwoorden ook bij Brass Squire en Balan, Wandering Knight en Vulshok Battlemaster.
Jsterck1
5 jaren geleden
Bedankt Magnus, ik heb het aangepast. Ik had de kaart verzonnen tijdens de pauze vorige nacht
Dan kan er al eens een foutje in sluipen.

Ik ben niet op de hoogte van de D&D regeltjes en gewoontes aangezien ik het nog nooit heb gespeeld.
Ik had vroeger wel een soort ganzenbord gemaakt waar we verhaaltjes van ridders en monsters bij verzonnen, beetje in die stijl...
Ik bedacht dus een personage met deze nostalgische gedachte erachter, het is ook gewoon een Commander die ik zelf nog wel graag geprint zou zien.
Triskelion88
5 jaren geleden
Treasure of the Wicked

Legendary artifact

Gain 2 poison counter: Create a treasure token with Sacrifice this artifact: Add one mana of any color
Pay 10 life: Create 5 treasure tokens with Sacrifice this artifact: Add one mana of any color then, put a Curse token under your control with, at the beginning of your upkeep gain 1 poison counter.

Bigger the pain bigger the reward, that is the curse of the wicked
Thedouwegames
5 jaren geleden
Melisine, Queen of the Labirinth

legendary creature - dragon fairy

Flying
Deathtouch
Trample
Whenever Melisine, Queen of the Labirinth deals combat damage to a player, if the player wouldn't lose the game, his or her lifetotal becomes 1.

6/6
bartist
5 jaren geleden



Ik weet het, het transform van creature naar equipement trucje heb ik eerder gedaan, maar heb een reden om het weer te doen.
Ik ben slecht met keuze, dus meestal maak ik dan een combinatie van dingen. In dit geval combineer ik Beast en Weapon (en treasuere, als je tussen de lijnen leest), maar de kaart gaat voornamelijk over het beest.

Inspiratie is gehaald uit MMORPGs, waar het doden van monsters je verschillende dingen op kan leveren, zoals geld, sell-ables, craft items of... Wapens!
Archranex
5 jaren geleden
Ik heb nog nooit Dungeons & Dragons gespeeld, dus hopelijk voldoet dit een beetje aan de vereisten Ik ga voor een monster!



Corrupting Witherspawn

Creature - Ooze Horror

Deathtouch
Whenever this creature becomes blocked, defending player loses life equal to this creature's power.
Whenever this creature deals combat damage to a player, that player discards a card. If they can't, put a +1/+1 counter on this creature.

3/7
Sunitram
5 jaren geleden
Finn Oakdale, Adventurous Sorcerer

Legendary Creature - Kithkin Wizard

Whenever you cast an instant or sorcery spell, choose one at random:

-Draw a card, untap two lands
-If that spell would deal damage, it deals double that damage instead
-Return target creature you control to its owner's hand
-Copy that spell for each other possible target it could have
-Until your next turn, Finn Oakdale loses all abilities and is a green plant with base power and toughness 0/1
-Until end of turn, you can't cast spells

1/2

---

Gebaseerd op de Wild Magic van de D&D sorcerer. Heeft waarschijnlijk nog wat tweaks nodig.
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
Progenitus2005
5 jaren geleden
Collecter hellkite

Creature- dragon

Flying
Whenever Collecter hellkite attacks, put three treasure counters on target mountain you control
Remove a treasure counter from a mountain you control, add one mana of any Color
4/4
kolonelnick
5 jaren geleden


Okay niet een officieel D&D beest, maar ik zocht gewoon naar een excuus om eens een witcher kaart te maken. De leshen is een forest creature wat ook in grotten leeft. Ze roepen wolven tot hun hulp (paste goed bij de wolf in het verhaal). Daarnaast kunnen ze ook vines tot leven roepen. Verder zijn ze heel zeldzaam, dus legendary.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top