Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #116

MagnusMagicus
5 jaren geleden
Sterkte, Eclavyrr. Als je wil dat iemand anders de beoordeling doet zodat je het van je af kan zetten, laat het dan gewoon weten. Lossen we op voor je.
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
21 uren geleden
Sorry, ik heb vandaag bijna de hele dag en nacht in het ziekenhuis gezeten, ben niet in staat geweest om iets hieraan te doen en ben te moe om er nu aan te beginnen. Ik probeer de beoordeling zsm te doen, maar ik wil hier wel de tijd en aandacht aan kunnen geven die het verdient. Hopelijk dat ik morgen even de rust ervoor kan vinden.
Wat naar zeg doe rustig aan! Sterkte!
kolonelnick
5 jaren geleden
Doe lekker rustig aan, en veel sterkte!
Eclavyrr
5 jaren geleden
Beoordelingstijd!

Heeft wat langer geduurd dan verwacht, maar hier is ie dan uiteindelijk!
De beoordeling is wat anders dan jullie gewend zijn, ik heb deze namelijk in categorieën opgesplitst en elke kaart is ook binnen die categorie beoordeeld.
Van elke categorie zal ik uiteindelijk mijn favoriet kiezen, en uit die voer zal de uiteindelijke winnaar gekozen worden.


Categorie 1:
Avonturiers, dappere helden die tens trijde trekken voor eeuwige roem en het verlangen naar een nieuwe queeste

BluezamX met Orgar, Splitter of Parties
Ah ja, de beruchte halforc barbarian die het altijd beter weet dan de rest van de groep en zonder te denken naar voren stormt.
Voor een 5 mana 4/4 met trample en haste zit er best nog wat meer achter dan de simpele facesmasher die je vaak in Gruul kleuren ziet.
Orgar geeft je de mogelijkheden om ETB effecten op je legendaries opnieuw te gebruiken.
Ja, je offert je board positie op, maar je creëert een grote threat en hebt de mogelijkheid om weer voordeel uit eerdere gespeelde kaarten te halen.
Met de rare rarity is deze best wel on point en vind ik het een solide design.


Jsterck1 met Ulli Ankelsson, Dwarf Engineer
Wederom een solide kaart waar over is nagedacht. In de roleplaying settings worden dwergen vaak neergezet als smeden, en zijn veelal
verantwoordelijk voor het smeden van legendarische wapens. Jij heb hier duidelijk ervoor gekozen om deze link in stand te houden en een meer supportive hero gemaakt.
Hij zal niet direct de draak doden, maar dankzij zijn wapens en bepantsering die hij uitdeelt en onderhoud maakt de party een betere kans.
De extra card draw geeft je deck meer mogelijkheden en tempo en de kaart voelt niet overpowered aan.
Wederom een goed bedachte kaart!

Sunitram met Finn Oakdale, Adventurous Sorcerer
Een kaart met veel potentie, lastig te verwoorden. Ik zou zelf gekozen hebben om te rollen met een zeszijdige dobbelsteen voor het kiezen van een
effect en dit op de kaart te verwoorden. Voor mensen die er onbekend mee zijn, in roleplaying is het gebruik van Wild Magic altijd een mes dat aan twee kanten snijd.
Willekeurige effecten vinden plaats als je deze magie gebruikt wat soms tot grappige maar ook desastreuze gevolgen kan leiden. Ik heb zelf ooit een Wild Sorcerer gespeeld
en die staat nu nog steeds ergens als een blauw standbeeld in een stad omdat hij een spreuk gebruikte waarmee hij sneller wilde lopen.
Ik denk dat de abilities goed gekozen zijn, maar het is hierdoor een gecompliceerde kaart geworden.
En gelukkig ben ik niet de enige die vind dat Kithkin op halflings of gnomes lijken.

Krabbel met Tank, Protector for Hire
Eigenlijk buiten de deadline, maar omdat ik zelf door omstandigheden laat aan het beoordelen ben wil ik wel even over mijn hart strijken.
Tank is een Tank. Meer duidelijk dan dat kan het niet zijn. Hij beschermt Squishy de Wizard, zorgt dat Stabby de Rogue die naar voren sprint in het gevecht
niet tot pulp wordt gestampt en beschermd zijn beste vriendje Healer de Cleric.
Ik vind de abilites wat random en buiten het idee van een verdediger vallen. Ik zou hem juist iets van Defender gegeven hebben.
Flash kan ik nog begrijpen omdat hij naar voren springt om iemand te beschermen maar de Echo en Vigilance snap ik niet helemaal.
Wellicht dat wat uitleg daar op zijn plaats was geweest.

De Avonturiers categorie is goed gevuld, eens kijken wat de rest brengt!

Categorie 2:
Wapens - stukken hout en metaal, al dan niet doorzeefd met magie, die bescherming bieden aan zelfs de meest roekeloze avonturier

MagnusMagicus met Longsword +2 of Revealing
Ik moest meteen denken aan het D&D item "Lantern if Revealing", een item dat de speler in staat stelt om verborgen zaken te zien.
Magnus heeft deze gecombineerd met het Longsword +2 tot een zwaard met een magische zaklantaarn eraan.
Ergens zie ik dit gewoon voor me, en ik vind dit een erg cool design voor een wapen.
De extra effecten zijn ontzettend sterk, maar juist precies beperkt genoeg dat het geheel als gebalanceerd aanvoelt.

FabianvL met Sword of Origami
Het idee van een papieren wapen lijkt me best gaaf. Een beetje onpraktisch, maar wel handig op te bergen. EN fijn als je door je papier heen zit om de dungeon op te tekenen.
Wel heb ik wat kritiek op het design. Ik snap wat je hier wilt doen, maar ik moest het wel een paar keer lezen om door te hebben.
Ik denk dat je bewoording iets anders moest doen, bijvoorbeeld "equipped creature cannot be blocked by or block blue creatures".
De "on-hit" ability had iets minder risky gemogen, en wellicht wat meer richting de zwakheid van het zwaard. Bijvoorbeeld "When equipped creatures does combar damage to a ceature,
destroy that creature (papier snedes doen pijn). If that creature was blue sacrifice Sword and equipped creature"
Ten slotte vind ik de casting cost wat vreemd, maar er zijn zat gekleurde artifacts en papier wordt nu eenmaal van bomen gemaakt.

Pittige wapens voor pittige avonturiers. Maar zijn ze sterk genoeg voor de monsters in de kerker?

Categorie 3:
Monsters, overal kruipen ze! Van de simpele maar in groepen oh zo gevaarlijke goblins tot de nobele maar soms wrede draken!

Thedouwegames met Melisine, Queen of the Labyrint
Een Fairy Dragon! Veel wizards gebruiken deze beestjes als trouwe pets en reisgenoten. Deze versie is erg venijnig en zelf grote wizards als Tim of Rincewind laten deze liever links liggen.
Het design doet me erg denken aan de latere generatie legendary dragons zoals Teneb, the Harvester.
Deze kaart is een two hit wonder, de eerste steek zet de tegenstander op één leven, maar de tweede steek doet hem de das om.
Gaaf design, ik denk alleen dat zij wat erg veel abilities heeft en daardoor wellicht wat erg sterk is. Ik bedoel, én Flample én Deathtouch op een beest met die krachten?

bartist met Keeper of Treasure
Hoe gaaf is het dat de eindbaas van een dungeon een stuk vette loot dropt?
Hier is erg goed over nagedacht en deze kaart speelt ook erg in op de principes van roleplaying games.
Een vier mana 6/6 met Trample en Wither is wel heel erg sterk, maar als je tegenstander er vanaf kan komen, zijn de tafels gekeerd.
Gaaf!

Archranex met Corrupting Witherspawn
Voor iemand die weinig D&D ervaring heeft zet je een erg solide monster neer. Slimes in roleplaying games worden soms als lachertjes gezien, of omdat ze makkelijk te doden zijn, of omdat ze
weinig gevaar vormen door hun traagheid en voorspelbaarheid. Een goede DM kan zijn slimes echter slim gebruiken, en deze slime speelt het ook slim.
Als ze je eenmaal aanvalt sta je voor een moeilijke keuze. Of je bent je blokker en wat leven kwijt, maar houd je hand, of je hand gaat eraan maar je verliest geen board positie.
Ik vind dit een hele sterke kaart en deze voelt extreem speelbaar aan.

Progenitus2005 met Collecter hellkite
Een draak die schatten verzamelt is een veel voorkomend fenomeen in de roleplaying wereld, deze zit op een berg.
Ergens verwachtte ik nog de je tegenstander een Hobbit Thief creature token zou krijgen, en dan hadden we Smaug
Coole kaart met een prima design, ik vraag me alleen af of die draak niet kwaad wordt als je de schatten uit zijn mountain steelt.

kolonelnick met Leshen
Ik ben niet echt bekend met de Witcher (tot mijn grote spijt), maar deze doet me denken aan die beesten uit Skyrim die altijd in de buurt van bomen rondhangen en van allehande beesten op je afsturen.
Puur naar het design kijkende, vind ik het altijd gevaarlijk om je land te animeren, maar ik snap de link naar het animeren van vines wel.
Het creëren van wolven is solide en verder is het een prima kaart voor haar cost.

Veel monster en kandidaten in deze categorie, maar welke schatten houden zij verborgen?

Categorie 4:
Schatten - glimmers, geld en objecten van ongekende magische krachten! In een heel kleine kistje opgeborgen.


Daedalon met Trove of Greed's End
Maar liefst een echte schatmaker gevuld met rijkdommen! Helaas wordt ie vaak geplunderd.
Dit is solid. Je hebt een enorme schat, en die wil je beschermen, dus je moet er verdedigers voor inzetten.
Oh wee, als er dan toch iemand in weet te breken, dan hoop je dat er wat overblijft. En anders moet je je schatten terugveroveren.
Kaart technisch heb ik er één ding op aan te merken, en dat is dat het bijhouden van die laatste ability echt een uurtje koppijn gaat worden.
Verder prima design , en een goede kaart!

Koendert met Treasure of the Wicked
Een vervloekte schat, dit is erg gaaf. Je had eigenlijk de eerste bewoording best een verplichting mogen maken, gewoon elke beurt en treasure en een poison counter.
En de tweede ability zou ik iets van hebben gemaakt waarmee je de schat kunt laten stelen. De abilities voelen nu wat zwaar aan en ik zou niet weten waarom ik de kaart zou willen spelen.
Ik vin het idee echt super gaaf, maar had iets verder uitgewerkt gemogen.

bartist met Beastslayer Axe
Deze heb ik beoordeeld onder de monster categorie.


De einduitslag!
Er waren drie kaarten in deze BYC die mij ontzettend aanspraken, één daarvan viel helaas in dezelfde categorie als de winnaar.
Deze BYC is ontzettend goed verlopen en iedereen heeft verdomd goed zijn best gedaan!

In het verhaal heb ik nu de vier beste inzendingen verweven, en de winnaar staat aan het einde vermeld.


Het is laat in de avond, donderwolken hangen in de lucht en de regen daalt neer op de bladeren in het bos. Een wolf spitst zijn oren, opgeschrikt door het kraken van takken. Een avonturier komt door het struikgewas gebroken, vermoeid en doordrenkt van de regen.
De wolf kijkt de gedaante aan, maakt een afweging en besluit zich om te draaien, terug naar zijn hol en welpen.
De avonturier ziet de wolf wegrennen en slaakt een zucht. Dat is weer een dreiging minder.

Een sputterende toorts verlicht de omgeving als de avonturier het grottenstelsel naar binnen loopt. Vermoeid, maar ook opgelucht dat het doel is bereikt ontdoet de avonturier zich van de regenkleding.

Eenmaal binnen weet Orgar, Splitter of Parties dat zijn prijs niet ver weg is. Nu hij eindelijk van zijn bemoeizuchtige reisgenoten af is, heeft hij de kans om alle rijkdom voor zichzelf te houden.
Slechts een kleine afstand tot het centrum van het labyrinth, waar de prijs ligt! Orgar controleert zijn meegenomen equipment en haalt zijn Longsword +2 of Revealing tevoorschijn om na te gaan of het niet te zeer onder de regen geleden heeft.
Zijn longsword lijkt nog prima in orde, en Orgar maakt zich klaar het labyrinth te overwinnen.

Enige tijd , en vele gevechten later....

Orgar loopt de hoek om, zijn longsword getrokken en maakt zich klaar voor de laatste strijd. De legendarische schat Trove of Greed's End wacht.
Hij ziet de Trove in zicht, maar daar staat nog één hindernis. Met zijn longsword getrokken rent Orgar de Trove in, recht op de Keeper of Treasures af....

Het is een spektakel, maar de Keeper legt het af tegen Orgars machtige slagen. Met een laatste zucht zakt het beest in elkaar en uit de Trove haalt Orgar zijn beloning, de legendarische Beastslayer Axe!

Het is laat als Orgar terug aan de rand van het bos verschijnt. Hij kijkt nog eens naar zijn nieuwe wapen en weet dat hij hiermee weer verder op avontuur kan.



De Winnaar: bartist met Keeper of Treasure // Beastslayer Axe!

bartist, stuur me een PM met je adresgegevens, ik heb een leuk kleinigheidje voor je.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Gefeliciteerd!
Daedalon
5 jaren geleden
Gefeliciteerd
BluezamX
5 jaren geleden
Het was een erg leuke BYC! Gefeliciteerd, bartist!
Sunitram
5 jaren geleden
Allereerst kudo's voor de manier waarop je je beoordeling hebt opgezet, Eclavyrr; helemaal gezien je prive situatie.

Fun fact over Kithkin; dit ZIJN eigenlijk hobbits of halflingen, maar de term hobbit is auteursrechtelijk beschermd (daarom hanteert D&D 'm ook niet) en omdat D&D op het moment dat de eerste Kithkin hun intrede in Magic deden nog geen Wizards product was, wisten ze ook niet zeker of ze met de term halfling weg zouden komen.
Ik had zelf ook liever de dobbel in de tekst verwerkt, maar omdat de kaart as is al zo wordy is, heb ik ervoor gekozen om 'm dan maar te impliceren door de speler precies 6 opties te geven.

Anyhow, gefeliciteerd bartist, ik kreeg gelijk het Monster Hunter gevoel bij jouw kaart succes met BYC 117!
bartist
5 jaren geleden
Ow, gaaf
Ik moet zeggen, iedereen had enorm gave inzendingen dus dan voelt het extra speciaal als je wint

Vanavond komt de nieuwe ByC online! Misschien wel met een wat langere deadline want afstudeerstress en deadlines en *flails arms in panic*....
Archranex
5 jaren geleden
Bedankt voor het hosten Eclavyrr! Zoals Sunitram al zei was het een erg leuk opgezette beoordeling! En ik hoop btw dat alles goed met jou gaat gezien je privésituatie

En gefeliciteerd Bartist! Er zijn een aantal mensen heb ik al opgemerkt die meermaals de BYC gewonnen hebben, en jij bent daar één van, dus je hebt, samen met die anderen, precies wel wat aanleg hiervoor

Ik kijk al uit naar de volgende BYC!
Triskelion88
5 jaren geleden
gefeliciteerd Bartist
bartist
5 jaren geleden
Quote:
8 minuten geleden
...
En gefeliciteerd Bartist! Er zijn een aantal mensen heb ik al opgemerkt die meermaals de BYC gewonnen hebben, en jij bent daar één van, dus je hebt, samen met die anderen, precies wel wat aanleg hiervoor
...


Misschien niet zo zeer aanleg, maar heb ook gewoon vaak meegedaan Dan krijg je een beetje het gevoel wat te sterk/zwak is, wat een goede cost is en we hebben hier genoeg mensen die je feedback wil geven op je kaart als je aan een design-keuze twijfelt. Ik heb zat... minder mooie kaarten ingestuurd voor ik een keer won

Ow, en als je geinteresserd bent: op de Build your Card hulppagina kun je alle winnaars zien
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
Thedouwegames
5 jaren geleden
Goed gedaan Bartist, zeker een goed idee om een flipkaart te maken, die zie je niet zo vaak. En Enclavyrr, bedankt voor je prima host!
kolonelnick
5 jaren geleden
Congrats bartist! En bedankt eclavyrr voor het hosten, erg tof thema en mooi beoordeeld!
FabianvL
5 jaren geleden
Bedankt Eclavyrr en gefeliciteerd Bartist!
bartist
5 jaren geleden
Ik heb inmiddels het kleinigheidje ontvangen van Eclavyrr, en door de hoeveelheid moeite die hij erin heeft gestoken kon ik niet anders dan hem nog een keer bedanken!! Het kleinigheidje was de queste van Balthor the Stout, met de daarbij behorende kaarten!




AncientOne
5 jaren geleden
Erg leuk!
MarcelN
5 jaren geleden
Gast! Wauw! Wat vet!
Sunitram
5 jaren geleden
Wat cool!
Magicfreak
5 jaren geleden
Wauw! Enorm vet!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top