Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #117

bartist
5 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card, al meer dan 100 potjes in de running.

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema deze keer: Let's change it up!!

Hoe veranderen? Veranderen qua kaart-type! Precies zoals de kaart waar ik vorige ByC mee gewonnen hebt. Er zijn zat kaarten die van het ene type naar het andere type veranderen. Neem de man-lands zoals Mutavault, de creatures met Bestow, Vehicles met Crew, noem maar op!
Maak dus een kaart die van type veranderd! Voor de duidelijkheid: Split-kaart met twee types keur ik niet goed, Transformkaarten zoals Startled Awake en flipkaarten zoals Sasaya, Orochi Ascendant wel.

Een voorbeeld:


Deadline: Woensdag 10 April, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Hmmm... Moet wel wat leuks mee te bedenken zijn. Ga mijn kop aan t werk zetten
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Stout Treefolk
Creature - Treefolk
: Stout Treefolk becomes a Forest until end of turn. (It is no longer a creature.)
Some treefolk can withstand any damage by just becoming trees again.
1/3

Ik dacht, laat ik eens een common maken. Sure, vast iets te ingewikkeld qua regels voor een common, maar ik vond het wel elegant zo . Als je er een Forest van maakt, is het geen creature meer en kan hij dus geen damage krijgen. Ideale blocker dus!
TheRobinros
5 jaren geleden


Memories of Ornath
Sorcery
Miracle
Each player sacrifices three creatures. If you cast this spell for its miracle cost, it becomes a 2/2 Legendary Spirit creature named Ornath with flying, hexproof and “At the beginning of each player’s upkeep, that player sacrifices a creature.” instead.

Flavor:
Ornath was tot recentelijk een manipulatieve demoon, die iedereen die met hem in aanraking kwam betoverde en verliefd op hem liet worden. Hij verwierf de ene na de andere ziel op zijn thuiswereld. Om zijn meesterplan (het uitroeien van de planeet die hij met alles haat) te voltooien, pleegde hij zelfmoord, wat iedereen compleet door liet slaan. Iedereen had andere manieren om zijn liefde toch waardig te zijn of hem te reïncarneren: rituelen werden uitgevoerd, andere nabije vrienden/familie werden geofferd, bijna niets hielp. De kaart laat dit zien: iedere speler heeft creatures die zichzelf verliezen uit liefde voor de demoon Ornath. Als je bij toeval een werkend ritueel weet te vinden wat hem terugkrijgt, blijkt het slechts een schim van Ornath te zijn, waar je creatures ook langzaamaan achter komen
BluezamX
5 jaren geleden
Zijn flip kaarten wel of niet goedgekeurd? Sorry, het is niet super duidelijk voor mij. Wel een cool thema!
kolonelnick
5 jaren geleden
Quote:
5 minuten geleden
Zijn flip kaarten wel of niet goedgekeurd? Sorry, het is niet super duidelijk voor mij. Wel een cool thema!


Ik ben ook een beetje in de war door de zinsopbouw.
bartist
5 jaren geleden
Mijn excuses, was het woord "wel" vergeten toe te voeg
Flip-kaarten zijn toegestaan!
BluezamX
5 jaren geleden
Tuktuk the Golem
Legendary Artifact Creature - Goblin Golem
When Tuktuk the Golem dies, return it to the battlefield transformed.
5/5
--------
Essence of Tuktuk
Legendary Tribal Enchantment - Goblin
Essence of Tuktuk is red.
Indestructible
Whenever a nontoken Goblin you control dies, create a token that's a copy of it. The token is colorless, and is an artifact Golem in addition to its other types.



Kaart bedoeld voor de lategame van Goblin EDH. Ik denk niet zo zeer dat dit een geweldig goede kaart zou zijn om een deck omheen te bouwen (zeker aangezien het niet voor tokens werkt), maar het lijkt me vooral leuk om er een synergy aan te geven.

En natuurlijk reist Tuktuk the Explorer verder van Creature naar Artifact naar Enchantment. Legendes zeggen dat Tuktuk van Enchantment mogelijk zelfs een land kan worden, maar dat is een verhaal voor een volgende BYC.
 bijgewerkt door BluezamX 5 jaren geleden
Thedouwegames
5 jaren geleden
Hoe bedoel je flip kaarten met twee types? ik snap het voorbeeld niet echt
 bijgewerkt door Thedouwegames 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Transform kaarten zijn kaarten met een voor- EN achterkant. Dit mechanisme is voor het eerst gebruikt, en heeft met Ixalan een leuke variatie gekregen.
De voorkant kan het ene type zijn, en de andere kant het andere type. Bijvoorbeeld: Accursed Witch (creature voorkant, enchantment achterkant), Autumnal Gloom (enchantment voorkant, creature achterkant), Treasure Map (artifact voorkant, land achterkant), Startled Awake (sorcery voorkant, creature achterkant) en Chandra, Fire of Kaladesh (creature voorkant, planeswalker achterkant)
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Flip kaarten zijn kaarten met een voor- EN achterkant. Dit mechanisme is voor het eerst gebruikt, en heeft met Ixalan een leuke variatie gekregen.


Mierenneuk-modus aan:

Technisch gezien zijn flip-kaarten de kamigawa kaarten zoals Budoka Gardener. Die hebben geen voor en achterkant en gebruiken de terminologie flip. Wat jij bedoelt zijn Transform-kaarten zoals geintroduceerd in Innistrad, met een voor- en achterkant en die gebruiken de terminologie transform.

Mierenneuk-modus uit.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Om even alle onduidelijkheid uit de weg te helpen. Lees Transform waar iedereen 'flip' zegt . Flipkaarten zijn kaarten als Student of Elements. Transformkaarten zijn kaarten die bartist hierboven noemt.

Edit: Oh yeah, mierenneukermoderators on a roll!
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
Thedouwegames
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Flip kaarten zijn kaarten met een voor- EN achterkant. Dit mechanisme is voor het eerst gebruikt, en heeft met Ixalan een leuke variatie gekregen.
De voorkant kan het ene type zijn, en de andere kant het andere type. Bijvoorbeeld: Accursed Witch (creature voorkant, enchantment achterkant), Autumnal Gloom (enchantment voorkant, creature achterkant), Treasure Map (artifact voorkant, land achterkant), Startled Awake (sorcery voorkant, creature achterkant) en Chandra, Fire of Kaladesh (creature voorkant, planeswalker achterkant)
Ik had mijn pagina nog niet gerefreshed, wel stond er nog niet en het was een nogal verwarrende zin...
Thedouwegames
5 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
Stout Treefolk
Creature - Treefolk
: Stout Treefolk becomes a Forest until end of turn. (It is no longer a creature.)
Some treefolk can withstand any damage by just becoming trees again.
1/3

Ik dacht, laat ik eens een common maken. Sure, vast iets te ingewikkeld qua regels voor een common, maar ik vond het wel elegant zo . Als je er een Forest van maakt, is het geen creature meer en kan hij dus geen damage krijgen. Ideale blocker dus!
Magnus, als hij een forest is heeft hij 0 levens, right? Dus als hij een trample-er blocked gaat alle damage door toch?
bartist
5 jaren geleden
Ik heb m'n opmerkingen mieren-neuker-proof gemaakt
MagnusMagicus
5 jaren geleden
@Thedouwegames: Nou, niet zozeer "0 levens" als "geen power en toughness" . Maar dat klopt, hij is niet nuttig als blocker voor tramplers. Maar alle andere creatures kan blocken en daarna stoppen met creature zijn, zodat hij geen damage krijgt. Hij doet dat ook geen damage, maar je kunt niet alles hebben, het is ook maar een common .
Thedouwegames
5 jaren geleden
Zonder de “its no langer a creature” zou het een 1/4 Dryad Arbor zijn toch?
 bijgewerkt door Thedouwegames 5 jaren geleden
Daedalon
5 jaren geleden
Contemplation of the Meek
Enchantment
Creatures you control with power or toughness 1 or less that enters the battlefield gets a +1/+1 counter.
Tap four untapped non-token creatures you control with power or toughness 2 or less, transform this card.

Annointed Sage
Legendary creature - Shapeshifter
Annointed Sage is Green and White.
Changeling (This card is every creature type at all times)
Creature spells you cast has convoke.
2/3
 bijgewerkt door Daedalon 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Zonder de “its no langer a creature” zou het een 1/4 Dryad Arbor zijn toch?


Nee, dat is puur uitleg voor als dat niet duidelijk zou zijn. Als iets van type verandert, vergeet het in principe wat het daarvoor was.
bartist
5 jaren geleden
@Daedalon:
Het is de bedoeling dat je een kaart maakt die van kaarttype veranderd.
Jouw kaart verandert van een enchantment naar een enchantment, dus voldoet dus nog niet aan het thema
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top