Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #117

Progenitus2005
5 jaren geleden
gedaan
TheRobinros
5 jaren geleden
Mag ik even kwijt dat, onafhankelijk wie deze gaat winnen, qua flavor iedereen echt op en top prestaties heeft geleverd en ik met heel veel plezier naar alle inzendingen heb gekeken?
Progenitus2005
5 jaren geleden
Dank je
Triskelion88
5 jaren geleden
Het zijn mooie inzendingen dit keer leuk onderwerp ook????????
bartist
5 jaren geleden
Voor de nieuwsgierige onder ons: Ik ben bezig met de beoordeling
Ik wil iedereen wel alvast bedanken voor hun inzending, want de ideeën zijn (zoals al eerder genoemd) allemaal enorm gaaf!
bartist
5 jaren geleden
Meer inzendigen dan gedacht, ik zie ook veel transform-kaarten maar dat is waarschijnlijk de natuur van de opdracht.
Anyway: de beoordelingen!

MagnusMagicus met Stout Treefolk
Een leuke common en een goede blocker! Hij is naar mijn idee wel wat sterk, omdat het wel de dynamiek van het spel verandert.
Blauw en zwart hebben evasion, wit heeft massa's, groen heeft trample en rood heeft andere schade manieren. Echter, als je in die kleuren dat mist, dan kan een common het spel tegenhouden.
Dat is deels te begrijpen voor een 6 a 7 mana common, maar misschien is dat voor een 3 mana common net iets te veel van het goede.
Het idee is echter supergaaf, en zou best een plekje kunnen krijgen in decks waar creatures het aantal landjes tellen.

TheRobinros met Memories of Ornath
Ik weet niet of het regeltechnisch kan, een sorcery die op de stack in een creature veranderd, maar voor het idee ga ik ff uit van wel.
Een sorcery die in een creature veranderd, een grappig idee! Het is wel compleet buiten het idee van Miracle, die kaarten alleen sterker maakt doordat je ze goedkoop kunt casten. Doordat je jouw kaart een ander effect geeft, gaat je kaart dus buiten de gebruikelijke design space.
3 saccen voor 5 is tegen de juiste decks equivalent aan een boardwipe, zeker in limited, dus de rarity is goed. De creature versie is 1 sacrifice per beurt, wat ook best pittig is in the long run. je moet dan zelf wel genoeg creatures hebben, want je bent zelf ook gebonden om creatures te sacrificen.
Het is een goede kaart, maar ergens zit het me niet lekker dat het effect verandert door het casten met een miracle cost

BluezamX met Tuktuk the Golem // Essence of Tuktuk
Het verhaal van Tuktuk the Explorer gaat verder! Deze kaart schreeuwt goblins, en binnen goblins zijn er zat manieren om hem te laten sterven (Goblin Bombardment en Goblin Grenade bijvoorbeeld).
Hij is wel 6 mana, wat meestal ver boven de curve is voor de meeste goblin decks, maar dat maakt hem wel gebalanceerd. Het is een prima wincon, want de achterkant dubbelt al je non-token goblins, wat erg leuk is met je token-genererende goblins!
Erg gave kaart, en leuk gevonden!

Daedalon met Contemplation of the Meek // Annointed Sage
Een Weenie support enchantment die later veranderd in een creature die convoke geeft. Een goed concept, zeker in (mono) wit/groen.
Hij zou ook prima in een +1/+1 counter deck passen, wat hem perfect zou maken voor limited omgevingen met overlappende draft-archtypes!
Moet wel zeggen: de flavor gaat mij een beetje voorbij, maar deze kaart is meer dan speelbaar om verschillende redenen, en binnen groen/wit is het niet onmogelijk om de transform-restrictie te gaan!
Goed bedacht, je velen sleutelen aan de kaart heeft zich beloond!

Koendert met Manifest of Woe // Ghost of Woe
Recurring Murder, een variant op Startled Awake. Je moet er wel (bijna) mono-zwart voor spelen, maar de achterkant kan dat waard maken.
Een late-game 2 mana 6/5 is pittig krachtig. Hij heeft dan al (een oudere dus minder gebruikelijke) vorm van evasion, en als hij geblocked word, dan word hij (tweevoudig) weer removal en is hij voor 2 mana weer op het veld.
Dat maakt hem wel net iets te krachtig. Het moment dat er 10 creatures in de graveyard liggen, is er een garantie dat je als tegenstander verliest tenzij je exile removal speelt. Ik weet niet of Mythic rarity dit zou oplossen. Als tegenstander zit je in een loop van removal als er eenmaal 10 creatures in de graveyard liggen.

Archranex met Grathorax Incarnation of Greed
Ooooh, De goden "geen creature" clausule! Daar had ik niet aan gedacht! wat een gave inspiratie!
Ik vind het idee enorm gaaf, maar ik merk wel een "beginners"-fout: je kaart is echt te vol. Als je kijkt naar de orginele Theros goden, dan houden ze redelijk dezelfde formule aan: Indestructible, devotion threshold, gevolgd door 1 a 2 abilities.
Jij hebt Trample en Flying ipv Indestructible, en 3 abilities van 2 of meer regels. Dat maakt de kaart best vol. De laatste ablity komt zo te zien van Hellkite Tyrant, en had in mijn opinie er niet bij gehoeven. De eerste twee abilities zijn gaaf genoeg, en doen genoeg voor de kaart zelf! De eerste abilty is goed gevonden, om je draak toch een functie te geven als hij geen creature is.
De tweede ability moet wel een sorcery speed restrictie krijgen, anders kun je te makkelijk mana genereren die je naar eigen behoefte kunt besteden (qua timing, je kunt je mana nog later besteden, in tegenstelling tot Phyrexian Altar).
Het is een goede kaart, met wat tweaken had het een geweldige (en speelbare) kaart kunnen zijn!

kolonelnick met Ajani, Healer of the Pride // Ajani, Vengeful Brother
Een Transform-walker! Ajani die na de dood van zijn broer transformed hij in een planeswalker, waar hij initeel begint als een Boros planeswalker vanwege zijn wraakzucht.
Hoewel ik niet iets kan vinden wat damage prevent dat hoort bij Ajani, vind ik het hem niet misstaan. De dies trigger klopt dus als je kijkt naar de story-line.
De achterkant heeft drie degelijke abilities, hoewel ik denk dat er letterlijk geen drawback zit aan de laatste ability als je eenmaal op ultimate zit. Gaat je tegenstander de aanval in, en/of probeert hij mana te besteden om je van de ultimate af te houden en het faalt: dan is je tegenstander zwaar te klos.
Doe de ultimate als het eerste wat je doet in je eerste main-phase (wanneer je hoogstwaarschijnlijk geen dingen tapped hebt liggen), en je tegenstander heeft veel dingen verloren. Als je tegenstander er niets aan kan doen, dan doet hij waarschijnlijk niets, want dan moet hij permanents tappen.
De ultimate kan dus de game bepalen, wat wel een beetje bij een ultimate hoort... Goede inzendig!

Thedouwegames met Time of Changes // Alfwyn, The Changer
Transform-Saga! Naar (ook) een planeswalker. Je planeswalker kant mist wel een color identity, maar ga er voor nu van uit dat het dezelfde kleuren behoud.
De kaart doet veel, dus ik zal het stuk voor stuk ontleden. Chapter 1 is transform and turn facedown, iets wat in groen en in blauw zit, dus dat klopt als een bus. Mass transform kan wel enorm krachtig zijn als je je deck eromheen bouwt. of als je een morph-deck maakt... In beide gevallen is het wel enorm blauw of groen, maar Wit is in beide delen (morph/transform) minder goed vertegenwoordigd.
Chapter 2 maakt van alle landjes creatures... voor onbeperkte tijd. Ze zijn ook ineens indestructible voor onbeperkte tijd. Dat zet het spel wel in een stand-still. Daarbij voelt hij buiten het thema "verandering" een beetje los van chapter 1.
Chapter 3 is de transform. Daar ga je weer verder op het transform/morph thema, met binnen 2 beurten een boardwipe voor alle face-down permanents. Dit voelt meer in evenwicht dan de vorige kaart, en Chapter 1 is echt een enabler voor de achterkant.
De kaart is dus goed bedacht maar kan in mijn opinie nog wat verbetering gebruiken. De kleur wit mist een beetje in deze kaart, en chapter 2 staat een beetje los van de rest.
Wel een goede inzending dus!

carlovdm met Arbor Reborn
Verwoording kan wat verbetering gebruiken (als een creature "dies", dan is hij al in de graveyard, dus een "return it to the battlefield as a copy of target land" zou volgens mij een betere verwoording zijn), maar het idee is duidelijk.
Als het creature dood gaat, komt hij terug als een landje. De rarity klopt naar mijn idee en in het slechtste geval is dit een ramp-kaart met een goede body om een keer te blocken.
Het landje hoeft ook niet eens van jezelf te zijn, dus dat maakt het nog interessanter. De hexproof snap ik niet helemaal. Het past binnen groen, maar ik zou als tegenstander niet geneigd zijn om deze kaart te targeten met iets vanwege zijn andere ability.
Wel mooi dat hij zo eenvoudig verwoord is, kan ik altijd waarderen!

Magicfreak met Demonic cave // Threxas, Leader of the Demon Pack
Een mono-colored landje met hetzelfde effect als Wanderwine Hub en consorten (waar je de verwoording van had kunnen lenen).
Dit landje is... pittig. Dit zegt bijna: als je wilt, doe vanaf beurt 2 iedere beurt 7 schade als je een deck vol Demons speelt. Dat is een 3 beurten klok zonder dat je ook maar iets gedaan hebt.
Je hebt wel een must-transform trigger, maar je hebt de keuze over hoeveel demonen je laat zien. Als je het zo kan spelen dat je net niet genoeg schade doet, dan blijft het landje voor eeuwig een landje.
De achterkant is een demon met defender... wat een beetje contradictisch is. Je hebt veel moeite gedaan en practisch gewonnen (als je standard/modern/casual speelt, dan is 10 schade zo goed als game over), en dan krijg je een demon terug die niets mag doen.
Hij mag aanvallen als je tegenstander heeft aangevallen. MAAR (nog meer maar-en) dan moet je wel eerst flink wat mana betalen... De achterkant is voor mij niet goed genoeg om de kaart ooit te laten transformeren, ik houd de super sterke voorkant wel zoals deze is.

Eclavyrr met Urborg, the Risen Empire // Essence of Urborg
Een landje wat een creature kan worden, en vervolgens een enchantment. Jep, dat voldoet aan het thema.
Landje kant heeft weinig poes-pas. Het kan een creature worden en er vanuit gaande dat je mono black speelt om dit te kunnen verantwoorden begint het als een 4/4 creature (als je er iets nuttigs mee wilt doen).
Dan is de grens van 5 wel erg laag. Het is bijna gegarandeerd dat het een creature van 5 power of hoger word als het een creature wordt. Dat het zelf een swamp is helpt daarbij dus niet.
De achterkant is echt enorm krachtig, zeker als je er vanuit gaat dat je grote hoeveelheden mana gaat besteden. Debt to the Deathless (als slechtste voorbeeld),Exsanguinate, Torment of Hailfire zijn allemaal kaarten in zwart die best een grote X kunnen waarderen. Combineer dit met een sac-outlet om gegarandeerd te kunnen transformen en je hebt een deck.
Hij is dan wel erg krachtig. Ik weet niet of het te krachtig is, maar heb wel het gevoel dat je het randje opzoekt.
Wel een leuke brew-around!

Progenitus2005 met Gerandr, Heart of Rage // Gerandr's Legacy
Gerandr de Minotaur commander! Wel een beetje vreemd dat hij zelf geen First strike heeft, maar dat wel aan de rest van je minotaurs geeft.
Dan, de tweede ability. Limited is het nog soort van aannemelijk dat je tegenstander 10 landjes heeft, maar als deze kaart ooit voor landje 10 op het veld ligt dan gaat je tegenstander dat 10 landje alleen neerleggen wanneer hij/zij dat echt nodig heeft. Er is dus een vrij passieve manier om te voorkomen dat deze kaart transformeert.
Over de achterkant gesproken, die gaat ineens een heel andere kant op. Van Minotaur-matters naar "ik gooi m'n eigen landjes weg voor schade". Don't get me wrong, Borborygmos Enraged is en blijft m'n eerste en meest favoriete commander dus "landjes-gooien" is practisch m'n tweede naam, maar deze kaart eet aan de landjes die je nog wil gebruiken, voor de twee abilities... Aan de andere kant, je pakt wel een extra kaart, dus de kans dat je een landje terug krijgt uit je draw om te voorkomen dat je zonder mana zit is wel groter.
De achterkant support gelukkig nog wel de minotaur tribal thema. Twee goede abilities, met ook goede cost. Zolang je landjes neer kan blijven leggen, is dit een mooie achterkant!



En dan... moet ik gaan kiezen.
De top 3 is:
- Daedalon met Contemplation of the Meek // Annointed Sage
- kolonelnick met Ajani, Healer of the Pride // Ajani, Vengeful Brother
- carlovdm met Arbor Reborn

De eervolle vermelding gaat naar: Archranex met Grathorax Incarnation of Greed. Het idee om een type "weg te nemen" voor het thema is naar mening briljant gevonden, en met een paar tweeks had die kaart zeker gewonnen. Er zaten helaas voor nu nog iets te veel haken en ogen aan om mee te winnen, maar ik denk dat Archranex na een paar keer mee-doen waarschijnlijk een keer als Judge zal eindigen.

De winnaar van deze ByC is geworden...



Daedalon met Contemplation of the Meek // Annointed Sage!
De kaart heeft vele iteraties doorgegaan, en eindigde als een kaart die in meerdere thema's zo zou kunnen passen binnen een limited omgeving, iets wat best lastig is!
Gefeliciteerd met deze overwinning, en succes met ByC 118 hosten!


Voor de pagina:
Build your Card 114 - Split Kaarten - Thedouwegames
Build your Card 115 - Planeswalkers - Eclavyrr
Build your Card 116 - Dungeons & Dragons met een twist! - bartist
Build your Card 117 - Let's change it up! (kaarten die van typen veranderen) - Daedalon
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
Top 3
Gefeliciteerd daedalon! En bedankt voor het hosten bartist!
Archranex
5 jaren geleden
Bedankt voor het hosten, de uitgebreide beoordeling en de eervolle vermelding, Bartist! Leuk dat je het idee van mijn kaartje kon appreciëren! Ik heb een documentje waar ik wat zelfgemaakte kaarten in bijhoud, en ik heb mijn kaart daar dan ook wat aangepast naar jouw feedback

Gefeliciteerd met de overwinning, Daedalon! Veel plezier en succes met het hosten van de volgende BYC, ik kijk er al naar uit!

kolonelnick
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Bedankt voor het hosten, de uitgebreide beoordeling en de eervolle vermelding, Bartist! Leuk dat je het idee van mijn kaartje kon appreciëren! Ik heb een documentje waar ik wat zelfgemaakte kaarten in bijhoud, en ik heb mijn kaart daar dan ook wat aangepast naar jouw feedback

Gefeliciteerd met de overwinning, Daedalon! Veel plezier en succes met het hosten van de volgende BYC, ik kijk er al naar uit!




Je zou online kunnen kijken voor magic set editor. Dit is het programma wat ik gebruik voor mijn kaarten te maken. Je hebt hier alles overzichtelijk en je ziet gelijk hoe je text eruit ziet op een kaart.
bartist
5 jaren geleden
Ik gebruik ook de magic set editor, daarin heb ik ook gecontroleerd hoe vol je kaart was
Daedalon
5 jaren geleden
yo, thx for het hosten, Bartist, ik zal zsm de volgende BYC klaarstomen
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Gefeliciteerd!

Belachelijk natuurlijk dat ik niet heb gewonnen , maar succes met de volgende, Daedalon!
Thedouwegames
5 jaren geleden
Gefeliciteerd Daedalon, en bedankt voor de host Bartist!
Magicfreak
5 jaren geleden
Gefeliciteerd Daedalon! Ook erg bedankt voor het hosten bartist!

Quote:
23 uren geleden
Magicfreak met Demonic cave // Threxas, Leader of the Demon Pack
Een mono-colored landje met hetzelfde effect als Wanderwine Hub en consorten (waar je de verwoording van had kunnen lenen).
Dit landje is... pittig. Dit zegt bijna: als je wilt, doe vanaf beurt 2 iedere beurt 7 schade als je een deck vol Demons speelt. Dat is een 3 beurten klok zonder dat je ook maar iets gedaan hebt.
Je hebt wel een must-transform trigger, maar je hebt de keuze over hoeveel demonen je laat zien. Als je het zo kan spelen dat je net niet genoeg schade doet, dan blijft het landje voor eeuwig een landje.
De achterkant is een demon met defender... wat een beetje contradictisch is. Je hebt veel moeite gedaan en practisch gewonnen (als je standard/modern/casual speelt, dan is 10 schade zo goed als game over), en dan krijg je een demon terug die niets mag doen.
Hij mag aanvallen als je tegenstander heeft aangevallen. MAAR (nog meer maar-en) dan moet je wel eerst flink wat mana betalen... De achterkant is voor mij niet goed genoeg om de kaart ooit te laten transformeren, ik houd de super sterke voorkant wel zoals deze is.


Ik was inderdaad ook niet erg tevreden over de kaart, en juist omdat de voorkant zo sterk was, had ik de achterkant zwak gemaakt, want ja, het blijft een landje die je gratis kan spelen. Ik had de kaart terplekke verzonnen, dus had er ook niet veel van verwacht. In iedergeval bedankt voor de feedback!
bartist
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
....

Voor de pagina:
Build your Card 114 - Split Kaarten - Thedouwegames
Build your Card 115 - Planeswalkers - Eclavyrr
Build your Card 116 - Dungeons & Dragons met een twist! - bartist
Build your Card 117 - Let's change it up! (kaarten die van typen veranderen) - Daedalon


Zou een mod nog zo vriendelijk willen zijn om de ByC pagina een update te geven?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Sjeez, rustig aan met die Bullwhip, ik ren al hoor!
bartist
5 jaren geleden
Ik dacht: laat ik het vragen voor het vergeten wordt no pressure
MagnusMagicus
5 jaren geleden
TE LAAT! Er was extreme druk en nu is het gebeurd en heb ik een zenuwinzinking. Jouw schuld!
bartist
5 jaren geleden
Nooo
Triskelion88
5 jaren geleden
Thnx voor hosting en de uitgebreide beoordeling!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top