Build your Card #118

bartist
7 dagen geleden
@Koendert: ik zou kijken naar de verwoording van Hypersonic Dragon en Teferi, Mage of Zhalfir kijken voor je eerste ability
MagnusMagicus
7 dagen geleden
@Koendert: probeer dit eens. Geen idee of het 100% regeltechnisch klopt, maar het is wel wat korter

All cards and spells have flash.
Players can't cast more than one spell each turn.
Whenever a spell is cast, each opponent copies it and may choose new targets for the copy.

Hoewel ik wel bang ben dat dit vooral gaat betekenen dat mensen niks gaan doen en dat er dus niet zo heel veel chaos bij te pas komt kijken .
Koendert
6 dagen geleden
Thnx Magnus voor de tip heb het verwerkt
Nissa333
3 dagen geleden

Ik weet dat het type World Enchantment is maar dat lukte niet bij mtg cardsmith

*ik heb nog een paar aanpassingen gemaakt, ik vind de kaart nu intressanter
 bijgewerkt door Nissa333 1 dag geleden
Magicfreak
3 dagen geleden
@Nissa333, waarvoor staat die ascend als ik vragen mag? Volgensmij moet het zoiets zijn als: "If you have the city's blessing, creatures (you control?) can only be blocked by one creature."
Nissa333
3 dagen geleden
Ik wilde eigenlijk alleen “creatures (you control houd vgm niet uit bij world enchantment, of wel weet ik eigenlijk niet) can only be blocked by one creature”. Maar om het iets interessanter te maken dacht ik doe er ascend bij, dan kan je hem in meer situaties gebruiken. Echter heb je helemaal gelijk dat er nog iets bij moet met the City’s blessing.

Ik zou hem duurder kunnen maken en bijvoorbeeld toevoegen “All green and white creatures get +1/+1 as long as you have the city’s blessing”

Maar bij nader inzien werkt ascend heel raar met een world enchantmetn
Veekeren
3 dagen geleden

Ook eens wat geprobeerd
Nissa333
3 dagen geleden
@Veekeren ik denk dat bij het 2e gedeelte er beter non land permenant kan staan. Of is het juist jouw bedoeling dat mensen bijvoorbeeld moeten kiezen tussen een land of creature spelen?
Veekeren
3 dagen geleden
Quote:
23 minuten geleden
@Veekeren ik denk dat bij het 2e gedeelte er beter non land permenant kan staan. Of is het juist jouw bedoeling dat mensen bijvoorbeeld moeten kiezen tussen een land of creature spelen?

Is het niet zo dat je een land niet cast? Ik heb er geprobeerd rekening mee te houden in ieder geval. Bedoeling is dat je zoveel land of instants / sorceries kan spelen als je wilt, maar je per beurt niet meer dan 1 (idd non-land) permanent kan casten, zonder er een andere permanent (evt wel-land) voor op te offeren.
 bijgewerkt door Veekeren 3 dagen geleden
Magicfreak
3 dagen geleden
Quote:
3 uren geleden
you control houd vgm niet uit bij world enchantment

Oh tuurlijk, excuses. Had nog niet echt goed bestudeerd wat een world enchantment precies deed
kolonelnick
1 dag geleden
Song of Decay
World enchantment
Skip your draw step
At the beginning of your upkeep, put the top three cards from your library into your graveyard, then you may return a land and/or a creature card from your graveyard to your hand.
as the wings if the kraul fluttered, the decay came and the deceased rose as part of the swarm.

Ik heb wat zitten tweaken met de nummers, hoeveel mill was nu teveel mill. Verder voor de feel ben ik voor creature and/or land gegaan en het is een may, want soms heb je liever dingen in je grafbak. Het skippen van de draw step was in mijn ogen noodzakelijk, want aan het begin van je beurt in principe mogelijk drie kaarten rapen is een beetje veel van het goeie. Misschien dat de kaart nog steeds wat sterk is, maar daarvoor is het een "legendary" kaart laten we maar zeggen.
bartist
1 dag geleden
Het idee achter World Enchantments is toch dat iedereen aan het effect moet geloven?
hallowman3
1 dag geleden
Tot dusverre is elke world enchantment die geprint is inderdaad voor iedereen, opzich ook wel logisch als je de hele wereld enchant.
kolonelnick
1 dag geleden
Is dat zo? Ik begreep dat het puur om de supertype ging en Koskun Falls werkt toch ook eigenlijk alleen echt voor jou of zie ik dit fout?

Maar kan de kaart wel aanpassen zodat dit wel kan iedereen pakt
 bijgewerkt door kolonelnick 1 dag geleden
Daedalon
1 dag geleden
Koskun Falls is een grappige World Enchant waarbij zn effect in principe een Ghostly Prison is maar met de world supertype, dus dat alleen de controller van effect is @kolonelnick

Anders zou er qua text iets hebben van "at the beginning of each player's upkeep" of gelijk klinkende effect, tenminste, daar ga ik vanuit
 bijgewerkt door Daedalon 1 dag geleden
bartist
1 dag geleden
Quote:
52 minuten geleden
Is dat zo? Ik begreep dat het puur om de supertype ging en Koskun Falls werkt toch ook eigenlijk alleen echt voor jou of zie ik dit fout?

Maar kan de kaart wel aanpassen zodat dit wel kan iedereen pakt

De Falls kende ik nog niet, maar volgens mij is dat wel de uitzondering.
Het viel mij gewoon op, uiteraard is het aan de judge om te bepalen of het een belangrijke factor is, dus doe vooral wat jij denkt dat op de kaart hoort
Veekeren
1 dag geleden
Quote:
5 uren geleden
Anders zou er qua text iets hebben van "at the beginning of each player's upkeep" of gelijk klinkende effect, tenminste, daar ga ik vanuit

Hmm, dan moet ik mijn tekst ook wel echt helemaal aanpassen niet? Ik dacht dat het bij voorbaat voor iedereen zou gelden... Dan zou die van meer moeten zijn:

Draw phases are skipped. Whenever a player plays a spell, he or she draws a card.

Each turn, for every card a player casts beyond his or her first, he or she sacrifices a permanent
 bijgewerkt door Veekeren 1 dag geleden
Daedalon
1 dag geleden
Even om het maar duidelijk te houden zodat iedereen het weet en om verwarring te voorkomen, ik ga bij de beoordeling van jouw kaart kijken naar de verwoording van de effect(en), dus effect(en) die bijv. zeggen "When you cast", zoals bij Koskun Falls, dan ga ik het beoordelen vanuit owner's POV en effect(en) die duidelijk "Each player" of gelijkwoordig vermeld staan zoals Caverns of Despair, die ga ik bekijken vanuit t algemene POV, hopelijk dat dat het duidelijker maakt.

Verders zijn er geen restricties qua creativiteit.
 bijgewerkt door Daedalon 1 dag geleden
bartist
1 dag geleden
Dank je voor de verduidelijking!!
Nissa333
1 dag geleden
Ik heb mijn kaart een kleine aanpassing gegeven, ik wilde gaan voor een beetje het vrede/gelijkheid gevoel wat ik vaak krijg van selesnya. Ik denk dat dit serieus een kaart zou kunnen zijn waar je een goed deck rondom kan bouwen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 36 posts
  • Laatste post Nissa333 1 dag geleden
  • Gemaakt door Daedalon 11 dagen geleden
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL