Build your Card #118

Nissa333
4 jaren geleden
@Veekeren ik denk dat bij het 2e gedeelte er beter non land permenant kan staan. Of is het juist jouw bedoeling dat mensen bijvoorbeeld moeten kiezen tussen een land of creature spelen?
Veekeren
4 jaren geleden
Quote:
23 minuten geleden
@Veekeren ik denk dat bij het 2e gedeelte er beter non land permenant kan staan. Of is het juist jouw bedoeling dat mensen bijvoorbeeld moeten kiezen tussen een land of creature spelen?


Is het niet zo dat je een land niet cast? Ik heb er geprobeerd rekening mee te houden in ieder geval. Bedoeling is dat je zoveel land of instants / sorceries kan spelen als je wilt, maar je per beurt niet meer dan 1 (idd non-land) permanent kan casten, zonder er een andere permanent (evt wel-land) voor op te offeren.
 bijgewerkt door Veekeren 4 jaren geleden
Magicfreak
4 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
you control houd vgm niet uit bij world enchantment


Oh tuurlijk, excuses. Had nog niet echt goed bestudeerd wat een world enchantment precies deed
kolonelnick
4 jaren geleden
Song of Decay
World enchantment
Skip your draw step
At the beginning of your upkeep, put the top three cards from your library into your graveyard, then you may return a land and/or a creature card from your graveyard to your hand.
as the wings if the kraul fluttered, the decay came and the deceased rose as part of the swarm.

Ik heb wat zitten tweaken met de nummers, hoeveel mill was nu teveel mill. Verder voor de feel ben ik voor creature and/or land gegaan en het is een may, want soms heb je liever dingen in je grafbak. Het skippen van de draw step was in mijn ogen noodzakelijk, want aan het begin van je beurt in principe mogelijk drie kaarten rapen is een beetje veel van het goeie. Misschien dat de kaart nog steeds wat sterk is, maar daarvoor is het een "legendary" kaart laten we maar zeggen.
bartist
4 jaren geleden
Het idee achter World Enchantments is toch dat iedereen aan het effect moet geloven?
hallowman3
4 jaren geleden
Tot dusverre is elke world enchantment die geprint is inderdaad voor iedereen, opzich ook wel logisch als je de hele wereld enchant.
kolonelnick
4 jaren geleden
Is dat zo? Ik begreep dat het puur om de supertype ging en Koskun Falls werkt toch ook eigenlijk alleen echt voor jou of zie ik dit fout?

Maar kan de kaart wel aanpassen zodat dit wel kan iedereen pakt
 bijgewerkt door kolonelnick 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Koskun Falls is een grappige World Enchant waarbij zn effect in principe een Ghostly Prison is maar met de world supertype, dus dat alleen de controller van effect is @kolonelnick

Anders zou er qua text iets hebben van "at the beginning of each player's upkeep" of gelijk klinkende effect, tenminste, daar ga ik vanuit
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Quote:
52 minuten geleden
Is dat zo? Ik begreep dat het puur om de supertype ging en Koskun Falls werkt toch ook eigenlijk alleen echt voor jou of zie ik dit fout?

Maar kan de kaart wel aanpassen zodat dit wel kan iedereen pakt


De Falls kende ik nog niet, maar volgens mij is dat wel de uitzondering.
Het viel mij gewoon op, uiteraard is het aan de judge om te bepalen of het een belangrijke factor is, dus doe vooral wat jij denkt dat op de kaart hoort
Veekeren
4 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Anders zou er qua text iets hebben van "at the beginning of each player's upkeep" of gelijk klinkende effect, tenminste, daar ga ik vanuit


Hmm, dan moet ik mijn tekst ook wel echt helemaal aanpassen niet? Ik dacht dat het bij voorbaat voor iedereen zou gelden... Dan zou die van meer moeten zijn:

Draw phases are skipped. Whenever a player plays a spell, he or she draws a card.

Each turn, for every card a player casts beyond his or her first, he or she sacrifices a permanent
 bijgewerkt door Veekeren 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Even om het maar duidelijk te houden zodat iedereen het weet en om verwarring te voorkomen, ik ga bij de beoordeling van jouw kaart kijken naar de verwoording van de effect(en), dus effect(en) die bijv. zeggen "When you cast", zoals bij Koskun Falls, dan ga ik het beoordelen vanuit owner's POV en effect(en) die duidelijk "Each player" of gelijkwoordig vermeld staan zoals Caverns of Despair, die ga ik bekijken vanuit t algemene POV, hopelijk dat dat het duidelijker maakt.

Verders zijn er geen restricties qua creativiteit.
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Dank je voor de verduidelijking!!
Nissa333
4 jaren geleden
Ik heb mijn kaart een kleine aanpassing gegeven, ik wilde gaan voor een beetje het vrede/gelijkheid gevoel wat ik vaak krijg van selesnya. Ik denk dat dit serieus een kaart zou kunnen zijn waar je een goed deck rondom kan bouwen
Daedalon
4 jaren geleden
morgen is de laatste dag, dus hopelijk heb je nog een leuke idee voor een World Enchantment kaart ^^
Daedalon
4 jaren geleden
Zo... hey, weer aardig wat inzendingen, ditmaal voor een vrij pittige Thema (zover ik het zie)
Mijn excuses als de thema ietswat verwarrend was, had even wat duidelijker moeten zijn vanaf t begin, maar uiteindelijk kwam het wel goed

@MagnusMagicus - The Arena of Valor's Reach
Simpel en geen gedoe erover, waarbij de kleurgebonden aspect tot z'n recht kan komen, behalve blauw, die trekt denk wel aan de kortste eind

@bartist - Mind Palace of Madness
Hmm, zoals ik het lees, zou het dus qua effect bijna gelijk staan met Aetherflux Reservoir in dat Aetherflux jou Life geeft met formule X+1, waarbij X de huidige Lifegain is, dus na de eerste spell te hebben gecast, (X=0) +1=1, dus de volgende spell geeft (X=1) +1=2
Kan leuk zijn, en een boardwide (en goedkopere) alternatief op Arjun, the Shifting Flame

@Progenitus2005 - Whirlpool of Chirapma Isle
Een bounce variant op Koskun Falls en in principe een anti non-flier alternatief op Sandwurm Convergence zonder de wurm.
Kan een interessante tech kaart zijn voor Merfolk decks, vooral omdat qua cost t nog te behalen is.

@Jsterck1 - Fragile Existence
Het is wel een leuke kaart wat targetted effects in principe negate door de targets te bouncen, zou dus ook betekenen dat t kaart zichzelf ook nog beschermd tegen die effecten, das ook nog eens wat

@BluezamX - Divided Conflict
Oh damn.... in combinatie met de nieuwe proliferate kaarten die met de WotS set is uitgekomen, dan zou dit nog best wel hard gaan, heb wel iets met de mana cost flavorwise, ik zou het misschien zelf nog ipv dan eerder gaan, maar das puur nitpicken xD

@Eclavyrr - World without Heroes
Oef.... zeg maar dag tegen legendary kaarten xD dit kan zo hard gaan tegen jouw tegenstander, vooral als je ook nog eens in een EDH deck spel met een commander met Eminence .

@Koendert - Temple of Time and Chaos
Hmmm, dus iedere speler kan maar kaart spelen per beurt, en dan hebben we het nog niet over de copy gedeelte van t kaart, dat zou dus betekenen dat zodra deze kaart de board hit... er best wel kans is dat men geen instant/sorcery meer gaat spelen, of een stuk minder, ivm de andere speler die de effect moet copy-en.... kan leuk zijn als je je tegenstander weet te forceren om kaarten (instants/sorcery) te spelen.

@Nissa333 - Winsome Woodland
Met dit kaart heb je in principe kans op Unblockable creatures, laat staan dat ze maar door 1 creature geblockt mag worden, ik zie Selesnya dat wel uithalen eigenlijk xD en als het goed is scheelt dat het dan ook wel met kaarten als Enlightened Tutor gepakt kan worden.

@Veekeren - Escapement Marathon
Zoals ik het begrijp, nadat je een landje hebt gespeeld, dan begint de sacrificial spree, maar omdat je duidelijk maakt met die kaart dat het alleen de owner van de kaart de effect van toepassing is, dan zou dit best wel gevaarlijk kunnen zijn voor de owner.
Ik zie ook dat je een alternatieve verwoording van jouw kaart als reply hebt gedaan, dat zou een heel stuk beter zijn als effect.

PS. de kaart mag dan wel de Supertype World bevatten, uiteindelijk draait het wel om de effect en hoe het is verwoord, want de Supertype World is uiteindelijk ook maar een soort van Legendary type (die niet alleen voor jouw geldt, maar ook voor jouw tegenstander, zeg maar.... er mag ten allen tijden maar 1 World Enchantment op de gehele veld staan)

@kolonelnick - Song of Decay
Een leuke kaart voor undergrowth/Muldrotha, the Gravetide decks xD niet veel meer om erover te praten.

Hmm, het zijn allemaal wel leuke kaarten, maar ik kan maar 1 winnaar aanwijzen, ik kan deze keer geen top 3 aanmaken dus ga ik maar gelijk over tot de kaart die toch ietswat vooruit sprong.


De Winnaar van de 118e editie van Build Your Card is:


Gefeliciteerd!!

@MagnusMagicus - The Arena of Valor's Reach

Wat kan ik hierover nog verder zeggen, af en toe hoe minder/simpeler is beter, waarbij iedere kleur hun specialiteiten kunnen tonen of ten onder gaan.

Bedankt iedereen voor het meedoen aan deze thema, en tot de volgende dan maar
kolonelnick
4 jaren geleden
Congrats magnus!
Nissa333
4 jaren geleden
Ik vond weer leuk, congrats Magnus
Triskelion88
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Magnus!
bartist
4 jaren geleden
Quote:
23 uren geleden
...

@bartist - Mind Palace of Madness
Hmm, zoals ik het lees, zou het dus qua effect bijna gelijk staan met Aetherflux Reservoir in dat Aetherflux jou Life geeft met formule X+1, waarbij X de huidige Lifegain is, dus na de eerste spell te hebben gecast, (X=0) +1=1, dus de volgende spell geeft (X=1) +1=2
Kan leuk zijn, en een boardwide (en goedkopere) alternatief op Arjun, the Shifting Flame

...


Zowel mijn kaart Aetherflux Reservoir en Thousand-Year Storm zijn gebaseerd op het Storm Mechanic. Dit mechanic is wat overpowered, dus ik dacht: laat ik er een (niet zo overpowerde) spin aan geven!

Magnus, Gefeliciteerd met de overwinning!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Joepie! Dat was al weer een tijd geleden

Ik zal spoedig een nieuwe maken
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top