Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #120

bartist
4 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card, dat inmiddels zo lang bestaat dat onderwerpen verzinnen lastig is.

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema is zeer omslachtig gevonden.
Het is ByC nummertje 120, ik was vrij inspiratieloos dus ik ging kijken op wikipedia wat ik daarmee kon. Wat vonden ze daar belangrijk genoeg om te vermelden? "Staryu is Pokémon nummer 120 uit de Nationale Pokédex." (Nee, dat is geen grapje)
Toen ik daar wat verder over ging denken besefte ik ineens: Pokémons kunnen niet alleen evolueren, maar in de computerspellen kunnen ze nog iets anders: in level omhoog! Vandaar het thema: Level Up!

Voor de mensen die nog niet zo lang magic spelen (betreffende deze ability val ik daar ook onder): Level Up is een mechanic geintroduceerd in het orginele Zendikar block, in de "Rise of the Eldrazi" set.
De opdracht is dus een kaart te maken met het Level Up mechanisme

Een voorbeeld:


Deadline: Dinsdag 21 Mei, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
P.S. ik ben altijd bereid beginnende kaart-makers wat initieel commentaar te geven, dus twijfel niet om mee te doen!
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Perpetuum Mobile

Legendary Artifact

Level up: Create a 2/2 Golem Artifact Creature Token.

LEVEL 2-3: Level up: Create a 1/1 Servo Artifact Creature Token.
LEVEL 4+: Level up: . : Return Perpetuum Mobile to its owner's hand.



Ik weet niet zeker hoe de verwoording hier werkt, en of de Level up cost op die manier vervangen kan worden, maar de bedoeling is dat als Perpetuum Mobile level 2 is je geen 2/2 Golem meer kan maken.
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
Darkling
4 jaren geleden
Ik doe ook maar eens voor de gein mee, hier mijn inzending!

kolonelnick
4 jaren geleden


Het concept van een non-creature met level up leek me wel interessant. Het idee is, hoe langer je controle houdt, des te beter wordt je houvast op het beest en wordt deze dus sterker.
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
9 uren geleden
Ik doe ook maar eens voor de gein mee, hier mijn inzending!




Als je deze op turn 1 neer kan leggen, val je op turn twee aan met een 4/3 flying first strike... Ik denk dat ie momenteel iets te sterk is om eerlijk te zijn
Eclavyrr
4 jaren geleden
Cadaverous Woodlands

Land

Cadaverous Woodlands comes into play tapped.
: Add
Level up: sacrifice a creature

[Level 2-5] : Add
[Level 6+] : Add X in any combination of and to your mana pool, where X is the numbers of creatures in your graveyard.

"From corpse to crops. Nature works in wondrous ways"
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Nicol Bolas, Spark Harvester
Legendary Planeswalker - Bolas
Level up - , Sacrifice another planeswalker
+2: Each opponent sacrifices a creature or planeswalker.
[Level 1-2]: +2: Remove 2 loyalty counters from target planeswalker and put them on Bolas.
[Level 3-4]: +2: Gain control of target creature or planeswalker.
[Level 5+]: -16: Each opponent sacrifices all permanents they control.
Loyalty: 4
Daedalon
4 jaren geleden
Rad Ziel, Eldrazi Prime
Legendary Creature - Eldrazi
Flying, Indestructable, Annihilator 1
Level up - (: put a level counter on this. Level up only as a sorcery.)
[Level 4 - 7] Flying, Indestructable, Annihilator 2 (10/10)
[Level 8+] Flying, Protection from Everything, Annihilator 4, Eldrazi spells cost less. (15/15)
5/5
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Vengeful Chief
Creature - Human Rogue
Level up (: put a level counter on this. Level up only as a sorcery.) (2/2)
[Level 2-4] Menace, Hexproof (2/4)
[Level 5+] Deaththouch, Menace, Hexproof (4/6)
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
Shizaru
4 jaren geleden
Ga eens wat proberen
Gebaseerd op deze kaart Chieftain en-Dal :

Chieftain En-Dal
Creature - Knight
[2/3]
----------------------
Level up :
(: Put a level counter on this: Level up only as a sorcery)
[Level 3-6] whevener Chieftain en-Dal attacks, attacking creatures get first strike till end of turn. (3/4)
[Level 7+] whenever Chieftain en-Dal attacks, attacking creatures gain +1/+1 and first strike till end of turn. (4/5)
 bijgewerkt door Shizaru 4 jaren geleden (Typefoutje)
nielsbap
4 jaren geleden
Quote:
16 uren geleden
Rad Ziel, Eldrazi Prime
Legendary Creature - Eldrazi
Flying, Devoid
Level up -
[Level 3 - 5] Indestructable, Annihilator 2 (5/5)
[Level 6 - 9] Hexproof, Indestructable, Annihilator 3, Eldrazi spells cost less. (10/10)
[Level 10+] Hexproof, Indestructable, Annihilator 4, Eldrazi spells cost less. (15/15)
3/3


voor die manakost mag hij wel wat meer doen zonder lvl counters
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik denk dat iedereen (wellicht mezelf ook ) goed moet kijken naar het powerlevel van de kaarten. Meestal is dat erg hoog bij dit soort kaarten, maar er zijn er nu een aantal waar het powerlevel extreem laag ligt.

@nissa333: jij hebt een 2/2 voor . Daarna moet je er instoppen en dan heb je....een 2/4 menace. En als er dan nog een keer instopt dan krijg je....een 4/6 menace deathtouch. Vergelijk dit eens met Dire Fleet Ravager, Kederekt Creeper of Pestilent Spirit .

@daedalon: jij hebt voor 8 mana, die zeer specifiek is met zowel gekleurde als kleurloze mana een....3/3 flying. Maar, als je slechts erbij uitgeeft wordt het een 5/5 indestructible, flying, annihilator 2. Dat is wel een pittig beest, maar je hebt nu wel uitgegeven. En sure, hij wordt nog wel cooler als je verder gaat levelen, maar om die 15/15 voor elkaar te krijgen moet je in totaal uitgeven .

@Shizaru: jij hebt een 2/3 creature. Als je daarna nog uitgeeft wordt het....3/4 die first strike uitdeelt als hij aanvalt (wat al niet supersterk is vergeleken met de originele Chieftain en-Dal ). En als je daarna nog een keer uitgeeft wordt het een 4/5 die ook nog +1/+1 geeft. Dat is veel mana voor een kleine upside.

Ik denk dat je moet zorgen dat de baseline (dus het level 0 creature) iets beter is, en je moet je realizeren wat je moet investeren en wat je ervoor terugkrijgt
Thedouwegames
4 jaren geleden
Marwyn, the Evolver

Legendary Creature - Elf Druid
Level up:
—————————————————
Level <2-5> : Proliferate. (2/2)
Level <6-10>: Proliferate, Proliferate. (4/4)
Level <11+> If you Proliferate, you Proliferate twice that many times. (6/6)
1/1
 bijgewerkt door Thedouwegames 4 jaren geleden
Thedouwegames
4 jaren geleden
Magnus, kan je ook nog even over mijn kaart heen gaan? Dat lijkt me wel handig.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
@thedouwegames: je hebt nu dus een 1/1. Daarna, als je er in stopt, kan hij proliferaten voor 2 mana. Vergelijk dit met bv. Merfolk Skydiver. Daarbij kost het proliferaten wel meer, maar hoef je niet vooraf er in te stoppen. Daarna, als je er een whopping extra instopt, kun je 2x proliferaten. Ik denk dat ik dan toch liever kies voor Contagion Engine of Roalesk, Apex Hybrid. En als je na al die mana er NOG een keer in investeert, dan kun je niet meer proliferaten met deze kaart, maar verdubbelt hij alle andere proliferates. Als je het niet erg vind, geef ik liever uit aan Doubling Season dan aan jouw creature .
Thedouwegames
4 jaren geleden
okay, dank je. Ik ga er iets aan doen
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
5 minuten geleden
@thedouwegames: je hebt nu dus een 1/1. Daarna, als je er in stopt, kan hij proliferaten voor 2 mana. Vergelijk dit met bv. Merfolk Skydiver. Daarbij kost het proliferaten wel meer, maar hoef je niet vooraf er in te stoppen. Daarna, als je er een whopping extra instopt, kun je 2x proliferaten. Ik denk dat ik dan toch liever kies voor Contagion Engine of Roalesk, Apex Hybrid. En als je na al die mana er NOG een keer in investeert, dan kun je niet meer proliferaten met deze kaart, maar verdubbelt hij alle andere proliferates. Als je het niet erg vind, geef ik liever uit aan Doubling Season dan aan jouw creature .


Hier ben ik het niet geheel mee eens. Deze kaart zal je vooral in Proliferate decks spelen, en dan gaan die Levels een stuk harder. Wellicht dat je de "level stages" wat omlaag kan krikken, naar bijvoorbeeld level 2-5 en 6-10, maar het lijkt mij zeker een handige kaart. Gooi er een Infect naast en dit is een imminent threat, die ook steeds moeilijker te removen is.
Thedouwegames
4 jaren geleden
ik bedoelde hem ook zeker in proliferate decks, maar de levels zijn idd wat extreem. Ga ik wel even aanpassen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ja ok, hij proliferate ook zijn eigen level counters....vooruit, daar had ik niet aan gedacht . Maar alsnog kan het wel iets minder .
Thedouwegames
4 jaren geleden
precies, dat is wat ik zo grappig eraan vond.
 bijgewerkt door Thedouwegames 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top