Build Your Card #120

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Okidoki

1: Dit pas nooit of te nimmer op een Magic kaart . Ik denk dat het veel te veel tekst is.

2: Enchantments tappen in principe niet. Daar hebben we artifacts voor. Het kan technisch wel, maar weet dit.

3: De meeste level up kaarten doen pas iets vanaf lvl 1. Hoeft niet, maar weet dit.

4: De tekst van de ability is niet helemaal lekker verwoord, check Jade Monolith voor de bewoording.

5: Dit is feitelijk een vrij dure Jade Monolith. Kost niet , maar kan ook maar 1x per beurt. En Jade Monolith is echt absoluut
geen goede kaart

6: Waarom verliest het creature counters? En waarom bij latere levels niet meer? Wat betekent dat? Waarom vallen +1/+1 en -1/-1 counters of charge counters of level up counters van dat creature af?

7: De lose the game clausule gaat nooit gebeuren. Als ik het creature niet kan redden, dan ga die toch gewoon dood laten gaan. Verder werken de Magic regels ook niet met dat je maar 1 damage mag laten doen op een 1/1. Het kan wel wat je wil, maar dat kost nog 3 regels aan regeltekst en de kaart is al zo vol

8: Even beetje gemeen doen: als ik besteed heb ik een enchantment die zegt:
: The next time a source of your choice would deal damage to target creature this turn, that source deals that damage to you and/or other creatures you control instead, divided as you choose, but you can't assign more damage to a creature than its toughness.

Dat is net een pietsie beter dan Jade Monolith, en die kost 4 mana, niet 11 .
Thomas34
4 jaren geleden
Dankjewel! Ik doe alvast een (voorlopige aanpassing) en misschien nog meer straks.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ok, ik vind deze versie al stukken beter! De vraag is nog wel: is het grote effect 6 mana waard? En ik neem aan dat je bij de eerste ability bedoelt 2 toughness of meer, want als een creature minder dan 1 toughness heeft is het al dood
Triskelion88
4 jaren geleden
Teferi Student of time

Legendary Creature - Human Wizard

Level up

Level 0 1/3
Level 1
Target Creatures phases out
1/3

Level 2
Target Permanent phases out
1/4

Level 3
Target permanent phases out
1/4

Level 4
Target permanent phases out
Target phased out permanent phases in.
2/5

Bending time is not the issue, controlling the time is the true art.


Teferi in zijn jonge jaren met een ability die veel charme heeft en helaas niet meer voorkomt.
bartist
4 jaren geleden
Deadline voorbij, stop de inzendingen!!!

Ik zal zo snel mogelijk nakijken, maar als ik de inzendingen zie heb ik de eenvoud van het thema onderschat.
Het kan misschien wat langer duren vanwege werk voor m'n thesis en werk voor m'n... werk

Ik wil wel vast complimenten geven over hoe mensen elkaar helpen met het maken van hun kaarten!!
Triskelion88
4 jaren geleden
Gelukkig was ik nog op tijd dan gisteravond
Daedalon
4 jaren geleden
oops xD my bad, Magnus, thx voor de verandering
hmm, t wordt wel spannend zo
wie oh wie zal deze verraderlijke thema winnen
kolonelnick
4 jaren geleden
Hoe gaat het met de thesis
bartist
4 jaren geleden
Eeeehm, Thesis gaat goed, beoordelen wat minder

Ik heb voor mezelf een schema gemaakt om na te kijken, voor het weekend is er een uitslag!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Teferi is wel licht overpowered en je kunt geen phased out permanents targeten, maar verder cool
Eclavyrr
4 jaren geleden
Zou het dan niet iets moeten zijn van "Choose a phased out permanent you own. That permanent phases in."?
bartist
4 jaren geleden
Na het lange wachten: de uitslag!!!!!

BluezamX met Perpetuum Mobile
Volgens mij verliest hij de orginele level-up ability niet, maar voor het idee zal ik doen of het wel zo is.
Een artifact die van level kan veranderen, we denken meteen buiten het hokje. De kaart veranderd van level door tokens te maken, maar die tokens worden wel telkens kleiner, tot je de kaart weer op hand moet nemen.
Ik zie eigenlijk niet waarom ik niet meteen alle tokens zou maken (tenzij ik een boardwipe op hand heb). Daarom voelt het alsof het het een sorcery is met buyback .
Qua costen is het wel prima, 6 mana voor 6/6 over 4 creatures. Als je tokens kunt verdubbelen is het zeker handig, maar ik heb het gevoel dat de kaart niet optimaal van het level-up mechanisme gebruik maakt.

Darkling met Taze, the Swift
Een 2/1 1-mana creature met flying is als praktisch rare. Dan komt daar nog eens een (goedkope) level up ability bovenop die je op beurt 2 een flying first strike 4/3.
Dat is goed in ieder aggro deck. Late game is het snel ook een groot beest. 6 mana later krijgt de draak nog eens een "dragonlord" ability (ik noem het maar ff zo). De "Attacks" trigger is ook in lijn met andere draken.
Dan is de grote vraag: is dit te sterk? Ik had de grens waarschijnlijk iets verschoven naar 3-6, en/of een mana meer gedaan om te casten.
Dit is voor de rest gewoon een interessante kaart, en leuk gebruik gemaakt van het level up mechanisme om groei te laten zien.

kolonelnick met Chains of betreyal
De volgende buiten de box denker: een level up enchantment! De base is bewezen als uncommon in Mind Control, dus met extraatjes is het een goede rare.
Ook leuk dat je het op je eigen creature kan casten, waardoor je hem 4 blauwe mana later unblockable. Dat is wel een zware cost, zeker als je kijkt naar Cloak of Mists, Aether Tunnel en Aqueous Form. Een cost van had misschien beter geweest.
Op level 5 (10 mana later) word de creature dan ook nog eens een draw-enige die ook nog eens een harder kan slaan.
Mijn grote kritiekpunt is dus de cost van de level up ability, maar voor de rest ben ik enthousiast over de kaart!!

Eclavyrr met Cadaverous Woodlands
Dan de volgende type: landjes!
Dit is een interessante. Een landje dat je... eigenlijk corrupt door het creatures te voeden, waardoor het zwarte mana kan maken.
De grootste power-factor (gratis sac outlet) is ook meteen generft door de eigenschap van level up: het kan alleen op sorcery speed, dus je kan niet een creature sacrificen als je hem toch kwijtraakt.
2 creatures kwijtraken om een mana meer te maken, daar kun je wat trieste tokens voor gebruiken. Het loont wel om non-token creatures te gebruiken, want de laatste level (6 creautures later) is Golgari heaven: meer mana voor een volle graveyard.
Dit landje is echt super en ook speelbaar als je geen drol met groen doet en eigenlijk zwart-met-een-kleurtje-extra bent, of een sacoutlet wil. De tapped into play is on point, en het level-up mechanisme is hier echt een toevoeging.

MagnusMagicus met Nicol Bolas, Spark Harvester
We zijn goed alle types aan het afgaan: level up planeswalker!
De planeswalker heeft een basis +2, en een The Elderspell-achtige-cost voor de level up. Je moet wel veel planeswalkers spelen om bij de ultimate te komen, maar daar later meer over.
Na 1 planeswalker kan Bolas planeswalkers misbruiken, voor het geval je tegenstander creatures heeft om te voorkomen dat hij/zij zijn/haar planeswalker moet saccen.
Na 3 planeswalkers (en 6 mana) kun je planeswalkers jatten om eventueel te saccen of te gebruiken, of goede creatures van je tegenstander te jatten.
5 planewalkers en 10 zwarte mana later is de ultimate van bolas beschikbaar, wat iedere tegenstander gewoon plat legt. Enorm krachtig, maar dan heb je wel heel veel moeten inleveren (wat flavorwise goed bij bolas past).
De kaart gaf me eerst wat twijfels over het krachtniveau, een +2 removal kan het lastig maken om er van af te komen, maar als je niet aan planeswalkers kan komen is dit een 5 mana iedere-beurt edict effect.
Uiteindelijk ben ik qua flavor en kracht best tevreden, hoewel ik wel een beetje de rode kant van de kaart mist.

Daedalon met Rad Ziel, Eldrazi Prime
Een groot creature met de Eldrazie clusterf aan abilities. 8 colorless mana later is de power en de annihilator verdubbeld. (klein dingetje, volgens mij verliest hij niet alle abilities van level 0, dus nu zou hij ook nog annihilator 1 hebben).
nog weer 8 mana later is het echt de eldrazi lord die niemand aan de andere kant van het veld wil zien. De indestructible maakt het wel lastig, als hij op het veld ligt bij je tegenstander dan moet je heeeel erg voor staan wil je niet verliezen.
De enorme dreiging past bij de eldrazi, maar deze kaart kan wel heel erg een potje omdraaien. Weet ik niet of ik daar fan van ben.

Nissa333 met Vengeful Chief
Een creature die (laten we eerlijk zijn) meer in lijn is met wat er in Zendikar voor kwam.
Een 2/2 voor 3 is niet spectaculair, maar een beurt later kan het een menace hexproof 2/4 zijn als je alleen Swamps speelt. Na 5 mana krijgt hij er zelfs Deathtouch bij en een echt vervelende body voor een hexproof creature.
Ik ben enorm fan van de eenvoud! Ik had persoonlijk liever gezien dat de Deathtouch eerst geintroduceerd werd, en daarna de Menace, maar dat is een keuze

Shizaru met Chieftan En-Dal
Beetje verwarrend dat je de naam van een bestaande kaart heb gekozen, maar goed
Een 2/3 voor 4 is wel een beetje lage base p/t, zelfs voor een creature die beter kan worden en helemaal voor een dubbele witte mana.
6 mana later is de body 3/4 en krijgt hij (en alle creatures) first strike, wat je niet echt verwacht op een creature waarbij de toughness hoger is dan de power (aan de andere kant, Blistering Barrier is een 5/2 met defender, dus uitzoneringen moeten er zijn).
Nog 8 mana verder krijg je een mini-boost in base p/t en een anthem effect als hij aanvalt erbij, wat wel heel weinig is. Toegegeven, het is een common. Hij is nu wel op het randje van speelbaar. Ik zou niet blij zijn met mijn limited pool als ik deze in m'n deck zou moeten spelen.
Ik denk dat deze kaart nog best te fixen is. Kijkende naar common level up kaarten is dat de cost wel heftig is, maar de mana is allemaal generiek. Een betere base en dan heb je al een speelbare kaart. Niemand word blij van een vanila creature spelen, maar als deze later beter kan worden zal er al minder klachten zijn.

Thedouwegames met Marwyn, the Evolver
Marwyn, the proliferate engine. Begint als een 2 mana 1/1, wat een beetje zwakjes is maar niet ongebruikelijk als ik naar andere level-up kaarten kijkt.
Als je er dan 4 (specifiek gekleurde) mana in gooit, dan wordt het een... 2/2. Dat is wel erg zwak, dan top ik mijn 4 mana liever in een nieuwe body. De ability die verkregen is vereist vervolgens ook nog eens mana. Ow, en het tappen van je creature, wat voor de kleine body niet erg is.
Dan komen we bij het volgende niveau aan voor 8 mana. Het word eindelijk een beetje degelijke body, maar heeft wel een tap ability. Deze keer is het een dubbele proliferate, en het kan gelukkig wel op instant speed, wat het al wat minder erg maakt.
Tussen 8 of 6 mana later is het 6/6 die proliferate verdubbeld... Eigenlijk heb ik dan liever de vorige modus. Deze modus vereist andere kaarten met proliferate, plus nog eens kaarten die counters hebben. De vorige modus had alleen dat laatste nodig. Voor de body zou ik het niet doen, ik ga niet aanvallen of een blocken met een creature waar ik 20 mana in heb gegooid als ik niet kan garanderen dat deze het overleefd.
Ik denk dat deze kaart een niveautje te veel heeft, en op de lagere level iets meer body mag hebben.
De combinatie proliferate en level up is wel slim bedacht!

Krabbel met Sea Gate, Heart of Tazeem
Nog een level landje!
Deze heeft dan geen level ability, maar doet iets met de level counters en de level ability van andere kaarten.
Ik zie meteen een paar problemen. De eerste is dat de een paar kaarten zijn met een cost level up ability. Coralhelm Commander, Transcendent Master en rinker.jpg" data-open="mobile-popup">rinker.jpg" href="https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/p/herinker-modern-horizons/9038670">Herinker (die ik buiten beschouwing moet laten, want die kaart "bestond" nog niet ten tijden van je inzending). Hij kan dus in het beste geval een kaart meteen naar het laatste level brengen (ik doe werkelijk enorme moeite om geen mastermovie referentie te maken..)
Het andere probleem is dat je sac-to-level ability "gratis" is (of eigenlijk 1 mana, want je verliest een landje). Ik weet dat Venerated Teacher hetzelfde doet, maar dat is een ability op een creature, waardoor je nog kan reageren op het casten met een counter of met een bolt naar het creature met level up. Bij deze kaart: boem, landje op veld, wil je reageren? dan sac ik.
Met hoeveel value je van deze kaart kan krijgen had hij op z'n minst tapped into play moeten komen, en de reduce ability had iets... beperkter gemogen. Alleen de eerste keer level up per beurt reduceren ofzo.
Het concept is gaaf! De kracht lijkt mij echter net iets te groot.

Jsterck1 met Lightning Deflector
Een variant op Guttersnipe, maar met een paar upgrades.
Laten we bij de base beginnen: een 2 mana 1/3, niet indrukwekkend maar niet slecht
2 tot 3 mana later (je hebt sowieso 1 rode mana beschikbaar ga ik ff vanuit), word het een ping-goblin. Ik wil zeggen een halve guttersnipe, maar deze kaart doet het op allen non-creature spells. Dat is krachtiger. Daarbij kan je nu ook nog eens mikken, dus bye bye Arbor Elf en andere kleine creatures. Als je een beetje kan stormen dan is het helemaal naar.
Dan is er nog een extra niveau. Weer 2 tot 3 mana later kun je niet pingen, maar daadwerkelijk Lightning bolten. Niets mis mee als er nog een beetje... makkelijk... vanaf... Hij heeft 6 toughness. Dat is pittig. Er zijn wel manieren om vanaf te komen, maar het is dan wel pittig dat hij bij iedere non-creature schade doet. Ineens word iedere cantrip, mana-rots en enchantment ook nog eens removal.
Als dit de tweedrop van m'n tegenstander zijn en ik heb geen removal op hand, dan ga ik wel redelijk hopen dat ik die zo snel mogelijk krijg want anders is het gewoon over.
Leuke kaart dus, maar heb wel wat twijfels over het krachtniveau.

Sunitram met Hardened Mentor
Een kaart die niet alleen wat met level up doet, maar ook met traps. Leuk idee!
Creatures beginnen met een een level counter, Dat kan best krachtig zijn als je je deck eromheen bouwt. Je Ikiral Outrider word meteen een 2/6, je Hedron-Field Purists een 1/4 met een prevent damage ability en Joraga Treespeaker een 2-mana dork!
Er zijn ook creatures die pas later het volgende niveau halen, dus dan helpt de mentor zonder te krachtig te zijn.
Dat hij dan ook nog traps moeilijker maakt om te casten is bijna flavor maar wel relevant binnen de set.
Leuke kaart, en fijn dat er ook naar de set zelf gekeken word!

Goscalyon met Vervath, Leaf Elder
Een creature met maar 1 level niveau, maar een boeiende extra ability.
Voor 4 mana heb je een 2/2 met de ability waar je voor 3 mana een level counter van een creature kan halen om ieder ander creature een permanente boost te geven. In een go-wide tactiek kan dit hard gaan, maar dan heb je wel een creature met een level-up ability nodig (die niet te duur is).
4 mana later krijgt Vervath zelf een boost iedere keer als een creature een level omhoog gaat. Je hebt geen "nieuwe" p/t erbij gezet, dus ik ga er voor nu vanuit dat dit bewust gedaan is en het een 2/2 blijft. Hij had voor die investering wel iets meer toughness mogen hebben om zichzelf te beschermen, de power krijgt hij toch wel als je een level-up creature hebt.
Dit is een specifieke build-around kaart, en dat balanceert zijn kracht niveau. Hij doet goede dingen, maar met een grote MAAR. Jammer dat groen niet zo veel level up creatures heeft, anders had het een goede commander kunnen zijn.

Huatliño met Emrakul's Pupil
Hier ga ik kort over zijn: de kaart voldoet niet aan het thema. Dus voor het eerst ga ik een kaart niet beoordelen.

Thomas34 met Hymn of Shadowmoor
Nog een level enchantment, deze keer met 2 levels.
De eerste level is... lichtelijk verwarrend? heb de zin een aantal keer gelezen en twijfel nog steeds of ik het goed begrijp
De eerste damage van een source kun je redirecten naar je eigen levenstotaal of een (ander) creature. Dat klinkt als een leuke weenie protection! Hij word wel snel redundant, want vaak red je een creature niet met 1 damage reduction, zeker als je tegenstander daarop kan berekenen (de enchantment ligt desnoods open op tafel).
Daarvoor hebben we niveau 2! De distributie van de eerste hoeveelheid damage van een source mag je verdelen naar eigen gelieve! Best krachtig. Regeltechinisch vraag ik mij dag wel af hoe je dat doet als meerdere sources tegelijk damage doen (combat). Dit effect cost 5 mana, maar als je deze kaart op beurt 1 heb liggen kun je alle "ongebruikte" mana in deze kaart stoppen.
Interessant concept, goed in de kleuren, ik weet alleen niet hoe speelbaar het is.

Koendert met Teferi Student of Time
Phasing, het keyword dat menig mensen hoofdpijn heeft bezorgt in hoe het werkt. Laten we kijken of ik mij daarbij ga voegen.
De base is een 1/3 voor 3. Het randje van speelbare vanilla, maar voor een mana meer is het.. dezelfde base stats. Echter heeft hij nu wel een ability die zichzelf of ander creautre kan beschermen
Voor een mana extra is het zelfs een permanent die beschermd kan worden. nog een mana verder en je kan zo veel permanents als je wilt outphasen.
Nog een mana verder.. dan word het ingewikkeld, want dan hebben we het probleem dat Magnus al aangaf: je kan niet iets targeten dat phased out is. Ik kan ook niet een kaart vinden die iets weer in phased, dus dat effect zou vrij uniek zijn.
Dan de volgende vraag: krachtniveau. In mono-blauw zo dit nuts zijn. Speel teferi, wacht beurt, ga naar level 3 en je tegenstander komt er nooit meer van af. Je kunt met gemak ook al je blockers redden, je phased die gewoon uit! Iedere aanval word een berekening en een hell voor je tegenstander, want zelfs al zou je een poging doen om een groot creature dood te block: poef, hij is weg.
Ik denk dat een iets grotere levelverdeling dit kan oplossen, met een eventuele timing restrictie. Deze kaart heeft potentie, maar heeft nog wel wat sleutelen nodig.




Oke, dat was een flinke pil. Level up blijkt een lastigere mechanic te zijn dan ik dacht, want ik moet eigenlijk iedere kaart 3 keer beoordelen. Les voor de volgende keer!

De kanshebbers zijn:
- Darkling met Taze, the Swift (Gebruik van level up om groei van het Creature aan te tonen)
- kolonelnick met Chains of betreyal (Level up op een ander type kaart)
- Eclavyrr met Cadaverous Woodlands (Het maken van een landje)
- Sunitram met Hardened Mentor (Buiten de box door andere mechanics erbij te betrekken)
- Nissa333 met Vengeful Chief (Gebruik van eenvoud)

Mijn Honorable mention gaat naar MagnusMagicus met Nicol Bolas, Spark Harvester. Ik was eerst enorm skeptisch over de kaart, deels omdat je nieuwe krachten moet "unlocken" met andere planeswalkers en ik niet groots van Bolas ben. Na de kaart goed bekeken te hebben maakt het de ultimate wel echt en ultimate en was de flavor daardoor wel on point. In een set als War of the Spark is het aantal planeswalkers ook niet een probleem, dus eindigde mijn beoordeling velen malen enthousiaster dan dat ik die begon!!

Dan wil ik jullie nog eenmaal bedanken voor jullie inzendingen, enthousiasme en geduld. Mijn thesis (en werk) vraagt momenteel veel van mij.
Ik voel mij vereerd dat ik gezegend ben met 14 inzendigen, wat echt een groot getal is!




De winnaar van deze (best moeilijke) ByC is:
Eclavyrr met Cadaverous Woodlands
Buiten het feit dat ik erg kritisch ben op gemaakte landjes, had ik aan deze kaart gewoon heel weinig op te merken!
Gefeliciteerd en succes met het hosten van ByC 121!
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
gefeliciteerd, Eclavyrr!
Flut123
4 jaren geleden
nice goed gedaan Eclavyrr
Darkling
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Eclavyrr!!! Super leuke kaart inderdaad, terecht gewonnen
kolonelnick
4 jaren geleden
Congrats eclavyrr!!
Sunitram
4 jaren geleden
Oh yeah! Top 5! Ik vond 't erg moeilijk om mijn kaart op rarity te raten; binnen de eigen set zou ie best sterk zijn, maar hij werkt met zulke niche abilities dat rare ook weer teveel van het goede was...

Enighoe, leuk thema, bartist dank voor het hosten en Eclavyrr gefeliciteerd!
Triskelion88
4 jaren geleden
Gefeliciteerd eclavyrr!
Ja de wording met phasing was lastig had het misschien moeten omschrijven als “choose a phased out card and phase iT in”

Was een leuke byc, ben benieuwd naar de volgende
Eclavyrr
4 jaren geleden
Oh nice, I has a win! Ik weet mijn volgende thema al, en zal de nieuwe BYC vandaag of morgen online zetten.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Check, honorable mention! Dus soort van gewonnen, maar ik hoef er geen moeite voor te doen

Gefeliciteerd, Ecla!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top