Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #121

Eclavyrr
4 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card #121, ook wel bekend als de Starmie edition!

(dat laatste was een grapje, zie vorige BYC)

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Goed wat wordt dan de uitdaging voor BYC #121?
In elk geval geen Sigiled Starfish of iets anders met zeesterren.

Het thema is Old Fogey!

Huh? Wat? Ik hoor het jullie als zeggen, dus bij deze even wat uitleg. Een goede week geleden was ik een potje magic aan het spelen en toen hadden we iemand die een Commander deck had gebouwd met kaarten uit de peridoe 94-97. Supergaaf, alleen wel wat oude abilities die naar voren komen. Daarnaast doet de kaart me aan mijzelf denken. Wat me enigszins zorgen baart.

Anyway...

De Unhinged kaart Old Fogey heeft al deze oude en vervallen abilities erop staan, en de uitdaging voor jullie gaat worden om kaart te desginen die effectief gebruikt maakt van minimaal twee van de volgende abilities:
Phasing, Cumulative Upkeep, Echo, Fading, Banding, Protection, Landwalk, Flanking, Rampage

Veel succes en plezier! May the homaroid protected dinosurs be forever in your favour!

Doodslijntje: 12 juni 2019
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Grumpy Old Guy
Creature - Human Gamer
Echo - Bury a creature with Fading
Cumulative upkeep - Phase out a creature you control with flanking
Banding with creatures with Fading
Urza'swalk, Rampage 3
"They don't make creatures with proper drawbacks like they used to!"
6/6
Darkling
4 jaren geleden
Ajani, Keeper of Peace
Legendary Planeswalker - Ajani
+2 Up to one target creature you control with Fading gains Forestwalk until end of turn.
-3 Target creature an opponent controls gains Echo until your next turn.
-8 You get an emblem with "Each creature your opponents control have cumulative upkeep ."
Loyalty: 4
 bijgewerkt door Darkling 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Ritual of Warding
Enchantment
Cumulative upkeep
When Ritual of Warding enters the battlefield, choose a player.
You and other permanents you control have protection from the chosen player.
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Thedouwegames
4 jaren geleden
The Fall of Gods

All creatures with power 3 or greater and all planeswalker gain fading 1.
All creatures with fading gain banding.
Exile all cards from all graveyards.

Enchantment - Saga


De goden (de sterkere wezens en machtige walkers) beginnen te verdwijnen. In hoop op overleven banden (werken ze samen) ze. Het was vergeefs en ze stierven permanent.
 bijgewerkt door Thedouwegames 4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
The Scarab Plague

Legendary Enchantment

Echo -

Cumulative upkeep - pay 2 life

When The Scarab Plague enters the battlefield, put two fade counters on each non-zombie, non-insect creature. If those creatures don't have fading, they gain fading.

Whenever a non-zombie, non-insect creature enters the battlefield, put two fade counters on it. If that creature doesn't have fading, it gains fading.

Whenever a creature dies, create a 1/1 black insect creature token with bands with other insects.

---

De Scarab Plague is een stukje lore uit de Guild Wars spellen. Scarabeën nestelden zich in de lichamen van hun slachtoffers en vraten zichzelf een weg naar buiten, vaak met de dood van het slachtoffer als gevolg. Een zeer oude dynastie kwam zo ten val. Het ondode leger van lich lord Palawa Joko was hier immuun voor, wat (lichte Guild Wars 2 spoiler) Joko eeuwen later op het idee bracht om een gemuteerde versie van de plaag opnieuw over zijn vijanden uit te storten (einde lichte Guild Wars 2 spoiler).

Als je niet bereid bent de echo en de upkeep te betalen heb je voor 3 mana 's werelds traagste boardwipe. De plaag langer laten duren kan, maar dat komt met een prijs; eentje die je toevallig wel kan tegengaan met nog meer duistere magie. Vond ik zelf wel mooi inspelen op het lich lord thema. Door 'm legendary te maken wordt de kaart historic wat nog meer op de flavor inspeelt. Uiteindelijk zullen uit je slachtoffers zwermen scarabeën groeien, vandaar de banding insects
BluezamX
4 jaren geleden
Rabblerousers

Creature - Berserker

Bands with creatures named Rabblerousers. Rampage 1.

A deck can contain any number of cards named Rabblerousers.

1/2



Een enkele is zwak. Twee wordt al wat gevaarlijker. Vanaf de vier begint het een probleem te worden. Een 4/8 aan stats, waarvan jij de combat damage mag verdelen, die voor iedere extra blocker +4/+4 krijgt? Oef!

De meeste "can contain any number of" decks lijken meer om de early game te draaien, maar hier probeer je juist meer de mid game te beïnvloeden. Gooi er nog een Trample of een Armed // Dangerous op en je bent wel redelijk klaar.
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Unknown Forest



Enchantment

Cumulative Upkeep - add (At the beginning of your upkeep, put an age counter on this permanent, then sacrifice it unless you pay its upkeep cost for each age counter on it.)

: Unknown forest phases out. Unknown forest phases in after your end step. Any player may activate this ability.

credits plaatje: http://nexitcourier.com/forest-art/forest-art-forest-photographs-fine-art-america/
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dat werkt niet zo lekker als je wil, want de upkeep is al getriggered en het spel weet hoeveel counters er waren en geeft alsnog mana . Los daarvan bestaat deze kaart al in een andere kleur zonder het nadeel: Braid of Fire .
Nissa333
4 jaren geleden
Ja daar heb ik ook mijn inspiratie vandaan gehaald, maar Braid of Fire kan getraged worden door removal maar die van mij kan je natuurlijk ook zelf uit phasen. Het is niet alleen bedoeld als nadeel. Het klopt wel dat ik wat moet doen met het in en out phasen van de kaart meschien kan ik het beperken tot bijvoorbeeld alleen inphasen na de untap stap of zoiets
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ok, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar weet wel dat je niet de mana die je gaat krijgen kunt gebruiken om hem uit te phasen als je tegenstander het slim speelt.
bartist
4 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Welkom bij Build Your Card #121, ook wel bekend als de Starmie edition!

(dat laatste was een grapje, zie vorige BYC)

....


Ik heb echt enorm gelachen dat iemand zowaar m'n redenering heeft gelezen, laat staan zelf er een grap over maakt XD

Anyway, mijn kaart:


ik twijfel of ik de echo wel goed neer heb gezet, dus daar zou ik graag nog feedback op willen hebben

Edit: Ook maar ff de gedachtegang van de kaart erbij zetten.
Toen ik de abilities aan het doorkijken was, vond ik kiezen lastig omdat de meest ongebruikelijke combinaties elkaar vervelend complimenteerde (flanking en landwalk was allebei evasion, phasing en c. upkeep heeft maar 1 keer per 2 beurten een cost maar phasing voegt vaak niets toe aan een creature, flanking en rampage doen hetzelfde maar vanuit een ander oogpunt). Banding viel ook af, want daar snap ik zelf ook geen drol van XD
Uiteindelijk kwam ik erbij dat Echo eigenlijk een C. Upkeep voor de eerste beurt was, als je de cost goed zet. Dat is de inspiratie geworden voor deze kaart. Cumulative upkeep kan een enorme last zijn, een vloek als je je creatures wilt behouden. Het leek mij dus gaaf om een kaart te maken die die vloek kan uitdelen. Initieel wilde ik Apporifth alleen die gave geven, maar ergens vond ik het niet interessant genoeg om 1 creature vertraagd deathtouch te geven.
Daarom heb ik besloten om alle zwarte creatures die gave te geven, zolang Apporifth op het veld is. Wanneer word je een zwart creature? als je de eerste fase van de vloek doorstaat: Echo
Voor de rest heb ik de stats boven-vanilla gedaan om te balanceren met het feit dat het wel een last legt op iedere creature die je speelt
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Volgens mij klopt het wel op je typfout in de typeline na
bartist
4 jaren geleden
Dank je voor de feedback!
Triskelion88
4 jaren geleden
Goblin Queen

Creature - Goblin Lord

Echo (During your next upkeep after this permanent comes under your control, pay its casting cost or sacrifice it.)
Other Goblin creatures you control are unaffected by summoning sickness.
Other Goblin creatures you control have band with other goblins

2/2


Een klassieke lord met klassieke wording



 bijgewerkt door Triskelion88 4 jaren geleden (Tekstuele wijziging echo cost thnx for the remark bartist)
Thedouwegames
4 jaren geleden
volgens mij mist hij een echo cost.
bartist
4 jaren geleden
Op oude kaarten was de echo cost gelijk aan de casting cost.
Hij heeft echter de reminder tekst van de "nieuwe" echo, terwijl zijn echo reminder tekst van de "oude" echo is. (het verschil tussen Avalanche Riders en Avalanche Riders)
Daarmoet inderdaad wel een keuze in gemaakt worden
Thomas34
4 jaren geleden
Fiery horse

Creature - horse

Cumulative upkeep

Whenever you place a time counter on fiery Horse, you may have it deals X damage to target non-flying creature, where X is the number of time counters on Fiery horse.

Forestwalk

as it looked back, it wondered where the forest had gone, that hé had seen only seconds before.

3/2
Triskelion88
4 jaren geleden
Aangepast bartist
Flut123
4 jaren geleden
The Animal Hater

Creature - Human

Flanking, First-strike, protection from Donkeys, Chickens, Elephants, Birds, Igpays, Monkeys, Hounds, Beebles, Squirrels, Dinosaurs, Rats, Apes, Beasts, Minotaurs, Sheeps and Fish

as it looked back, it wondered where the zoo had gone, that hé had seen only seconds before

3/1
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top