Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build Your Card #121

Eclavyrr
4 jaren geleden
De deadline is morgen, afhankelijk van de drukte op het werk zal ik donderdag of vrijdag de resultaten posten.
Flut123
4 jaren geleden
ok, succes!
Flut123
4 jaren geleden
v.g.m. zijn de inzendingen gestopt, toch? Dus ik kan niet meer aanpassen?
BluezamX
4 jaren geleden
Deadline is vanavond volgens mij... Je kan nog een edit van je post onderaan de originele post plakken, en als het wordt goedgekeurd hebbie mazzel
Flut123
4 jaren geleden
oof ik dacht dat t al over was
Eclavyrr
4 jaren geleden
Inzendingen zijn gestopt, door veel drukte op het werk en een vol weekend ben ik nog niet aan beoordelen toegekomen. Soms is het best kak dat ik 14 uur per dag onderweg ben voor mijn werk.
Flut123
4 jaren geleden
Succes met beoordelen!
Flut123
4 jaren geleden
ik kan niet wachten!
Eclavyrr
4 jaren geleden
Ik ben begonnen met de beoordelingen te schrijven
bartist
4 jaren geleden
Succes!
Eclavyrr
4 jaren geleden
Heeft even geduurd omdat ik het privé wat drukker heb dan ik voorzien had, maar bij deze de resultaten en de uitslag.

Dit leek me een moeilijke uitdaging voor de meesten, aangezien het veelal abilities en kaarten uit de oude doos waren en ik kan me voorstellen dat de nodige spelers echt even hebben moeten graven om op een goed idee te komen.

MagnusMagicus met Grumpy Old Guy
Deze voelt een beetje aan als alle abilities op een stokje omdat het kan (of moet).
Qua speelbaarheid is deze nog lastiger op tafel te krijgen en te houden dan Old Fogey, maar het is wel tof dat hij over een Urza's Tower mag wandelen!

Darkling met Ajani, Keeper of Peace
Manacost en loyalty liggen prima in verhouding, de tweede ability is gaaf, het is semi removal of je houd je tegenstanders mana getapt. De laatste ability is een opgevoerde versie van The Tabernacle at Pendrell Vale. De eerste ability had voor mij wat minder restrictief gemogen en overal voelt de kaart meer control-wit/blauw dan wit/groen aan, maar ik vind het een cool design

Daedalon met Ritual of Warding
Een sterker True-Name Nemesis effect maar dan voor al je overige permanents? Dat ruikt best OP en is het ook. De upkeep cost houd het enigszins binnen de perken, maar als je die counters er makkelijk af kunt halen of dit ding kunt blinken wordt het een saai verhaal voor je tegenstander. Wellicht dat Fading een wat betere keuze was geweest?

Thedouwegames met The Fall of Gods
Een trage semi-boardwipe, die voornamelijk een stukje lore met zich meebrengt en een verhaal verteld. Interessant effect en ontzettend goed gebruik van de abilities op een saga!

Sunitram met The Scarab Plague
De Guild Wars spoilers daar gelaten (ik ben een FFXIV speler), moest ik meteen denken aan de film "The Mummy". Net zoals zijn voorganger is het een semi-board wipe die je de mogelijkheid geeft een laatste aanval door te zetten. Ik denk dat dit een goede combo kaart kan zijn voor zwarte decks die willen dat dingen dood gaan. Gaaf!

BluezamX met Rabblerousers
Een interessante take op het hebben van een horde aan creatures. Hoe later, hoe gevaarlijker. Het enige dat ik mis, is iets van trample of een andere vorm van evasion op deze dudes. Nu wordt je 8/16 army aan kwade mannen tegengehouden door een 0/1 squirrel. Emrakul voelt met je mee...

Nissa333 met Unknown Forest
Een soort van Braid of Fire-achtig effect, maar eentje die removal kan dodgen.
Terug kijkend naar de periode waarin deze abilities voorkwamen, had je nog zoiets als manaburn, en dan is het fijn als je de counters kunt resetten. Helaas doet phasing dat niet. De kaart is prima als je een instant speed manasink hebt, anders gaat deze niet veel doen. Het dodgen van removal is fijn, maar zonder tweede threat ernaast twijfel ik of dat wel zo relevant gaat zijn.

bartist met Aporrifth, the Cursecaster
De cursecaster die was vergeten zijn kunstgebit in te doen.... en waag er eens iets van te zeggen, dan blaast ie je van de kaart. Als je tegenstander geen zwarte mana kan maken dan wordt het een kort verhaal voor zijn creatures. Zeer tactische kaart met een enorme impact op de gamestate. Erg overpowered, maar veel flavor en een interessante benadering van de abilities.

Koendert met Goblin Queen
Leuke throwback naar Goblin King! Ik kan hier weinig op aanmerken. Gezien de lage casting cost is de echo terecht, en bands with is ook echt iets dat ik op goblins zou verwachten. Simpel design, maar zeer effectief!

Thomas34 met Fiery Horse
Ik had verwacht dat deze gezien de flavortekst wat meer zou doen met forest slopen, want ik denk dat zodra deze eenmaal door het bos is gerend, dat er geen bos meer is om door te forestwalken. De upkeep ability is goed gevonden, en prima dat je er ook een positieve twist aan geeft. Ik val een beetje over de forestwalk, maar verder is dit solid.
Ik hoop alleen dat dit paard nooit in de gang komt te staan.

Flut123 met he Animal Hater
Deze voelt een beetje aan als een unset kaart. De combi flanking en first strike maakt blocken lastig, je moet meteen rekenen of je een block kunt permiteren.
Ik denk dat deze kaart iets te veel protection heeft, ik had het zelf op Beasts gehouden aangezien er te veel dieren creature types zijn om de kaart overzichtelijk te houden (ik mis bijvoorbeeld Rhino, Bat, Cat, Ox en nog wat andere). Hij is nu net iets te druk.

kolonelnick met Oblivion Archmage
Deze heb ik echt drie keer moeten lezen om door te hebben hoe zij werkt. De samenwerking tussen de abilities is super, en de kaart voelt desondanks prima speelbaar aan. De kaart lijkt gecompliceerd, maar zoals in het voorbeeld is aangegeven gaat deze vrij natuurlijk mee in de flow van de game. Ook een grappige combo met Transguild Courier ernaast.


De top vijf in willekeurige positie:
Thedouwegames met The Fall of Gods
Een saga die een op zich staand verhaal vertekld in de stappen van de kaart en goede overlap van abilities heeft.

kolonelnick met Oblivion Archmage
Gecompliceerd lijkende kaart die lekker speelt met hoge combo potentie en interactie op het speelveld.

Darkling met Ajani, Keeper of Peace
Oude kaartabilities op een planeswalker en combineert daarmee zowel het oude als nieuwe aspect van Magic.

Koendert met Goblin Queen
Old skool creature met hoge flavor en relevante abilities.

Sunitram met The Scarab Plague
Kaart die meteen tot de verbeelding spreekt en opties geeft. Je voelt je een zwartspeler met deze kaart.

De winnaar hieruit vomd ik moeilijk te bepalen, deze vijf waren in mijn ogen alle vijf terechte winnaars. Toch heb ik een keuze moeten maken.

De keuze is uiteindelijk voor mij de kaart geworden die mij het meest het gevoel gaf afkomstig te zijn uit het tijdperk van de Old Fogeys.

De winnaar van BYC#121 is:

Koendert met Goblin Queen!

De eenvoud achter de kaart en de throwback naar het design van de jaren 90 kaarten is uiteindelijk datgene geweest dat deze kaart als winnaar uit de bus laat komen!

Gefeliciteerd!
kolonelnick
4 jaren geleden
congrats Koendert!! Queen under de mountain!
Ben benieuwd naar de volgende BYC

en Eclavyrr natuurlijk bedankt voor het hosten!
Darkling
4 jaren geleden
Toch weer een top 5 plek te pakken!
Gefeliciteerd Koendert!
BluezamX
4 jaren geleden
Ik had ze expres geen Trample oid gegeven om dezelfde reden dat de meeste andere vergelijkbare kaarten het niet hebben; je moet een reden hebben om iets anders te spelen. Dat maakt juist leuke deck synergies (Rat Colony met Tetsuko Umezawa, Fugitive, bijvoorbeeld)

Alas, gefeliciteerd Koendert!
Sunitram
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Koendert!

Ik voel wel enige trots dat de Scarab Plague de top 5 heeft gehaald, want er is deze ByC een hoop interessants gemaakt. Ook thnx voor het hosten, Eclavyrr!
bartist
4 jaren geleden
Toch te overpowered? Dacht dat het een "creatieve" variant was op Archetype of Finality, maar ik ben de judge niet .
Was een lastig thema, maar wel leuk om anders te leren denken.

Koendert, Gefeliciteerd!
Flut123
4 jaren geleden
Ik snap wel dat t te druk was...

Gefeliciteerd Koendert!

p.s. als het een echt goede kaart is gaan ze m ook echt maken? Dat lijkt me wel cool...
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
*mopper*

Hey, als ik een Grumpy Old Guy inlever, dan mag ik mopperen als ik niet win

Gefeliciteerd!
Triskelion88
4 jaren geleden
hey wat leuk bedankt voor het hosten Eclavyrr de lat ligt hoog met de laatste BYC dus ik ga er over na denken en kome morgen met een nieuwe BYC stay tuned zou ik zeggen
Thedouwegames
4 jaren geleden
Hey, top 5, gefeliciteerd Koendert, en bedankt voor de host Eclavyrr!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top