Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card 133

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ja, dat ziet eruit alsof het zou moeten werken
bartist
4 jaren geleden
Vergeet niet: dit is een korte ByC!
Een week de tijd, dus over 2 dagen is de deadline al!
BluezamX
4 jaren geleden
Circle of Life (Color: Black)

Sorcery

Cycling (, Discard this card: Draw a card)

Dredge 2 (If you would draw a card, instead you may put exactly three cards from the top of your library into your graveyard. If you do, return this card from your graveyard to your hand. Otherwise, draw a card.)

---

Misschien up ik de cycling cost naar , want zo kan je jezelf wel makkelijk millen. Maar ja, het idee staat.
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
kolonelnick
4 jaren geleden


Ik wilde hem eigenlijk meer abilites geven om niet dood te gaan, maar dat zou de kaart te vol maken. Hij is onvermijdelijk, flavortext spreekt boekdelen
Blasty
4 jaren geleden
Voorheen had de site een complete lijst met abilities met daarbij de help artikels gelinkt.
Is die lijst nog ergens te vinden? Dan kan ik misschien inspiratie opdoen.
bartist
4 jaren geleden
Blasty
4 jaren geleden
Dank!

Champion of Ardenvale

Creature - Knight
Amplify 2 (As this enters the battlefield, reveal any number of cards from your hand that share a creature type with it. This permanent enters the battlefield with two +1/+1 counters on it for each card revealed this way)

Flanking, Double Strike

Champion a Knight

0/0

 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Nu ik dit zo lees besef ik me pas hoeveel Ardenvale op Arendelle lijkt...
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Last call, last call!!!

Ben echt superblij met wat ik tot nu toe zie om verschillende redenen, dus let's keep them coming!
bartist
4 jaren geleden
In de categorie "Ik laat er geen gras over groeien want tuinieren kost tijd": De uitslag!

NinoVDR met Capable Elemental
Voldoet niet strikt aan het thema, maar goed. De moeite is er in gestoken, dus ik ga beoordelen.
Dit zal samen met Modular Monstrosity de enige kaarten zijn die gebruik maken van het woord "keyword".
Naar de kaart zelf kijkende, zie ik een intentie/probleem... Al je creatures hebben altijd defender. Niets mis mee, ik heb zelf ook een Arcades, the Strategist EDH. Dat zorgt er wel voor dat een deel van de keyword abilities niet echt meer bruikbaar worden (vigilance, first/double strike, trample)


Nissa333 met Fuchsia Shinobi
Dit is een goede combinatie van keywords, de ene is een goede enabler voor de ander.
Wel zit ik te twijfelen over de cost. Meeste ninjutsu builds/sets hebben een paar zekere manieren om ongeblockt door te kunnen komen.
Het is geheel in stijl met de overige 17 kaarten om de ninjutsu goedkoper te maken dan de CMC, maar misschien moet het zijn ipv . Maarja, dat heet playtesten.

Eclavyrr met Passive-aggresive Goblin
Dit is een gave kaart! De interactie tussen de twee abilities is sterk, ook al kun je ook voor de madness gaan als je een Faithless Looting cast.
In feiten een 2/2 voor die een van je aanvallende creatures een +2/+2 boost geeft. Rode pump is niet ongebruikelijk. Ook gaaf dat je iets met geen manacost doet!

Koendert met Mobile Shield
Eeeeeeehm. Ik ben in de war. Ik ben bekend met crew en Indestructible, en ik weet dat banding een clusterf-k is maar snap het generieke idee. Voor Rampage en Banding had er wel wat remindertext bij gemogen.
(1 onderzoek later) Oke, ik ben er weer. Rampage geeft een boost als de kaart met meer dan 1 creature geblockt wordt... Maar waarom zou ik? Iets blocken met 0 power is toch zonde, laat staan dat ik het met meerdere creatures doe.
Als ik rampage negeer, dan is... het eigenlijk een best goede kaart. Beter dan een common in ieder geval. Een kaart die herhaadelijk iets kan blocken zonder gevolgend is goed. Als je een creature hebt die sterk genoeg is om dood te block, maar zelf wel dood gaat door een toughness tekort, dan kun je de shield erbij gooien en banden.
Deze kaart heeft potentie, maar heeft wel wat sleutelen nodig.

Sunitram met Geralf's Stitcher
Dit.... is zo ONTIEGELIJK GAAF!
*ahum* een 1/1 voor 1 is niet veel interessant. Echter kun je de +1/+1 verplaatsen, waardoor die dood gaat.. en terug komt met 2 +1/+1 counters (want hij ging dood zonder +1/+1)... die die weer kwijt kan raken op dezelfde manier en weer terug kan komen op dezelfde manier!
De interactie tussen de twee is echt in een woord briljant! Of het de sterke interactie een uncommon blijft... dat moet nog wel bepaald worden. De keuze voor blauw snap ik ook volledig, hoewel Undying maar gelimiteerd in die kleur beschikbaar is (3 unieke kaarten).
Ik ben in ieder geval blij met deze kaart.

Daedalon met Goblin Dakkapult
Een grote ... Dakkapult? Geen idee wat het is, maar blijkbaar een artifact-construct.
Champion a Goblin snap ik nog soort van, bedenkende dat het iets van een contraption is bestuurt door een goblin (lijkt mij)... Hoe past unearth in het plaatje?
Daarbij heeft de unearth best een strenge cost: 3 keer rood. Voor mijn gevoel is Unearth iets wat weer opstaat uit de grond, wat een machine niet zomaar doet.
Qua stats en cost overig wel een prima ontwerp!

Daretti388 met The choices off a Goblin
Naam is een beetje verwarrend, klinkt eerst al een charm dan als een creature. Hij heeft ook twee "class"-subtypes (instigator investigator), wat een beetje verwarrend is.
Anyway, 4 sleutelwoorden, waarvan 1 alternatieve cost. Die had best op z'n eigen regel gemogen. Allemaal dingen die passen bij rood.
Haste vind ik wel bij goblins passen, First strike ook wel... Madness en trample zijn echter niet echter niet echt Goblin abilities (doet onderzoek) er zijn wel wat goblins met trample, dus dat statement trek ik terug. Madness is echter echt een vampire ability.
Dan, de stats... 2/2 voor 5 (waarvan 3 rood) is niet heel erg speelbaar, zelfs met de abilities. De Madness maakt het al acceptabeler, maar dan is nogsteeds pittig. Het is slechts een common, maar deze kaart zou mijn limited deck niet halen.
Deze kaart heeft wat meer itteraties nodig.

sibrand met The Mealstrom
Maelstrom is het woord wat je zocht, maar het idee is duidelijk
Nog een kaart zonder cost, met alleen een Splice Ability. De kaart zorgt ervoor dat je voor WUBRG een Sorcery Epic kunt geven. Ik vind het gebruik van Splice gaaf, maar zie een mogelijk probleem met Epic.
Want: als ik de sorcery goed genoeg is om epic waarom zou ik dan de volgende beurt niet een tweede keer splicen (op de kopie)? en de beurten daarna?

Gelukkig heb ik niet een kaart kunnen vinden (met een geen-mana flashback cost ofzo) waardoor je makkelijk wint (Battle Screech was het dichtste bij wat ik zocht, en die heeft alsnog een restrictieve cost).
Het is een echte win-more kaart met een geweldige flavor, maar heb wel geen idee welke kaart ik Epic zou willen maken!

BluezamX met Circle of Life
Kaart zonder cost nummer 3... en wat een kaart.
Voor pak je een nieuwe kaart... of je vervangt de draw met dredge 2 en neem te kaart weer op hand.
Dat is best goed, omdat je het "oneindig" kan blijven doen zolang je zwarte mana hebt. De betere dredge kaarten moet je wel telkens weer in je graveyard krijgen, en deze kaart heeft dat op zichzelf.
Daarbij kun je mana open houden voor removal en eventueel aan deze kaart besteden. Ik vraag me dus een beetje af of dit geen rare moet zijn.

kolonelnick met The Inevitable End
Well.... this is the end.
Dit zijn wel 3 keyword abilities die iedereen angst kunnen bezorgen: Delve, Annihilator en Undying. Makkelijker te casten, vervelend op het veld en moeilijk van af te komen.
Dit is een BOM. Ik kan werkelijk enorm slecht beoordelen of dit overpowered is, maar ik vind de kaart gelukt!

Blasty met Champion of Ardenvale
Knighty knighttribal!
Benodigdheden zijn een knight op het veld en minstens 1 knight in hand... wat niet geheel onmodelijk is.
Flanking is een mooie knight-te-paard ability, en double strike past binnen wit-rood.
Deze kaart kan voor 3 mana een hoge ceiling hebben. Als je deze op beurt 3 neerlegt... (reken reken 7 kaarten + 2 draws - 1 knight- 3 landjes - 1 champion....) dan heb je een 8/8 double striker. Dat is pittig, maar wel magic lala-land.
Die potentie vraagt wel veel voorbereiding, dus ik vind het een geslaagd idee!


Voor een fikse restrictie zaten er veel leuke kaarten bij!
De kanshebbers in willekeurige volgorde:
- Sunitram met Geralf's Stitcher
- kolonelnick met The Inevitable End
- Blasty met Champion of Ardenvale

De mensen die ik nog wel ff in het zonnetje wil zetten zijn iedereen die een kaart zonder manacost hebben gemaakt!
- BluezamX met Circle of Life
- sibrand met The Mealstrom
- Eclavyrr met Passive-aggresive Goblin
Een van de thema's die ik had overwogen was "CMC0", leuk dat jullie daar ook eer aan hebben gedaan!

En, dan de winnaar
de man die na een paar keer afwezigheid weer mee deed (create yourself was de laatste keer als ik mij niet vergis):

Sunitram met Geralf's Stitcher
Succes met ByC 134 hosten, zal vast een goede worden!

Voor de rest, iedereen bedankt voor het meedoen en ik zie je bij 134!

En voor Aanpas-excellentie MagnusMagicus: de boekhouding van Build Your Card:
Build your Card 126 - Celtic Critters - Nissa333
Build your Card 127 - Mother Goose - Daedalon
Build your Card 128 - Eminence - Eclavyrr
Build your Card 129 - Adventures - Nissa333
Build your Card 130 - Tokens - Eclavyrr
Build your Card 131 - South Park - Flut123
Build your Card 132 - Partner - bartist
Build your Card 133 - Keywords Only - Sunitram
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
sibrand
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Sunnitram! Nog 1 dingetje over mijn kaart: Je kan het niet op de kopie splicen, want die wordt niet gecast
bartist
4 jaren geleden
Check, mijn excuses! Alsnog wel een prima kaart, en dus niet de mogelijkheid om een goedkope sorcery escalerend te kopiëren voor de win!
kolonelnick
4 jaren geleden
Top 3, nice
Congrats sunitram, zeker een terechte winnaar, de combinatie van keywords werkt daar echt perfect!
 bijgewerkt door kolonelnick 4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
Als je iets band op de attack mag jij als attacker de damage verdelen, dus beeld je in een 10/1 trample attacker die geband is met het rijdende schild dan mag je alle damage van de blockers op het schild terecht laten komen en voor het aantal blockers wordt je schild sterker
dus op het moment dat je met meer dan 1 creature blocked wordt het schild groter
bartist
4 jaren geleden
En ik maar denken dat banding niet verwarrender kon worden....
Excuses, nu is het al wat logischer. Dat neemt dan niet weg dat het een erg sterke kaart is voor een common... Hell, als je het zo uitlegt is het bijna mythic waardig
Triskelion88
4 jaren geleden
in die sets had je nog geen kleuren in de set symbolen


daarom hebben ze banding ook nooit meer gebruikt een onnodig complexe abilitie die echter wel vette plays kan veroorzaken.
 bijgewerkt door Triskelion88 4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
Ooh nice!

Ik ga heel eerlijk met je zijn: ik had er nooit bij stilgestaan dat de Stitcher als 2/2 terugkomt als ie sterft want nu had ie eigenlijk rare moeten zijn ja.

Desalniettemin: toffe ByC weer, hoop mooie kaarten gezien en dit weekend knal ik de volgende online!
Daedalon
4 jaren geleden
T idee van de Dakkapult komt van de Warhammer40k universum, Bartist, waarbij de Orks en Goblins allerlei contraptions kon creeren met scrap metal, en het gewoon deed.
En de term "Dakka" is hun woord voor ammunitie en dergelijke, en hun manier waarop zij met problemen (voornamelijk vijanden) omging, was door in principe vol overkill te gaan

En als laatste de Champion cost, tja, goblins in Warhammer universum zijn crafty kleine beestjes, en orks besturen die dingen meestal

hoedanook, gefeliciteerd Sunitram
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
NinoVDR
4 jaren geleden
Netjes gedaan Sunitram!
Ik heb hem expres defender gegeven zodat alle andere creatures ook defender hebben. Anders is ie te sterk.
Flut123
4 jaren geleden
Daedalon leuke warhammer 40k ref
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 42 posts
  • Laatste post Flut123 4 jaren geleden
  • Gemaakt door bartist 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top