Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build your Card #134

Sunitram
4 jaren geleden
Ja allemaal, het is weer tijd voor Build Your Card! 134 edities in the pocket and counting!

De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.

Waar moet een kaart aan voldoen:

1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhanged geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?

Hoe dan ook, het thema van deze week is Welcome to my World. Door de jaren heen heeft Wizards ons diverse kaarten gegeven die iets over (de geschiedenis van) een Plane vertellen. Fate Reforged bracht ons Palace Siege en de andere 4 Sieges die ons over het lot van Tarkir lieten heersen, M15 bracht ons de Soul of Ravnica en zijn vrienden en in Dominaria werden we door middel van de saga's bijgepraat over de geschiedenis van die plane.

De opdracht luidt dus: maak een kaart die (de geschiedenis van) een plane uitbeeldt. Of de plane al bestaat of niet, daar heb je de vrije keus in, als de kaart maar duidelijk laat zien waar die plane voor staat.

In verband met decemberdrukte wordt dit een korte BYC; deadline is zondag 8 december, 23:59 uur.

En uiteraard, omdat de Sint op het moment van schrijven nog in 't land is: de winnaar krijgt van mij een booster van een Standard set naar keuze opgestuurd! Doe je best!
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
Daretti388
4 jaren geleden
Fairytale Teller
Creature - Human

When Fairytale Teller enters the battlefield or when Fairytale Teller becomes the target of a spell, choose Realms or Wilds.

Realms- Knights you control gets +0/+1 until end of turn.
Wilds- create a green 0/1 Plant creature token.

2/2

Once upon a time, there was a place, a beautiful place named Eldraine.
 bijgewerkt door Daretti388 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Daretti, je mis een kaarttype, of je moet bedoelen dat dit een Planechase plane is? Want in dat geval mis je het symbool. En je kunt ook niet in je mana pool hebben, dat is of . Je ability moet in ieder geval zo geschreven worden (of iets dat er op lijkt):

Whenever you cast a spell with two colors, draw a card and add one mana of any color.
Blasty
4 jaren geleden
From Dusk until Dawn
Enchantment
As From Dusk until Dawn enters the battlefield, choose Blessed or Cursed.
• Blessed — Whenever a nontoken creature you control dies, create a 1/1 white spirit token creature. Fateful Hour - If you have 5 or less life, create a 4/4 white angel token creature with flying instead.
• Cursed — Whenever a creature you control Transforms, put a +1/+1 counter on it. Then target opponent loses 1 life and you gain 1 life.
On Innistrad, surviving the night requires supernatural strength.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Birth of Kamigawa
Enchantment
When Birth of Kamigawa enters the battlefield and at the beginning of your upkeep, create a 1/1 green Snake creature token.
Snakes you control have hexproof.
"I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!"
- Nighteyes the Desecrator, Nezumi graverobber


Kon het niet laten
Blasty
4 jaren geleden
Daretti388
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Daretti, je mis een kaarttype, of je moet bedoelen dat dit een Planechase plane is? Want in dat geval mis je het symbool. En je kunt ook niet in je mana pool hebben, dat is of . Je ability moet in ieder geval zo geschreven worden (of iets dat er op lijkt):

Whenever you cast a spell with two colors, draw a card and add one mana of any color.


Dit ideetje is ben ik inderdaad zelf ook niet enthousiast over. Ik ga iets compleet anders verzinnen
NinoVDR
4 jaren geleden
Artificial Brothership Soul
Artifact
Whenever Brothership Soul enters the battlefield choose Mishra or Urza.
Mishra - At the beginning of your upkeep create a colourless artifact named 'Mishra's Soul' with 'Choose an artifact card name from your hand or the battlefield, reveal the card if it is in your hand' and 'Whenever an artifact with the same name as the chosen card enters the battlefield deal 1 damage to any target.'
Urza - At the beginning of your upkeep create a colourless artifact named 'Urza's Soul' with 'Whenever Urza's Soul enters the battlefield you may choose any colour' en ': add one mana of the chosen colour for each other card named Urza's Soul with the same colour'
Choose your side, north or south.
 bijgewerkt door NinoVDR 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Fairytale Teller
Creature - Human
When Fairytale Teller enters the battlefield or when a spell you control enters the battlefield that target Fairytale Teller, choose Realms or Wilds. If you choose Realms, Knights you control gets +0/+1 until end of turn. If you choose Wilds, create a green 0/1 Plant creature token.
2/2

Uiteraard van Eldraine

Een "spell you control that enters the battlefield" is niet iets dat kan in Magic . Wat bedoel je er exact mee?

Quote:
13 minuten geleden
Artificial Brothership Soul
Artifact
Whenever Brothership Soul enters the battlefield choose Mishra or Urza.
Mishra - At the beginning of your upkeep create a colourless artifact named 'Mishra's Soul' with 'Choose an artifact card name from your hand or the battlefield, reveal the card if it is in your hand' and 'Whenever an artifact with the same name as the chosen card enters the battlefield deal 1 damage to any target.'
Urza - At the beginning of your upkeep create a colourless artifact named 'Urza's Soul' with 'Whenever Urza's Soul enters the battlefield you may choose any colour' en ': add one mana of the chosen colour for each other card named Urza's Soul with the same colour'

De mana cost is echt hilarisch onmogelijk . Ziet er leuk uit, maar dit is echt een hoofdpijn om te bepalen welke kleuren je mag/kunt betalen. Ik snap dat het zowel als kan zijn en je elke kleur anders dan blauw door blauw kunt vervangen, maar dit is echt ondoenlijk . Verder denk ik dat er wel erg veel tekst op staat. Ik denk niet dat dit op een Magickaart past . Verder zijn de tokens echt hilarisch, maar ook bizar gecompliceerd. Je moet elke beurt weer een minuut puzzelen om te kijken wat ze nu precies doen . Ik zou dit vele, vele, vele malen simpeler proberen te houden.

En ik snap de naam niet. Ik snap de 3 losse woorden en dat Urza en Mishra beide artificers zijn en broers, maar volgens mij is het geen combinatie die een Engelse betekenis oplevert .

Oh, en de bewoording klopt ook allemaal neeeeet niet. Ik kan je daarmee helpen als je wil! Ik doe wel een suggestie voor een simpelere versie van deze kaart:

The Brother's War Essence
Artifact
As The Brother's War Essence enters the battlefield, choose Urza or Mishra.
• Urza — At the beginning of your upkeep, create a Mox Sapphire token. (It’s an artifact with “: Add .”)
• Mishra — Whenever an artifact enters the battlefield under you control, The Brother's War Essence deals 1 damage to any target.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Daretti388
4 jaren geleden
Quote:
37 minuten geleden
Quote:
3 uren geleden
Fairytale Teller
Creature - Human
When Fairytale Teller enters the battlefield or when a spell you control enters the battlefield that target Fairytale Teller, choose Realms or Wilds. If you choose Realms, Knights you control gets +0/+1 until end of turn. If you choose Wilds, create a green 0/1 Plant creature token.
2/2

Uiteraard van Eldraine

Een "spell you control that enters the battlefield" is niet iets dat kan in Magic . Wat bedoel je er exact mee?
Ik bedoel daarmee dat wanneer een spell m'n fairytale Teller target, die trigger af gaat. Hoe verwoord je het dan?

Quote:
3 uren geleden
Fairytale Teller
Creature - Human
When Fairytale Teller enters the battlefield or when you cast a spell that targets Fairytale Teller, choose Realms or Wilds. If you choose Realms, Knights you control gets +0/+1 until end of turn. If you choose Wilds, create a green 0/1 Plant creature token.
2/2

Uiteraard van Eldraine
Zo goed verwoord?
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ja, dat is beter . De helemaal correcte bewoording vind je op Bonecrusher Giant
Daedalon
4 jaren geleden
The Blind Eternities
Enchantment
This spell cost less for every Eldrazi card in your graveyard.
Planeswalker spells cost less to cast.
: Choose two target Eldrazi spells in your graveyard. Exile one and put the rest in your hand.
: Shuffle up to two Eldrazi cards from exile into their owner's library.
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Blasty
4 jaren geleden
Volgens mij is de juiste bewoording zo:

This spell costs less to cast for each Eldrazi card in your graveyard.
(Kaarten zijn slechts "spells" op de stack, "permanents" op de battlefield, en "cards" in het graf)
Planeswalker spells cost less to cast (in deze bewoording dus ook voor je tegenstanders).

: Choose two target Eldrazi cards in your graveyard. Exile one and put the rest into your hand.
: Shuffle up to two target Eldrazi cards from exile into their owner's libraries.
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Ah, even bijgewerkt, thnx ^^ en de reductie voor alle planeswalkers, ook die van tegenstanders is ook expres meegenomen ivm de referentie van de kaart
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
5 inzendingen tot dusver! Wie komt er nog meer zijn/haar favoriete plane verdedigen en er misschien wel een 100% gratis boostertje mee winnen?
bartist
4 jaren geleden


Plane: Kylem, de setting van Battlebond

Dus, Design-keuze-blabla:
- Ik had eigenlijk geen idee wat ik wilde doen, dus ben de planes door gaan kijken. Kylem kwam daar naar voren, en ik begon een beetje te brewen om de "hoofdmechanics": partner en Support
- Ik zag in m'n archief het keyword van een hele tijd geleden (ByC 70) langskomen: Vagabond. Dit keyword was ontworpen met een limited set in mind, dus het leek mij leuk dat te gebruiken (omdat battlebond ook een limited set is).
- Dus, het idee ontstond van een (underground) leider van Valor's Reach, die support gaf aan de kant die het meest spectacle oplevert. Dat is over het algemeen de aanvallende kant, en support (zoals de mechanic) is vertaald naar +1/+1 counters.
- Om partner creatures een bonus te geven (want set en plane), krijgen die twee keer zo veel support als ze samen aanvallen.
- De laatste ability is om een beetje controle te houden over de kaart. Als hij niet aanvalt kun je hem gebruiken als blocker. Aangezien er rekening gehouden moet worden met Two-Headed Gaint en de manapool per beurt wat groter is, moet de cost misschien wel omhoog. Aan de andere kant moet het zo kunnen zijn dat als een van de twee hoofden het speelt, de andere hoofd de kaart kan briben.
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Eh...dus als jij aanvalt met Ayatsu (gezondheid! ) dan kan ik er ook mee blocken?
bartist
4 jaren geleden
Laat ik zo zeggen: dat zou niet moeten kunnen Maar ik zie hoe je daar bij komt, zal kijken hoe ik de remindertext moet aanpassen

Edit: blijkbaar was de oplossing makkelijk dan gedacht, heb "either" toegevoegd
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
kolonelnick
4 jaren geleden
Op het moment dat ayatsu aanvalt wordt hij getapt, een getapt creature kan niet blocken dus tenzij hij vigilance zou hebben zou hier niks aan de hand zijn.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het either lost helemaal niets op, want als jij ermee aanvalt dan kan ik hem op zichzelf nog steeds als blocker declaren. En ok, hij heeft geen vigilance, maar waarom kun je hem uberhaupt als blocker gebruiken? Ik zou dat weglaten .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 29 posts
  • Laatste post bartist 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Sunitram 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top